Update van de advocaat van de tegenpartij!
-
Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!
Ach, er is weer eens een topic gevuld, nietwaar?
Dan heeft hij duidelijk een zeer beperkte ervaring. Want die rechtszaken worden gewoon bij de Kantonrechter gevoerd, dus zonder verplichte vertegenwoordiging door een advocaat. De gerechtsdeurwaarder treedt daar in de praktijk standaard op als gemachtigde/ procesvoerder.
En eerlijk gezegd: iemand van de woningbouwvereniging die kennis van zaken zou moeten hebben, en die zegt nog nooit (!) een gerechtsdeurwaarder te hebben getroffen, kan ik niet eens serieus nemen, want dat slaat werkelijk nergens op
-
Toch is er in het geval van Dagkoers wel een advocaat bij betrokken. Eentje die niet zo heel veel haast maakt, dat dan weer wel. Kan best dat het beleid per wbv/verhuurder anders is.
Misschien is het gewoon de juffrouw van de receptie die regelmatig een herinnering laat horen. Pas op we zijn er nog altijd mee bezig. Dan blijft hij braaf.
Een wbv heeft duizenden woningen, daar zullen dus wel meer probleemgevallen tijd en aandacht vragen.witte angora schreef: ↑02 aug 2024 13:10Toch is er in het geval van Dagkoers wel een advocaat bij betrokken. Eentje die niet zo heel veel haast maakt, dat dan weer wel. Kan best dat het beleid per wbv/verhuurder anders is.
Dat klopt.witte angora schreef: ↑02 aug 2024 12:21Ongetwijfeld. Maar die gerechtsdeurwaarder is wél degene die de ontruiming moet doen. En dus de opdracht krijgt als er een vonnis is.
Dat sowieso, iedere WBV maakt zijn eigen keuzes. En vaak genoeg is die advocaat weer de opdrachtgever van de gerechtsdeurwaarder - die vervolgens de procedure en de executie doet.witte angora schreef: ↑02 aug 2024 13:10Toch is er in het geval van Dagkoers wel een advocaat bij betrokken. Eentje die niet zo heel veel haast maakt, dat dan weer wel. Kan best dat het beleid per wbv/verhuurder anders is.
Punt is ook niet dat dergelijke zaken nooit door een advocaat gedaan worden (dat gebeurt wel degelijk!), maar dat iemand die kennis van zaken heeft en nog nooit een gerechtsdeurwaarder op de rechtbank zou zijn tegengekomen ronduit lachwekkend is.
Dagkoers houdt ons wel weer bezig maar tot nu toe zijn er twee advocaten met de zaak bezig en maakt dat de zaak nog niet kansloos is.
Vrij logisch dat de advocaat van de verhuurder hoog inzet maar het aan de advocaat van Dagkoers om die hoge inzet aan de hand van dossier op waarheid te toetsen en eventueel te weerleggen.
Het staat dus nog niet vast of Dagkoers betwiste gedrag reden is voor ontbinding van het huurcontract want hij geniet huurbescherming en staat ook nog eens niet vast dat er daadwerkelijk onderhuur of tijdelijke inwoning door derden heeft plaatsgevonden, de buren hebben er niets van gemerkt tenminste dat schrijft Dagkoers zelf en die buren hebben ook geen klachten ingediend.
Ik vraag dan ook af hoe een rechter naar een eventuele rechtszaak gaat kijken want als blijkt dat Dagkoers geen overlast heeft veroorzaakt en inwoning door derden niet bewezen kan worden maar wel dat Dagkoers de woning voor onderhuur aangeboden heeft in het vonnis mee nemen dat bij een volgende keer de verhuurder zonder tussenkomst van een rechter het huurcontact mag ontbinden.
Vrij logisch dat de advocaat van de verhuurder hoog inzet maar het aan de advocaat van Dagkoers om die hoge inzet aan de hand van dossier op waarheid te toetsen en eventueel te weerleggen.
Het staat dus nog niet vast of Dagkoers betwiste gedrag reden is voor ontbinding van het huurcontract want hij geniet huurbescherming en staat ook nog eens niet vast dat er daadwerkelijk onderhuur of tijdelijke inwoning door derden heeft plaatsgevonden, de buren hebben er niets van gemerkt tenminste dat schrijft Dagkoers zelf en die buren hebben ook geen klachten ingediend.
Ik vraag dan ook af hoe een rechter naar een eventuele rechtszaak gaat kijken want als blijkt dat Dagkoers geen overlast heeft veroorzaakt en inwoning door derden niet bewezen kan worden maar wel dat Dagkoers de woning voor onderhuur aangeboden heeft in het vonnis mee nemen dat bij een volgende keer de verhuurder zonder tussenkomst van een rechter het huurcontact mag ontbinden.
Wat heel toevallig is, maar wel waar, is dat mijn advocaat ooit heeft gewerkt bij de WBV waar het nu om draait als bedrijfsjurist.
Hij weet hoe het er reilt en zeilt.
(schrijf ik dat goed?)
Hij heeft ook een prijs gewonnen omdat hij zo goed is.
Hij weet hoe het er reilt en zeilt.
(schrijf ik dat goed?)
Hij heeft ook een prijs gewonnen omdat hij zo goed is.
Mijn advocaat kent die advocaat van de WBV en heeft daar nog een appel mee te schillen.
Daarom is hij extra gemotiveerd.
Ik ga geen reclame maken!!!
Daarom is hij extra gemotiveerd.
Ik ga geen reclame maken!!!
@Dagkoers, met excuus maar uw probleem wordt steeds meer ongeloofwaardiger en daarbij waar haalt u de tijd vandaan om dagelijks op de reacties te reageren want u werkt 5 dagen bij de gemeente en 6 avonden als bezorger bij een nood leidende eet tent.
Een advocaat die een prijs heeft gewonnen kost een vermogen per sessie en nu ook nog eens aangeeft dat die advocaat een appeltje met de advocaat van de verhuurder te schillen heeft zal die advocaat nooit aan u vertellen.
Heeft u toevallig vakantiedagen opgenomen al dan niet verplicht en vond het wel spannend om dit topic te starten want u bent wat dat betreft onder de forumleden weliswaar een vreemde eend in de bijt maar u houd het tot de afloop aan toe wel spannend.
Een advocaat die een prijs heeft gewonnen kost een vermogen per sessie en nu ook nog eens aangeeft dat die advocaat een appeltje met de advocaat van de verhuurder te schillen heeft zal die advocaat nooit aan u vertellen.
Heeft u toevallig vakantiedagen opgenomen al dan niet verplicht en vond het wel spannend om dit topic te starten want u bent wat dat betreft onder de forumleden weliswaar een vreemde eend in de bijt maar u houd het tot de afloop aan toe wel spannend.
Beste Ron,
De eigenaren van het restaurant zijn voor het eerst in 5 jaar naar China toe.
Ik heb voorlopig 1 baan. 21 augustus gaat het restaurant weer open.
Als ik even geen telefoontje heb bij mijn andere baan zoals nu zit ik op internet.
De eigenaren van het restaurant zijn voor het eerst in 5 jaar naar China toe.
Ik heb voorlopig 1 baan. 21 augustus gaat het restaurant weer open.
Als ik even geen telefoontje heb bij mijn andere baan zoals nu zit ik op internet.
Het eerste half uur was gratis bij die advocaat.
Daarna vraagt hij altijd een voorschot van 2 uur.
In dit geval 500 E
Daarna vraagt hij altijd een voorschot van 2 uur.
In dit geval 500 E
Onvoorstelbaar wat hij allemaal uitkraamt ,en veel slimme mensen van dit forum trappen er in, hoe dom kan je zijn ,sorry mensen .
NeoDutchio
, ZeerPrivé
en Ron5300
vinden dit leuk
Ik spreek de waarheid, ik kan zo de declaratie laten zien:
Betreft: X/ X
Dossiernr.: 20240218
Factuurnummer: 2024-628
Ridderkerk, 23 april 2024
Honorarium
Vaste prijs opstellen brief, volgens afspraak: € 450,00
Optellen BTW 21% € 47,25
-------------
Totaal te voldoen: € 497,50
Wij verzoeken u deze declaratie zo spoedig mogelijk te voldoen op
IBAN rekeningnummer X ten name van X
Advocatenpraktijk, onder vermelding van het boven vermelde declaratienummer.
Ons BTW-nummer is NL.X
Betreft: X/ X
Dossiernr.: 20240218
Factuurnummer: 2024-628
Ridderkerk, 23 april 2024
Honorarium
Vaste prijs opstellen brief, volgens afspraak: € 450,00
Optellen BTW 21% € 47,25
-------------
Totaal te voldoen: € 497,50
Wij verzoeken u deze declaratie zo spoedig mogelijk te voldoen op
IBAN rekeningnummer X ten name van X
Advocatenpraktijk, onder vermelding van het boven vermelde declaratienummer.
Ons BTW-nummer is NL.X
Ik heb nog nooit een advocaat hoeven te betalen. Die krijg ik pro deo of anders heb ik er ook nog een rechtsbijstandverzekering voor. Ik dacht altijd dat die alleen door rijke mensen zelf betaald moeten worden.
Hahahahah.
Iedereen zegt in mijn omgeving dat je misschien recht heb dat de gemeente betaalt, maar ik zit in schaal 6 en tree 11.
Ik heb ook nog mijn andere baan.
Ik moet gewoon dokken!! en niemand die mij helpt. Ik dacht dat ik het wel kon opgeven als ik aangifte doe inkomstenbelasting, maar dat was ook verkeerd gedacht.
Iedereen zegt in mijn omgeving dat je misschien recht heb dat de gemeente betaalt, maar ik zit in schaal 6 en tree 11.
Ik heb ook nog mijn andere baan.
Ik moet gewoon dokken!! en niemand die mij helpt. Ik dacht dat ik het wel kon opgeven als ik aangifte doe inkomstenbelasting, maar dat was ook verkeerd gedacht.
-
-
Dat had hij al eerder geschreven. Zoals hij zo vaak dingen 2-3x herhaald.