Pakketbezorging door PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
KoosdR
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2024 13:42

Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door KoosdR »

Ik woon in een flat. Er is een gezamenlijke hoofdingang, maar binnen heeft iedere bewoner een eigen voordeur en bel.
Al vele malen worden de door mij bestelde, soms zware, pakketten niet door PostNL bij mij thuis afgeleverd, hoewel mijn adres erop staat en ook in de PostNL-app staat mijn adres als eerste bezorgadres.
Ik heb daarover klachten ingediend, maar dat heeft geen zin, er verandert niets.
Mijn vrouw is slecht ter been, kan de pakketten niet bij het afhaalpunt ophalen en ik ben vaak niet vóór sluitingstijd van de winkel terug. Ik vraag me af wat er gedaan kan worden om hier verandering in te brengen.
Vroeger had ik nooit problemen met de PTT. En met andere bezorgdiensten heb ik ook geen problemen gehad.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Speedy123 »

KoosdR schreef:
03 aug 2024 13:54
Ik woon in een flat. Er is een gezamenlijke hoofdingang, maar binnen heeft iedere bewoner een eigen voordeur en bel.
Al vele malen worden de door mij bestelde, soms zware, pakketten niet door PostNL bij mij thuis afgeleverd, hoewel mijn adres erop staat en ook in de PostNL-app staat mijn adres als eerste bezorgadres.
Ik heb daarover klachten ingediend, maar dat heeft geen zin, er verandert niets.
Mijn vrouw is slecht ter been, kan de pakketten niet bij het afhaalpunt ophalen en ik ben vaak niet vóór sluitingstijd van de winkel terug. Ik vraag me af wat er gedaan kan worden om hier verandering in te brengen.
Vroeger had ik nooit problemen met de PTT. En met andere bezorgdiensten heb ik ook geen problemen gehad.
Bekend probleem. Bij ons is het DPD die pakketten niet tot aan de voordeur brengt maar slecht aan liftlevering doet (bezorger zet pakket in de lift en drukt op het etage nummer).

Ook bij ons staan er regelmatig pakketten in de centrale hal op het bankje van diverse bezorgdiensten. Kennelijk moet de lift vlot komen of de bezorger vertrekt alweer.

Het vervelende is, de bezorgdienst is ingehuurd door de verkoper. Daar kunt u klagen en die moeten de door hun ingehuurde bezorgdienst erop aanspreken. U kunt besluiten niet langer bij verkopers te kopen die werken met bezorgers niet tot aan de voordeur leveren. Maar dit zal pas effect hebben als een hele grote groep mensen dat voorbeeld volgt.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bezorging is altijd tot de eerste deur van een pand. Het kan zijn dat een bezorger extra tijd tijd en de moeite neemt om boven te komen, maar dat zijn ze niet verplicht.
Een ander voorkomend probleem is dat menig complex afgesloten is. Dus eerst aanbellen, wachten tot de deur geopend word, naar de juiste verdieping en weer terug. Dat kost simpelweg teveel tijd.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
05 aug 2024 10:19
Bezorging is altijd tot de eerste deur van een pand. Het kan zijn dat een bezorger extra tijd tijd en de moeite neemt om boven te komen, maar dat zijn ze niet verplicht.
Een ander voorkomend probleem is dat menig complex afgesloten is. Dus eerst aanbellen, wachten tot de deur geopend word, naar de juiste verdieping en weer terug. Dat kost simpelweg teveel tijd.
Een woordvoerder van PostNL zegt wat anders:
“Een woordvoerder van PostNL laat aan Radar weten dat pakketbezorgers specifieke instructies krijgen bij het bezorgen in hoogbouw. "Als er een intercom aanwezig is en een lift, bezorgen zij tot aan de voordeur. Als er een intercom is maar geen lift, mogen zij de geadresseerde vragen of hij/zij naar beneden kan/wil komen. Zo ja, dan wacht de bezorger beneden om het pakket te overhandigen. Zo niet, dan wordt het pakket tot aan de voordeur bezorgd." “

https://radar.avrotros.nl/artikel/mag-e ... aten-60658

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
05 aug 2024 10:19
Bezorging is altijd tot de eerste deur van een pand. Het kan zijn dat een bezorger extra tijd tijd en de moeite neemt om boven te komen, maar dat zijn ze niet verplicht.
Een ander voorkomend probleem is dat menig complex afgesloten is. Dus eerst aanbellen, wachten tot de deur geopend word, naar de juiste verdieping en weer terug. Dat kost simpelweg teveel tijd.
Dat is gewoon onzin die je uitkraamt. Zie jij het al voor je, een appartementencomplex met 10 verdiepingen waar alle pakketten in de hal worden gedumpt? Het is geen pakketpunt hoor, een centrale hal.

Bij mij worden door iedere pakketbezorger van welk bedrijf dan ook al jarenlang door steeds wisselende pakketbezorgers pakketjes gewoon aan mijn eigen voordeur afgeleverd. De Postnl bezorger vroeg me tijdje geleden zelfs of ik het niet meer bij een pakketpunt wilde laten afleveren omdat hij meer krijgt als hij bij mij bezorgt.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 05 aug 2024 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over dat standpunt van NeoDutchio hebben we al eens eerder een topic volgeschreven, volgens mij.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
05 aug 2024 10:19
Bezorging is altijd tot de eerste deur van een pand. Het kan zijn dat een bezorger extra tijd tijd en de moeite neemt om boven te komen, maar dat zijn ze niet verplicht.
Een ander voorkomend probleem is dat menig complex afgesloten is. Dus eerst aanbellen, wachten tot de deur geopend word, naar de juiste verdieping en weer terug. Dat kost simpelweg teveel tijd.
Onzin. Verkopers leveren aan huis en niet aan pand. Zodra een verkoper meldt niet op mijn adres te bezorgen, dan zal ik er niet kopen. Maar dat is niet het geval. Alle grote site leveren aan huis, dus aan de voordeur met het huisnummer dat op het pakket staat.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Laten we het zo zeggen. Veel bezorgers bezorgen tot achter de eerste deur, omdat men vaak niet meer tijd krijgt. Zie je het al voor je, je krijg een minuut per pakketje. Stapel je dan de lift vol, ga je dan elke verdieping af, niet wetend wie er thuis zijn of bel je bij iedereen aan waarvoor er een pakketje is en leg je het pakketje van iedereen die thuis is in de hal. Uiteindelijk kost de eerste optie je teveel tijd, de 2e is waarschijnlijk net binnen de tijd.

De zzp-koeriers krijgen gewoon te weinig per pakket betaald om lang met klanten bezig te zijn.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 05 aug 2024 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2024 11:43
Laten we het zo zeggen. Veel bezorgers bezorgen tot achter de eerste deur, omdat men vaak niet meer tijd krijgt. Zie je het al voor je, je krijg een minuut per pakketje. Stapel je dan de lift vol, ga je dan elke verdieping af, niet wetend wie er thuis zijn of bel je bij iedereen aan waarvoor er een pakketje is en leg je het pakketje van iedereen die thuis is in de hal. Uiteindelijk kost de eerste optie je teveel tijd, de 2e is waarschijnlijk net binnen de tijd.
Het is allemaal prima zolang de verkoper dat maar duidelijk aangeeft voordat de aankoop tot stand komt. Op dit moment ken ik geen verkopers die stellen te bezorgen tot aan de centrale hal. Allemaal geven ze aan aan huis te bezorgen met alleen uitzonderingen voor grote artikelen zoals witgoed.

Sterker nog, bol.com stelt zelfs grote artikelen te bezorgen aan huis tot en met de derde verdieping indien er geen lift aanwezig is.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De verkoper geeft dat ook niet aan. De PostNL vertelt dat ook niet aan de verkoper. Maar de PostNL stelt hun systeem naar de bezorgers wel zo af. Het is dus niet de fout van de bezorger, maar van PostNL. Vervolgens wordt er geklaagd en roept PostNL om het hardste dat dat aan de bezorger ligt. Terwijl PostNL het vertikt om die bezorger genoeg te betalen om er langer over te doen.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2024 12:10
De verkoper geeft dat ook niet aan. De PostNL vertelt dat ook niet aan de verkoper. Maar de PostNL stelt hun systeem naar de bezorgers wel zo af. Het is dus niet de fout van de bezorger, maar van PostNL. Vervolgens wordt er geklaagd en roept PostNL om het hardste dat dat aan de bezorger ligt. Terwijl PostNL het vertikt om die bezorger genoeg te betalen om er langer over te doen.
Waarom zou ik klagen over de bezorger? Ik koop bij een webwinkel, die is verantwoordelijk voor de bezorging. Dat is dan ook waar ik klaag als het pakket niet aan huis bezorgd is. Dan vraag ik om alsnog uit te leveren of anders mijn geld terug te betalen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zeg ik dan dat je klaagt over de bezorger? Ik zeg juist dat je klaagt bij de verkoper, deze heeft een dienst afgenomen bij PostNL waarbij tot achter de voordeur wordt geleverd en PostNL geeft dan weer de bezorger de schuld, terwijl ze wel zelf de bezorging zo inrichten dat het onmogelijk is door een flatgebouw op en neer te gaan.

Ik heb ooit bij een groente en fruit groothandel gewerkt. Daar maakten de planners afspraken met ons en die stonden netjes op onze rittenlijst vermeld. Zo werd er meer tijd per stop gerekend als we veel moesten lopen, alles moesten uitpakken of als er trappen opgelopen moest worden. Klanten die veel bestelden, daar werd ook meer tijd gerekend. Meer tijd, betekende meer bezorgkosten, dus de vertegenwoordigers die klanten werfden zeiden daar nooit iets over. Bij iedere nieuwe klant waar het niet simpel omwisselen van lege naar volle kratten was, ontstonden vervolgens problemen. Met hen was namelijk afgesproken dat het 3 verdiepingen hoger moest, uitgepakt moest worden of 100 meter verderop moest staan. Dan kregen wij weer een boos telefoontje van de vertegenwoordiger, dat hij het zo had afgesproken. Ik zei dan altijd dat ie het maar zo op papier moeten laten zetten, zodat de planning dat ook wist en dan werd ie weer boos. De reden was simpel, de klant proberen binnen te halen, zo goedkoop mogelijk, over de rug van de bezorgers.

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

terwijl ze wel zelf de bezorging zo inrichten dat het onmogelijk is door een flatgebouw op en neer te gaan.
Nee hoor niet onmogelijk, gebeurt hier dagelijks.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zal wel geen zzp'er aan de deur hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
05 aug 2024 12:41
Je zal wel geen zzp'er aan de deur hebben.
Jazeker wel! Ik heb het trouwens niet over 1 bezorger, maar om heel veel bezorgers door de jaren heen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 05 aug 2024 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakketbezorging door PostNL

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2024 12:41
Je zal wel geen zzp'er aan de deur hebben.
Ons appartementen complex bestaat uit acht verdieping, in totaal 48 woningen. Met een karretje de verdiepingen afgaan is juist erg makkelijk, prettig en stukken sneller voor de bezorger vergeleken met het afgaan van 48 eengezinswoningen verspreid over meerdere straten.

Plaats reactie