Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Talhat
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2024 23:39

Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Talhat »

Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl

Op 19-08-2024 in contact gekomen met de ene Rowan van Googleadwordsuibesteden.nl omdat ik mijn bedrijf wou laten laten adverteren op google door hem. Voor de betaling ging de contact goed, hij reageerde supersnel altijd. Maar de problemen begonnen na de betaling. Hij geeft op zijn website aan de advertentie binnen 48 uur live is, dat klopte al niet want moest 5 dagen wachten. En tot die 5 dagen moest ik steeds achteraan wat de status is en wanneer we live zouden gaan. De communicatie was enorm slecht. Elke dag vroeg ik heb of die mij een sreenshot zou sturen van de advertentie. Zijn antwoord was telkens: Ik stuur je zo, 4 dagen lang elke dag zelfde antwoord maar ik krijg geen enkel iets te zien. Toen wist ik al dat hij helemaal niets had gedaan voor mij, geen adverentie opgezet of uberhaupt moeite gedaan. Toen zei ik aan hem dat hij mij geld terug moest storten en dat ik met hem nog niet klaar ben want ik ga mijn ervaring delen op deze platform zodat deze man kan worden gestopt. Hij heeft mij inmiddels overal geblokkeerd.

Hieronder zijn gegevens.

Website: googleadwordsuitbesteden.nl

Kvk: 92265766

Handelsnamen: Marketinginternational B.V

Speedy123
Berichten: 1768
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Talhat schreef:
08 sep 2024 00:24
Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl

Op 19-08-2024 in contact gekomen met de ene Rowan van Googleadwordsuibesteden.nl omdat ik mijn bedrijf wou laten laten adverteren op google door hem. Voor de betaling ging de contact goed, hij reageerde supersnel altijd. Maar de problemen begonnen na de betaling. Hij geeft op zijn website aan de advertentie binnen 48 uur live is, dat klopte al niet want moest 5 dagen wachten. En tot die 5 dagen moest ik steeds achteraan wat de status is en wanneer we live zouden gaan. De communicatie was enorm slecht. Elke dag vroeg ik heb of die mij een sreenshot zou sturen van de advertentie. Zijn antwoord was telkens: Ik stuur je zo, 4 dagen lang elke dag zelfde antwoord maar ik krijg geen enkel iets te zien. Toen wist ik al dat hij helemaal niets had gedaan voor mij, geen adverentie opgezet of uberhaupt moeite gedaan. Toen zei ik aan hem dat hij mij geld terug moest storten en dat ik met hem nog niet klaar ben want ik ga mijn ervaring delen op deze platform zodat deze man kan worden gestopt. Hij heeft mij inmiddels overal geblokkeerd.

Hieronder zijn gegevens.

Website: googleadwordsuitbesteden.nl

Naam wat hij zelf aangeeft: Rowan

Kvk: 92265766

Handelsnamen: Marketinginternational B.V
Dit is een consumenten forum. U heeft geen consumenten conflict maar een zakelijk geschil.

Waarom u overigens een zakelijk factuur reeds betaald voordat er feitelijk geleverd is, is mij een raadsel?

Wel een leuk bedrijf hoor, is Internationaal. Ze leveren zelfs in Spanje. De Nederlandse ambassadeur Roel Nieuwenkamp maakt heeft ze zelfs opgenomen op de site: https://www.handelmetspanje.com/nl/comp ... eden-nl-2/. Ministerie van buitenlandse zaken neemt heus niet zomaar een bedrijf op in deze lijst. Promotie maken voor een oplichter zouden ze echt niet doen dus denk ik eerder dat er sprake is van een misverstand.

PGros
Berichten: 1211
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door PGros »

Talhat schreef:
08 sep 2024 00:24
Hij geeft op zijn website aan de advertentie binnen 48 uur live is, dat klopte al niet want moest 5 dagen wachten.
Dus met vijf dagen waren de advertenties er wel. En waren die goed? Meerdere neem ik aan want 1 advertentie is niets voor Google.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
09 sep 2024 13:11
Dit is een consumenten forum. U heeft geen consumenten conflict maar een zakelijk geschil.
Lees de huisregels nog eens Speedy123... :lol:
Verder is het forum bedoeld voor discussie over zakelijke kwesties die betrekking hebben op zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loon, belasting et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben.

Jajanietwaarhoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2024 14:53

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Jajanietwaarhoor »

Hallo plaatser van de review.

Ik vind het altijd apart dat ze niet hun eigen naam weergeven in een klacht / recensie.

Wat het echte verhaal is;

Deze persoon heeft een Ads pakket afgenomen, echter heb ik al gelijk gezegd dat we het erg druk hebben en dat het tot 5 dagen kan duren tot de campagne online komt.
Echter na de eerste dag begon deze persoon al met belletjes en mailtjes wanneer de campagne online komt, wij hebben u duidelijk gezegd dat dit tot 5 dagen kon duren.

Na de 2e dag begon deze persoon elke uur te bellen en te vragen naar zijn campagne.
Nou wij toch maar tussen alles door tijd gemaakt en de campagne eerder dan ingepland gaan bouwen, dit zo gedaan en vermeld aan deze persoon, krijgen wij een mailtje met dat hij de helft van de prijs van de campagne teruggestort wilde hebben omdat wij onze afspraken niet na waren gekomen!!!. Uhh jawel want er is gezegd dat wij het druk hebben en binnen 5 dagen de campagne klaar is.

Deze persoon kwam met dreigementen aanzetten, dat hij wel eventjes naar ons kantoor zou komen en dat hij het geld dan wel komt ophalen. Of dat wij het wel zouden merken etc.... Terwijl wij niks verkeerd hebben gedaan.

Echter zoals hierboven gezegd, zijn wij na dag 3 de campagne gaan bouwen en hebben deze persoon uitgenodigd om zijn facturatieprofiel bij Google in te stellen, dit heeft men gedaan gedaan en direct na het invullen werd het gehele account geblokkeerd door Google. Reden;

Klant heeft meerdere accounts gehad bij Google en heeft nooit betaald.
Elke keer maakt klant andere accounts aan met advertenties, daarna betaald klant niet meer.
Daarna permanente opschorting door Google.

Dit heeft de klant ons niet vooraf laten weten, terwijl wij daar wel naar vragen in het eerste telefoongesprek.
Deze 2 redenen 1. bedreiging en 2. permanente opschorting door Google is voor ons een reden om de samenwerking met deze klant te annuleren / weigeren.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In dit geval is daar echter geen sprake van, want het zijn beide kleine bedrijven/zzp'ers.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
10 sep 2024 18:44
In dit geval is daar echter geen sprake van, want het zijn beide kleine bedrijven/zzp'ers.
Waar is geen sprake van?

Dit forum staat vragen van ZZPers en kleine ondernemers toe, omdat ze een zwakke rechtspositie hebben. Zelfs zwakker dan consumenten, want ondernemers hebben geen consumentenbescherming.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zoals in de tekst staat, alleen wanneer ze een zwakke positie hebben. In het geval van 2 kleine ondernemers of zzp'ers die een onderling probleem hebben, dan valt dat dus niet onder die uitzondering. En dat heb je dus echt zelf net gequote, maar dan moet je wel lezen wat er staat.

In dit geval valt het gewoon niet onder de positie zoals een consument die zou hebben.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
09 sep 2024 13:11
Ministerie van buitenlandse zaken neemt heus niet zomaar een bedrijf op in deze lijst. Promotie maken voor een oplichter zouden ze echt niet doen.
Het is een commanditaire vennootschap in Bussum. Heeft niets met Spanje te maken. De ambassade daar heeft een soort online marktplaats opgezet voor bedrijven die in Spanje diensten aanbieden en daar heeft deze Google Adwords-aanbieder zich tussen gewurmd. Het idee dat deze ondernemer in Bussum aanbevolen wordt door de ambassadeur is een fantasie.

Afbeelding

Er is echter ook geen aanwijzing dat het een dubieuze dienstverlener is. Talhat lijkt de enige klant die klaagt. Dan is het gewoon een 1:1 probleem. Meer iets voor een reviewsite dan een forum zoals dat van Radar..

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
10 sep 2024 19:46
Zoals in de tekst staat, alleen wanneer ze een zwakke positie hebben. In het geval van 2 kleine ondernemers of zzp'ers die een onderling probleem hebben, dan valt dat dus niet onder die uitzondering. En dat heb je dus echt zelf net gequote, maar dan moet je wel lezen wat er staat.
Ben met je eens dat het wat klungelig geformuleerd is. Maar ik lees dus wel dat vragen van kleine ondernemers zijn toegestaan omdat ze net als consumenten vaak de zwakkere partij zijn.

Ben het ook met je eens dat 1:1 problemen tussen ondernemers wellicht niet zoveel aandacht verdienen als grootschaliger problemen, maar Radar laat ook vragen toe van consumenten die 1:1 een probleem hebben met een leverancier. Dat kunnen wij als verstandige stuurlui aan wal altijd signaleren.

De 'nieuwe regel' bestaat al sinds 2019 dus veel problemen levert die niet op. 8)

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenten die problemen hebben met een leverancier is anders dan 2 ondernemers, omdat de consument daar een zwakkere positie heeft.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
10 sep 2024 20:19
Consumenten die problemen hebben met een leverancier is anders dan 2 ondernemers, omdat de consument daar een zwakkere positie heeft.
Consument heeft consumentenbescherming.

Ondernemer heeft geen consumentenbescherming.

Juridisch staat een consument veel sterker. Maar hij/zij moet wel z'n rechten kennen en gebruiken.

kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoe is dat relevant voor de situatie in dit topic?

rwolters
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door rwolters »

Consumenneke schreef:
10 sep 2024 14:31
Speedy123 schreef:
09 sep 2024 13:11
Dit is een consumenten forum. U heeft geen consumenten conflict maar een zakelijk geschil.
Lees de huisregels nog eens Speedy123... :lol:
Verder is het forum bedoeld voor discussie over zakelijke kwesties die betrekking hebben op zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loon, belasting et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben.
Maar het onderwerp van de vraag is 100% zakelijk. Een ZZPer zou hier vragen kunnen stellen waar consumenten eventueel een antwoord op zouden kunnen geven. Bijvoorbeeld ZZPer koopt als ZZPer iets bij bol of mediamarkt. Maar geen consument koopt advertenties bij Google.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
10 sep 2024 20:26
Nijogeth schreef:
10 sep 2024 20:19
Consumenten die problemen hebben met een leverancier is anders dan 2 ondernemers, omdat de consument daar een zwakkere positie heeft.
Consument heeft consumentenbescherming.

Ondernemer heeft geen consumentenbescherming.
Te kort door de bocht, want er zijn genoeg situaties waarin de ondernemer gewoon een terecht beroep kan doen op de consumentenbescherming.

Hoe dan ook, ZZP-kwesties horen hier inderdaad gewoon thuis. Dat er daarnaast andere, meer geschikte fora zijn, maakt dat niet anders.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
10 sep 2024 22:34
Te kort door de bocht, want er zijn genoeg situaties waarin de ondernemer gewoon een terecht beroep kan doen op de consumentenbescherming.
Ik ben benieuwd.

Ondernemer kan aanspraak maken op consumentenbescherming als het een consumentenaankoop betreft voor overwegend privé-gebruik. Zie Consuwijzer. Dat geldt dus ook voor energie-contracten voor mensen die thuis werken. Betreft het zakelijk gebruik? Dan is consumentenbescherming niet van toepassing.

Reflexwerking?

Die geldt sinds september 2023 toch weer wel voor kleine ondernemers die een overeenkomst zijn aangegaan voor de aanschaf van diensten of producten buiten hun core business, mits er sprake is van onredelijk bezwarende bedingen.

Is wel een slangenkuil.

Voor september 2023 wees de Hoge Raad een beroep op de reflexwerking meestal af.

Leesvoer voorde liefhebber. 8)

kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door kuklos »

@Consumenneke, wat heeft dit met de vraag van TS te maken?

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
10 sep 2024 23:26
Moneyman schreef:
10 sep 2024 22:34
Te kort door de bocht, want er zijn genoeg situaties waarin de ondernemer gewoon een terecht beroep kan doen op de consumentenbescherming.
Ik ben benieuwd.
Waar ben je benieuwd naar dan? De reflexwerking werkt prima in de praktijk en wordt volop toegepast.
Consumenneke schreef:
10 sep 2024 23:26
Is wel een slangenkuil. Voor september 2023 wees de Hoge Raad een beroep op de reflexwerking meestal af.
Een slangenkuil...? Welnee. De lijn in de jurisprudentie is duidelijk en eenduidig. De enige tendens die waar te nemen is, is dat het vaker wordt toegepast dan voorheen. Gunstig voor de ZZP-er dus.

En, voor de zekerheid, toch maar even ter duiding: uitspraken van de HR zijn natuurlijk niet representatief voor de totale lijn aan jurisprudentie.

Overigens is er in de casus van dit topic natuurlijk helemaal géén sprake van reflexwerking.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
11 sep 2024 07:18
@Consumenneke, wat heeft dit met de vraag van TS te maken?
Er zijn mensen die menen dat ondernemersvragen niet toegestaan zijn.

Moneyman wil graag een lange omweg maken, maar ik leg hem wel een andere keer uit dat de reflexwerking jarenlang alleen in uitzonderlijke gevallen gebruikt is. Misschien is hij al lang deurwaarder in ruste, ik weet dat niet precies. Komt nog wel een keertje MM! Laten we niet teveel off-topic gaan.

kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pas op voor Googleadwordsuitbesteden.nl !!

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
11 sep 2024 09:49
MM! Laten we niet teveel off-topic gaan.
Vandaar dat jij steeds begint over allerlei rechten van ondernemers t.o.v. consumenten, maar over het onderwerp van deze thread zelf niks zegt.

Plaats reactie