KPN vs. Ziggo vs. Odido

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nooit een verkoper op zijn blauwe ogen geloven. Ik vermoed ook dat hij bij Odido meer provisie krijgt.
Als een verkoper een bepaald merk of product afkraakt en een ander aanprijst is dat in veel gevallen omdat hij daar meer aan verdient en niet om u het beste aan te bieden.

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thijs124 schreef:
09 okt 2024 11:11
Dat dacht ik ook. Daarom kijk voorzichtig naar alles rondom glasvezel. Ik heb nog alles via het kpn draadje. En tevreden met 100 download en 30 upload. Delta legt glasvezel hier aan, maar ik zal zeker niet de eerste overstapper zijn. Eerst kijken of er specifieke lokale klachten bij anderen komen.
Als het goed is, leggen ze de glasvezel aan tot in uw meter kast. Er is geen enkele reden om over te stappen totdat alles al geregeld is. Werkt alles bij anderen in de buurt en is de glasvezel doorgetrokken tot in uw meterkast, dan is overstappen op de glasvezel van Delta een fluitje van een cent.

Tot die tijd gewoon lekker bij KPN blijven.

Nevyn
Berichten: 1381
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben een half jaar geleden van Ziggo overgestapt naar Odido glasvezel.
Niet om dat Ziggo / Vodafone slecht is, werkt allemaal prima, maar om de prijs.
Ook Odido bevalt prima.
Kan nu ook mobiel overstappen en ga dus nu ook van Vodafone naar Odido .

Ben nog nooit bij een ander geweest dan Ziggo en zijn voor gangers, we waren 1 van de eersten die over de kabel gingen bellen heette toen Twinner.
Dus was best wel even spannend, maar ben nu een stuk goedkoper uit, ook na aflopen van de kortingen.

Janzegt
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2023 16:18

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Janzegt »

De belwinkel zal bedoeld hebben dat de provisie die hij krijgt bij het afsluiten via hem van een KPN abonnement, slechter is geworden.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zal het zijn. Nu heb ik sowieso al een paar jaar KPN/Telfort, dus provisie vanuit die hoek zal hij sowieso niet krijgen.

16again
Berichten: 16423
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door 16again »

Naast provisie kan er een andere reden zijn: bij leverancier een minimum aantal volmaken, om staffel te behalen.

Nijogeth
Berichten: 10632
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet niet of er ook Open Dutch Fiber (het vroegere E-Fiber) ligt. Maar dan heb je nog een hoop extra aanbieders, die ook nog weer andere opties hebben. Ik zit zelf bij ONVI en moet zeggen dat de service daar prima is. Overigens zit ook Odido op dat netwerk op plekken waar ze geen eigen netwerk of andere partner (KPN, Delta) hebben.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet beschikbaar, helaas. Link om te checken: https://opendutchfiber.nl/

En de providers, zijn er best wel veel: https://opendutchfiber.nl/providers

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
09 okt 2024 18:19
Naast provisie kan er een andere reden zijn: bij leverancier een minimum aantal volmaken, om staffel te behalen.
Maar ja, moet er dan maar gewoon om gelogen worden? Dat snap ik dus niet.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het kan ook persoonlijke prive voorkeur of ervaring zijn. Echt weten doen ze het niet, ze hebben alleen maar de getallen van de aanbieders. Je weet, vroeger een Opel gehad met een kapotte motor, nooit meer een Opel als voorbeeld.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, van een belwinkel verwacht ik professionele en objectieve informatie. Geen persoonlijk gekleurde mening.

juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan zijn uw verwachtingen te hoog en niet e ht reeel.
Ook een belwinkel is een commerciele organisatie fie een zo hoog mogelijk omzet en winst nastreeft.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, als mijn verwachtingen te hoog en niet reëel zijn kan ik net zo goed via een facebookadvertentie een telefoonabonnement afsluiten. Moet wel een paar weken wachten tot de verbinding met China is gerealiseerd, maar ach, spotgoedkoop nietwaar?

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Illegale tablet waar je ook (misschien) mee kunt bellen voor weinig. Let op!
Xioami in plaats van Xiaomi!
Lees de reviews. Wees gewaarschuwd! Er klopt niets van.

€31,39 | 2024 Nieuwe 11 Inch Originele Tablet Android13 16Gb Ram 1Tb Rom Dual Sim 10 Core Wps Gps Bluetooth 5G Netwerk Telefoongesprek Tablet Pc
https://a.aliexpress.com/_EyePOcH

Niet kopen!

juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is niet het tablet maar de beschermhoes voor het tablet. Als je verder in de omschrijving leest zie je dat.
Bij Aliexpress moet je echt alles heel goed doorlezen anders wordt het een teleurstelling.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Mijn grootste flop was een heel goedkope voeding voor Apple.
Een heel dikke blok voor in een Engels stopcontact met ingebouwde fuse (zekering).
Voor 5 euro viel de schade nog mee. Later gebruikt samen met een reisstekker. En in London in het hotel opzettelijk vergeten.

juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb er net een tablet voor € 49,00 gekocht. Wordt deze week geleverd, ben benieuwd. Als ik er mee op internet kan is mij dat voldoende. Mocht het niks zijn vraag ik gewoon een refunt aan.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ben benieuwd. Laat hier een review achter!

juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door juliomariner »

dat lijkt me helemaal offtopic

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit gaat inderdaad om de providers KPN vs. Ziggo vs. Odido. Alhoewel intussen wel duidelijk is dat de verkopende winkel niet veel beter is dan Ali-express, dat is me wel duidelijk.

Voor internet/TV zit ik bij KPN, en dat blijft zo. Het is me te ingewikkeld om ieder jaar de boel opnieuw te installeren wegens verandering van provider. De telefoon zal ik tzt overzetten naar Youfone, denk ik. Dat is ook van KPN, biedt dezelfde kortingen als mijn huidige Simyo- en KPN-simkaart. Maar wel goedkoper, zeker als ik er eentje laat vervallen.

Plaats reactie