BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Vins
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2008 15:57

BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Vins »

Op mijn kredietkaartaccount vond ik twee vreemde afschrijvingen van ongeveer 80 euro elk.

De eerste was van BKG hotel at Booking.C (888)850-3958 NLD en de tweede van Partners on Booking BV Amsterdam NLD.
Een poging tot navraag leerde dat de helpdesk van Booking.com telefonisch onbereikbaar is en ook mijn bank geeft voorlopig niet thuis.

Na wat onderzoek op het internet bleek het in beide gevallen om een scam te gaan. Alle info die ik vond over deze scam betrof Engelstalige websites. Tot mijn verbazing blijken er in het buitenland enorm veel slachtoffers van deze scam te zijn.

Mijn vraag is dan ook of er in Nederland en/of België meer slachtoffers zijn die deze praktijken herkennen en al een oplossing gevonden hebben?

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt toch gewoon de betaling betwisten bij de creditcard maatschappij?

Thijs124
Berichten: 1299
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En wel meteen bij de creditcard maatschappij en niet bij de bank. Hier niet op een litanie van antwoorden wachten maar meteen actie. Wachten zal de creditcard maatschappij je niet in dank afnemen.
ICS bijvoorbeeld is 24/7 voor fraudebestrijding bereikbaar.

Vins
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2008 15:57

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Vins »

Heb contact gehad met de bank die inderdaad zag dat ik bij beide betalingen geen autorisatie had gegeven.
Ze willen echter een glashard bewijs hebben dat ik die boekingen nooit zelf heb gemaakt.
Voorlopig werd ik dus even terug verwezen naar Booking.com
Ben nu dus in gevecht met Booking.com (wat een stroperig bedrijf waarmee je alleen met heel veel moeite in contact kunt komen.) om dat harde bewijs in handen te krijgen.
Daarna kan ik nogmaals contact met de bank opnemen als Booking.com nog niet tot restitutie is overgegaan.

Wordt vervolgd!

wikop
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door wikop »

Waarom ga je niet naar je creditcard maatschappij?
Gaat veel sneller en soepeler,sneller en makkelijker
Daar heb je toch een creditcard voor?

Vins
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2008 15:57

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Vins »

Uiteindelijk kreeg ik uitsluitsel van Booking.com.
Al enige tijd geleden bleek ik die boekingen toch zelf gemaakt te hebben.
Voor mijn werk boek ik zeer regelmatig hotelovernachtingen, maar dan staat op de afschrijving altijd heel duidelijk de naam van het betreffende hotel genoemd.

In deze twee gevallen verliep de boeking via partners van Booking.com.
Dat waren dus de twee vreemde namen die ik niet thuis kon brengen.
Blijft vreemd dat mijn bank opmerkte dat ik geen autorisatie voor deze betalingen had gegeven.

Booking.com bood wel hun excuses aan voor de verwarring.
Het mysterie is gelukkig snel opgelost.

Met dank voor het meedenken van enkele lezers!

BL2
Berichten: 5007
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door BL2 »

Vins schreef:
11 sep 2024 20:49
...Na wat onderzoek op het internet bleek het in beide gevallen om een scam te gaan. Alle info die ik vond over deze scam betrof Engelstalige websites. Tot mijn verbazing blijken er in het buitenland enorm veel slachtoffers van deze scam te zijn.....
Beetje vreemd topic, en hoe is dit nu te rijmen met je recherchewerk. Daar doe je toch wat forse beschuldigingen.......

Vins
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2008 15:57

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Vins »

Ik zou zeggen, Google zelf even op BKG hotel at Booking.C... (zie de titel van dit topic) ... dan snap je dat die beschuldigingen niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn.

Ook vond ik het verdacht dat de twee betalingen niet geautoriseerd waren volgens mijn bank. Dan gaan bij mij meteen de alarmbellen af.

Booking.com biedt niet voor niets hun excuses aan.

Gelukkig is de verwarring opgelost.

Dit topic kan wat mij betreft afgesloten worden.

Thijs124
Berichten: 1299
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je doet zelf die betalingen en dan beschuldig je het hotel, Booking , je bank en Engelstalige fraudeurs. Booking verontschuldigt zich eigenlijk onnodig. Heb je jezelf al inmiddels bij al die genoemde instanties verontschuldigd? Bij die Engelstalige fraudeurs is het niet nodig.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: BKG hotel at Booking.C + Partners on Booking

Ongelezen bericht door Mk »

Plus nog dat booking altijd een mail stuurt voordat ze incasseren.

Plaats reactie