Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sammie01
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2024 15:37

Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door Sammie01 »

In maart 2024 ontving ik een email van KLM/AF met de optie om de gemaakte frequent flyer punten van de vorige maand te verdubbelen plus nog extra bonus punten, uiteraard tegen betaling.
Aangezien ik in februari een aantal verre vluchten had gemaakt leek me dat een aantrekkelijk voorstel. Ik ontving uiteindelijk 206.385 Flying Blue miles tegen een betaling van Euro 2.641,73.
Vorige maand heb ik 2 tickets geboekt en daarmee 64.000 punten per ticket besteed, wat slechts een besparing opleverde van Euro 273 per ticket.
Dit komt neer op een waarde per frequent flyer punt van ongeveer Euro 0.00426, terwijl de aankoop van de punten mij in maart Euro 0.128 per punt hebben gekost. Met andere woorden de echte waarde is ongeveer slechts een derde van wat ik er voor betaald heb, terwijl je juist een voordeel zou mogen verwachten.
Uiteraard heb ik mij beklaagd bij KLM/AF over deze gang van zaken, uitleg gevraagd over deze oneerlijke siuatie en voorgesteld om de transactie van maart terug te draaien.
Tot nu toe heeft KLM/AF geen enkel logische en acceptabele uitleg gegeven en verder weigeren ze om de transactie terug te draaien.

Uiteraard is het schandalig dat KLM/AF hun loyale klanten op zo'n manier bedriegt, dus trap er niet in!

Arizonakid
Berichten: 1239
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Of, maar dat is misschien een belachelijk voorstel, je leest eerst wat je preciess koopt, voordat je het koopt.
Gekochte miles zijn bijna nooit voordelig, en alleen handig als je ze echt nodig hebt voor iets.

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het zo zie komt de KLM net als de NS geld tekort of zo?

Ergens denk ik wel dat je waarschuwing wel terecht is, maar aan de andere kant: als ik het zo bekijk is dit toch een soort loyaliteitsprogramma, waardoor ze proberen te voorkomen dat je een keertje met een andere maatschappij vliegt? Dat is net zoiets als de loyaliteitsprogramma's van de supermarkten. Kun je sparen om met korting plastic bakjes te kopen die je bij de Action nog veel goedkoper kan krijgen. Waarom zou je daar in vredesnaam aan mee willen doen en vrijwillig je keuzevrijheid beperken?

Kokka1
Berichten: 454
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Het kopen van tickets op je Flying blue miles is sowieso niet altijd gunstig, natuurlijk bespaar je er wat geld mee maar niet altijd heel veel. op korte vluchten is het vaak zelfs goedkoper om met een prijsvechter te vliegen als een ticket op je punten bij de KLM te nemen. de luchthavenbelasting die je nog bij je gratis ticket betaald is dan hoger als de totale prijs van het ticket bij een Ryan air ofzo. De berekening die TS gemaakt heeft en de daaropvolgend klaagzang kan dus ook komen omdat hij een ticket op een ongunstig moment of voor een ongunstig traject heeft gekozen. Ik heb zelf ook regelmatig dat aanbod gehad van KLM om punten bij te kopen, maar als je dan kijkt wat je betaald voor die miles en wat je er vervolgens mee kan doen is dat niet heel aantrekkelijk

Nijogeth
Berichten: 10538
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het ook niet zaak te kijken naar de lengte van de vlucht en de daarbij behorende prijs. Een duurdere vlucht naar een ver oord kan dan ineens wel flink goedkoper worden.

BL2
Berichten: 5013
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door BL2 »

Het voordeligste is en blijft de blauwe vogel te mijden als het maar even kan.
Al zeker 200 x gevlogen, maar nog nooit in een blauw toestel gezeten.......

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
25 sep 2024 11:12
Het voordeligste is en blijft de blauwe vogel te mijden als het maar even kan.
Al zeker 200 x gevlogen, maar nog nooit in een blauw toestel gezeten.......
Onlangs weer geboekt. De blauwe vogel was goedkoper dan de groene T. Nadeel is dan weer wel dat je in een vliegende bus gepropt word. Hoe ze het doen doen ze het, 3 vluchten per dag en alle 3 gewoon vol. Zowel heen als terug.

Plaats reactie