Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Nooit met deze club in zee gaan. Dezelfde eigenaar als Juristu incassobureau, Maurits Hennen. Daar vreselijk veel gezeik mee gehad terwijl ik zelf een vordering had op diverse bedrijven. Ze krijgen het geld wel maar doen er vervolgens maaaaaanden over om uit te betalen. Deze ex kickboxer is enkel uit op geld, klanten, service, personeel enzovoort boeit hem helemaal niks. Z'n personeel betaald ie ook niet, slecht of heel laat. Kijk anders eens hier: https://www.quotenet.nl/zakelijk/rechts ... f-de-boel/
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
En oh ja, de positieve reviews zijn vrijwel ALLEMAAL fake. Zowel bij Bestair als bij Juristu
mevrouw berg
vindt dit leuk
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Ik ben in verband met een conflict met Bestair naar een advocaat gestapt en die heeft mijn geld en een groot deel van de gemaakte kosten met succes teruggevorderd middels een harde aanpak.
mevrouw berg
vindt dit leuk
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Bestair heeft bij ons een installatie gemonteerd en die is perfect.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Een paar feiten:
- • We hebben bijna 4 jaar geleden bij Bestair een (achteraf) veel te dure installatie gekocht.
• Bij installatie is er van alles fout gegaan:- o Verkeerd geboord en vervolgens PUR-schuim de kamer ingespoten.
o Een dakpan niet teruggelegd waardoor schade is ontstaan. (schade is betaald)
o Een slangetje verkeerd gelegd waardoor schade is ontstaan. (schade is betaald, maar niet voldoende)
o Een trap tegen het behang gezet waardoor een kleine schade is ontstaan aan het behang (niet gemeld).
o Vreemde doorvoer gemaakt naar het plafond (ondanks commentaar en adviezen). Een andere monteur begreep niet dat de doorvoer zo slecht was gemaakt.
o De ingehuurde elektricien heeft in de meterkast een slechte verbinding gemaakt waardoor alle airco’s op een gegeven moment geen stroom meer kregen. Uiteindelijk met hulp van een andere elektricien kunnen verhelpen.
• Lekkage zelf verholpen, maar foto gestuurd van lek slangetje, verkeerde zending ontvangen voor een andere klant, vervolgens bezoek gekregen met de verkeerde slang. Goede slang zou worden opgestuurd, niets ontvangen.
• Servicemonteur vermeld op formulier dat er een ander pompje moet komen, niets meer gehoord.
• Deze maand: Wederom lekkage, gebeld. Willen niets meer, alleen tegenwerking. Bieden aan iemand te sturen maar wel met een voorrijtarief van dan 120 Euro + 90 euro per uur (o.i.d.). Wij vinden dat het eenzelfde probleem is zoals in het begin. Ondanks een rekening waar op staat 10 jaar garantie op onderdelen (zonder uitsluiting ergens van) zegt Bestair dat het pompje er buiten valt, en nog veel meer smoezen.
• Vanaf de allereerste storing bellen we en krijgen de melding dat men ons niet kan vinden in het systeem. Ondanks de diverse meldingen bezoeken van monteurs blijft dat zo.
• Hetzelfde gebeurt bij e-mail. Daar moet je ook steeds achteraan omdat je geen antwoord krijgt en je krijgt terug dat ze je e-mail niet hebben ontvangen.
• Na een poging e.e.a. op Trustpilot te plaatsen durven ze te zeggen dat ze al een paar dagen proberen contact op te nemen, maar dat ze de voicemail krijgen. Deze pogingen hadden we moeten zien op onze telefoons, niet dus!!
• Na het eerste contact beloven ze dat de directeur de volgende dag terugbelt want hij is in bespreking. Ja ja! De volgende dag belt niemand, zoals verwacht.
• Men verwijst naar Slimair dat het Bestair heeft overgenomen, dus, jammer dan. Ze hebben echter wel hetzelfde KvK nummer en op de website van Slimair staat een verwijzing naar de website van Bestair. - o Verkeerd geboord en vervolgens PUR-schuim de kamer ingespoten.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
De problemen zijn opgelost. Slimair komt het systeem nalopen en alle problemen oplossen zodat de door mij geschreven slechte recensie niet meer actueel is. De moderator wordt bij deze verzocht om deze review te verwijderen.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Dan kun je toch het geslaagde vervolg hier later weer onder neer zetten.
Of is het verwijderen van het bericht een voorwaarde om er iets aan te willen doen?
Of is het verwijderen van het bericht een voorwaarde om er iets aan te willen doen?
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Verwijderen was een vriendelijk verzoek waar we graag aan willen voldoen, maar het was geen voorwaarde.
Laatst gewijzigd door JLD op 15 jul 2024 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
De problemen zijn helemaal niet opgelost, want ze moeten nog komen. Ik zie ook geen review, alleen een feiten opsomming en een waarschuwing.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Wij gaan er van uit dat straks alles is opgelost, gezien wat en hoe er telefonisch en schriftelijk is afgesproken. Je hoeft namelijk niet ALTIJD ergens negatief ergens over te denken en te reageren.
Als Slimair is langs geweest kan ik altijd nog een goede recensie schrijven, maar dat deze negatieve, maar opgeloste problemen nog jaren hier blijven staan, daar hebben WIJ geen enkele behoefte aan. De problemen zijn dan tenslotte verholpen en dat zie je elders wel anders.
Als Slimair is langs geweest kan ik altijd nog een goede recensie schrijven, maar dat deze negatieve, maar opgeloste problemen nog jaren hier blijven staan, daar hebben WIJ geen enkele behoefte aan. De problemen zijn dan tenslotte verholpen en dat zie je elders wel anders.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Als het om bovenstaande post gaat, daar is toch niets mis mee? Binnen een halve dag na plaatsing heeft u de toezegging dat het euvel opgelost wordt.JLD schreef: ↑14 jul 2024 20:54Een paar feiten:U bent dus gewaarschuwd.
- • We hebben bijna 4 jaar geleden bij Bestair een (achteraf) veel te dure installatie gekocht.
• Bij installatie is er van alles fout gegaan:• Zeer storende bromgeluiden van het pompje niet verholpen, o.a. in de slaapkamer. Dat de airco zelf zeer stil is helpt dan niet echt.
- o Verkeerd geboord en vervolgens PUR-schuim de kamer ingespoten.
o Een dakpan niet teruggelegd waardoor schade is ontstaan. (schade is betaald)
o Een slangetje verkeerd gelegd waardoor schade is ontstaan. (schade is betaald, maar niet voldoende)
o Een trap tegen het behang gezet waardoor een kleine schade is ontstaan aan het behang (niet gemeld).
o Vreemde doorvoer gemaakt naar het plafond (ondanks commentaar en adviezen). Een andere monteur begreep niet dat de doorvoer zo slecht was gemaakt.
o De ingehuurde elektricien heeft in de meterkast een slechte verbinding gemaakt waardoor alle airco’s op een gegeven moment geen stroom meer kregen. Uiteindelijk met hulp van een andere elektricien kunnen verhelpen.
• Lekkage zelf verholpen, maar foto gestuurd van lek slangetje, verkeerde zending ontvangen voor een andere klant, vervolgens bezoek gekregen met de verkeerde slang. Goede slang zou worden opgestuurd, niets ontvangen.
• Servicemonteur vermeld op formulier dat er een ander pompje moet komen, niets meer gehoord.
• Deze maand: Wederom lekkage, gebeld. Willen niets meer, alleen tegenwerking. Bieden aan iemand te sturen maar wel met een voorrijtarief van dan 120 Euro + 90 euro per uur (o.i.d.). Wij vinden dat het eenzelfde probleem is zoals in het begin. Ondanks een rekening waar op staat 10 jaar garantie op onderdelen (zonder uitsluiting ergens van) zegt Bestair dat het pompje er buiten valt, en nog veel meer smoezen.
• Vanaf de allereerste storing bellen we en krijgen de melding dat men ons niet kan vinden in het systeem. Ondanks de diverse meldingen bezoeken van monteurs blijft dat zo.
• Hetzelfde gebeurt bij e-mail. Daar moet je ook steeds achteraan omdat je geen antwoord krijgt en je krijgt terug dat ze je e-mail niet hebben ontvangen.
• Na een poging e.e.a. op Trustpilot te plaatsen durven ze te zeggen dat ze al een paar dagen proberen contact op te nemen, maar dat ze de voicemail krijgen. Deze pogingen hadden we moeten zien op onze telefoons, niet dus!!
• Na het eerste contact beloven ze dat de directeur de volgende dag terugbelt want hij is in bespreking. Ja ja! De volgende dag belt niemand, zoals verwacht.
• Men verwijst naar Slimair dat het Bestair heeft overgenomen, dus, jammer dan. Ze hebben echter wel hetzelfde KvK nummer en op de website van Slimair staat een verwijzing naar de website van Bestair.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-10 om 16.14.20_76ed45e9.jpg
Ik zou gewoon een vervolg plaatsen na het oplossen van de problemen.
Het is juist belangrijk dat toekomstige klanten kunnen zien hoe bepaalde problemen opgelost worden door een bedrijf.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Is het je ook oogevallen dat deze uit 2022 is?
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Eerlijk gezegd niet, maar gisteravond was ik misschien ook niet op mijn scherpst na een dagje oppassen op rondstuiterend nageslacht van 3 en 5 jaar
Thijs124
vindt dit leuk
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
In mei een eerste gesprek plannen en dan aangeven dat alles (met meerdere airco units) voor de zomer geïnstalleerd moet worden is praktisch een onmogelijke opgave voor elk bedrijf wat airco's installeert, Met een beetje gezond verstand had je kunnen bedenken dat dit het niet ging worden.
Ik neem even aan dat je als consument handelt en dat het niet gaat om een bedrijf aan huis. Ik neem ook aan dat het initiatief voor het gesprek van jou kant is gekomen, zodat er van colportage geen sprake is.
De praktijken van dit bedrijf, zoals genoemd in jouw bericht, zijn idd oneerlijke handelspraktijken, maar de vraag is wat je hiervan kan bewijzen in een procedure. Dat geldt ook voor de levertijd. Deze is in dit geval moeilijk te zien als een fatale levertermijn, tenzij duidelijk op papier zou staan dat het een vaste en fatale levertermijn is.
Je hebt blijkbaar het 100% aanbetaald (Duh..), en de vraag is wat je nu wilt.
Annuleren van de order gaat je altijd geld kosten, er is immers een getekende opdracht, en werk verricht door de opdrachtnemer. Het hoeft geen 50% te zijn, een rechter kan dit in een procedure best verminderen maar geld kosten doet het wel.
Je kan er ook voor kiezen om het te laten installeren in september.
Ik denk dat ik hiervoor zou kiezen. Je krijgt nooit een andere airco voor de zomer en je hebt alles al betaald .
Ik neem even aan dat je als consument handelt en dat het niet gaat om een bedrijf aan huis. Ik neem ook aan dat het initiatief voor het gesprek van jou kant is gekomen, zodat er van colportage geen sprake is.
De praktijken van dit bedrijf, zoals genoemd in jouw bericht, zijn idd oneerlijke handelspraktijken, maar de vraag is wat je hiervan kan bewijzen in een procedure. Dat geldt ook voor de levertijd. Deze is in dit geval moeilijk te zien als een fatale levertermijn, tenzij duidelijk op papier zou staan dat het een vaste en fatale levertermijn is.
Je hebt blijkbaar het 100% aanbetaald (Duh..), en de vraag is wat je nu wilt.
Annuleren van de order gaat je altijd geld kosten, er is immers een getekende opdracht, en werk verricht door de opdrachtnemer. Het hoeft geen 50% te zijn, een rechter kan dit in een procedure best verminderen maar geld kosten doet het wel.
Je kan er ook voor kiezen om het te laten installeren in september.
Ik denk dat ik hiervoor zou kiezen. Je krijgt nooit een andere airco voor de zomer en je hebt alles al betaald .
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Slimair heeft een team gestuurd om e.e.a. op te lossen. Een zeer deskundig en vriendelijk team heeft 2 pompjes kosteloos vervangen. De lekkage is daardoor verholpen en het irritante gebrom van de pompjes, zelfs maanden na uitschakelen, is er ook niet meer. Als de airco's aanstaan hoor je ze nog wel, maar minder storend. De website van bestair.nl lijkt overigens uit de lucht te zijn merkte ik vanmorgen.riddert schreef: ↑15 jul 2024 16:02Als het om bovenstaande post gaat, daar is toch niets mis mee? Binnen een halve dag na plaatsing heeft u de toezegging dat het euvel opgelost wordt.JLD schreef: ↑14 jul 2024 20:54Een paar feiten:U bent dus gewaarschuwd.
- • We hebben bijna 4 jaar geleden bij Bestair een (achteraf) veel te dure installatie gekocht.
• Bij installatie is er van alles fout gegaan:• Zeer storende bromgeluiden van het pompje niet verholpen, o.a. in de slaapkamer. Dat de airco zelf zeer stil is helpt dan niet echt.
- o Verkeerd geboord en vervolgens PUR-schuim de kamer ingespoten.
o Een dakpan niet teruggelegd waardoor schade is ontstaan. (schade is betaald)
o Een slangetje verkeerd gelegd waardoor schade is ontstaan. (schade is betaald, maar niet voldoende)
o Een trap tegen het behang gezet waardoor een kleine schade is ontstaan aan het behang (niet gemeld).
o Vreemde doorvoer gemaakt naar het plafond (ondanks commentaar en adviezen). Een andere monteur begreep niet dat de doorvoer zo slecht was gemaakt.
o De ingehuurde elektricien heeft in de meterkast een slechte verbinding gemaakt waardoor alle airco’s op een gegeven moment geen stroom meer kregen. Uiteindelijk met hulp van een andere elektricien kunnen verhelpen.
• Lekkage zelf verholpen, maar foto gestuurd van lek slangetje, verkeerde zending ontvangen voor een andere klant, vervolgens bezoek gekregen met de verkeerde slang. Goede slang zou worden opgestuurd, niets ontvangen.
• Servicemonteur vermeld op formulier dat er een ander pompje moet komen, niets meer gehoord.
• Deze maand: Wederom lekkage, gebeld. Willen niets meer, alleen tegenwerking. Bieden aan iemand te sturen maar wel met een voorrijtarief van dan 120 Euro + 90 euro per uur (o.i.d.). Wij vinden dat het eenzelfde probleem is zoals in het begin. Ondanks een rekening waar op staat 10 jaar garantie op onderdelen (zonder uitsluiting ergens van) zegt Bestair dat het pompje er buiten valt, en nog veel meer smoezen.
• Vanaf de allereerste storing bellen we en krijgen de melding dat men ons niet kan vinden in het systeem. Ondanks de diverse meldingen bezoeken van monteurs blijft dat zo.
• Hetzelfde gebeurt bij e-mail. Daar moet je ook steeds achteraan omdat je geen antwoord krijgt en je krijgt terug dat ze je e-mail niet hebben ontvangen.
• Na een poging e.e.a. op Trustpilot te plaatsen durven ze te zeggen dat ze al een paar dagen proberen contact op te nemen, maar dat ze de voicemail krijgen. Deze pogingen hadden we moeten zien op onze telefoons, niet dus!!
• Na het eerste contact beloven ze dat de directeur de volgende dag terugbelt want hij is in bespreking. Ja ja! De volgende dag belt niemand, zoals verwacht.
• Men verwijst naar Slimair dat het Bestair heeft overgenomen, dus, jammer dan. Ze hebben echter wel hetzelfde KvK nummer en op de website van Slimair staat een verwijzing naar de website van Bestair.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-10 om 16.14.20_76ed45e9.jpg
Ik zou gewoon een vervolg plaatsen na het oplossen van de problemen.
Het is juist belangrijk dat toekomstige klanten kunnen zien hoe bepaalde problemen opgelost worden door een bedrijf.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Het is echt ongelofelijk, dus 4 jaar problemen is nu in no-time opgelost. En dat allemaal ook nog onder garantie ? Waar een verandering van bedrijfsnaam al niet toe kan leiden....
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
het irritante gebrom van de pompjes, zelfs maanden na uitschakelen
Bij mij noemen ze dat effect tinnitus.
Als een beste aircospecialist dat kan oplossen, mooi toch. Ik had een tinnitus kliniek cq audicien daarvoor nodig.
Bij mij noemen ze dat effect tinnitus.
Als een beste aircospecialist dat kan oplossen, mooi toch. Ik had een tinnitus kliniek cq audicien daarvoor nodig.
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Mee,ik heb er ook,en ook wat duurdere,4 stuks,en in totaal gaat dat ook richting de 7000 euro al,maar in totaal moest ik 200 euro aanbetalen,dit totale bedrag aanbetalen??
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 aug 2024 17:36
Re: Airco verkoper Bestair geeft valse voorwendselen af bij verkoop
Oplichting door slimair.
Aggresieve en misleidende verkoop.
Veel te duur voor goedkope chinese producten die pruttelende geluiden maken.
Je denkt een goed merk te krijgen maar bij installatie wordt duidelijk dat je getekend hebt voor een goedkoop merk. Niet dat je dit kon zien of weten want ze zetten geen merknamen op hun factuur, alleen vage omschrijvingen.
Er wordt constant gezegd dat je teruggebeld wordt maar pas na dreigen met een advocaat wordt er gebeld.....
Ondanks dat Slimair aangeeft Bestair te hebben overgenomen en claims afwijst, hebben beide bedrijven hetzelfde KvK-nummer. Dus gewoon dezelfde eigenaar maar andere naam genoemen vanwege de vele slechte recensies op bestair.
Aggresieve en misleidende verkoop.
Veel te duur voor goedkope chinese producten die pruttelende geluiden maken.
Je denkt een goed merk te krijgen maar bij installatie wordt duidelijk dat je getekend hebt voor een goedkoop merk. Niet dat je dit kon zien of weten want ze zetten geen merknamen op hun factuur, alleen vage omschrijvingen.
Er wordt constant gezegd dat je teruggebeld wordt maar pas na dreigen met een advocaat wordt er gebeld.....
Ondanks dat Slimair aangeeft Bestair te hebben overgenomen en claims afwijst, hebben beide bedrijven hetzelfde KvK-nummer. Dus gewoon dezelfde eigenaar maar andere naam genoemen vanwege de vele slechte recensies op bestair.