Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Het komt helaas wel eens voor dat de automatische incasso niet kan plaatsvinden van de autoverzekering omdat de incasso op een voor mij ongunstige dag komt, waarna ik deze handmatig betaal via een mail met iDeal linkje dat ze mij toesturen.
Het aanpassen van de incassodatum kan bij deze verzekeraar, Voogd & Voogd afgesloten via Pricewise, niet en ook hebben ze geen website met inlogomgeving zodat je daar via iDeal kunt betalen. Het enige wat je dus kunt doen is een mail afwachten. Andere keren werd er inderdaad zo tussen de 15e en 20e een mail verstuurd met betaallinkje en zaten er nog geen extra kosten bij. Soms kwam dit mailtje ook iets later.
Wat betreft laatste maand heb het elke dag goed in de gaten gehouden maar tot gisteren had ik geen enkel bericht in mijn mailbox. Dit keer echter kwam er direct een 'tweede' mail, die in feite dus pas de eerste mail is die mijn mailbox heeft bereikt, dat er is overgegaan tot schorsing van de dekking met ingang van gisteren en dat er €5 incassokosten in rekening wordt gebracht.
Ik heb hierop gebeld en aangegeven dat ik absoluut zeker ben dat ik geen eerste mail heb ontvangen. Toen werd het gesprek direct bijzonder onvriendelijk vanuit de medewerker haar kant. Ik werd zowat voor leugenaar uitgemaakt en zij was ervan overtuigd dat ik wel degelijk een mail had ontvangen. Dat kon zij in haar systeem zien. Ik blijf echter van mening dat ik deze mail níet heb ontvangen. Dat ik te laat ben met betalen en daardoor in verzuim ben begrijp ik en dat heb ik ook direct toegegeven. Maar uit principe vind ik het niet correct dat zij beweren dat ik die mail wel heb gehad en nu incassokosten rekenen. En nog erger: dat ik nu dus onverzekerd ben terwijl ik de herinnering gewoon betaald zou hebben indien ik het bericht mij wel had bereikt.
Ze stuurde op mijn verzoek nadien nog een zogenaamd 'bewijs' in de vorm van een kopie van de mail die mij eerder zou moeten hebben bereikt. Dit betrof gewoon een mail met daarin een pdf-bestand met de standaard eerste herinnering met de datum 17-6 erop. Het duurde bijna een kwartier voor ik deze mail binnen kreeg, dus die brief kan ze natuurlijk snel hebben gemaakt om met terugwerkende kracht alsnog aan hun verplichting te voldoen. Een ontvangstbevestiging waar ik om gevraagd had zat er echter niet bij.
Ze beet me toe dat ik dan maar een klacht moest indienen via hun info@ mailadres.
Ik ben het niet eens met de manier waarop Voogd & Voogd met hun klanten omgaat. Uit principe vind ik de in rekening gebrachte €5 incassokosten niet terecht en de kans dat er een bekeuring volgt voor onverzekerd zijn wat het nog erger maakt.
Is er een manier om te bewijzen dat ik de mail daadwerkelijk niet heb ontvangen? Ik lees namelijk dat de bewijslast ligt bij de verzender. Ik kijk mijn mail dagelijks na en ik weet 100% zeker dat er geen gemiste e-mails zijn. Ook weet ik zeker dat deze niet in mijn spam terecht is gekomen. Ik wil de herinnering vandaag nog betalen om de kans op een boete zo klein mogelijk te houden. Maar gooi ik daarmee mijn recht weg om hiertegen in bezwaar te gaan? Ik ben het namelijk niet eens met de in rekening gebrachte €5 euro incassokosten en wil eigenlijk zoiets als onder protest betalen. Alleen gaat dat natuurlijk niet bij een iDeal-betaling omdat je daar niets bij kunt aangeven. Het bedrag handmatig overmaken vertraagt het proces en ik weet niet of hun systeem daar geen fouten in maakt.
Wat kan ik het beste doen? Ik wil uiteraard z.s.m. betalen maar zonder de mogelijkheid te verspelen om in bezwaar te gaan.
Ik ben echt te goeder trouw en begrijp volkomen mijn betaalverplichting als klant. Maar ik vind de gang gaan zaken alles behalve correct vanuit hun kant. Ik overweeg dan ook om de verzekering op te zeggen en over te stappen zodra deze contractperiode erop zit.
Het aanpassen van de incassodatum kan bij deze verzekeraar, Voogd & Voogd afgesloten via Pricewise, niet en ook hebben ze geen website met inlogomgeving zodat je daar via iDeal kunt betalen. Het enige wat je dus kunt doen is een mail afwachten. Andere keren werd er inderdaad zo tussen de 15e en 20e een mail verstuurd met betaallinkje en zaten er nog geen extra kosten bij. Soms kwam dit mailtje ook iets later.
Wat betreft laatste maand heb het elke dag goed in de gaten gehouden maar tot gisteren had ik geen enkel bericht in mijn mailbox. Dit keer echter kwam er direct een 'tweede' mail, die in feite dus pas de eerste mail is die mijn mailbox heeft bereikt, dat er is overgegaan tot schorsing van de dekking met ingang van gisteren en dat er €5 incassokosten in rekening wordt gebracht.
Ik heb hierop gebeld en aangegeven dat ik absoluut zeker ben dat ik geen eerste mail heb ontvangen. Toen werd het gesprek direct bijzonder onvriendelijk vanuit de medewerker haar kant. Ik werd zowat voor leugenaar uitgemaakt en zij was ervan overtuigd dat ik wel degelijk een mail had ontvangen. Dat kon zij in haar systeem zien. Ik blijf echter van mening dat ik deze mail níet heb ontvangen. Dat ik te laat ben met betalen en daardoor in verzuim ben begrijp ik en dat heb ik ook direct toegegeven. Maar uit principe vind ik het niet correct dat zij beweren dat ik die mail wel heb gehad en nu incassokosten rekenen. En nog erger: dat ik nu dus onverzekerd ben terwijl ik de herinnering gewoon betaald zou hebben indien ik het bericht mij wel had bereikt.
Ze stuurde op mijn verzoek nadien nog een zogenaamd 'bewijs' in de vorm van een kopie van de mail die mij eerder zou moeten hebben bereikt. Dit betrof gewoon een mail met daarin een pdf-bestand met de standaard eerste herinnering met de datum 17-6 erop. Het duurde bijna een kwartier voor ik deze mail binnen kreeg, dus die brief kan ze natuurlijk snel hebben gemaakt om met terugwerkende kracht alsnog aan hun verplichting te voldoen. Een ontvangstbevestiging waar ik om gevraagd had zat er echter niet bij.
Ze beet me toe dat ik dan maar een klacht moest indienen via hun info@ mailadres.
Ik ben het niet eens met de manier waarop Voogd & Voogd met hun klanten omgaat. Uit principe vind ik de in rekening gebrachte €5 incassokosten niet terecht en de kans dat er een bekeuring volgt voor onverzekerd zijn wat het nog erger maakt.
Is er een manier om te bewijzen dat ik de mail daadwerkelijk niet heb ontvangen? Ik lees namelijk dat de bewijslast ligt bij de verzender. Ik kijk mijn mail dagelijks na en ik weet 100% zeker dat er geen gemiste e-mails zijn. Ook weet ik zeker dat deze niet in mijn spam terecht is gekomen. Ik wil de herinnering vandaag nog betalen om de kans op een boete zo klein mogelijk te houden. Maar gooi ik daarmee mijn recht weg om hiertegen in bezwaar te gaan? Ik ben het namelijk niet eens met de in rekening gebrachte €5 euro incassokosten en wil eigenlijk zoiets als onder protest betalen. Alleen gaat dat natuurlijk niet bij een iDeal-betaling omdat je daar niets bij kunt aangeven. Het bedrag handmatig overmaken vertraagt het proces en ik weet niet of hun systeem daar geen fouten in maakt.
Wat kan ik het beste doen? Ik wil uiteraard z.s.m. betalen maar zonder de mogelijkheid te verspelen om in bezwaar te gaan.
Ik ben echt te goeder trouw en begrijp volkomen mijn betaalverplichting als klant. Maar ik vind de gang gaan zaken alles behalve correct vanuit hun kant. Ik overweeg dan ook om de verzekering op te zeggen en over te stappen zodra deze contractperiode erop zit.
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Heeft u ook de spamfolder gecontroleerd?
-
- Berichten: 32490
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Nou... ik lees vooral een hoop verwijten en vooral: verdachtmakingen richting het bedrijf. Eerlijk gezegd heb ik geen zin om hier nog energie in te steken. Verder snap ik niet waarom je in bezwaar zou willen gaan als je weet dat je niet betaald hebt, en daarmee dus zelf nalatig bent. Als je eenmaal betaald hebt is het toch opgelost? Waartegen wil je dan nog in bezwaar gaan?
Het enige wat ik je kan zeggen is: zorg dat je je betaalrekening op orde hebt zodat de incasso's gewoon kunnen doorgaan.
Het enige wat ik je kan zeggen is: zorg dat je je betaalrekening op orde hebt zodat de incasso's gewoon kunnen doorgaan.
Alex van Kampen
, J. Deltoer
, de auditu
, Ivo.w
, kuklos
, bupaul
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Ik zou de 5 euro als leergeld gebruiken en voortaan zorgen dat ik het geld op de rekening heb staan. Door omstandigheden kan het eens voorkomen, maar als het vaker voorkomt heb je ergens een probleem. Er gaat of teveel uit of te weinig in.
bupaul
, kuklos
, de auditu
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Ga je nu het zelfde hier doen? Eigenwijs hoog van de toren afblazen omdat je gewoon niet kan accepteren dat het jouw verantwoordelijkheid is?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608135
Kansloos. Jij moet gewoon zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat en een lastige incassodatum bestaat niet. Wat wel bestaat is dat je inkomen niet gelijk staat aan je uitgaves.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608135
Kansloos. Jij moet gewoon zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat en een lastige incassodatum bestaat niet. Wat wel bestaat is dat je inkomen niet gelijk staat aan je uitgaves.
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
U weet dat er niet geïncasseerd kon worden van uw bankrekening, immers het saldo was ontoereikend op de incasso datum. Het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt, u bent bekend met de herinneringen en met het betalen via een iDeal link.
Dan stelt u dat u niets kon doen nadat de incasso mislukt was. U kon niets anders doen dan afwachten totdat er een betalingsherinnering met iDeal link kwam. En toen die maar niet nimmer ontvangen, werd het later en later totdat er een email kwam met 5 euro incasso kosten en een schorsing van de dekking.
Eerlijk gezegd lijkt het me dat u wel degelijk wat had kunnen doen, namelijk de dag nadat de automatische incasso mislukt was contact opnemen met Voogd & Voogd en hun verzoeken om alsnog te betalen, via Ideal of via bankoverschrijving.
Een tweede kans had u toen de email met de herinnering en de iDeal betalingsmogelijkheid uitbleef, ook toen had u contact op kunnen nemen met uw verzekeraar om de betaling z.s.m. te regelen.
U maakt zich nu druk over bezwaar maken, eerlijk gezegd acht ik dat vrij kansloos. U schiet er niets mee op. Zeker voor die 5 euro is de kool de sop niet waard.
De voorlopige schorsing zal nog niet definitief zijn. Een bekeuring zal dan ook niet volgen want ze melden u nog niet af bij het RDW.
Wat ik u aanraadt, betaal vandaag nog want u wilt niet weten wat voor problemen u de komende jaren allemaal krijgt als uw verzekeraar er klaar mee is en u royeert wegens wanbetaling.
Dan stelt u dat u niets kon doen nadat de incasso mislukt was. U kon niets anders doen dan afwachten totdat er een betalingsherinnering met iDeal link kwam. En toen die maar niet nimmer ontvangen, werd het later en later totdat er een email kwam met 5 euro incasso kosten en een schorsing van de dekking.
Eerlijk gezegd lijkt het me dat u wel degelijk wat had kunnen doen, namelijk de dag nadat de automatische incasso mislukt was contact opnemen met Voogd & Voogd en hun verzoeken om alsnog te betalen, via Ideal of via bankoverschrijving.
Een tweede kans had u toen de email met de herinnering en de iDeal betalingsmogelijkheid uitbleef, ook toen had u contact op kunnen nemen met uw verzekeraar om de betaling z.s.m. te regelen.
U maakt zich nu druk over bezwaar maken, eerlijk gezegd acht ik dat vrij kansloos. U schiet er niets mee op. Zeker voor die 5 euro is de kool de sop niet waard.
De voorlopige schorsing zal nog niet definitief zijn. Een bekeuring zal dan ook niet volgen want ze melden u nog niet af bij het RDW.
Wat ik u aanraadt, betaal vandaag nog want u wilt niet weten wat voor problemen u de komende jaren allemaal krijgt als uw verzekeraar er klaar mee is en u royeert wegens wanbetaling.
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
En naast dat er nu direct betaald moet worden, zorg dat het niet nogmaals gebeurd. De eerste keer liep het met een sisser af, nu met een schorsing, straks met een royering.
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Als ik dit goed is weet je welke datum het is en is dit een vaste datum. Het enige dat je echt kan doen om problemen te voorkomen is je financiën goed inplannen en zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat.Aurora123 schreef: ↑09 jul 2024 14:30Het komt helaas wel eens voor dat de automatische incasso niet kan plaatsvinden van de autoverzekering omdat de incasso op een voor mij ongunstige dag komt, waarna ik deze handmatig betaal via een mail met iDeal linkje dat ze mij toesturen.
Het aanpassen van de incassodatum kan bij deze verzekeraar, Voogd & Voogd afgesloten via Pricewise, niet en ook hebben ze geen website met inlogomgeving zodat je daar via iDeal kunt betalen. Het enige wat je dus kunt doen is een mail afwachten.
Met je bankapplicatie kan je een overzicht krijgen van wat wanneer betaald wordt en dat kan je in een spreadsheet zetten om je financiën te plannen.
Probleem opgelost.
bupaul
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Daarnaast kun je met de bank afspreken dat je voor een bepaald bedrag maximaal in het rood mag staan. Dan worden de incasso's tot dat bedrag gewoon uitgevoerd.
Betaal gewoon je rekeningen op tijd, ga niet wachten op herinneringen en niet janken op allerlei fora als je een boete moet betalen.
Een klant als u die regelmatig te laat is met betalen zou ik opzeggen als verzekeraar.
Betaal gewoon je rekeningen op tijd, ga niet wachten op herinneringen en niet janken op allerlei fora als je een boete moet betalen.
Een klant als u die regelmatig te laat is met betalen zou ik opzeggen als verzekeraar.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Roodstaan op een betaal rekening is echt af te raden. In negen van de tien gevallen wordt de nieuwe limiet de nieuwe nullijn. Mensen staan dan elke maand wel rood. Kost je een hoop aan rente want roodstaan is echt duur.J. Deltoer schreef: ↑10 jul 2024 14:42Daarnaast kun je met de bank afspreken dat je voor een bepaald bedrag maximaal in het rood mag staan. Dan worden de incasso's tot dat bedrag gewoon uitgevoerd.
Betaal gewoon je rekeningen op tijd, ga niet wachten op herinneringen en niet janken op allerlei fora als je een boete moet betalen.
Een klant als u die regelmatig te laat is met betalen zou ik opzeggen als verzekeraar.
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
het bedrag handmatig overmaken vertraagt het proces helemaal niet. Waat TS dat vandaan haalt is mij een raadsel, met IBAN en Nederlandse banken, betalingen binnen nederland realtime verwerkt. TS kan aantonen wanneer aan de betaalverplichting voldaan is. dat verzekeraar/tussenpersoon handmatig moet verwerken houden ze dan echt wel rekening mee.
AI lukt niet, en vervolgens achterover leunend afwachten tot andere zijde wat gaat doen, en dan boos worden wanneer dat door eigen nalatigheid anders loopt dan verwacht/gehoopt. sorry hoor.... geen begrip voor.
AI lukt niet, en vervolgens achterover leunend afwachten tot andere zijde wat gaat doen, en dan boos worden wanneer dat door eigen nalatigheid anders loopt dan verwacht/gehoopt. sorry hoor.... geen begrip voor.
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
U maakt eigenlijk van uw probleem het probleem van de verzekeraar want zo te lezen mislukken de automatische incasso's wel vaker of zelfs regelmatig.
Ook als is de incassodatum voor u ongunstig u kunt weten wanneer het bedrag afgeschreven gaat worden en kunt daar ook rekening mee houden door voldoende saldo op uw rekening te laten staan.
U wist dat de incasso mislukt was en had verwacht een herinnering te ontvangen maar die heeft u volgens u niet ontvangen.
Na telefonisch contact kreeg u de eerste herinnering wel in uw mailbox maar daar ging 15 minuten overheen en verdenkt de medewerker er van de herinnering snel opgesteld te hebben, dat kan helemaal niet want een PDF bestand komt uit een alleen lezen bulkbestand en duurt het een tijd voordat uw herinnering gevonden is.
De eerste herinnering is gedateerd op 17-06-2024 en als u die niet betaald wordt per 01-07-2024 opgeschort omdat de maand juni niet betaald is.
Opschorten betekent dat de autoverzekering bij het RDW het kenteken van de auto niet WAM verzekerd wordt aangemeld en dat u niet meer met de auto mag rijden en sterker nog de auto mag zich niet meer op de openbare weg bevinden want de auto is niet meer verzekerd.
Mijn advies, direct betalen en pas met de auto gaan rijden als de betaling door de verzekeraar ontvangen is en laat dat bezwaar maar voor wat het is want u loopt het risico dat u de autoverzekering vanwege meermaals te laat of niet betalen wordt opgezegd en ook nog eens in het CIS register opgenomen wordt als zijnde wanbetaler.
Ook als is de incassodatum voor u ongunstig u kunt weten wanneer het bedrag afgeschreven gaat worden en kunt daar ook rekening mee houden door voldoende saldo op uw rekening te laten staan.
U wist dat de incasso mislukt was en had verwacht een herinnering te ontvangen maar die heeft u volgens u niet ontvangen.
Na telefonisch contact kreeg u de eerste herinnering wel in uw mailbox maar daar ging 15 minuten overheen en verdenkt de medewerker er van de herinnering snel opgesteld te hebben, dat kan helemaal niet want een PDF bestand komt uit een alleen lezen bulkbestand en duurt het een tijd voordat uw herinnering gevonden is.
De eerste herinnering is gedateerd op 17-06-2024 en als u die niet betaald wordt per 01-07-2024 opgeschort omdat de maand juni niet betaald is.
Opschorten betekent dat de autoverzekering bij het RDW het kenteken van de auto niet WAM verzekerd wordt aangemeld en dat u niet meer met de auto mag rijden en sterker nog de auto mag zich niet meer op de openbare weg bevinden want de auto is niet meer verzekerd.
Mijn advies, direct betalen en pas met de auto gaan rijden als de betaling door de verzekeraar ontvangen is en laat dat bezwaar maar voor wat het is want u loopt het risico dat u de autoverzekering vanwege meermaals te laat of niet betalen wordt opgezegd en ook nog eens in het CIS register opgenomen wordt als zijnde wanbetaler.
Ivo.w
vindt dit leuk
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Het kan voorkomen dat een incasso niet lukt
Je kan echter gewoon zodra je geld wel hebt het bedrag alsnog overmaken naar de verzekeraar.
Je hoeft helemaal niet te wachten op welke e-mail dan ook
Je kan echter gewoon zodra je geld wel hebt het bedrag alsnog overmaken naar de verzekeraar.
Je hoeft helemaal niet te wachten op welke e-mail dan ook
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09 aug 2023 09:54
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Waarom niet gewoon met een bankoverschrijving betaald?
Ik neem aan dat je over alle benodigde gegevens beschikt.
Ik neem aan dat je over alle benodigde gegevens beschikt.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 apr 2021 01:06
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Wat ik wel kwalijk vind is dat de naam van de verzekeraar, Voogd en Voogd, door het slijk gehaald wordt door uw nalatigheid. Deze verzekeraar is op en top betrouwbaar. Ik heb mijn volledige verzekeringspakket bij deze verzekeraar verzekerd. Altijd keurige en correcte communicatie bij "onduidelijkheden".
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Wat is dit nu weer? Nergens wordt de verzekeraar door het slijk gehaald.josephvlanen88 schreef: ↑15 jul 2024 12:07Wat ik wel kwalijk vind is dat de naam van de verzekeraar, Voogd en Voogd, door het slijk gehaald wordt door uw nalatigheid. Deze verzekeraar is op en top betrouwbaar. Ik heb mijn volledige verzekeringspakket bij deze verzekeraar verzekerd. Altijd keurige en correcte communicatie bij "onduidelijkheden".
TS geeft een opsomming van gebeurtenissen zoals TS die ervaren heeft. TS is niet blij met zijn verzekeraar maar de meeste die zijn relaas lezen, hebben alle begrip voor de verzekeraar.
jannelesen
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 apr 2021 01:06
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
@speedy123, Misschien een cursus begrijpend lezen volgen?
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
Ik zie er ook geen door het slijk halen in. Het is toch duidelijk beschreven met de gevolgen er bij vermeld. De meesten vinden het correct.
Behalve als er helemaal geen verzekering is, of geen achterstand. Ja, dan haal je iemand door het slijk. Maar dat kan niemand controleren.
Behalve als er helemaal geen verzekering is, of geen achterstand. Ja, dan haal je iemand door het slijk. Maar dat kan niemand controleren.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
TS heeft geen problemen met de extra kosten maar wel met het schorsen van de verzekering en dat mag niet zonder meer. Na een herinnering heeft TS nog 30 dagen om de premie te voldoen voordat ze mogen schorsen. Voor een aanmaning staat nog altijd een termijn van 2 weken. Hoe dan ook, de verzekeraar had niet mogen overgaan tot het schorsen van de verzekering.Methusalah schreef: ↑10 jul 2024 11:36Ga je nu het zelfde hier doen? Eigenwijs hoog van de toren afblazen omdat je gewoon niet kan accepteren dat het jouw verantwoordelijkheid is?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608135
Kansloos. Jij moet gewoon zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat en een lastige incassodatum bestaat niet. Wat wel bestaat is dat je inkomen niet gelijk staat aan je uitgaves.
Volgens Europese regelgeving moet een incasso van tevoren worden aangekondigd zodat er voldoende saldo op de rekening kan staan. Er is bijna geen bedrijf dat dit doet maar het blijft hoe dan ook regelgeving.
De verzekeraar zit gewoon op alle fronten fout.
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen eerste betaalherinnering en nu direct kosten autoverzekeraar en onverzekerd
TS had al een sterretje achter zijn/haar naam aangezien dit niet de eerste keer is dat de automatische incasso niet gelukt is en er niet tijdig is betaald daarna.