Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Neo, als je er al die tijd bent en ziet wat er gebeurt, dan kun je toch ook even iets regelen voor TS, is het niet?

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik had geweten om welke auto het ging en ik een naam had, had ik iets kunnen doen. En dat had ik dan ook zeker gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Janne.B. schreef:
18 sep 2024 13:11
Wat is het nu, was de locatie leeg, of komt de locatie leeg? En als er al, zoals u zei, een andere eigenaar zou zijn, hoe strookt het dan met uw verhaal?
Als TS liegt, dan ik ook.

Verder lost u het op via PB met TS heb ik begrepen, dan moet het goed komen en we horen het.

Succes,
Het heeft niets met liegen te maken. De showroom en het buitenterrein waren inderdaad leeg. Dat de werkplaats nog vol stond was niet te zien. Dit bewijst maar weer dat zaken klakkeloos overnemen niet slim is.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
17 sep 2024 11:31
De auto staat nog te koop, dus zal nog niet geleverd zijn.
U weet welke auto waar te koop staat en nog niet verkocht is?
Moneyman schreef:
17 sep 2024 14:34
De tweede vraag (Wordt auto doorgaans niet direct op naam gezet?) is simpelweg met "nee" te beantwoorden.
En toch gebeurd dit. Sterker, met mijn laatste auto nog laten doen.
Moneyman schreef:
17 sep 2024 22:13
een bedrijf waarvan de activa er niet meer zijn en waarvan de status “ failliet” zou zijn…
En toch bleek nog een behoorlijke voorraad auto's en een complete werkplaatsinventaris in de werkplaats te zijn. En de status failliet is nog altijd nergens te vinden.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 sep 2024 17:11
Moneyman schreef:
17 sep 2024 22:13
een bedrijf waarvan de activa er niet meer zijn en waarvan de status “ failliet” zou zijn…
En toch bleek nog een behoorlijke voorraad auto's en een complete werkplaatsinventaris in de werkplaats te zijn. En de status failliet is nog altijd nergens te vinden.
Ja, een voorraad auto's en een inventaris waarop de bank standaard pandrecht heeft en het dus direct komt afvoeren... (zoals je vandaag zelf hebt kunnen waarnemen). Als de auto's niet meer op de site staan, de panden dicht zitten, de eigenaar zelf aangeeft niet ge :lol: vonden te willen worden... Ja, dan is de kans aanwezige activa van de eigenaar echt heel groot ja...

Daarnaast ken je blijkbaar de betekenis van "failliet" niet, want voor jou telt enkel de geregistreerde uitspraak. Failliet zijn betekent echter boekhoudkundig simpelweg dat je niet meer aan je verplichtingen kunt voldoen. Oftewel: je bent altijd al failliet vóórdat dat faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken. De praktijk is anders dan jouw theorie.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
18 sep 2024 17:29
Ja, een voorraad auto's en een inventaris waarop de bank standaard pandrecht heeft en het dus direct komt afvoeren... (zoals je vandaag zelf hebt kunnen waarnemen). Als de auto's niet meer op de site staan, de panden dicht zitten, de eigenaar zelf aangeeft niet ge :lol: vonden te willen worden... Ja, dan is de kans aanwezige activa van de eigenaar echt heel groot ja...
Waar komt de bank ineens vandaan? Weet u zeker dat de bank in dit geval pandrecht heeft, denkt u dat er een bank in het spel zit of is het "doorgaans" zo dat er een bank in beeld is? Knap trouwens dat u weet dat de bank alles afgevoerd hebt. Was u die iets te corpulente persoon zwaar bezweet en de overhemd slordig uit de broek die daar rondliep? Of was u een van de voor mij wat vaag ogende zwaar rokende sjacheraars die er rondliepen? In dat geval zou u inderdaad exact weten wie de zaken kwam ophalen. Was u daar niet, zijn het weer niets-zeggende argumenten die wellicht wel eens voorkomen, maar niet toepasbaar hoeft te zijn in deze situatie.
En u zegt het nu zelf, de kans is niet groot. Niet groot is niet 0. Het aantal hefbruggen dat in de werkplaats staan zijn qua waarde hoger dan menig auto die daar aangeboden werd. En zo zijn er meerdere zaken in het pand die behoren bij het bedrijf en niet door een mogelijke externe pandeigenaar of de vorige eigenaar/huurder (tegelbedrijf) daar zijn neergezet.
Moneyman schreef:
18 sep 2024 17:29
Daarnaast ken je blijkbaar de betekenis van "failliet" niet, want voor jou telt enkel de geregistreerde uitspraak. Failliet zijn betekent echter boekhoudkundig simpelweg dat je niet meer aan je verplichtingen kunt voldoen. Oftewel: je bent altijd al failliet vóórdat dat faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken. De praktijk is anders dan jouw theorie.
Wat schreef u in uw vorige reactie.... Hmmmm, iets in de trant van geen woorden in de mond leggen. Voor mij telt enkel geregistreerde uitspraken? Misschien moet u uw glazen bol eens oppoetsen. Helaas maak ik zakelijk regelmatig faillissementen mee. En nee, daar komen wij niet pas nadat alles uitgesproken is, daar zitten wij al in een vroeg stadium bij om onze eigendommen veilig te stellen en om afspraken te maken omtrent geleverde en niet betaalde goederen.
Algemene prietpraat is best leuk en zal ongetwijfeld wel eens kloppen, maar als u vluchtende bedrijfseigenaren enkel meemaakt bij een faillissement, dan twijfel ik over uw werk of over uw eerlijkheid.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het mooie is wel, op hetzelfde adres staan de vorige bedrijven ook nog ingeschreven. Eigenaar voor nu niet bekend, wel een ingeschreven KVK nummer, maar niet failliet. Oh sorry, niet uitgesproken failliet. Want je bedrijf gewoon sluiten bestaat natuurlijk niet.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Heel vreemd dat een bericht van mij verwijderd is omdat het op de man zou zijn. Er is recht gesproken. Excuses, Neo, mijn nederige excuses.

En weet je ook nog een oplossing voor TS?
Laatst gewijzigd door witte angora op 19 sep 2024 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 07:14
Het mooie is wel, op hetzelfde adres staan de vorige bedrijven ook nog ingeschreven. Eigenaar voor nu niet bekend, wel een ingeschreven KVK nummer, maar niet failliet. Oh sorry, niet uitgesproken failliet. Want je bedrijf gewoon sluiten bestaat natuurlijk niet.
En wederom verdraai je mijn woorden. Kan je het nou écht niet houden bij wat wél geschreven wordt...? Bah.

TS heeft ongetwijfeld tussen de regels door genoeg informatie om te weten wat wijsheid is en wat niet.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
19 sep 2024 10:07
Heel vreemd dat een bericht van mij verwijderd is omdat het op de man zou zijn. Er is recht gesproken. Excuses, Neo, mijn nederige excuses.

En weet je ook nog een oplossing voor TS?
Ik was al bezig met het reageren op de verwijderde reactie en kreeg de melding “topic bestaat niet meer”. Ik zag er geen persoonlijke aanval in. Maar ja, dat is mijn mening. Excuses zijn dan dus ook niet nodig.

De oplossing voor TS heb ik al gegeven. Zowel in het topic als via een PB waar helaas niet op gereageerd word.

Janne.B.
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Het mooie is wel, op hetzelfde adres staan de vorige bedrijven ook nog ingeschreven
Dat zijn gewone lege BV-s, slapend dus en dat kan.

Maar welke oplegger was nu van jou?

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Janne.B. schreef:
19 sep 2024 11:17
Het mooie is wel, op hetzelfde adres staan de vorige bedrijven ook nog ingeschreven
Dat zijn gewone lege BV-s, slapend dus en dat kan.

Maar welke oplegger was nu van jou?
Niet elke bedrijf is een BV. En zoals in dit geval, waarom zou dat geen slapende BV kunnen worden en kan enkel een faillissement als optie verzonnen worden?

Janne.B.
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Een slapende BV is gewoon leeg en heeft geen activteiten meer, dus die auto ga je daar niet vinden en daar gaat het om toch!
Alles wat je meer wilt gaan doen om de onderste steen boven water krijgen, kost klauwen vol met geld. TS heeft dat wel begrepen intussen. Fijne werkdag aldaar.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Janne.B. schreef:
19 sep 2024 12:43
Een slapende BV is gewoon leeg en heeft geen activteiten meer, dus die auto ga je daar niet vinden en daar gaat het om toch!
Alles wat je meer wilt gaan doen om de onderste steen boven water krijgen, kost klauwen vol met geld. TS heeft dat wel begrepen intussen. Fijne werkdag aldaar.
Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 13:38
Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
Hoe weet je dat?
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 13:38
De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.
In theorie niet, in de praktijk wel… :D

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
19 sep 2024 19:00
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 13:38
Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
Hoe weet je dat?
Nee inderdaad, theoretisch gezien had ook een ander de sleutel van het bedrijf kunnen hebben, de werkplaats vol kunnen zetten met auto's die toevallig opgehaald werden toen ik daar stond. Zou een ander dan ook de bruggen snel neergezet hebben?
Moneyman schreef:
19 sep 2024 19:00
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 13:38
De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.
In theorie niet, in de praktijk wel… :D
Hmmm, hoeveel zou het gekost hebben om de mensen aan te spreken die aan het werk waren? En om te vragen hoe nu verder, moet daar dan voor bijbetaald worden?

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 19:34
Moneyman schreef:
19 sep 2024 19:00
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 13:38
Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
Hoe weet je dat?
Nee inderdaad, theoretisch gezien had ook een ander de sleutel van het bedrijf kunnen hebben, de werkplaats vol kunnen zetten met auto's die toevallig opgehaald werden toen ik daar stond. Zou een ander dan ook de bruggen snel neergezet hebben?
En weer praat je over iets anders dan waar het daadwerkelijk over ging. Die "slapende BV's" waar JanneB het over had, waren de voorgaande BV's die nog ingeschreven staan. En daarnaast weet je helemaal niet wie de eigenaar van de bewuste auto's en inventaris zijn en wie daar welke rechten op heeft. Je baseert je nog steeds op aannames.
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 19:34
Moneyman schreef:
19 sep 2024 19:00
NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 13:38
De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.
In theorie niet, in de praktijk wel… :D
Hmmm, hoeveel zou het gekost hebben om de mensen aan te spreken die aan het werk waren? En om te vragen hoe nu verder, moet daar dan voor bijbetaald worden?
Ja, die mensen die daar de auto's aan het afvoeren zijn hadden natuurlijk gelijk TS terugbetaald of de auto geleverd... :lol:

Kokka1
Berichten: 449
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Kokka1 »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2024 23:27
Wat voor werk doe ik überhaupt?
daar ben ik best benieuwd naar eigenlijk

XanJan
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2024 15:36

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door XanJan »

Beste mensen dit is wat ik las in Tc Tubantia.
De garage waar de auto is gekocht!!
Motorpech
Ook de motor van Autopartner Twente in Borne is definitief stil gevallen. De autohandel moest het hebben van verkoop van occasions en import van gebruikte auto’s uit het buitenland na een zoekopdracht van particuliere klanten. Bronnen melden dat het bedrijf onder meer niet in staat was tijdens de coronaperiode ontvangen loonkostensubsidie (NOW) terug te betalen. Curator is Kim Fraterman.

Vindt het onbegrijpelijk dat we niets kunnen doen of wat dan ook.
Via rechtsbijstand zijn we bezig maar dat zal nu ook niet veel meer helpen.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

XanJan schreef:
20 sep 2024 07:38
Vindt het onbegrijpelijk dat we niets kunnen doen of wat dan ook.
Via rechtsbijstand zijn we bezig maar dat zal nu ook niet veel meer helpen.
Op dit moment kunt u inderdaad enkel afwachten. De handdoek in de ring gooien kan altijd nog, maar wie weet wat er nog kan gebeuren.

Plaats reactie