verzending

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Jvonne
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017 18:17

verzending

Ongelezen bericht door Jvonne »

Via Decathlon bij partner Gal Sport France een artikel besteld. Aankomst 12 en of 13 september maar is nooit aangekomen. Decathlon gebeld (telefonisch niet te bereiken. Gechat uiteindelijk krijg je na een paar keer proberen (dagen) iemand die je kan helpen aan de chat. Gemaild na ruim een week krijg je antwoord. Het artikel dat ik besteld had bij Gal Sport France was door hun nooit verzonden. Uiteindelijk na bijna een maand mijn geld terug gekregen.
Vragen op dit forum:
Heeft iemand anders ook klachten over verzending van artikelen bij Decathlon?
Bereikbaarheid van Decathlon klantenservice heeft iemand daar ook problemen mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50
Beste antwoord
Gekozen door Jvonne

Re: verzending

door ZeerPrivé » 05 okt 2024 11:40

Ik snap niet waarom je nog een topic start, terwijl je binnen 3 weken al netjes je geld weer op je rekening hebt staan. Overal kan wel eens wat mis gaan, dus ook bij (partners van) Decathlon.

En als je echt andere klachten belangrijk vindt, kijk dan eens op Trustpilot of Google even.
Erthanax
Berichten: 10103
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: verzending

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nooit problemen gehad met Decathlon, en de klantenservice heb ik nog nooit nodig gehad.

Op vrijdag 13 september merkte u dat er iets mis was, drie weken later heeft u uw geld weer terug. Het heeft even geduurd voor u duidelijkheid had en uw geld terugkreeg, maar niet onaanvaardbaar lang, vind ik. Wat wilt nog bereiken met dit topic?

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: verzending

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik snap niet waarom je nog een topic start, terwijl je binnen 3 weken al netjes je geld weer op je rekening hebt staan. Overal kan wel eens wat mis gaan, dus ook bij (partners van) Decathlon.

En als je echt andere klachten belangrijk vindt, kijk dan eens op Trustpilot of Google even.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzending

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fijn, zo’n positieve ervaring. Er gaat iets niet goed en je krijgt keurig je gele terug. Chapeau!

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: verzending

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Mooie positief en heel snel opgelost. Daar kan menig Nederlands bedrijf nog iets van leren.

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: verzending

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Hallo Jvonne, ik zie dat je allang deelneemt aan dit forum maar niet vaak vragen stelt.

Suggestie is om volgende keer iets meer te vertellen in je kopregel: Klantenservice Decathlon of zoiets.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat de klantenservice knudde is als ze wel contactmogelijkheden (chatten, mailen, bellen) bieden, maar niet tijdig reageren. Dat is gewoon ondermaats, beneden de norm anno 2024.

Ik ken Decathlon als een bijzondere onderneming, een soort van Franse IKEA in sportartikelen. Ik ben weleens op bezoek geweest in het hoofdkantoor te Lille, aardige mensen. Maar dat neemt niet weg dat ze ook fouten kunnen maken.

Decathlon verkoopt behalve eigen spullen ook producten van derden (partners), net zoals Amazon, Bol.com, Blokker en diverse andere platforms. Dat is geen vrijblijvende service. Decathlon is verantwoordelijk voor de verwerking van de betaling en de kwaliteit van de dienstverlening. Er is vast jurisprudentie over deze verantwoordelijkheid. Anders kun je altijd even kijken in de AV (pdf) van deze marktplaats.

Decathlon schuift in deze AV veel verantwoording af naar de partners, maar dit platform stelt ook eisen aan partners.
De partner dient gekwalificeerd personeel te hebben en een werkende klantenservice welke gemakkelijk bereikbaar is per email en/of telefoon in de Nederlandse taal;
Dat het meer dan drie weken duurt voordat Gal Sport France constateert dat een besteld product niet voorradig is en de klant terug betaalt, vind ik beneden peil. In tegenstelling tot een aantal anderen op dit forum. Maar ik vind dat je terecht klaagt en dus niet zeurt.

De klantenservice van Decathlon lijkt last te hebben van drukte en wellicht onderbezetting.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 05 okt 2024 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: verzending

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je verwacht het niet, hè 8) ...

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: verzending

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Decathlon is aangesloten bij Thuiswinkel en heeft zich dus verbonden aan de 10 zekerheden van de Thuiswinkel Waarborg.

De eerste zekerheid is een helder aanbod. Het aanbieden van een product dat niet meer voorradig/leverbaar is, lijkt me in strijd met deze regel. Decathlon moet er op toezien dat zijn partners zich conformeren aan de waarborg die de winkel biedt. Je kan Decathlon aanspreken op dit verzuim (klacht indienen) en bij een onbevredigend antwoord een klacht indienen bij Thuiswinkel. Dat betreft ook de onbereikbare klantenservice en de trage terugbetaling.

Dat vinden ze niet fijn! 8)
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 05 okt 2024 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: verzending

Ongelezen bericht door Lowieze »

Consumenneke schreef:
05 okt 2024 12:48


Dat het meer dan drie weken duurt voordat Gal Sport France constateert dat een besteld product niet voorradig is en de klant terug betaalt, vind ik beneden peil. In tegenstelling tot een aantal anderen op dit forum. Maar ik vind dat je terecht klaagt en dus niet zeurt.

(…)
TS vraagt of er meer mensen klachten hebben, niemand zegt dat zij/hij zeurt. Er is er maar eentje die die term gebruikt.

Methusalah
Berichten: 1293
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: verzending

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het consumenneke vind zichzelf weer heel wat en plaats compleet zinloze reacties.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzending

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
05 okt 2024 12:56
De eerste zekerheid is een helder aanbod. Het aanbieden van een product dat niet meer voorradig/leverbaar is, lijkt me in strijd met deze regel.
En daar komen de verzinsels weer... :roll:

Nergens staat dat er een product aangeboden wordt wat niet voorradig of leverbaar is. En toch adviseer je TS een klacht in te dienen op basis van iets wat je ter plekke verzint... goed bezig :roll: :lol:

Consumenneke
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: verzending

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
05 okt 2024 15:32
Nergens staat dat er een product aangeboden wordt wat niet voorradig of leverbaar is.
Heel bijzonder dat elke reactie vergezeld gaat van een smalende of neerbuigende opmerking. Dan heb je waarschijnlijk een hoge dunk van jezelf.

Maar ik laat me door al op de persoon gerichte agressie niet afleiden. Of het product niet leverbaar was, weten we inderdaad niet. We weten wel dat vraagsteller niks ontvangen heeft, weinig service kreeg en pas na ruim drie weken geld terug ontving - zo te zien zonder duidelijke verklaring.

Advies was eerste even goed te kijken naar de rolverdeling tussen Decathlon als platform en Gal Sport France als partner om te bepalen wie waarop aanspreekbaar is, alle juridische smoesjes te negeren (die gaan nu komen namelijk) en de aangegeven klachtenroute te volgen.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: verzending

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tis goed met je. Doei!

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzending

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
05 okt 2024 16:52
Moneyman schreef:
05 okt 2024 15:32
Nergens staat dat er een product aangeboden wordt wat niet voorradig of leverbaar is.
Heel bijzonder dat elke reactie vergezeld gaat van een smalende of neerbuigende opmerking. Dan heb je waarschijnlijk een hoge dunk van jezelf.

Maar ik laat me door al op de persoon gerichte agressie niet afleiden.
Grappig dat je mijn reactie, die volledig over jouw reactie en niet over jou ging, ten onrechte als op de persoon bestempeld, om dat direct in de eerstvolgende zin te laten opvolgen door een wél op de persoon gerichte sneer. Ik heb vaker tegen je gezegd: practise what you preach.

Feit is dat je reactie op verzinsels gebaseerd was. Daar is niets “ op de man” aan, mijn post was een feitelijke correctie.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzending

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
05 okt 2024 16:52
…. alle juridische smoesjes te negeren (die gaan nu komen namelijk) en de aangegeven klachtenroute te volgen.
Waarom zouden er juridische smoesjes volgen als de zaak al lang keurig afgehandeld is…? En wat wint iemand met een klachtenroute, als je al lang je geld terug hebt? Zonde van de energie.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verzending

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
05 okt 2024 12:48
Maar dat neemt niet weg dat ze ook fouten kunnen maken.
Fijn dat je dat even memoreert, helemaal correct. De fout is erkend en opgelost, binnen een redelijke termijn ook nog, dus de rest van je betoog is - onnodig gebazel.

Arizonakid
Berichten: 1243
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: verzending

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Consumenneke verveelt zich echt heel, heel erg.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzending

Ongelezen bericht door Moneyman »

En iemand (?) vind de meldknop interessant :wink:

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: verzending

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is wel duidelijk, een menneke

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verzending

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, Mennekes melden nooit iets. Onwelgevallige berichten verdwijnen vanzelf, dat weet je toch?

Plaats reactie