Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging
Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging
Ik heb heel vaak bij ah besteld en het thuis laten bezorgen en aan de deur betaald met pin.
dat ze het veiliger en makelijker voor hun personeel willen maken snap ik, maar heb toch een vraag over hoe ze de kratten en tasjes gaan regelen.
kan iemand mij vertellen hoe ze dat dan met bezorg kratten en plastic tasjes doen
normall worden de kraten en tasjes direct van het bedrag afgetrokken voor dat ik betaal met pin omdat ikz e de bezorger direct weer mee geef
maar als het aleen nog maar online kan met ideal of welke betalling ook. en zij bezorgen de boodschappen in x kraten en x tasjes, hoe gaat het dan ,
Krijg ik een bonennetje van de bezorger dat hij de kratten/tasjes heeft meegenomen en moet ik dit dan declareren ?
of word het terug gestord op mijn rekening ?
of moet ik de kratten en tasjes naar een dichtbijzijnde ah brengen?
heb de ah klantenservice gebeld maar ze konden hier over niks zeggen. wisten het niet
zal me niet verbaazen dat ze het zelfde doen als Jumbo
moest de kraten zelf naar een bepaald filiaal brengen kilometers van mijn huis vandaan want er was maar een jumbo filiaal waar je de kratten kon inleveren
lees in het hele forum niks over wat er gebeurd met de kratten en tasjes, toch een belangrijk punt
dat ze het veiliger en makelijker voor hun personeel willen maken snap ik, maar heb toch een vraag over hoe ze de kratten en tasjes gaan regelen.
kan iemand mij vertellen hoe ze dat dan met bezorg kratten en plastic tasjes doen
normall worden de kraten en tasjes direct van het bedrag afgetrokken voor dat ik betaal met pin omdat ikz e de bezorger direct weer mee geef
maar als het aleen nog maar online kan met ideal of welke betalling ook. en zij bezorgen de boodschappen in x kraten en x tasjes, hoe gaat het dan ,
Krijg ik een bonennetje van de bezorger dat hij de kratten/tasjes heeft meegenomen en moet ik dit dan declareren ?
heb de ah klantenservice gebeld maar ze konden hier over niks zeggen. wisten het niet
moest de kraten zelf naar een bepaald filiaal brengen kilometers van mijn huis vandaan want er was maar een jumbo filiaal waar je de kratten kon inleveren
lees in het hele forum niks over wat er gebeurd met de kratten en tasjes, toch een belangrijk punt
"Mag dat?". Ik zie irritant veel vragen van dit soort.
Ja, dat mag.
Er geen enkele wet die AH verplicht pinbetalingen te accepteren. Net zo als winkels alleen contant geld mogen accepteren.
Als u dat niet leuk vindt, kunt u gewoon naar een andere leverancier.
Ja, dat mag.
Er geen enkele wet die AH verplicht pinbetalingen te accepteren. Net zo als winkels alleen contant geld mogen accepteren.
Als u dat niet leuk vindt, kunt u gewoon naar een andere leverancier.
-
Gister voor het eerst met ideal betaald. Man, wat een genot. Eigenlijk zoals alle bestellingen via internet.
En voor de mensen die daar moeite me hebben, zeuren om het zeuren, niet automatisch willen betalen etc etc…je kunt altijd nog naar de fysieke winkel. Zoals je dat deed voordat internet er was!
En voor de mensen die daar moeite me hebben, zeuren om het zeuren, niet automatisch willen betalen etc etc…je kunt altijd nog naar de fysieke winkel. Zoals je dat deed voordat internet er was!
marnix
vindt dit leuk
-
U vind het een genot om te betalen met ideal, de webshopeigenaars vinden het een genot betaald te worden met ideal, bijvoorbeeld de zermo webshop en gezondeschoenen.nl.Mister Twister schreef: ↑23 aug 2024 11:24Gister voor het eerst met ideal betaald. Man, wat een genot. Eigenlijk zoals alle bestellingen via internet.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 23 aug 2024 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs124
vindt dit leuk
Je betaalt van tevoren je statiegeld bij een bestelling,RaShCl schreef: ↑23 aug 2024 09:11Ik heb heel vaak bij ah besteld en het thuis laten bezorgen en aan de deur betaald met pin.
de bezorger berekent, net als voorheen, wat je terug krijgt voor de door jou ingeleverde statiegelden, dat werd bij mij een dag later keurig gestort.
Wat zouden jullie denken van een contante betaling? Dan heeft toch niemand problemen?
De bezorger heeft daar problemen mee.
Net zoals de buschauffeur!
Net zoals de buschauffeur!
Moeders had de portemonnee in het melkflessen rekje. De melkboer deed het wisselgeld erin.
Hoe werkt het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?
De bezorger verrekent eventueel statiegeld bij de bezorging. Het eventuele verschil met de iDEAL betaling staat direct na levering op je factuur en wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het geld binnen 24 uur op je rekening. Dit kan per bank verschillen.
Let op: zijn je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het dus tot maandag duren voordat je het geld op je rekening hebt staan. Heb je het geld na 2 werkdagen nog niet ontvangen? Dan kijken we graag voor je na wat er mis is gegaan.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Het punt is natuurlijk dat je eerst de deur uit moet om cash geld op te halen. Dan kun je net zo goed meteen door naar de winkel.
Deze wettelijke bepaling is vanuit de tijd dat er nog geen internet was althans niet bij particulieren. De bepaling is opgenomen vanwege het verrekenings- en opschortingstrecht dat consumenten hebben en helpt ook tegen de problemen bij faillissement. De bepaling was aanvankelijk beoogt als half-dwingend recht maar is uiteindelijk in de boeken gekomen als onredelijk bezwarend bij algemene voorwaarden zodat er bij individuele beding van afgeweken kon worden. Denk hierbij aan een bank bestellen die niet in het assortiment zit.
Dat hoeft niet op de dag zelf. Je kan best op zaterdag naar de markt en pinnen en op woensdag AH laten langskomen.witte angora schreef: ↑23 aug 2024 13:54Het punt is natuurlijk dat je eerst de deur uit moet om cash geld op te halen. Dan kun je net zo goed meteen door naar de winkel.
Een beetje beweging op zijn tijd is ook aantrekkelijk. En dan haal je tegelijkertijd een beetje contact geld. Ook oudere mensen hebben geen problemen meer. De enige die een probleem heeft is de bank want die ziet niet meer waaraan jij je geld uitgeeft.
Dan kun je dat contante geld in een spaarpot doen want zowel de bezorger, de buschauffeur, de apotheker de postbode en de gemeente willen geen contante betaling.
Je kunt het ook weer gaan inleveren in een geldmaat. Heb je in ieder geval je gezonde wandeling gehad. De bank is niet geïnteresseerd in het doel van je betaling. Alles is geautomatiseerd, geen mens gaat jouw uitgaven bestuderen.
Je kunt het ook weer gaan inleveren in een geldmaat. Heb je in ieder geval je gezonde wandeling gehad. De bank is niet geïnteresseerd in het doel van je betaling. Alles is geautomatiseerd, geen mens gaat jouw uitgaven bestuderen.
Max: Dit is waarom ze op de markt liever hebben dat u met contant geld betaalt.
Op steeds meer plekken lijkt pinnen de norm. Toch is er ook een plek waar ze u juist verzoeken om met contant geld te betalen, namelijk op de markt. Waarom ontvangen marktlieden liever contant geld, terwijl andere winkeleigenaren contant geld steeds vaker in de ban doen? (...)
Hier denken ze er op de markt toch anders over. Liever Pinnen. Cash inleveren bij de bank is duurder. De groenteboer kan ook geen contanten kwijt op de veiling en groothandel.
-
Volgens mij vindt een marktkoopman het ook wel fijn als hij in de loop van de dag een beetje kan spelen met zijn prijzen, zonder dat de BD allerlei rare vragen gaat stellen.
Sorry, maar dit gaat toch echt iets teveel richting doelredeneren.alfatrion schreef: ↑23 aug 2024 15:34Max: Dit is waarom ze op de markt liever hebben dat u met contant geld betaalt.
Op steeds meer plekken lijkt pinnen de norm. Toch is er ook een plek waar ze u juist verzoeken om met contant geld te betalen, namelijk op de markt. Waarom ontvangen marktlieden liever contant geld, terwijl andere winkeleigenaren contant geld steeds vaker in de ban doen? (...)
Dat Max dit 'onderzoek' doet en tot deze conclusie komt snap ik, maar ook hier hoef ik op de markt echt niet meer met contant geld aan te komen, daar zitten ze echt niet op te wachten.
Het brengt risico's met zich mee, naast hoge kosten ( storten ) en gedoe met wisselgeld.
ongetwijfeld zijn er marktlui te vinden die liever contant hebben net zoals er winkeliers zullen zijn en consumenten, maar ga nu niet doen alsof dat de norm is, ook niet op de markt.
DeZevendeHenk
, Erthanax
, NeoDutchio
en Nevyn
vinden dit leuk
Ik had een tijdje geleden ook een verhaal gelezen over dure pinbetalingen op de markt. Daarom ben ik het gaan vragen. Ze willen toch liever per pin betaald worden.
Alleen de kapper heeft al een half jaar een bordje hangen vanwege renovatie tijdelijk geen pinautomaat. Dan maar 20 piek gaan halen uit de automaat. De rest is dan vanzelf fooi. Nu krijgt hij waarschijnlijk meer fooi. Maar hij knipt niet op de markt.
Alleen de kapper heeft al een half jaar een bordje hangen vanwege renovatie tijdelijk geen pinautomaat. Dan maar 20 piek gaan halen uit de automaat. De rest is dan vanzelf fooi. Nu krijgt hij waarschijnlijk meer fooi. Maar hij knipt niet op de markt.
Erthanax
vindt dit leuk