vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JolienVierling
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2024 16:10

vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door JolienVierling »

Mijn dochter was een boek vergeten bij het inleveren bij VanDijk. Geen nood, want deze kon gewoon opgestuurd worden. Dat heeft ze gedaan. We kregen een ontvangstbevestiging van VanDijk, maar daarna wel een factuur omdat de bijlage bij het boek nog ontbrak. Deze hebben we ook opgestuurd en ook daarvan hebben we per mail een ontvangstbevestiging ontvangen. Ze zouden laten weten wanneer deze verwerkt was. Dat bleef echter uit en inmiddels hebben we een aanmaanbrief voor het boek met bijlage ontvangen inclusief aanmaankosten.
Daarop heb ik gebeld en de medewerkster vroeg naar een verzendbewijs. Ik gaf aan dat ik deze niet verder heb bewaard, aangezien VanDijk al had bevestigd dat de retourzending ontvangen was. De medewerkster gaf echter aan dat ze het verzendbewijs nodig hebben om te controleren of we het juiste hadden opgestuurd (aan de hand van het gewicht dat erop vermeld staat), dus zonder verzendbewijs kon ze niets doen. Omdat ik het daar niet mee eens was, adviseerde ze mij alles op de mail te zetten, met datums erbij en de ontvangen mails erbij ingesloten.
Dat heb ik gedaan, maar kreeg direct het antwoord: we hebben een verzendbewijs nodig, want zonder bewijs kunnen we niks en moet u gewoon betalen. Mijn antwoord dat de ontvangst reeds bevestigd is door VanDijk lijkt telkens hardnekkig genegeerd te worden: inmiddels heb ik van 4 verschillende medewerkers hetzelfde antwoord gekregen: we hebben een verzendbewijs nodig, anders moet u gewoon betalen.
Hebben zij gelijk en moet ik een verzendbewijs aanleveren zodat zij de retourzending binnen hun bedrijf op kunnen sporen, of is hun ontvangstbevestiging voldoende bewijs dat ze iets van mij ontvangen hebben en moeten ze dat boven water halen?

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Beste antwoord
Gekozen door JolienVierling

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

door witte angora » 26 sep 2024 11:06

Ik mag toch aannemen dat op het pakketje de gegevens van TS staan. Maak het open, en koppel de inhoud aan de gegevens, en klaar... daar is toch geen verzendbewijs met gewicht voor nodig?

Denk dat er intern iets niet goed is gegaan. Kan gebeuren, maar dan moet de nota niet bij TS komen te liggen.
Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb het vermoeden dat ze geen poot hebben om op te staan als ze u al een ontvangstbevestiging hebben gestuurd. Dan is namelijk uw verantwoordelijkheid om het bij hen te krijgen al over gegaan in hun verantwoordelijkheid. Dat ze het daarna kwijt maken, dat is hun probleem, niet dat van u.

In plaats van de verzendinformatie op te sturen, zou ik een kopie van de ontvangstbevestiging sturen en zeggen dat u daarmee voldoende heeft bewezen.

peter17111962
Berichten: 658
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Een verzend of ontvangst bewijs van een pakketje zegt niets over de inhoud daarvan.
Dus als hun gaan zeggen, en maakt niet uit of dat waar is of niet, dat er geen boek in dat
pakketje zat, dan heeft U een probleem.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan moet men dat eerst communiceren in plaats van direct aanmanen. Nu heeft men aangegeven een pakketje te hebben ontvangen, doet er vervolgens niets mee (als het dus afwijkend was, een verkeerd boek of geen boek) en gaat gewoon aanmanen. Men heeft voorlopig nog geen poot om op te staan.

Wel een tip aan TS om standaard altijd een foto ervan te maken of ergens te bewaren voor langere tijd. Bij mij blijven ze meestal een paar maanden liggen en dan gaan ze bij het oud papier.

HandigeHarrie
Berichten: 1435
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ze hebben u een factuur gestuurd omdat "de bijlage" ontbrak, dat betekent de bijlage van een bepaald boek, dat zij dus in hun handen hebben gehad en afgevoerd (anders had u ook voor het boek een factuur moeten krijgen).
Dat intern een vinklijstje nodig is vanwege hun administratieve processen, doet niet ter zake. Dat u bericht heeft gekregen dat uw zending is aangekomen en dat zij u daarna een factuur hebben gestuurd waaruit blijkt dat "de bijlage ontbreekt" bij dit bepaalde boek, bewijst dat het boek ook aangekomen is, lijkt mij. Kennelijk heeft men daarna het boek ook weer in de administratie opgevoerd als "ontbrekend", vraag hen eens hoe dat kan en welke mutatiedatum daar bij staat.
Heeft u het tweede verzendbewijs nog wel bewaard ?

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Het lijkt mij toch dat als er een pakketje binnen gekomen is, dat ze het kunnen openen en kunnen zien wat er in zit.

Maar ik zal het wel niet snappen denk ik.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
26 sep 2024 10:16
Het lijkt mij toch dat als er een pakketje binnen gekomen is, dat ze het kunnen openen en kunnen zien wat er in zit.

Maar ik zal het wel niet snappen denk ik.
Dan ga je er ( net als sommige anderen ) nog steeds vanuit dat elk pakketje apart door een medewerker wordt aangenomen, uitgepakt, geregistreerd en nagekeken, maar in de praktijk is dat natuurlijk niet zo. Dat is met de grote aantallen ook niet meer werkbaar.

Pakket komt binnen ( waarschijnlijk samen met vele andere retouren in een grote zak of per pallet ) en wordt gescand, gewogen en geregistreerd. Ontvangstbewijs van het pakket ( niet de inhoud ) wordt verzonden. Daarna komt het pakketje op de grote stapel te liggen van te verwerken retouren en komt ergens in de dagen daarna aan beurt om open gemaakt te worden door een medewerker zodat de inhoud verwerkt kan worden. Dan komen ze er dus ook pas achter of datgene wat er in zit ook is wat ze verwachten.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
26 sep 2024 10:23
komt ergens in de dagen daarna aan beurt om open gemaakt te worden door een medewerker zodat de inhoud verwerkt kan worden. Dan komen ze er dus ook pas achter of datgene wat er in zit ook is wat ze verwachten.
Exact dit dus.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maarja, men heeft dus iets ontvangen. Wat is dat dan? Een leeg pakketje? Daar maakt men blijkbaar geen melding van. Van Dijk staat sowieso al niet bekend om goede communicatie en het niet goed verwerken van gegevens, daar zijn al jaren problemen mee.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mag toch aannemen dat op het pakketje de gegevens van TS staan. Maak het open, en koppel de inhoud aan de gegevens, en klaar... daar is toch geen verzendbewijs met gewicht voor nodig?

Denk dat er intern iets niet goed is gegaan. Kan gebeuren, maar dan moet de nota niet bij TS komen te liggen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
26 sep 2024 11:06
Ik mag toch aannemen dat op het pakketje de gegevens van TS staan. Maak het open, en koppel de inhoud aan de gegevens, en klaar... daar is toch geen verzendbewijs met gewicht voor nodig?

Denk dat er intern iets niet goed is gegaan. Kan gebeuren, maar dan moet de nota niet bij TS komen te liggen.
Dan krijg je het ontvangstbewijs wellicht pas een week of meer later dan dat het pakketje daadwerkelijk is ontvangen.
Track en Trace meldt dat het pakket op maandag door van Dijk in ontvangst is genomen
Van Dijk meldt op maandag erop dat het pakket is ontvangen, maar dat de inhoud niet klopt

Waar zit dan de fout? Heeft de verzender iets verstuurd wat niet klopt? Of heeft van Dijk iets ontvangen wat niet klopt? Of hebben ze het verkeerd verwerkt?

DeZevendeHenk
Berichten: 893
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hebben ze nou bevestigd dat ze je zending hebben ontvangen of hebben ze bevestigd dat de zending compleet was en alle artikelen ingeleverd zijn?

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij haal je iets door elkaar. TS had van alles teruggestuurd en daar bleek 1 boek van te missen. Deze heeft TS vervolgens opnieuw opgestuurd en een ontvangstbevestiging van gekregen. En in dat pakketje waar de ontvangstbevestiging voor is gestuurd zou dat boek niet zitten.

De vraag is dan, wat is er wel ontvangen, dat lijkt me het eerste te zijn dat je aangeeft als je zegt dat er niet het juiste in zat. Bijvoorbeeld 'We hebben helaas niet het boek ontvangen, maar er zat een kersteditie van de Penthouse in uit 1996.". En als er helemaal niets in zat, dan zou dat ook vermeld zijn.

Sowieso zou men eerst moeten vermelden hoe hoog het gewicht zou moeten zijn, want als ze dat achteraf zeggen, dan kan Van Dijk van alles zeggen, dan is het niet te checken. De bon van PostNL is namelijk al gedrukt.

Undutchable
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Undutchable »

peter17111962 schreef:
26 sep 2024 09:52
Een verzend of ontvangst bewijs van een pakketje zegt niets over de inhoud daarvan.
Dus als hun gaan zeggen, en maakt niet uit of dat waar is of niet, dat er geen boek in dat
pakketje zat, dan heeft U een probleem.
Als ze weten dat de bijlage ontbrak, dan hebben ze dus het pakje opengemaakt en gezien dat het alleen het boek was zonder bijlage.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De bijlage ontbrak, maar deze casus gaat over de verzending van die bijlage. Als mensen nu eerst eens lezen, dan scheelt dat een hoop ruis.

JolienVierling
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2024 16:10

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door JolienVierling »

Inmiddels heeft iemand van de klantenservice, na zes maal te benadrukken dat ze zelf een ontvangstbevestiging hebben gestuurd, de ontvangstbevestiging nagekeken en daarmee de retourzending met de bewuste bijlage aangetroffen.
Blijft vreemd dat ze dit niet direct na mijn eerste mail hebben gedaan, maar ik ben blij dat het nu wordt opgelost.

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Mooi dat je eruit bent.
Doorzetten helpt!
En tof dat je het hier meldt!

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vanDijk bevestigt retourzending, verwerkt deze niet en vereist nu verzendbewijs

Ongelezen bericht door witte angora »

JolienVierling schreef:
26 sep 2024 18:05
Inmiddels heeft iemand van de klantenservice, na zes maal te benadrukken dat ze zelf een ontvangstbevestiging hebben gestuurd, de ontvangstbevestiging nagekeken en daarmee de retourzending met de bewuste bijlage aangetroffen.
Blijft vreemd dat ze dit niet direct na mijn eerste mail hebben gedaan, maar ik ben blij dat het nu wordt opgelost.
Kortom, het was er dus wel. Er moest alleen even goed gekeken worden, dat is alles. :D

Plaats reactie