Geen coulance kapotte motor Ford Focus
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Wie zegt dat de Topicstarter Dhr. Frits Hemelaar 4 jaar verlengde garantie heeft gehad op zijn Ford? Waar staat, dat de Topicstarter al zijn onderhoudsbeurten volgens dealerspecificaties heeft laten uitvoeren? Waarom vraagt Topicstarter Frits Hemelaar op voorhand al om coulance? Waarom wijst Ford Nederland zijn coulancevraag resoluut af? Mij zegt dit genoeg. Er is meer aan de hand met die Ford, dan hier wordt vermeld!
Alhoewel ik zelf een tevreden Ford rijder ben, moet ik hier wel kritisch op zijn.
Ford geeft 2 jaar garantie en voor een klein bedrag extra zelfs vier jaar fabrieksgarantie.
De eerste vier jaar zou dit probleem dan gewoon onder de verlengde garantie vallen.
Als Ford na afloop van de verlengde garantie niks meer wil doen voor een gedupeerde dan is er in het geheel geen sprake van enige coulance.
Alhoewel ik zelf een tevreden Ford rijder ben, moet ik hier wel kritisch op zijn.
Ford geeft 2 jaar garantie en voor een klein bedrag extra zelfs vier jaar fabrieksgarantie.
De eerste vier jaar zou dit probleem dan gewoon onder de verlengde garantie vallen.
Als Ford na afloop van de verlengde garantie niks meer wil doen voor een gedupeerde dan is er in het geheel geen sprake van enige coulance.
Smokey20
vindt dit leuk
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Rare reactie. Allereerst is er niemand die dat allemaal stelt, maar worden slechts de kaders geschetst. De Ford is 6 jaar oud, dus die garanties en coulanceregelingen zijn sowieso al niet meer van toepassing.GSadventure schreef: ↑19 jul 2024 13:25Wie zegt dat de Topicstarter Dhr. Frits Hemelaar 4 jaar verlengde garantie heeft gehad op zijn Ford? Waar staat, dat de Topicstarter al zijn onderhoudsbeurten volgens dealerspecificaties heeft laten uitvoeren? Waarom vraagt Topicstarter Frits Hemelaar op voorhand al om coulance? Waarom wijst Ford Nederland zijn coulancevraag resoluut af? Mij zegt dit genoeg. Er is meer aan de hand met die Ford, dan hier wordt vermeld!
Jouw stelling dat er meer aan de hand is lijkt me meer op je onderbuik dan op het topic gebaseerd.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Verlengde garantie (tot 4 jaar) op mijn Ford Fiesta ST line van 24K kostte me 210 euro extra en werd door de dealer aangeraden. Voor dat lage bedrag zullen weinig mensen die optie niet kiezen. Alle mensen met een verlengde garantie komen dus niet in aanmerking voor enige coulance als het beleid van Ford is om alle coulance na vier jaar af te wijzen.GSadventure schreef: ↑19 jul 2024 13:25Wie zegt dat de Topicstarter Dhr. Frits Hemelaar 4 jaar verlengde garantie heeft gehad op zijn Ford? Waar staat, dat de Topicstarter al zijn onderhoudsbeurten volgens dealerspecificaties heeft laten uitvoeren? Waarom vraagt Topicstarter Frits Hemelaar op voorhand al om coulance? Waarom wijst Ford Nederland zijn coulancevraag resoluut af? Mij zegt dit genoeg. Er is meer aan de hand met die Ford, dan hier wordt vermeld!
Een Ford hoeft slechts om de twee jaar of 30.000 km een beurt te hebben. Dat is allemaal niet zo spannend, olie verversen, keertje nieuwe bougies erin. Wellicht nieuwe voorbanden. Geen zaken die noodzakelijk zijn om een scheur in een cilinderwand te voorkomen.
Ford heeft ook een uitgebreid waarschuwingssysteem indien er zaken niet goed zouden zijn om schade te voorkomen. Dat gaat veel verder dan de standaard waarschuwingslampjes op je dashboard en ze worden zowel op je ingebouwde display scherm getoond maar ook in de Ford app die je aan je auto hebt gekoppeld. Ik heb al een keer bij de dealer gestaan om een onschuldig fout code terwijl er helemaal niks aan de hand was. Zo gevoelig is dat allemaal afgesteld.
Oh ja, en een Ford geeft zelf aan wanneer de olie bijgevuld (bij mij nog nooit nodig geweest in vier jaar tijd) of ververst moet worden. Zowel in de auto als in de app.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Dit is de gouden tip voor iedereen die een benzineauto rijdt. Zeker die kleine blokjes kunnen amper warm gereden worden, want ze zijn dan te traag om mee te gaan in het verkeer. Niet boven de 2500 toeren komen in de eerste 20 minuten is een ideaalsituatie. Ongeveer 90% (eigen schatting uit de mensen die ik tegenkom buiten de autowereld om) doet dat niet, waardoor problemen veelvuldiger voor zullen komen. Er zijn een paar blokken die daar eigenlijk wel goed tegen kunnen, maar dat zijn veelal blokken die zonder veel moeite flink meer pk's zouden kunnen rijden en daardoor al gauw gewild zijn voor circuit auto's. Denk aan de 1.8 vvti van Toyota of de 2.0 Zetec van Ford.GSadventure schreef: ↑19 jul 2024 12:57Als de motor eerst netjes warm gereden wordt, zullen er geen problemen ontstaan.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
"Alle mensen met een verlengde garantie komen dus niet in aanmerking voor enige coulance als het beleid van Ford is om alle coulance na vier jaar af te wijzen."
U heeft 4 jaar garantie bijgekocht. Nu wilt u na die 4 jaar nog jarenlang "coulance"? Coulance (het woord zegt het al: geen aansprakelijkheid erkennen maar om bepaalde redenen iemand tegemoetkomen) is absoluut geen garantie en bovendien weet u helemaal niet of Ford "bij al die mensen alle (!) coulance altijd afwijst". Dit geval gaat over u en Ford ziet geen reden om in uw geval coulance te verlenen. Raar toch dat veel mensen menen recht te hebben op coulance.
U heeft 4 jaar garantie bijgekocht. Nu wilt u na die 4 jaar nog jarenlang "coulance"? Coulance (het woord zegt het al: geen aansprakelijkheid erkennen maar om bepaalde redenen iemand tegemoetkomen) is absoluut geen garantie en bovendien weet u helemaal niet of Ford "bij al die mensen alle (!) coulance altijd afwijst". Dit geval gaat over u en Ford ziet geen reden om in uw geval coulance te verlenen. Raar toch dat veel mensen menen recht te hebben op coulance.
Smokey20
vindt dit leuk
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Dat valt wel mee hoor. Natuurlijk ben je niet de vlotste, maar te traag om mee te gaan slaat nergens op.
Overigens heeft de 1.0ecoboost van Ford beduidend meer problemen dan zijn 1.0TSI tegenhanger van de VAG-groep, die draaien eigenlijk probleemloos.
Smokey20
vindt dit leuk
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Het is bij bijna bij alle bedrijven het zelfde liedje ze willen graag verkopen maar op het moment als er iets niet in orde is met hun product geven ze niet thuis dus probeer het nog eens via een rechtsbijstandverzekering en als dat niet lukt zou ik de auto bij de dealer zo de showroom inrijden zonder dat zij de deur er voor open moeten maken dan gaan ze misschien wel nadenken en proberen voor een oplossing te zorgen en mocht dat niets uithalen laat hem dan maar in de showroom staan en koop wat anders maar nooit geen Ford meer die moeten ze maar aan een ander slijten want na dit verhaal zie ik er vanaf om de Ford dealer te bezoeken voor een nieuwe auto.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Zeker zo de showroom naar binnen rijden. Dat zal ze leren. Krijg je franco huis meteen een nieuwe auto bezorgd.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Nou, dat valt niet mee. Die dingen komen amper vooruit als je onder de 2500 toeren wil blijven. Als je binnen een steenworp van de snelweg woont is het een illusie dat je dan de 80 haalt voor de invoegstrook klaar is.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Met 5 jaar en 180.000km ervaring met de 1.0TSI zeg ik simpelweg: onzin.Nijogeth schreef: ↑19 jul 2024 16:40Nou, dat valt niet mee. Die dingen komen amper vooruit als je onder de 2500 toeren wil blijven. Als je binnen een steenworp van de snelweg woont is het een illusie dat je dan de 80 haalt voor de invoegstrook klaar is.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Dat ligt dan toch echt aan de chauffeur, niet aan de auto.Nijogeth schreef: ↑19 jul 2024 16:40Nou, dat valt niet mee. Die dingen komen amper vooruit als je onder de 2500 toeren wil blijven. Als je binnen een steenworp van de snelweg woont is het een illusie dat je dan de 80 haalt voor de invoegstrook klaar is.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Ik reed met een Mii 1.0 , de Mercedes voorbij de hoge Alpen op.Moneyman schreef: ↑19 jul 2024 17:16Met 5 jaar en 180.000km ervaring met de 1.0TSI zeg ik simpelweg: onzin.
Heb nu een Dacia Sandero 3 cilinder, nou die trekt echt wel door.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
De 0-100 zegt wat anders. Die is op vol vermogen al ruim boven de 10 seconden. Je moet echt boven de 2500 toeren komen wil je in de 10-15 seconden dat het duurt om een oprit op te rijden die 80 halen.Moneyman schreef: ↑19 jul 2024 17:16Met 5 jaar en 180.000km ervaring met de 1.0TSI zeg ik simpelweg: onzin.
-
- Berichten: 32210
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Mijn Splash zou op de snelweg ook wat te kort komen, zeker met invoegen en inhalen. Nou... het is inderdaad geen snelheidsduivel, maar deze chauffeur kan toch prima meekomen. Kwestie van kúnnen rijden. Geen idee waarom ik stil zou moeten gaan staan bij het begin van een invoegstrook. Leg dat eens uit?
En die 2500 toeren, daar blijf ik eigenlijk vrijwel altijd onder, dat ook nog. Boven de 3000 kom ik sowieso al niet.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
De reactie was op:Aygulf schreef: ↑19 jul 2024 15:25"Alle mensen met een verlengde garantie komen dus niet in aanmerking voor enige coulance als het beleid van Ford is om alle coulance na vier jaar af te wijzen."
U heeft 4 jaar garantie bijgekocht. Nu wilt u na die 4 jaar nog jarenlang "coulance"? Coulance (het woord zegt het al: geen aansprakelijkheid erkennen maar om bepaalde redenen iemand tegemoetkomen) is absoluut geen garantie en bovendien weet u helemaal niet of Ford "bij al die mensen alle (!) coulance altijd afwijst". Dit geval gaat over u en Ford ziet geen reden om in uw geval coulance te verlenen. Raar toch dat veel mensen menen recht te hebben op coulance.
Indien je de gewone fabrieksgarantie hebt van twee jaar, dan is er dus nog enige coulance in het derde en vierde jaar. Betaal je voor extra garantie en verleng je die tot vier jaar, dan heb je dus nimmer iets van coulance als die altijd na vier jaar afgewezen wordt.Smokey20 schreef: ↑
19 jul 2024 09:28
Dit probleem komt vaker voor bij deze motoren. Ford geeft tot maximaal 4 jaar enige coulance, en dan is dealeronderhoud op tijd verplicht. Revisie is zeer slecht aan te komen vanwege hetzelfde probleem. Vervang je de motor voor een gebruikte dan blijft de vraag ov de vervangende motor niet hetzelfde probleem (in wording) heeft.
Het gaat niet om recht hebben op coulance, een auto wordt geacht langer dan vier jaar mee te gaan. Slijtage onderdelen kunnen een kortere levensduur hebben maar de cilinderwand van de motor hoort langer dan vier jaar mee te gaan. Gaat die in het vijfde of zesde jaar kapot, er van uitgaande dat er minder dan 20.000km/j per jaar gereden wordt, dan is het niet raar om dat als een non-conformiteit aan te wijzen.
De discussie die dan ontstaat, is het aan de rijder zelf te wijten als dit euvel zich voor doet? Of komt het door het ontwerp van het kleine blok dat er toch wel vaker dan normaal melding van dergelijke problemen gemaakt wordt?
Dan heb je al snel welles-nietes wat, gezien de enorme kosten van reparatie, al snel zal resulteren in rechtszaken. Coulance kan dat voorkomen, beide partijen doen water bij de wijn en komen gezamenlijk tot een oplossing waarbij de kosten van een rechtszaak vermeden worden.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Jouw standpunt "het is een illusie dat je de 80 haalt voor het eind van de invoegstrook" is gewoon simpelweg onjuist. Misschien dat dat bij sommige korte invoegstroken het geval is, maar bij de invoegstroken die ik gebruik is dat nooit het geval. Bij de meeste invoegstroken sta je sowieso al niet stil bij het beging van de invoegstrook, de oprit is eigenlijk altijd langer. Je schetst dus een probleem wat in werkelijkheid niet zo bestaat.Nijogeth schreef: ↑19 jul 2024 17:47De 0-100 zegt wat anders. Die is op vol vermogen al ruim boven de 10 seconden. Je moet echt boven de 2500 toeren komen wil je in de 10-15 seconden dat het duurt om een oprit op te rijden die 80 halen.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Ik ken genoeg opritten waarbij je vanaf een kruising met stoplichten komt. Als ik de snelweg op ga, kom ik altijd bij zo'n punt en ik zie daar toch regelmatig mensen hannessen met invoegen, omdat ze gewoonweg geen snelheid hebben. Overigens ook als ik van mij uit de N-weg in de buurt op rijd, daar is het tijdens de spits ook altijd een feest.witte angora schreef: ↑19 jul 2024 18:08Geen idee waarom ik stil zou moeten gaan staan bij het begin van een invoegstrook. Leg dat eens uit?
De gouden tip van mijn rijinstructeur was om altijd harder te rijden dan de auto's op de baan waar je invoegt, je kan namelijk immers sneller afremmen om je aan de snelheid aan te passen dan versnellen om je aan de snelheid aan te passen.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Een EcoBoost motor heeft een turbo en directe brandstof inspuiting.Nijogeth schreef: Ik ken genoeg opritten waarbij je vanaf een kruising met stoplichten komt. Als ik de snelweg op ga, kom ik altijd bij zo'n punt en ik zie daar toch regelmatig mensen hannessen met invoegen, omdat ze gewoonweg geen snelheid hebben. Overigens ook als ik van mij uit de N-weg in de buurt op rijd, daar is het tijdens de spits ook altijd een feest.
De gouden tip van mijn rijinstructeur was om altijd harder te rijden dan de auto's op de baan waar je invoegt, je kan namelijk immers sneller afremmen om je aan de snelheid aan te passen dan versnellen om je aan de snelheid aan te passen.
Invoegen is echt geen enkel probleem.
Re: Geen coulance kapotte motor Ford Focus
Dat is een beetje ontstaan door de branche zelf. Als de garantietermijn verlopen is, maar de klant wel recht heeft op een deugdelijk product, dan helpt de branche liever "uit coulance" , om de boot zo veel mogelijk af te houden voor anderen met dezelfde klacht.