De onbetrouwbaarheid van Vinted
De onbetrouwbaarheid van Vinted
Vinted heeft mijn account geblokkeerd. Ten onrechte, want ik ben gewoon een niets-aan-de-hand type dat haar ongedragen eigen niets-aan-de-hand kleding verkoopt.
Voor 6,95 euro had ik zelfs mijn kleding in ‘de etalage’ gezet, zodat ik hopelijk zichtbaarder zou worden in de jungle van de tweedehands kleding.
Vinted vond het blijkbaar nodig om mijn account te blokkeren. Ik verkoop geen namaak, geen bont, geen andere gekke dingen, maar gewoon doodnormale kleding.
Terwijl ik Vinted vol zie staan met namaak van Nike tot aan Gucci, wordt mijn niets-aan-de-hand account geblokkeerd.
Zonder mijn account gaat het leven ook door, maar het stoort me. Al tijden.
Vinted is eigenlijk een zeer onbetrouwbare website waar zowel kopers als verkopers niet beschermd zijn. Vinted heeft niet eens een fatsoenlijke klantenservice.
Met al die accounts die ten onrechte worden geblokkeerd, al die mensen die via Vinted worden opgelicht en niet door Vinted worden geholpen, lijkt het mij hoog tijd dat zo’n website als Vinted uit de lucht wordt gehaald.
Ik ben benieuwd wie er nog meer ten onrechte is geblokkeerd en hoe je dat hebt opgelost.
Voor 6,95 euro had ik zelfs mijn kleding in ‘de etalage’ gezet, zodat ik hopelijk zichtbaarder zou worden in de jungle van de tweedehands kleding.
Vinted vond het blijkbaar nodig om mijn account te blokkeren. Ik verkoop geen namaak, geen bont, geen andere gekke dingen, maar gewoon doodnormale kleding.
Terwijl ik Vinted vol zie staan met namaak van Nike tot aan Gucci, wordt mijn niets-aan-de-hand account geblokkeerd.
Zonder mijn account gaat het leven ook door, maar het stoort me. Al tijden.
Vinted is eigenlijk een zeer onbetrouwbare website waar zowel kopers als verkopers niet beschermd zijn. Vinted heeft niet eens een fatsoenlijke klantenservice.
Met al die accounts die ten onrechte worden geblokkeerd, al die mensen die via Vinted worden opgelicht en niet door Vinted worden geholpen, lijkt het mij hoog tijd dat zo’n website als Vinted uit de lucht wordt gehaald.
Ik ben benieuwd wie er nog meer ten onrechte is geblokkeerd en hoe je dat hebt opgelost.
Akkerdak
vindt dit leuk
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Uit de lucht halen? Wie zou dat moeten doen?
De makkelijkste oplossing ligt voor de hand: gewoon geen zaken doen met partijen die je onbetrouwbaar vindt.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Er zou natuurlijk sprake kunnen zijn van een vergissing bij Vinted. Als Vinted echt zo'n slechte organisatie zou zijn als u suggereert dan hadden ze allang geen recht meer van bestaan.
Op Google heb ik even: Vinted contact ingetypt, doe dat ook eens. Na heel eventjes zoeken heb ik dit gevonden:
GESCHILLEN TUSSEN GEBRUIKERS OF PRO-GEBRUIKERS EN VINTED
Met individuele gebruikers
In geval van onenigheid tussen Vinted en de Individuele Gebruiker, kan de Gebruiker:
In de eerste plaats een schriftelijke klacht indienen bij Vinted Support via het contactformulier;
indien de Gebruiker niet tevreden is met het gegeven antwoord, zullen de Gebruiker en Vinted trachten de klacht van de Gebruiker op een minnelijke wijze op te lossen;
Gebruikers kunnen hun toevlucht nemen tot alternatieve geschillenbeslechtingsmethoden:
i) de Europese Commissie biedt de Europese consumenten een platform voor onlinegeschillenbeslechting
ii) je kunt ook contact opnemen met de e-commerce mediation service van de Fédération du e-commerce et de la vente à distance (FEVAD) (alleen voor Frankrijk), de gemeentelijke dienst voor consumentenvoorlichting ("Oficina Municipal del Consumidor") (alleen voor Spanje) of de consumentenbemiddelingsdienst (Service national du Médiateur de la consommation) (alleen voor Luxemburg), of de consumentenbemiddelingsdienst van de Kamer van Arbitrage van Milaan (Risolvionline.com) (alleen voor Italië).
Gebruik dus dat contactformulier, beschrijf kort, zakelijk en netjes uw grief en tracht samen te werken aan een oplossing. Mogelijk dat Vinted hun gemaakte fout dan opspoort, onderkent en de kwestie gewoon voor u wordt opgelost.
Bewaar uiteraard wel de gevoerde schriftelijke commununicatie (bijvoorbeeld door de tekst in het contactformulier eerst in een tekstverwerker uit te typen en die vervolgens met copy/paste in het contactformulier te plaatsen). Zou u later naar die Geschillencommissie moeten dan heeft u die correspondentie in ieder geval paraat.
Op Google heb ik even: Vinted contact ingetypt, doe dat ook eens. Na heel eventjes zoeken heb ik dit gevonden:
GESCHILLEN TUSSEN GEBRUIKERS OF PRO-GEBRUIKERS EN VINTED
Met individuele gebruikers
In geval van onenigheid tussen Vinted en de Individuele Gebruiker, kan de Gebruiker:
In de eerste plaats een schriftelijke klacht indienen bij Vinted Support via het contactformulier;
indien de Gebruiker niet tevreden is met het gegeven antwoord, zullen de Gebruiker en Vinted trachten de klacht van de Gebruiker op een minnelijke wijze op te lossen;
Gebruikers kunnen hun toevlucht nemen tot alternatieve geschillenbeslechtingsmethoden:
i) de Europese Commissie biedt de Europese consumenten een platform voor onlinegeschillenbeslechting
ii) je kunt ook contact opnemen met de e-commerce mediation service van de Fédération du e-commerce et de la vente à distance (FEVAD) (alleen voor Frankrijk), de gemeentelijke dienst voor consumentenvoorlichting ("Oficina Municipal del Consumidor") (alleen voor Spanje) of de consumentenbemiddelingsdienst (Service national du Médiateur de la consommation) (alleen voor Luxemburg), of de consumentenbemiddelingsdienst van de Kamer van Arbitrage van Milaan (Risolvionline.com) (alleen voor Italië).
Gebruik dus dat contactformulier, beschrijf kort, zakelijk en netjes uw grief en tracht samen te werken aan een oplossing. Mogelijk dat Vinted hun gemaakte fout dan opspoort, onderkent en de kwestie gewoon voor u wordt opgelost.
Bewaar uiteraard wel de gevoerde schriftelijke commununicatie (bijvoorbeeld door de tekst in het contactformulier eerst in een tekstverwerker uit te typen en die vervolgens met copy/paste in het contactformulier te plaatsen). Zou u later naar die Geschillencommissie moeten dan heeft u die correspondentie in ieder geval paraat.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Breng je kleding naar de kringloop, een vintage kledingzaak of een verzamelpunt voor Oekraïne of Turkije o.i.d.
Heeft een ander, die weinig te besteden heeft, er nog plezier van.
Heeft een ander, die weinig te besteden heeft, er nog plezier van.
witte angora
, Erthanax
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12773
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Wat anderen doen hebt u niets mee te maken. Wat bij u de reden zou kunnen zijn is dat u nieuwe kleding verkoopt. U weet in welke mate en of het onder opruimen van de kledingkast valt, of repeterende handel.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Neo zette me al op het spoor. Volgens mij is Vinted voor tweedehands kleding. Althans, dat suggereert de naam. Als jij 'ongedragen', dus nieuw verkoopt, zou daar inderdaad wel eens de pijn kunnen zitten.Luz77 schreef: ↑08 mar 2023 08:45ongedragen eigen niets-aan-de-hand kleding verkoopt.
Voor 6,95 euro had ik zelfs mijn kleding in ‘de etalage’ gezet, zodat ik hopelijk zichtbaarder zou worden in de jungle van de tweedehands kleding.
Vinted vond het blijkbaar nodig om mijn account te blokkeren. Ik verkoop geen namaak, geen bont, geen andere gekke dingen, maar gewoon doodnormale kleding.
Als je het weten wil: ik krijg van MP intussen ook een sik omdat er m.i. veel te veel handelaren en internetbedrijven tussen zitten. Als ik hun prijzen wil betalen, ga ik wel naar een stenen winkel. Wat er precies tussen jou en Vinted speelt weet ik natuurlijk niet, Maar ik denk, op basis van bovenstaande quote, dat je hier niet de gewenste medestanders zult vinden.
wikop
vindt dit leuk
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Veel succes!
"De omzet van het Litouwse bedrijf steeg van 148 naar 245 miljoen euro. Het verlies groeide van 24 miljoen naar 118 miljoen euro. Dat was onder meer het gevolg van groeiende marketinguitgaven. Vinted stak 193 miljoen in tv-spotjes en andere reclame; drie keer zoveel als in 2020."
"De omzet van het Litouwse bedrijf steeg van 148 naar 245 miljoen euro. Het verlies groeide van 24 miljoen naar 118 miljoen euro. Dat was onder meer het gevolg van groeiende marketinguitgaven. Vinted stak 193 miljoen in tv-spotjes en andere reclame; drie keer zoveel als in 2020."
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Ook hier problemen met Vinted. Inmiddels 280 euro betaald voor spullen die nooit aan mij zijn verkocht. Tevens krijg ik nog 115 euro voor schoenen die retour zijn gegaan. Blijf standaard reacties krijgen waarbij gevraagd wordt naar geduld, 5-10 dagen dan heb ik het terug. Dit duurt nu meer dan een maand. Kan er niet collectief aangifte gedaan worden? Waarom is het mogelijk dat een bedrijf als Vinted zoveel mensen kan duperen zonder ook maar enige sancties?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 mei 2023 14:52
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Het is mij ook opgevallen dat er extreem veel nep spullen verkocht worden. Ik ben een grote fan van het merk Thom Browne en heb meerdere brillen van het merk. En kan bij het merk meestal makkelijk de echte en de neppe spullen filteren maar het valt mij op dat het bij VINTED wel echt extreem is hoeveel nep er tussen zit. En als je er een melding van maakt word er niets mee gedaan terwijl de verkoper wel gewoon de prijzen van Thom Browne proberen te vragen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 okt 2023 19:57
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Ik zou een koop doen op Vinted Een deel is betaald met mijn vinted wallet en een deel is met Ideal betaald.
Vervolgens is er nergens een verkoop zichtbaar, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb direct vanaf 13 oktober contact opgenomen. Ze geven wisselende berichten. Ze willen onder andere al mijn banktransacties hebben van 13 oktober tot nu. (Wat onveilig en volgens mij illegaal is).
Ze hebben nu al meerdere keren beloofd mijn geld binnen 5 tot 10 dagen terug te storten. Dit is tot op heden niet gebeurd. Vandaag zelfde verhaal, dubieuze berichten, nadat ik opnieuw contact heb gezocht, van Vinted en uiteindelijk vandaag opnieuw de belofte dat ze het binnen 5 tot 10 dagen terug zullen betalen.
Het komt niet fris over. Ik vraag me ook af of Vinted wel zicht heeft op eigen personeel en wat zij doen, zoals vragen naar alle banktransacties.
Vervolgens is er nergens een verkoop zichtbaar, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb direct vanaf 13 oktober contact opgenomen. Ze geven wisselende berichten. Ze willen onder andere al mijn banktransacties hebben van 13 oktober tot nu. (Wat onveilig en volgens mij illegaal is).
Ze hebben nu al meerdere keren beloofd mijn geld binnen 5 tot 10 dagen terug te storten. Dit is tot op heden niet gebeurd. Vandaag zelfde verhaal, dubieuze berichten, nadat ik opnieuw contact heb gezocht, van Vinted en uiteindelijk vandaag opnieuw de belofte dat ze het binnen 5 tot 10 dagen terug zullen betalen.
Het komt niet fris over. Ik vraag me ook af of Vinted wel zicht heeft op eigen personeel en wat zij doen, zoals vragen naar alle banktransacties.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 feb 2024 11:43
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Ik ben met mijn account al een hele tijd klant bij Vinted. Ik heb minstens 330 positieve reviews en heb nooit problemen gehad met kopers of verkopers.
Met de klantendienst daarentegen, niets dan problemen.
Bij ELKE vraag die ik tot nu toe heb gesteld worden mij eerst standaardberichten gestuurd en geeft men daarna aan dat men eigenlijk niet kan helpen. NIEMAND lijkt daar over enige kennis te beschikken.
Wanneer ik een probleem uitleg of afbeeldingen doorstuur, worden deze nooit goed bekeken, en beantwoorden ze niet mijn vragen.
Afgelopen week liep het echter de spuigaten uit!!!! Ik had een armbandje geuploadt en mijn Vinted account werd geblokkeerd omdat het een authentiek product is. Daarnaast beweren ze dat er twee andere artikelen ook 1:1 producten waren maar dat klopt niet schoenen zijn hartstikke echt en een topje van Vila ook dat kan niet eens nep zijn.
Een dag later is mijn account definitief geblokkeerd omdat ik een meerder accounts heb aangemaakt dat is helemaal niet waar en klopt niet!!!!!!
Weer kreeg ik eerst een standaard antwoord en daarna een incapabele medewerker (Mariana) die zei dat ze niets kon doen en sloot de chat zodat ik niet meer antwoord kon geven, er wordt niet geluisterd.
Ik heb NOOIT problemen gehad met kopers en verkopers (330 perfecte reviews!) en al helemaal niet neppe 1:1 artikelen verkocht en daarnaast heb ik ook geen meerder accounts aangemaakt wat dat is tegen de catalogusregels.
Naar meerdere keren proberen contact te zoeken, luistert er niemand. Vinted vindt het blijkbaar fijn om hun macht over de account toegang uit te spelen eten te misbruiken. Ik heb NOOIT de regels in die mate het reglement overtreden, zodat ik het verdien om zo onbeschoft en arrogant behandeld te worden en dat mijn account geblokkeerd moet worden.
Deze klantendienst is echt beschamend en moet dringend een personeelsvervanging krijgen.
Ik gebruik Vinted heel vaak voor kopen en verkopen, het is volkomen onprofessioneel.
Met de klantendienst daarentegen, niets dan problemen.
Bij ELKE vraag die ik tot nu toe heb gesteld worden mij eerst standaardberichten gestuurd en geeft men daarna aan dat men eigenlijk niet kan helpen. NIEMAND lijkt daar over enige kennis te beschikken.
Wanneer ik een probleem uitleg of afbeeldingen doorstuur, worden deze nooit goed bekeken, en beantwoorden ze niet mijn vragen.
Afgelopen week liep het echter de spuigaten uit!!!! Ik had een armbandje geuploadt en mijn Vinted account werd geblokkeerd omdat het een authentiek product is. Daarnaast beweren ze dat er twee andere artikelen ook 1:1 producten waren maar dat klopt niet schoenen zijn hartstikke echt en een topje van Vila ook dat kan niet eens nep zijn.
Een dag later is mijn account definitief geblokkeerd omdat ik een meerder accounts heb aangemaakt dat is helemaal niet waar en klopt niet!!!!!!
Weer kreeg ik eerst een standaard antwoord en daarna een incapabele medewerker (Mariana) die zei dat ze niets kon doen en sloot de chat zodat ik niet meer antwoord kon geven, er wordt niet geluisterd.
Ik heb NOOIT problemen gehad met kopers en verkopers (330 perfecte reviews!) en al helemaal niet neppe 1:1 artikelen verkocht en daarnaast heb ik ook geen meerder accounts aangemaakt wat dat is tegen de catalogusregels.
Naar meerdere keren proberen contact te zoeken, luistert er niemand. Vinted vindt het blijkbaar fijn om hun macht over de account toegang uit te spelen eten te misbruiken. Ik heb NOOIT de regels in die mate het reglement overtreden, zodat ik het verdien om zo onbeschoft en arrogant behandeld te worden en dat mijn account geblokkeerd moet worden.
Deze klantendienst is echt beschamend en moet dringend een personeelsvervanging krijgen.
Ik gebruik Vinted heel vaak voor kopen en verkopen, het is volkomen onprofessioneel.
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Hallo iedereen, Ik voel me zo triest en onveilig als ik iets koop via Vinted, vorige jaar heb ik met alle mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen op mijn rekening rekening, helaas tot nu niks ontvangen en dat was 4 verschillende bedragen. Iedere keer als ik contact met Vinted neem, Vinted zegt dat ik een contact met mijn Bank moet opnemen, ik neem contact met Bank, mijn Bank zei; ik moet contact met Vinted opnemen. En nu ben ik teleurgesteld en mijn geld kwijt.
Arizonakid
en Nevyn
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Gewoon nieuwe kleding kopen bij de Bijenkorf
of bij de society shop. Veel betrouwbaarder dan een of ander platform uit letland.
of bij de society shop. Veel betrouwbaarder dan een of ander platform uit letland.
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Wat is er onbetrouwbaar aan Letland? En ik betwijfel of de Bijenkorf momenteel zo betrouwbaar is met een wankelende Oostenrijkse eigenaar en een andere ergens uit Thailand. Bij de Bijenkorf koop ik momenteel alleen nog maar in de winkel. Nu broertje KaDeWe is omgevallen kan de Bijenkorf zomaar ook instorten.J. Deltoer schreef: ↑25 feb 2024 00:57Gewoon nieuwe kleding kopen bij de Bijenkorf
of bij de society shop. Veel betrouwbaarder dan een of ander platform uit letland.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 aug 2024 14:17
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Escalatie aan Vinted;
Ik schrijf u naar aanleiding van een probleem dat zich nu voor de tweede keer heeft voorgedaan bij de aflevering van een pakket via het platform Vinted, waarbij gebruik werd gemaakt van de diensten van Mondial.
Mijn vrouw bestelt al jaren en met veel plezier, regelmatig kleding via Vinted en kiest er meestal voor om de pakketten af te laten leveren bij Benzinepomp en gemak shop, Total. Dit is altijd goed gegaan.
Wanneer het pakket echter vanuit Frankrijk of België verzonden wordt, dan wordt vaak gebruik gemaakt van Mondial Relais. Het probleem ontstaat wanneer er gekozen wordt voor een ander afleverpunt dan Total. Total accepteert geen Mondial pakketten meer vanwege eerdere problemen. Hierdoor moest mijn vrouw een ander afleverpunt kiezen. De vorige keer koos zij voor “Toko de Zon” in almelo, omdat dit dicht bij ons huis is. Maar daar ging het op dezelfde manier mis als deze keer. Deze keer is een pakket naar de Max Shop gestuurd, omdat het de vorige keer mis ging. Echter doet zich nu exact hetzelfde probleem voor.
Het gaat slechts om kleine bedragen en daarom ben je snel geneigd het maar te laten zitten. Maar ik vermoed dat dit geldt voor meer vinted gebruikers. Als niemand iets onderneemt, zal het niet verbeteren.
Hieronder schets ik de situatie en mijn zorgen:
1. Aflevering Pakket: Op 28 augustus ontving mijn vrouw een bericht dat het pakket was bezorgd bij de Max Shop. Op 29 augustus zijn wij naar de Max Shop gegaan om het pakket op te halen. ( binnen de gestelde afhaaltermijn en aantoonbaar via google tijdlijn) Helaas kon het pakket niet worden gevonden.
2. Status Afgeleverd: In de Vinted-app stond vrijwel meteen, al op 28 augustus ’s ochtens, dat het pakket was afgeleverd en dat de verzender het geld heeft ontvangen. Mijn vrouw heeft direct een reactie gestuurd aan Vinted dat dit niet mogelijk is. Wij waren nog aan het werk en nog niet eens onderweg om het af te halen. Mijn vrouw heeft het pakket niet in ontvangst genomen. Uiteraard is er geen afgiftebewijs of handtekening voor ontvangst. En natuurlijk kan mijn vrouw niet aantonen dat ze het pakket niet heeft ontvangen.
3. Beperkte Klachtenopties en slechte ongeinteresseerde automatische reacties: De normale mogelijkheid (knop) om een klacht in te dienen via de Vinted-app voor dit specifieke pakket, is niet beschikbaar. (ook dit is aantoonbaar door middel van screenshots met tijdlijn bewijs) Mijn vrouw heeft daarom op een andere wijze contact opgenomen met de klantenservice van Vinted, maar kreeg te horen dat het pakket als afgehaald wordt beschouwd, de verzender is al betaald met het geld van mijn vrouw. En daarmee is de zaak voor hen afgedaan. Mijn vrouw legt het probleem nogmaals uit en vraagt nogmaals om een goede oplossing. De reactie van Vinted: “Het spijt ons dat u uw pakket is geretourneerd omdat het niet binnen de gestelde termijn is afgehaald…” En weer wordt gerefereerd aan de niet aanwezige “issue button”. “hier vindt u refund info…”en “… of vindt een oplossing met de verkoper.” Waarop mijn vrouw opnieuw uitlegt dat het gaat om een niet aanwezig pakket en een status afgehaald terwijl het niet is afgehaald. En uiteindelijk krijgt mijn vrouw als reactie; “het spijt mij dat u niet tevreden bent met de door ons aangedragen oplossing. Helaas is dit onze finale beslissing.
4. Verantwoordelijkheid Max Shop: Wie wijzigt de status van het pakket in afgehandeld? Aangezien het pakket als afgeleverd staat, stellen wij de Max Shop verantwoordelijk voor het onterecht afgeven van het pakket aan een verkeerde persoon. Wij verwachten van de Max Shop een duidelijke uitleg en een oplossing voor deze situatie. Indien een bevredigende oplossing uitblijft, zullen wij uiterard de Max Shop verantwoordelijk houden voor de gemaakte kosten en de kosten die wij nog moeten maken om dit probleem op te lossen.
5. Verder Stappen: Indien er geen bevredigende oplossing komt, zullen wij deze kwestie escaleren naar het Europese platform voor consumenten van de Europese Geschillen Commissie. Of wellicht aangifte van diefstal bij de politie doen en wij zullen de zaak voorleggen aan consumentenprogramma’s. Wij zullen tevens via socialmedia contact zoeken met andere klanten van Vinted om te achterhalen of dit probleem vaker voorkomt.
Waarschijnlijk is het geven van slechte reviews voor in ons geval Toko de Zon of eventueel Maxshop, niet terecht.
Wij vermoeden dat de problemen bij Mondial, of wellicht bij de chauffeur van Mondial, liggen.
Het kan ook een kwestie zijn van structurele problemen bij Vinted.
Wij ondernemen nu Stap 1: Wij verzoeken u vriendelijk om binnen 14 dagen met een oplossing, danwel een plausibele uitleg en/of vergoeding te komen. Mocht dit niet gebeuren, dan voelen wij ons genoodzaakt om de bovengenoemde stappen te ondernemen. Te beginnen met het waarschijnlijk ten onrechte aansprakelijk stellen van de Max Shop. Maar nadat wij u dit schrijven hebben doen toekomen, zal helaas dat stap nummer twee zijn.
Ik schrijf u naar aanleiding van een probleem dat zich nu voor de tweede keer heeft voorgedaan bij de aflevering van een pakket via het platform Vinted, waarbij gebruik werd gemaakt van de diensten van Mondial.
Mijn vrouw bestelt al jaren en met veel plezier, regelmatig kleding via Vinted en kiest er meestal voor om de pakketten af te laten leveren bij Benzinepomp en gemak shop, Total. Dit is altijd goed gegaan.
Wanneer het pakket echter vanuit Frankrijk of België verzonden wordt, dan wordt vaak gebruik gemaakt van Mondial Relais. Het probleem ontstaat wanneer er gekozen wordt voor een ander afleverpunt dan Total. Total accepteert geen Mondial pakketten meer vanwege eerdere problemen. Hierdoor moest mijn vrouw een ander afleverpunt kiezen. De vorige keer koos zij voor “Toko de Zon” in almelo, omdat dit dicht bij ons huis is. Maar daar ging het op dezelfde manier mis als deze keer. Deze keer is een pakket naar de Max Shop gestuurd, omdat het de vorige keer mis ging. Echter doet zich nu exact hetzelfde probleem voor.
Het gaat slechts om kleine bedragen en daarom ben je snel geneigd het maar te laten zitten. Maar ik vermoed dat dit geldt voor meer vinted gebruikers. Als niemand iets onderneemt, zal het niet verbeteren.
Hieronder schets ik de situatie en mijn zorgen:
1. Aflevering Pakket: Op 28 augustus ontving mijn vrouw een bericht dat het pakket was bezorgd bij de Max Shop. Op 29 augustus zijn wij naar de Max Shop gegaan om het pakket op te halen. ( binnen de gestelde afhaaltermijn en aantoonbaar via google tijdlijn) Helaas kon het pakket niet worden gevonden.
2. Status Afgeleverd: In de Vinted-app stond vrijwel meteen, al op 28 augustus ’s ochtens, dat het pakket was afgeleverd en dat de verzender het geld heeft ontvangen. Mijn vrouw heeft direct een reactie gestuurd aan Vinted dat dit niet mogelijk is. Wij waren nog aan het werk en nog niet eens onderweg om het af te halen. Mijn vrouw heeft het pakket niet in ontvangst genomen. Uiteraard is er geen afgiftebewijs of handtekening voor ontvangst. En natuurlijk kan mijn vrouw niet aantonen dat ze het pakket niet heeft ontvangen.
3. Beperkte Klachtenopties en slechte ongeinteresseerde automatische reacties: De normale mogelijkheid (knop) om een klacht in te dienen via de Vinted-app voor dit specifieke pakket, is niet beschikbaar. (ook dit is aantoonbaar door middel van screenshots met tijdlijn bewijs) Mijn vrouw heeft daarom op een andere wijze contact opgenomen met de klantenservice van Vinted, maar kreeg te horen dat het pakket als afgehaald wordt beschouwd, de verzender is al betaald met het geld van mijn vrouw. En daarmee is de zaak voor hen afgedaan. Mijn vrouw legt het probleem nogmaals uit en vraagt nogmaals om een goede oplossing. De reactie van Vinted: “Het spijt ons dat u uw pakket is geretourneerd omdat het niet binnen de gestelde termijn is afgehaald…” En weer wordt gerefereerd aan de niet aanwezige “issue button”. “hier vindt u refund info…”en “… of vindt een oplossing met de verkoper.” Waarop mijn vrouw opnieuw uitlegt dat het gaat om een niet aanwezig pakket en een status afgehaald terwijl het niet is afgehaald. En uiteindelijk krijgt mijn vrouw als reactie; “het spijt mij dat u niet tevreden bent met de door ons aangedragen oplossing. Helaas is dit onze finale beslissing.
4. Verantwoordelijkheid Max Shop: Wie wijzigt de status van het pakket in afgehandeld? Aangezien het pakket als afgeleverd staat, stellen wij de Max Shop verantwoordelijk voor het onterecht afgeven van het pakket aan een verkeerde persoon. Wij verwachten van de Max Shop een duidelijke uitleg en een oplossing voor deze situatie. Indien een bevredigende oplossing uitblijft, zullen wij uiterard de Max Shop verantwoordelijk houden voor de gemaakte kosten en de kosten die wij nog moeten maken om dit probleem op te lossen.
5. Verder Stappen: Indien er geen bevredigende oplossing komt, zullen wij deze kwestie escaleren naar het Europese platform voor consumenten van de Europese Geschillen Commissie. Of wellicht aangifte van diefstal bij de politie doen en wij zullen de zaak voorleggen aan consumentenprogramma’s. Wij zullen tevens via socialmedia contact zoeken met andere klanten van Vinted om te achterhalen of dit probleem vaker voorkomt.
Waarschijnlijk is het geven van slechte reviews voor in ons geval Toko de Zon of eventueel Maxshop, niet terecht.
Wij vermoeden dat de problemen bij Mondial, of wellicht bij de chauffeur van Mondial, liggen.
Het kan ook een kwestie zijn van structurele problemen bij Vinted.
Wij ondernemen nu Stap 1: Wij verzoeken u vriendelijk om binnen 14 dagen met een oplossing, danwel een plausibele uitleg en/of vergoeding te komen. Mocht dit niet gebeuren, dan voelen wij ons genoodzaakt om de bovengenoemde stappen te ondernemen. Te beginnen met het waarschijnlijk ten onrechte aansprakelijk stellen van de Max Shop. Maar nadat wij u dit schrijven hebben doen toekomen, zal helaas dat stap nummer twee zijn.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Volgens mij heb je zelf geen overeenkomst met geen van de partijen behalve Vinted en ik vraag me dan ook af waarom je Vinted dan niet aansprakelijk stelt?
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Wat een verhaal... Maar wat moet de gemiddelde lezer ermee?
-
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Wie is er nu gemiddeld?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 aug 2024 14:17
Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted
Inderdaad. Die mening deel ik met u. En daarom beginnen we ook daar. Alleen is het heel erg lastig om dat te doen als Vinted al heeft besloten dat het is afgehandeld.DeZevendeHenk schreef: ↑29 aug 2024 17:44Volgens mij heb je zelf geen overeenkomst met geen van de partijen behalve Vinted en ik vraag me dan ook af waarom je Vinted dan niet aansprakelijk stelt?