Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Kompasser

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Kompasser »

Speedy123 schreef:
30 jul 2024 14:20
Dagkoers schreef:
30 jul 2024 13:43
Goede dag beste mensen, het verbaasd mij elke keer weer hoe jullie met mij meedenken en adviezen geven. Dank daarvoor.
Ik heb het er wel over gehad met mensen in de omgeving en buren en die willen allemaal dat ik blijf omdat ze het prettig vinden dat ik 7 dagen werk en weinig thuis ben.
Zoals Kukos al zei, dat zijn prima getuigen. Vraag ze of ze het op papier voor je willen zetten. Doet veel goeds mocht het tot een rechtszaak komen.
Prima getuigen mocht het tot een rechtszaak komen? Daar heb ik mijn twijfels over. Want als er een rechtszaak komt zal die gaan over - zoals ik nu begrijp - of TS na gewaarschuwd te zijn, zich als goede huurder gedraagt. Zou een getuige die verklaart dat TS een fijne buurman is omdat hij weinig thuis is werkelijk helpen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kompasser schreef:
30 jul 2024 14:47
Prima getuigen mocht het tot een rechtszaak komen? Daar heb ik mijn twijfels over. Want als er een rechtszaak komt zal die gaan over - zoals ik nu begrijp - of TS na gewaarschuwd te zijn, zich als goede huurder gedraagt. Zou een getuige die verklaart dat TS een fijne buurman is omdat hij weinig thuis is werkelijk helpen?
Ja, natuurlijk helpt dat. Want als de buren geen overlast ervaren, schop je dat punt van de WBV direct onderuit. En het helpt in de beeldvorming, oftewel de manier waarop de rechter de overige punten beoordeeld. Uitendelijk gaat het immers om wie de rechter gelooft.

Moneyman

Dagkoers schreef:
Goede dag beste mensen, het verbaasd mij elke keer weer hoe jullie met mij meedenken en adviezen geven. Dank daarvoor.
Graag gedaan, succes!

Kompasser

Moneyman schreef:
30 jul 2024 14:51
Kompasser schreef:
Ja, natuurlijk helpt dat. Want als de buren geen overlast ervaren, schop je dat punt van de WBV direct onderuit. En het helpt in de beeldvorming, oftewel de manier waarop de rechter de overige punten beoordeeld. Uitendelijk gaat het immers om wie de rechter gelooft.
Dat enkele buren geen overlast ervaren wil toch niet zeggen dat anderen dat niet doen? Maar .. k snap wel dat een positieve getuigenis kan helpen in het beeld dat over TS bestaat.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Kompasser schreef:
30 jul 2024 14:56
Moneyman schreef:
Kompasser schreef:
Dat enkele buren geen overlast ervaren wil toch niet zeggen dat anderen dat niet doen? Maar .. k snap wel dat een positieve getuigenis kan helpen in het beeld dat over TS bestaat.
Het hangt natuurlijk af van welke buren precies en hoeveel. Maar als de directe buren geen overlast ervaren staat de klacht van de niet-directe buren ook gelijk zwakker.

Kompasser

kuklos schreef:
30 jul 2024 15:05
Kompasser schreef:
30 jul 2024 14:56
Moneyman schreef:

Het hangt natuurlijk af van welke buren precies en hoeveel. Maar als de directe buren geen overlast ervaren staat de klacht van de niet-directe buren ook gelijk zwakker.
Ja natuurlijk. Ik reageerde ook meer op de stelligheid waarmee beweerd werd, dat uitspraken van mensen uit de omgeving en uit de buurt, waarvan TS zegt met ze er over gesproken te hebben, goede getuigen zijn.

Moneyman

Kompasser schreef:
30 jul 2024 15:49
Ja natuurlijk. Ik reageerde ook meer op de stelligheid waarmee beweerd werd, dat uitspraken van mensen uit de omgeving en uit de buurt, waarvan TS zegt met ze er over gesproken te hebben, goede getuigen zijn.
Die stelligheid is toch logisch? Buren en omwonenden die op basis van eigen ervaring aangeven dat ze graag willen dat TS blijft zijn per definitie goede getuigen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Blijkbaar hebben de buren geen klachten over u mede omdat u toch nooit thuis bent en dan blijft de vraag waarom de Wbv alsnog het beëindigen van huurcontract af wil dwingen.
In de aanzeggingsbrief zal de hoofd reden ook vermeldt staan maar die blijft voor als nog onduidelijk behalve de eerste aanzegging dat u de woning alleen voor eigen gebruik dient te gebruiken en niemand bij u in mag laten wonen.
In de laatste aanzegging was volgens de Wbv de situatie niet veranderd en dat is wel vreemd omdat de buren geen klachten over u hebben.
Bij uw gemeente kunt u na een afspraak een afschrift van het aantal ingeschreven personen op uw adres opvragen en als blijkt dat u vanaf de eerste datum alleen ingeschreven bent is er van bewezen onderhuur geen sprake.
Er bestaat altijd een kans dat de vorige bewoners na een gedwongen uitzetting zich bij de gemeente niet op uw adres uit hebben laten schrijven en nog steeds als inwonenden worden aan gemerkt.
Het is en blijft vreemd dat u nadat u er een paar maanden woonde al zo'n brief kreeg en nog bezig was om de woning naar uw zin te maken.

Moneyman

Ik moest ook wel even lachen om de reden die die buren geven: ze willen dat Dagkoers blijft, omdat hij nooit thuis is... Ik kan me redenen bedenken die ik liever zou horen :mrgreen:

Kompasser

Moneyman schreef:
30 jul 2024 15:53
Kompasser schreef:
30 jul 2024 15:49
Die stelligheid is toch logisch? Buren en omwonenden die op basis van eigen ervaring aangeven dat ze graag willen dat TS blijft zijn per definitie goede getuigen.
Dat is een logica waar ik niks tegen in kan brengen.
De manier waarop TS formuleerde hoe zijn contact met deze getuigen was geweest, deed mij twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze getuigen. Hoe is TS het gesprek aangegaan, wat waren zijn vragen waardoor hij concludeerde dat de buurt hem wel vriendelijk gezind is.
Het advies (van - ik geloof - kuklos en speedy?) om die getuigenissen schriftelijk vast te leggen, was uiteindelijk niet zo verkeerd.
Ik ben wel benieuwd of die buurtgenoten dat gaan doen: het schriftelijk vastleggen.
Laatst gewijzigd door Kompasser op 30 jul 2024 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Janne.B.

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Moneyman schreef:
30 jul 2024 16:14
Ik moest ook wel even lachen om de reden die die buren geven: ze willen dat Dagkoers blijft, omdat hij nooit thuis is... Ik kan me redenen bedenken die ik liever zou horen :mrgreen:
[/quote
En omdat hij zeven dagen per week werkt! :shock:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
Ik heb het er wel over gehad met mensen in de omgeving en buren en die willen allemaal dat ik blijf omdat ze het prettig vinden dat ik 7 dagen werk en weinig thuis ben.
Dan zal er van overlast door 'bepaalde' mannen niet echt sprake kunnen zijn.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Echt weer een "Dagkoers" topic met alle bekende kenmerken. Veel berichten, veel ideeën en veronderstellingen, een wat wazig onduidelijk onderwerp, TS in de slachtofferrol en Dagkoets welke tekens een klein detail los laat om de berichtenstroom op gang te houden.....
Psychologisch is onze Dagkoers heel sterk, zelfs in komkommertijd houd de de aandacht erbij en iederren heeft een mening...

Moneyman

Janne.B. schreef:
30 jul 2024 16:41
Moneyman schreef:
30 jul 2024 16:14
En omdat hij zeven dagen per week werkt! :shock:
Dat is kip-ei natuurlijk: hij is nooit thuis omdat hij zoveel werkt :lol: Dus wat daar nou zo shocking aan is… :shock:

Moneyman

witte angora schreef:
30 jul 2024 16:58
Dagkoers schreef:
Of juist wel: mannen die rond de woning rondhangen i.a.v. Dagkoers :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
30 jul 2024 18:01
witte angora schreef:
30 jul 2024 16:58
Dagkoers schreef:
Of juist wel: mannen die rond de woning rondhangen i.a.v. Dagkoers :wink:
Nou moet ik je zeggen dat ik op de sportschool met bepaalde mannen ook niet onder de douche wil... Het is de blik tijdens het sporten, het feit dat ze steevast kort na mij de kleedkamer in lopen, of er steevast zeer lang in verblijven - geen idee wat je al die tijd nou in een kleedkamer moet doen. Eentje pendelt zelfs een of twee keer heen en weer tussen sportruimte en kleedkamer, kom op... Niet voor niets dat ik op bepaalde tijden daar liever niet heen ga. Is overigens bekend bij de leiding, ze houden het in de gaten.

Dus ja, alleen al de aanwezigheid van bepaalde 'personen' kan intimiderend overkomen, en als dat bij je huis is, precies de plek waar je je veilig zou moeten voelen, kan dat zeker als overlast aanvoelen.

Maar dat een 15-jarige dit veroorzaakt zou hebben? Mwoh... waarom zou hij?

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ben erg bang dat ik dakloos word.
Ik zit er heel erg mee in mijn maag.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 jul 2024 21:35
Nou moet ik je zeggen dat ik op de sportschool met bepaalde mannen ook niet onder de douche wil... Het is de blik tijdens het sporten, het feit dat ze steevast kort na mij de kleedkamer in lopen, of er steevast zeer lang in verblijven - geen idee wat je al die tijd nou in een kleedkamer moet doen.
Sorry, dat is mijn eigen schuld. Altijd als ik je zie vraag ik me af of jij nu de echte WA bent (niet die nepper die zich koning noemt), maar als ik dan achter je aan de kleedkamer in loop, dan durf ik niet meer en ga ik snel de douche in en dan probeer ik net zo lang te blijven staan totdat je weg bent.

Aangezien je het hebt gemerkt, weet ik nu ook dat jij het echt bent.

Moneyman

Dagkoers schreef:
30 jul 2024 22:45
Ik ben erg bang dat ik dakloos word.
Ik zit er heel erg mee in mijn maag.
Dat snap ik. Hopelijk leer je hiervan dat je écht veel voorzichtiger moet zijn in het leven.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij onderverhuur moeten er bij controle momenten van de WBV gewoon bepaalde zaken waar genomen worden als het om onderverhuur / woonfraude gaat.
Een heel belangrijke is:
-De huurder is bij herhaling niet aanwezig, iemand anders wel.
-Een niet huurder welke meerdere keren bij controle de deu open doet.
- Meer ingeschreven personen dan bekend bij de WBV.
- Drugs en vuurwapens in de woning.
- Prostitutie

Dagkoers, welke zijn op jou van toepassing ? En nu gewoon eens een duidelijk antwoord geven ipv dat geneuzel dat je bang bent !

Gesloten