johanvanommen schreef: ↑18 aug 2024 15:53
speedy
Als ik het artikel weer download kan je het delen met facebook, twitter, en mail
Dat klopt maar u heeft geen link naar het artikel gedeeld op uw LinkedIn. Dan hadden we namelijk geen discussie gehad hier.
U heeft een foto zelf gekopieerd van de Telegraaf site naar uw LinkedIn pagina, er zelf een stukje tekst bij gezet plus een bron verwijzing naar het artikel op de Telegraaf site.
U gebruikt het artikel van de Telegraaf als een citaat om met uw eigen stelling te komen: 'Deze mevrouw is het voorbeeld van een aow'er die graag wil doorwerken'.
Waar het dan om gaat, is de foto ook als citaat gebruikt of niet? Dat is een grijs gebied, ik zou zelf neigen naar een ja maar ja, ik ben een leek. Wat een rechter er van vind, dat kan bijna niemand u goed voorspellen.
De keuze die u nu voorligt is: betaal het schikkingsvoorstel of durft u het aan dat de tegenpartij u in het geheel niet daagt of als u gedaagt wordt dat een beroep op citaatrecht dan wel de lijn van Moneyman qua verjaring kansrijk genoeg is. U kunt beide verweren tergelijkertijd voeren.