Creditcards via UTUA

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ron5300
Berichten: 421
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het houdt maar niet op, nu weer een creditcard tonen en zelfs nog stellen dat u er één in Engeland met een credit van 8000 pond kon krijgen.
Geld dat u niet heeft en met de nodige rente in termijnen afbetaald adviseren aan mensen die die helemaal niet op zoek zijn naar een creditcard gaat veel te ver of dacht u dat wij forumleden allemaal een hoog inkomen hebben.
Wat u aan het doen bent is naar Amerikaans model creditcards promoten in de hoop dat wij nuchtere Nederlanders dat ook gaan doen.
Geen geld voor boodschappen neem een creditcard en als het credit op is neem er nog één het kan allemaal niet op tot dat het faliekant uit de hand loopt en mensen zo in de problemen komen dat ze naar Amerikaans model uit wanhoop een einde aan hun leven maken.
Snapt u niet dat u met dit topic mensen die er gevoelig voor zijn in gevaar brengt want die mensen lezen ook mee want als het zoals u stelt zo simpel is beseffen die mensen niet dat ze torenhoge schulden maken.

Consumenneke
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

U bent me er eentje Ron.
Ron5300 schreef:
14 sep 2024 12:29
Wat u aan het doen bent is naar Amerikaans model creditcards promoten in de hoop dat wij nuchtere Nederlanders dat ook gaan doen.
Helaas klopt uw lezing niet. Ik signaleer slechts dat een Braziliaanse bemiddelaar op Instagram actief creditcards verkoopt aan Nederlanders. U mag helemaal zelf bepalen hoe gevoelig u bent voor zo'n aanbieding. U mag zelfs in dit topic waarschuwen tegen creditcards. Ik ben het me u eens. Geniet met mate!

Wat u niet mag is mij mijn mening ontzeggen.
Ron5300 schreef:
13 sep 2024 17:06
...ook in andere topics ventileert u uw eigen mening
Op uw verjaardag doe ik u een doosje leestekens cadeau! :wink:

DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Consumenneke schreef:
14 sep 2024 12:44
U bent me er eentje Ron.

Op uw verjaardag doe ik u een doosje leestekens cadeau! :wink:
Geen idee waar je vandaan haalt dat ik een ban zou hebben gehad maar ik illustreer graag hoe een lelijke troll zich gedraagt aan de hand van bovenstaande schimpscheuten. Even teruglezen en je ziet het patroon telkens terug. Ik hoop dat je je miserabele leven ermee kunt opfleuren.

Consumenneke
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

DeZevendeHenk schreef:
14 sep 2024 13:19
ik illustreer graag hoe een lelijke troll zich gedraagt
U bezorgt moderatie alleen maar extra werk door met modder te gooien naar iemand die u helemaal niet kent, terwijl u helemaal niet deelneemt aan de gedachtenwisseling. Mijn advies: zoek een nuttige hobby.

Ondertussen ben ik benieuwd hoe een schone troll zich gedraagt. :D

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
14 sep 2024 13:27
DeZevendeHenk schreef:
14 sep 2024 13:19
ik illustreer graag hoe een lelijke troll zich gedraagt
U bezorgt moderatie alleen maar extra werk door met modder te gooien .............
Vertaling: je gaat weer fanatiek op de meldknop lopen rammen.

Consumenneke
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
14 sep 2024 17:02
Vertaling: je gaat weer fanatiek op de meldknop lopen rammen.
Dat blijkt niet nodig. Al die reacties verdwijnen vanzelf, waarschijnlijk omdat ze off-topic en op de man gericht zijn.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Erthanax »

Reacties verdwijnen nooit vanzelf, de moderatie verwijdert ze. De moderatie doet dat alleen na een melding, niet op eigen initiatief.

Aygulf
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ron5300 schreef:
14 sep 2024 12:29
Het houdt maar niet op, nu weer een creditcard tonen en zelfs nog stellen dat u er één in Engeland met een credit van 8000 pond kon krijgen.
Geld dat u niet heeft en met de nodige rente in termijnen afbetaald adviseren aan mensen die die helemaal niet op zoek zijn naar een creditcard gaat veel te ver of dacht u dat wij forumleden allemaal een hoog inkomen hebben.
Wat u aan het doen bent is naar Amerikaans model creditcards promoten in de hoop dat wij nuchtere Nederlanders dat ook gaan doen.
Geen geld voor boodschappen neem een creditcard en als het credit op is neem er nog één het kan allemaal niet op tot dat het faliekant uit de hand loopt en mensen zo in de problemen komen dat ze naar Amerikaans model uit wanhoop een einde aan hun leven maken.
Snapt u niet dat u met dit topic mensen die er gevoelig voor zijn in gevaar brengt want die mensen lezen ook mee want als het zoals u stelt zo simpel is beseffen die mensen niet dat ze torenhoge schulden maken.
Per 1 oktober 2024 kun je in Nederland geen creditcard meer aanvragen waarmee je gespreid kunt afbetalen. Dus dat is al een grote verbetering.

Consumenneke
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Aygulf schreef:
20 sep 2024 13:23
Per 1 oktober 2024 kun je in Nederland geen creditcard meer aanvragen waarmee je gespreid kunt afbetalen. Dus dat is al een grote verbetering.
Voorheen was het krediet een bestedingslimiet en een afbetalingsregeling met een tamelijk hoge rente. Nu verdwijnt die afbetalingsregeling en verdient de card-maatschappij niet meer aan die rente. Dan is hun belangrijkste verdienste het percentage dat ze bij de retailer in rekening brengen.

Toch word ik nog doodgegooid met aanbiedingen van creditcard-pushers. Onlangs kwam Finodo uit Duitsland erbij. Daar wordt oa een Barclays Card aangeboden waarbij je zelf je terugbetalingstempo mag bepalen. Kan zijn dat die op Duitse klanten gericht is.

Is Nederland het enige land waar de creditcard zijn krediet verloren heeft?

Komt dat door de afschaffing van Maestro?

Plaats reactie