Deze post staat er niet voor niets (wel gratis)
Moneyman
Als de bliksem naar een advocaat om conservatoir (bewarend) beslag te laten leggen op die auto. Dat is een concreet verhaalsobject
Deze post staat er niet voor niets (wel gratis)
Moneyman
Als de bliksem naar een advocaat om conservatoir (bewarend) beslag te laten leggen op die auto. Dat is een concreet verhaalsobject
Laat TS dit zelf bepalen.
En het risico lopen dat TS justitie op zijn dak krijgt? Wat is dat voor een achterlijke suggestie?
De eigenaar is opgenomen maar wil niet vertellen waar, hij geeft aan dat de politie weet waar hij zit.NeoDutchio schreef: ↑17 sep 2024 16:10Vandaag even wat onderzoek gedaan in de regio. De eigenaar is overspannen en heeft recent in zeer korte tijd alles van de hand gedaan. Niemand weet waar hij nu is en hoe de lopende zaken opgelost worden.
Zoek inderdaad juridische bijstand zodat of de eigenaar opgespoord kan worden, of de auto bij de huidige verkoper figuurlijk aan de ketting gelegd kan worden.
Over een faillissement is niets te vinden.
Heb je dit advies al opgevolgd?
De politie heeft hier ook niets mee te maken, er is (nog) niets strafrechtelijks gebeurd. Dit is met de nu bekende gegevens gewoon civiel recht (wanprestatie).
Je bent wel heel opzichtig aan het downplayen nuJanne.B. schreef: ↑17 sep 2024 18:28De auto staat gewoon bij een andere BV van v/d Ven, de papieren dus ook. Ik zie de problemen niet zo. Gewoon even de juiste afdeling er naar toe, koppie koffie, tekenen en sleutels geven.
Justitie, wat bedoel je? Je komt gewoon even jouw betaalde wagen halen, wat is daar mis mee.
Lijkt mij verstandiger om Moneyman zijn advies zo snel mogelijk te proberen.Janne.B. schreef: ↑17 sep 2024 17:40Ga er maar weer tegen aan staan als gedupeerde consument, nu alles wat duidelijker is, zijn uw kansen niet erg groot wat ik zeer vervelend voor u vindt.
Juridisch gezien zal u er op leeg lopen, tenzij de auto zó waardevol is maar dat lijkt mij niet voor uw zoon.
Ik mag het hier niet zeggen natuurlijk, maar als u weet waar de auto wel staat, gaat u daar met veel machtsvertoon naar toe, oog om oog en tand om tand. Het komt er dan op neer, wie het meeste lef heeft.
Ik niet, maar kenissen van mij zouden het zo doen, en ik geef ze gelijk.
Er is een eigenaar en er is een BV die nog gewoon ingeschreven staat bij de KVK. Dat zijn dus al 2 punten waar een jurist achteraan kan. Pas bij een echt faillissement (waar hier nog geen sprake van is) kan de curator benaderd worden en kan het ook nog verrassend eindigen als er wanbeleid aan te pas komt.
Niets van wat je schrijft, onderbouwt dat er geen sprake is van kleine kansen. Een eigenaar die onvindbaar is, auto’s die ineens bij andere bedrijven te koop staan, een bedrijf waarvan de activa er niet meer zijn en waarvan de status “ failliet” zou zijn… geeft niet bepaald hoop.NeoDutchio schreef: ↑17 sep 2024 19:51Er is een eigenaar en er is een BV die nog gewoon ingeschreven staat bij de KVK. Dat zijn dus al 2 punten waar een jurist achteraan kan. Pas bij een echt faillissement (waar hier nog geen sprake van is) kan de curator benaderd worden en kan het ook nog verrassend eindigen als er wanbeleid aan te pas komt.
Zo klein zijn die kansen dus niet, maar TS zal wel zelf moeten gaan handelen nu.
Je hebt geen idee of de boedel feitelijk al failliet is (dat zegt iets over de cash positie, en staat los van het formele faillissement), je hebt geen idee of het faillissement al is aangevraagd, het enige wat jij weet is dat het faillissement nog niet is uitgesproken. Je hebt geen idee hoe de eigendomsverhoudingen liggen van de zaken die daar nog (wel of niet) aanwezig zijn, en toch concludeer je al dat er nog iets te halen is.NeoDutchio schreef: ↑18 sep 2024 06:52Er is op dit moment totaal geen sprake van een faillissement. En als u zich verdiept zou hebben in het bedrijf die onze onvindbare vriend heeft op dat adres, dan had u geweten dat er nu nog wel iets te halen valt. In dit autobedrijf stond meer dan alleen een paar occasions. Maar ja, uw theoretische denkwijze en praktijk, het sluit weer eens niet op elkaar aan.
Alweer: je verzint het allemaal ter plekke. Je hebt geen idee van de feitelijke omstandigheden. De praktijk van kleine bedrijven die failliet gaan is dat er meestal niets meer te halen is en dat bestuurdersaansprakelijkheid nooit aan de rode komt. En dat is de praktijk, niet de theorie.NeoDutchio schreef: ↑18 sep 2024 06:52En mocht het wel op een faillissement uitdraaien, dan zijn er echt wel mogelijkheden. Zomaar even heel je bedrijfsvoorraad, inclusief verkochte auto(‘s) dumpen, een complete vloot huurauto’s uit je voorraad laten verdwijnen en een hal met dure poetsspullen figuurlijk in rook laat opdoen en een ingerichte werkplaats onbeheerd achterlaten getuigt nu niet bepaald van goed ondernemerschap.
Het is aan de koper van de auto om te bepalen of er geld uitgegeven gaat worden om de auto terug te halen. Want waar die auto staat is gewoon bekend.Janne.B. schreef: ↑18 sep 2024 10:28Nomsens Neo, u weet net zo goed als een ander dat als een bedrijfslocatie helemaal leeg is, het een andere eigenaar heeft, dat het uitdraait op een begraafplaats. Een leeg pand wat er alleen nog staat.
Als de auto niet gevonden wordt, is ieder dubbeltje teveel uitgegeven, In dat geval zou ik het ook laten rusten en de koffie ronde vergeten.
Hoe weet u dat deze locatie leeg is? Het buitenterrein en de showroom waren inderdaad leeg, maar ik zie nu dat via de linker roldeur redelijk wat auto’s naar buiten gehaald worden. Er staat een vrachtwagen met aanhanger met plek voor 8 auto’s op straat, een sleepwagen voor 3 auto’s parkeert er net achter en een een kleine autotransporter voor 1 auto staat in de berm. En dat allemaal voor een leeg pand?
Wat is het nu, was de locatie leeg, of komt de locatie leeg? En als er al, zoals u zei, een andere eigenaar zou zijn, hoe strookt het dan met uw verhaal?