Nu heb ik eens een vraag aan jullie.
Vandaag kreeg mijn zoon een brief van NH1816 (zie bijlage). Hij heeft met zijn fietsstuur tegen een auto aan gezeten.
Wij wisten hier niets van, helaas heeft hij ons toen niets verteld (pubers

Wat mij echter verbaasd is dat deze brief zomaar verstuurd is zonder enige hoor of wederhoor. Ook hebben wij geen schadeformulier gezien of deze bestuurder gesproken.
Toen het is gebeurd, moest hij zijn naam geven van de bestuurder, en blijkbaar hebben ze a.d.v. het telefoonboek ons adres achterhaald (wij hebben een niet veel voorkomende naam).
De normale procedure lijkt mij eigenlijk, dat je contact opneemt met de ouders, samen het schadeformulier invult, en ook kan laten zien wat er gebeurd is en wat te schade is.
Het bedrag lijkt me nogal hoog voor alleen een stuur wat tegen de auto aan gekomen is.
Echter wat mij tegen de borst stuit, is dat wij niets kunnen controleren. We moeten maar aannemen dat het bedrag juist is. Ze kunnen net zo goed een hele andere schade opgeven.
Mijn vraag is of iemand hier weet of dit zomaar mag? Een schadeformulier is toch altijd essentieel? Dit zou betekenen als ik schade maak aan mijn auto, kan ik ook zomaar een willekeurige naam en adres opgeven aan de verzekeraar.
Alvast bedankt voor jullie reacties.