Auto zwaar bekrast. Wat nu?
-
Re: Auto zwaar bekrast. Wat nu?
Als het allrisk is zal de verzekeraar absoluut proberen de schade te verhalen.
-
[/quote]Nou zeg, TS hoeft tegenover ons niks te bewijzen, maar de politie/rechtbank/schadeverzekeraar. De vraag van TS is enkel: 'wat moet ik hiermee, hoe krijg ik mijn schade vergoed'. Meer als dat is het niet.
[/quote]
Inderdaad. Hoe krijg ik mijn autootje weer in "originele staat" betaald door die mentaal gestoorde buurvrouw
[/quote]
Inderdaad. Hoe krijg ik mijn autootje weer in "originele staat" betaald door die mentaal gestoorde buurvrouw
"zeg, TS hoeft tegenover ons niks te bewijzen, maar de politie/rechtbank/schadeverzekeraar. De vraag van TS is enkel: 'wat moet ik hiermee, hoe krijg ik mijn schade vergoed'. Meer als dat is het niet"
I.d.d meer als dat zit er niet in het vat! Het is een civiele zaak, een rechter zal uitspraak moeten doen en meer is het niet.
.
I.d.d meer als dat zit er niet in het vat! Het is een civiele zaak, een rechter zal uitspraak moeten doen en meer is het niet.
.
-
Helaas WA verzekerdwitte angora schreef: ↑17 aug 2024 18:51Als het allrisk is zal de verzekeraar absoluut proberen de schade te verhalen.
-
En tot die tijd ben je je no claim kwijt en hoogstwaarschijnlijk lukt dat verhalen niet. De kale kip is reeds genoemd.witte angora schreef: ↑17 aug 2024 18:51Als het allrisk is zal de verzekeraar absoluut proberen de schade te verhalen.
-
Volgens mij kwam in dit topic al naar voren dat het niet alleen een civiele kwestie is, maar ook een strafrechtelijke. Art. 350, met dank aan J. Deltoer.Janne.B. schreef: ↑17 aug 2024 19:22"zeg, TS hoeft tegenover ons niks te bewijzen, maar de politie/rechtbank/schadeverzekeraar. De vraag van TS is enkel: 'wat moet ik hiermee, hoe krijg ik mijn schade vergoed'. Meer als dat is het niet"
.
-
Heb je intussen al contact kunnen leggen?polleke1949 schreef: ↑17 aug 2024 19:20Inderdaad. Hoe krijg ik mijn autootje weer in "originele staat" betaald door die mentaal gestoorde buurvrouw
-
De opzetclausule houdt in dat als iemand opzettelijk schade veroorzaakt, zoals in dit geval, de aansprakelijkheidsverzekering niets uitkeert. Opzettelijke schade is niet verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering particulieren (AVP).polleke1949 schreef: ↑17 aug 2024 17:42Sorry. een domme vraag misschien, maar ik ben niet zo juridisch onderbouwd. Wat bedoel je met de opzetclausule in de AVP?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑17 aug 2024 15:59Helaas zit er in de AVP nog een angel i.v.m. de aansprakelijkheid. De opzetclausule in de AVP bepaalt dat er geen dekking is als er sprake is van opzet.
Dan is de enige oplossing het inschakelen van een advocaat.
Daar staat ook duidelijk geschreven ''met opzet'' en dat moet bewezen worden natuurlijk. De buurvrouw zoals ik al eerder schreef, zal ontkennen natuurlijk, zoals in alle slechte misdaad films.witte angora schreef: ↑17 aug 2024 19:43Volgens mij kwam in dit topic al naar voren dat het niet alleen een civiele kwestie is, maar ook een strafrechtelijke. Art. 350, met dank aan J. Deltoer.Janne.B. schreef: ↑17 aug 2024 19:22"zeg, TS hoeft tegenover ons niks te bewijzen, maar de politie/rechtbank/schadeverzekeraar. De vraag van TS is enkel: 'wat moet ik hiermee, hoe krijg ik mijn schade vergoed'. Meer als dat is het niet"
.
-
Nou lijkt me van 'per ongeluk' toch ook geen sprake te zijn, is het wel? De enige vraag die open ligt, maar ook geen antwoord geeft op de vraag van TS is: 'waarom heeft buurvrouw dit gedaan?' Linksom of rechtsom heeft ze voor deze actie gekozen.
Misschien moet je eens wat minder slechte misdaad films bekijken.
Misschien moet je eens wat minder slechte misdaad films bekijken.
De reden waarom is niet relevant voor de toegebrachte schade alleen dat een ander schade blijkbaar opzettelijk aan de auto heeft toegebracht.
Ts is Wa verzekerd en zal dan zelf de schade op die ander moeten verhalen maar omdat er sprake is van een strafbaar feit in de aangifte mee kunnen nemen waarbij de rechter bij een bewezenverklaring van de vernieling ook een schadevergoedingsmaatregel uitspreken die door het CJIB uitgevoerd wordt.
Zaligmakend dat dan weer niet maar zelfs van een kale kip valt nog iets te plukken ook al is het maar klein geld.
Ts is Wa verzekerd en zal dan zelf de schade op die ander moeten verhalen maar omdat er sprake is van een strafbaar feit in de aangifte mee kunnen nemen waarbij de rechter bij een bewezenverklaring van de vernieling ook een schadevergoedingsmaatregel uitspreken die door het CJIB uitgevoerd wordt.
Zaligmakend dat dan weer niet maar zelfs van een kale kip valt nog iets te plukken ook al is het maar klein geld.
Gewoon de buurvrouw aansprakelijk stellen voor de aangerichte schade. Zeer met bewijs op film lijkt dit niet moeilijk. Of de kip echt kaal is moet nog blijken, E 9000,- moet gewoon te vinden zijn, desnoods door wat persoonlijke spullen te verkopen.......
Bij schadevergoedingsmaatregel zit ook de voorschotmaatregel, die bij niet voldoen van de schadevergoeding na 8 maanden voorziet in voorschot van in dit geval tot 5.000,-.Ron5300 schreef: ↑18 aug 2024 10:14De reden waarom is niet relevant voor de toegebrachte schade alleen dat een ander schade blijkbaar opzettelijk aan de auto heeft toegebracht.
-
Maar tot hoever gaat het CJIB om de schade in zijn geheel vergoed te krijgen? De buurvrouw dwingen tomaten te oogsten en het loon af te staan of iets dergelijks?
Je zit nog altijd met de beslagvrije voet en al die dingen meer.
Je zit nog altijd met de beslagvrije voet en al die dingen meer.
En hoe gaat het jaarlijkse buurtfeest escaleren? Dat wordt nog spannend.
Maar goed, Topicstarter geeft verder ook amper info. Is de buurvrouw al op het politiebureau ontboden, wat me bij een zo forse schade wel gebruikelijk lijkt. Wat geeft de politie als advies ?
Is de schade hersteld ? Heb je die Euro 9000,00 maar effe voorgeschoten ? Is er al contact geweest met het Juridisch Loket ?
Is de schade hersteld ? Heb je die Euro 9000,00 maar effe voorgeschoten ? Is er al contact geweest met het Juridisch Loket ?
-
Geduld beste man/vrouw. Ambtelijke molens draaien niet zo snelBL2 schreef: ↑19 aug 2024 13:41Maar goed, Topicstarter geeft verder ook amper info. Is de buurvrouw al op het politiebureau ontboden, wat me bij een zo forse schade wel gebruikelijk lijkt. Wat geeft de politie als advies ?
Jij bent toch geen ambtenaar. Je kunt ook als niet ambtenaar gewoon antwoord geven op de vragen. Nu is het een raadspelletje geworden. Iedereen komt met een mogelijkheid en daar wordt een passende oplossing voor bedacht.
Is dit alleen maar om het spannend te maken?
Is dit alleen maar om het spannend te maken?
Ach zeg, en niemand dacht hier 59 pagina's terug al aan, de buurvrouw met de hark! En TS is wel ambtenaar, dagkoers toch ook?