Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Rubenvwouwe
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2024 12:17

Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Rubenvwouwe »

Goedendag beste lezers,

Ik had laatst een verkoper van KPN aan de deur. Dat was al raar, want ik heb een sticker op de deur. Met de tekst Nee verkoper aan de deur. Toen zei hij heel leuk: Ik ben geen verkoper maar adviseur :evil: .
Mijn vraag hebben jullie ook zoon iemand aan de deur gehad?
Zo ja, kunnen wij via Radar onze krachtige bundelen.
Om KPN te dwingen aan de regels houden die aan hun wordt gevraagd.
Dat geldt dus ook aan zoon sticker.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Beste antwoord
Gekozen door Rubenvwouwe

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

door NeoDutchio » 24 sep 2024 20:19

Het zal geen verkoper van KPN zijn geweest, maar van een bureautje die ingehuurd word door KPN. Hun doel is contracten slijten, ongeacht waarvoor ze op stap gestuurd worden.
Heeft de sticker bij de deur enige juridische waarde? Met het bel mij niet en nu bel mij wel register is alles wettelijk geregeld, maar of dat bij een sticker ook zo is... Dat is stap 1 om uit te zoeken. Daarna kunt u een klacht indienen bij het bedrijf die aan de deur geweest is.
J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb ook zo'n sticker, maar sommigen zijn zo brutaal dat ze daar niets van aan trekken.
Dan zeg ik nee, nee, nee en de deur gaat dicht .

Laatst had ik een gast die kwam voor een abonnement voor kika en die beweerde doodleuk dat die sticker niet geldt voor goede doelen.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het zal geen verkoper van KPN zijn geweest, maar van een bureautje die ingehuurd word door KPN. Hun doel is contracten slijten, ongeacht waarvoor ze op stap gestuurd worden.
Heeft de sticker bij de deur enige juridische waarde? Met het bel mij niet en nu bel mij wel register is alles wettelijk geregeld, maar of dat bij een sticker ook zo is... Dat is stap 1 om uit te zoeken. Daarna kunt u een klacht indienen bij het bedrijf die aan de deur geweest is.

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zijn inderdaad geen medewerkers van KPN maar hebben doorgaans wel een indentificatiekaart van dit bedrijf (in combinatie met de adressen die nog geen KPN overeenkomst hebben). Gewoon aangeven geen interesse te hebben en vriendelijk verzoeken om door te lopen, dus geen data verstrekken en ook geen offertes vragen want daar doen ze niet aan (bepaart je een hoop ellende zeker als je er vanaf wilt en vervolgens met de horken van KPN te maken krijgt).

Nevyn
Berichten: 1367
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik heb ook zo’n bordje als er iemand aanbelt zeg ik niks, wijs op het bordje en doe de deur weer dicht.
Gelukkig zie ik op mijn Ring deurbel dat de meesten weer afhaken als ze het bordje zien.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij hebben geen bordjes en/of stickers bij/op de deur, maar ook geen/nooit verkopers aan de deur.
Misschien heb je iets aan de tip.

wikop
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door wikop »

Ik doe meteen de deur dicht,en als ze telefonisch iets willen verkopen dan bied ik ze zelf iets te koop aan

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Rubenvwouwe schreef:
24 sep 2024 17:36
Goedendag beste lezers,

Ik had laatst een verkoper van KPN aan de deur. Dat was al raar, want ik heb een sticker op de deur. Met de tekst Nee verkoper aan de deur. Toen zei hij heel leuk: Ik ben geen verkoper maar adviseur :evil: .
Mijn vraag hebben jullie ook zoon iemand aan de deur gehad?
Zo ja, kunnen wij via Radar onze krachtige bundelen.
Om KPN te dwingen aan de regels houden die aan hun wordt gevraagd.
Dat geldt dus ook aan zoon sticker.
Bij ons hangt voor de deur van de entree een hele lijst van verboden. Alleen met toestemming van de VvE mogen derden het pand betreden. Om de de deur überhaupt te bereiken moet je al langs een verboden toegang voor onbevoegden bord op het omheinde privé erf.

Het al meegemaakt dat in de avond Artsen zonder Grenzen voor de deur stond. Vraag ik of ze toestemming hebben van de VvE, zeggen ze dat ze die als goed doel niet nodig hebben. Artsen zonder Grenzen meent dat een goed doel altijd het recht van toegang tot een privé pand heeft.

Unicef zelfde laken een pak. Belt ook in de avond aan. Vraag ik naar de schriftelijke toestemming van de VvE. "Ja die heb ik roept de Unicef medewerker. Op mijn vraag: "Mag ik die dan even zien?" krijg ik als antwoord: "laat maar", en ging meneer naar de volgende deur. Toen ik zijn rug nog vriendelijk vroeg of hij het pand wilde verlaten, stak ie zijn duim op.

Het is eindelijk heel simpel, het boeit mensen niets wat je voor stickers, teksten of verboden aan je deur hebt hangen. Ze verdienen hun geld met deur aan deur verkoop, of het nou een glasvezel abonnement is of een mensen over te halen te doneren aan een goed doel, de verkoper krijgt commissie. Dus negeert die alles.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door BL2 »

Speedy123 schreef:
25 sep 2024 10:48
....Bij ons hangt voor de deur van de entree een hele lijst van verboden. Alleen met toestemming van de VvE mogen derden het pand betreden.....
Dus de pakjesbezorger, gewoon (familie)bezoek, klusjes- en reparatiebedrijven, de meteropnemer, pizzabezorger en zelfs de huisarts op huisbezoek moet eerst schriftelijk toestemming vragen bij bestuur VVE.
Dat lijkt me een onmogelijke situatie.....

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij ons hangt voor de deur van de entree een hele lijst van verboden. Alleen met toestemming van de VvE mogen derden het pand betreden. Om de de deur überhaupt te bereiken moet je al langs een verboden toegang voor onbevoegden bord op het omheinde privé erf.
Pff wat een idioterie. Lijkt wel een gevangenis. En je verwacht ook nog dat 'die hele lijst' eerst nog eens gelezen wordt.

Ik heb in 30 jaar tijd op verschillende locaties nog nooit een verkoper van wat dan ook aan de deur gehad.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
25 sep 2024 11:11
Bij ons hangt voor de deur van de entree een hele lijst van verboden. Alleen met toestemming van de VvE mogen derden het pand betreden. Om de de deur überhaupt te bereiken moet je al langs een verboden toegang voor onbevoegden bord op het omheinde privé erf.
Pff wat een idioterie. Lijkt wel een gevangenis. En je verwacht ook nog dat 'die hele lijst' eerst nog eens gelezen wordt.

Ik heb in 30 jaar tijd op verschillende locaties nog nooit een verkoper van wat dan ook aan de deur gehad.
Is destijds allemaal ingesteld toen er regelmatig insluipers waren en er veel gestolen werd. Zonder al die verboden kan de politie klaarblijkelijk niet optreden tegen insluipers.

Verboden toegangspoorten en omheining waren nodig omdat er veel hangjongeren op het terrein bivakkeerden. Politie stelde niets te kunnen doen als het terrein niet omheind is en er geen verbodsborden staan.

Hetzelfde gold voor de privé parkeerplaatsen op eigen grond. Hele terrein moest afgesloten worden en slagbomen moesten geplaatst worden. Anders kan je niets doen tegen wild parkeerders. Simpel bordje privé parkeerplaatsen of eigen terrein is niet voldoende.

Buiten en binnen terrein is sinds een paar jaar ook ingericht met video bewaking. Sindsdien is er niet meer gestolen en ook geen vandalisme meer geweest. Camera's schrikken kennelijk toch wel af.

Ik verwacht helemaal niks meer. Het is toch duidelijk dat men zich er toch niets van aan trekt.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

BL2 schreef:
25 sep 2024 11:01
Dus de pakjesbezorger, gewoon (familie)bezoek, klusjes- en reparatiebedrijven, de meteropnemer, pizzabezorger en zelfs de huisarts op huisbezoek moet eerst schriftelijk toestemming vragen bij bestuur VVE.
Dat lijkt me een onmogelijke situatie.....
Het is een hele lijst maar bezorgers staan er niet op. Die mogen nog komen bezorgen. Medische diensten staan ook niet op de lijst. klusjes- en reparatiebedrijven ook niet echter zodra een reparatie te maken heeft met de constructie of gemeenschappelijke installaties, dan loopt het wel via de VvE. Dus je kan niet zelf iemand voor je intercom laten komen.

Meteropnemers gaan via de VvE, watermeters zitten in een gemeenschappelijke ruimte. Elektriciteiten en gas gaan automatisch.

De situatie is in het geheel niet onmogelijk. De grap is echter dat degene die wel uitgesloten zijn, zich er niks van aantrekken. Ze sluipen nog altijd mee naar binnen of bellen bij diverse mensen aan totdat er opgedaan wordt en gaan dan gewoon van deur tot deur.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
25 sep 2024 10:48
Bij ons hangt voor de deur van de entree een hele lijst van verboden.
Kom dat soort lijstjes regelmatig tegen, moet er altijd om lachen. En al helemaal als ik als gerechtsdeurwaarder zelf ook op de lijst sta :mrgreen:

Aygulf
Berichten: 407
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Aygulf »

Speedy123 schreef:
25 sep 2024 10:48
Rubenvwouwe schreef:
24 sep 2024 17:36
Goedendag beste lezers,

Ik had laatst een verkoper van KPN aan de deur. Dat was al raar, want ik heb een sticker op de deur. Met de tekst Nee verkoper aan de deur. Toen zei hij heel leuk: Ik ben geen verkoper maar adviseur :evil: .
Mijn vraag hebben jullie ook zoon iemand aan de deur gehad?
Zo ja, kunnen wij via Radar onze krachtige bundelen.
Om KPN te dwingen aan de regels houden die aan hun wordt gevraagd.
Dat geldt dus ook aan zoon sticker.
Bij ons hangt voor de deur van de entree een hele lijst van verboden. Alleen met toestemming van de VvE mogen derden het pand betreden. Om de de deur überhaupt te bereiken moet je al langs een verboden toegang voor onbevoegden bord op het omheinde privé erf.

Het al meegemaakt dat in de avond Artsen zonder Grenzen voor de deur stond. Vraag ik of ze toestemming hebben van de VvE, zeggen ze dat ze die als goed doel niet nodig hebben. Artsen zonder Grenzen meent dat een goed doel altijd het recht van toegang tot een privé pand heeft.

Unicef zelfde laken een pak. Belt ook in de avond aan. Vraag ik naar de schriftelijke toestemming van de VvE. "Ja die heb ik roept de Unicef medewerker. Op mijn vraag: "Mag ik die dan even zien?" krijg ik als antwoord: "laat maar", en ging meneer naar de volgende deur. Toen ik zijn rug nog vriendelijk vroeg of hij het pand wilde verlaten, stak ie zijn duim op.

Het is eindelijk heel simpel, het boeit mensen niets wat je voor stickers, teksten of verboden aan je deur hebt hangen. Ze verdienen hun geld met deur aan deur verkoop, of het nou een glasvezel abonnement is of een mensen over te halen te doneren aan een goed doel, de verkoper krijgt commissie. Dus negeert die alles.
Ter info (artikel Radar nieuwsbrief 2022):
Collecte aan de deur of op straat, wat zijn de regels?
3 min. leestijd

Delen
ANP-352961659.jpg
Regelmatig staan ze aan de deur of voor een supermarkt: mensen die geld vragen voor het goede doel. Hartstikke goed, want er zijn altijd mensen die de hulp van goede doelen hard nodig hebben. Werving van donateurs en collectes zijn wel aan regels gebonden. We zetten ze op een rijtje.

Collecte aan de deur
Jaarlijks gaan ongeveer 650.000 vrijwilligers langs de deuren om geld in te zamelen voor 25 landelijke collecterende goede doelen. Deze doelen mogen één week per jaar collecteren en dit is terug te vinden in het collecterooster. Bij collecte gaat het om een eenmalige gift. Goede doelen die niet landelijk collecteren, kunnen bij de gemeenten in ‘vrije weken’ een vergunning aanvragen. Een collectant doet het werk vrijwillig en moet een kopie van de vergunning kunnen tonen. In de meeste gevallen moet een collectant minimaal zestien jaar oud. Vroeger ging een collecte altijd met een bus waarin mensen contant geld konden doen, tegenwoordig is het ook gebruikelijk dat je betaalt door middel van een QR-code.

Werving van donateurs
Bij werving van donateurs worden mensen gevraagd periodiek (vaak maandelijks) een bedrag te doneren aan een goed doel. Waar collectes dus worden gedaan door vrijwilligers, wordt bij de werving van donateurs vaak bureaus tegen betaling ingeschakeld die dit namens de goede doelen doen. EenVandaag maakte hier eerder een reportage over. Ook voor werving is een rooster. Via het overzicht op de website van CBF kun je zien of er een werving staat gepland in jouw wijk.

CBF of ANBI
Hoe weet je nou of een goed doel te vertrouwen is? In Nederland zijn 665 erkende goede doelen aangesloten bij CBF. Het CBF houdt toezicht op de goededoelensector. Alle goede doelen die hierbij zijn aangesloten vind je in het Goede Doelenregister. Daarnaast zijn er nog zogenaamde Algemeen Nut Beoogde Instellingen (ANBI). Dit zijn instellingen die volledig gericht zijn op het algemeen nut, zonder winstoogmerk. De regelgeving omtrent ANBI’s is gericht op het bieden van fiscaal voordeel voor het goede doel en de donateurs. Wil je weten of een organisatie is aangemerkt als ANBI, dan kun je dat terugvinden op de website van de belastingdienst

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
25 sep 2024 11:20

Is destijds allemaal ingesteld toen er regelmatig insluipers waren en er veel gestolen werd. Zonder al die verboden kan de politie klaarblijkelijk niet optreden tegen insluipers.

Verboden toegangspoorten en omheining waren nodig omdat er veel hangjongeren op het terrein bivakkeerden. Politie stelde niets te kunnen doen als het terrein niet omheind is en er geen verbodsborden staan.

Hetzelfde gold voor de privé parkeerplaatsen op eigen grond. Hele terrein moest afgesloten worden en slagbomen moesten geplaatst worden. Anders kan je niets doen tegen wild parkeerders. Simpel bordje privé parkeerplaatsen of eigen terrein is niet voldoende.

Buiten en binnen terrein is sinds een paar jaar ook ingericht met video bewaking. Sindsdien is er niet meer gestolen en ook geen vandalisme meer geweest. Camera's schrikken kennelijk toch wel af.

Ik verwacht helemaal niks meer. Het is toch duidelijk dat men zich er toch niets van aan trekt.
Dat het parkeerterrein is afgesloten, begrijp ik anders gaat half Zoetermeer daar gratis parkeren. En tegen insluipers/inbrekers enz. helpen vanzelfsprekend al die regels niet, zoals je ook zelf al hebt geconstateerd.

Op een vorig woonadres wel eens last gehad van gasten die gezellig in mijn voortuin gingen zitten. Even aanspreken, gesprek/toon afhankelijk van mijn inschatting met welk soort gasten ik te maken had. Slechts 1x moeten dreigen dat ik dan wel even mijn tuin ging sproeien.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Aygulf schreef:
25 sep 2024 12:12
Collecte aan de deur
Jaarlijks gaan ongeveer 650.000 vrijwilligers langs de deuren om geld in te zamelen voor 25 landelijke collecterende goede doelen. Deze doelen mogen één week per jaar collecteren en dit is terug te vinden in het collecterooster. Bij collecte gaat het om een eenmalige gift. Goede doelen die niet landelijk collecteren, kunnen bij de gemeenten in ‘vrije weken’ een vergunning aanvragen. Een collectant doet het werk vrijwillig en moet een kopie van de vergunning kunnen tonen. In de meeste gevallen moet een collectant minimaal zestien jaar oud. Vroeger ging een collecte altijd met een bus waarin mensen contant geld konden doen, tegenwoordig is het ook gebruikelijk dat je betaalt door middel van een QR-code.
Het punt is, ik heb geen voordeur aan de openbare weg. Dus ook met een vergunning van de gemeente kan de vertegenwoordiger niet bij mijn voordeur komen.

De vertegenwoordiger belt niet beneden aan en vraagt toestemming om boven te mogen komen, snap ik ook wel moet ie aanbellen, naar boven en dan weer naar beneden om opnieuw aan te bellen bij het volgende appartement.

Daarom heeft de VvE een reglement opgesteld die naast de toegangsdeur van het complex hangt. Een vertegenwoordiger vraagt vooraf toestemming aan de VvE om toegang tot het privé pand waarna de vertegenwoordiger alle deuren kan aflopen zonder aan te hoeven bellen bij de toegangsdeur beneden.

Uiteraard houdt geen enkele vertegenwoordiger zich daaraan. Toestemming wordt nimmer gevraagd, men belt bij een paar willekeurige huisnummers aan totdat er wel iemand is die open doet. Daarna lopen ze gewoon alle verdiepingen een voor een af.

De vertegenwoordigers die ik gezien heb voor de goede doelen waren werkstudenten. Zij probeerde mensen een abonnement/lidmaatschap aan te smeren t.b.v. het goede doel. Ook goede doelen werken samen met derden organisaties die werven en het allemaal niet zo nou nemen met de regels. Net zoals KPN derden organisaties inhuurt voor klantenwerving.

Ron5300
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het collegejaar is weer van start gegaan en voor studenten is ingehuurd worden door een marketing bedrijfje de ideale bijbaan.
Met alleen een sticker waar op staat 'geen verkopers welkom' op de deur snappen sommige studenten niet wat u er precies mee bedoelt.
Bedoelt u alle vormen van verkoop aan de deur of alleen het verkopen van tastbare producten die zonder advies direct verkocht worden of ook de verkoop van diensten zoals internet of energiecontracten.
Om die studenten van dienst te zijn kunt u zelf ook een sticker samenstellen met bijvoorbeeld de tekst van 'Let op! verkopers, adviseurs, enquêteurs, geloof brengers zijn hier niet welkom'.
Mocht zo'n student die aan de deur komt weer iets nieuws bedacht hebben is de tekst op een nieuwe sticker zo aan te passen en met een mededeling dat u die nog niet kende, de student een beetje schaapachtig aankijken en voordat u de deur sluit de gezichtsuitdrukking afwachten.
Boos worden heeft geen zin maar de gezichtsuitdrukking zien is zeker de moeite waard.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Radar »

Gaarne weer ontopic

Consumenneke
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Aygulf schreef:
25 sep 2024 12:12
Ter info (artikel Radar nieuwsbrief 2022):
Collecte aan de deur of op straat, wat zijn de regels?
3 min. leestijd
Heel ijverig op een rijtje gezet door Radar, maar daar staan helaas weinig regels tussen.

Verkopers zijn geen collectanten, dus dat valt al weg.

Deurwaarders noem ik niet eens, die respecteren god noch een zot.

Collecte- en wervingsroosters zijn instrumenten van zelfregulering. Daar heb je ook niet zoveel aan.

Hier is sprake van colportage en dat is nu (voor zover ik weet) per gemeente gereguleerd in de APV. Dan heeft de verkoper een ventvergunning M/V nodig. Maakt niet uit of het voor dagbladen, nutsvoorzieningen, telecom of goede doelen is.

Afgelopen zomer zijn nieuwe regels voor deze hinderlijke deur-aan-deur verkoop besproken in de Kamer om de klant een afkoelperiode (bedenktijd) te geven en toen is op aandringen van een kamermeerderheid een
gemaakt voor kerken, loterijen, uitgevers en goede doelen (KLUG). Deze nieuwe regels gaan ergens in 2025 in.

Volgens de Consumentenbond geldt bij koop op afstand of aan de deur sowieso een bedenktijd. Vraag me niet wat het verschil is met de nieuwe wetgeving.
Dat is anders bij aankoop van een product op internet, telefonisch of aan de deur (colportage). Daarvoor geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.

Binnen die termijn kun je de verkoper laten weten dat je van de koop afziet. Je hebt dan 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Daarna moet de verkoper je binnen 14 dagen het aankoopbedrag en de bezorgkosten terugbetalen. Hij mag retourkosten in rekening brengen. Maar dat moet hij wel vooraf melden, anders hoef je die niet te betalen.

Ron5300
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Ongewenste KPN verkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Ron5300 »

@consumenneke, weer redelijk off topic,
Ts baalt van verkopers die ongevraagd aan de deur komen en vraagt wat er tegen te doen valt niets meer niets minder.
Wie wel of niet aan de deur mag komen in een juridisch kader trekken heeft helemaal geen zin want iedereen bepaald voor zichzelf of die wel of niet een verkoper binnen laat.

Plaats reactie