Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Thijs124 schreef:
10 okt 2024 17:19
En altijd die graafmachines in de straat als er weer een buurman overstapt naar een andere energieleverancier.
Graven ze ook voor overstap van Odido naar KPN?
Ook voor mijn handy?

Helemaal niet nodig. Ik krijg mijn smsjes gewoon wekelijks per post.

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Stineke schreef:
10 okt 2024 16:47
Speedy123 schreef:
10 okt 2024 16:34
Stineke schreef:
10 okt 2024 16:22

Noem eens een onjuistheid of iets wat onzin is.
Maar dat kun jij niet.
Je roeptoeterd maar wat.
Een enkel voorbeeldje op uw verzoek:
Stineke schreef: Juist leveranciers hebben geen batterijen en hoeven niet te reageren als de zon plots meer gaat schijnen zoals de ACM beweert en hebben daardoor geen meerkosten.
Is al weerlegd door Erthanax.
Erthanax schreef:
21 aug 2024 10:16
Dit is pertinent niet waar. Als er meer elektriciteit wordt geleverd door zonnepanelen, moeten gascentrales afgeschakeld worden, om de stabiliteit van het elektriciteitsnet te bewaren. De systemen, processen en mensen die daarvoor nodig zijn brengen natuurlijk kosten met zich mee. Wat u beweert klopt niet. Echt niet.
Wat heeft de reactie van Ertanax te maken met energieleveranciers die geen batterijen hebben?
Volgens mij helemaal niets en je opmerking slaat dus nergens op.
Feit blijft dat energieleveranciers geen batterijen hebben om jouw stroom in op te vangen en het later terug te leveren. Volkomen juist van mij.

Burgers met zonnepanelen leveren geen elektriciteit aan hun energieleverancier, want er loopt geen kabel van hun woonhuis naar hun energieleverancier. Gelukkig maar, want die heeft ook geen batterij om het in op te slaan.
Snapt u werkelijk niet dat het gaat om de meerkosten?

Erthanax toont zeer eenvoudig aan dat de leveranciers wel degelijk die meerkosten hebben. Ze moeten hun gascentrale afschalen. Kosten maken zonder opbrengsten. Een direct gevolg van het leveren van stroom aan het net door zonnepaneelbezitters.

Zon gaat schijnen, leveranciers moeten hun gascentrales afschalen. Wolken voor de zon, de leveranciers moeten de gascentrales weer opschalen. Gaat de hele dag door.

En ook bij een heerlijk zonovergoten lentedag zit het personeel in de gascentrale stand-by voor als er toch ineens stroom nodig is. Er worden dan kosten gemaakt terwijl er geen opbrengsten zijn. Maar ja, wie weet slaat het weer om en ze hebben een leverplicht. Dus zodra ze zonnepaneel bezitters om wat voor reden niet meer kunnen leveren, moeten zij direct gaan leveren.

Dat zijn de meerkosten die de energie leveranciers hebben sinds particulieren zonnepanelen hebben aangeschaft en terug zijn gaan leveren aan het net.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bij Stineke ligt nog geen kabel naar de gascentrale. Als de zon ondergaat gaat bij haar het licht uit.

juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Discussie met Stineke is totaal zinloos. Ze gelooft heilig in haar wazige onzinnige verhaal ondanks dat dit al meerdere keren is weerlegt. Ze laat zich er door niemand af praten.

Moneyman
Berichten: 31357
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stineke schreef:
10 okt 2024 16:22
Moneyman schreef:
27 aug 2024 22:33
Echt stineke, ik heb zelden zoveel onzin en onjuistheden langs zien komen in een topic. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Noem eens een onjuistheid of iets wat onzin is.
Maar dat kun jij niet.
Je roeptoeterd maar wat.
Kom je nou serieus anderhalve maand later deze zinloze discussie weer oprakelen…? :roll: :lol:

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

kuklos schreef:
10 okt 2024 17:03
Stineke schreef:
10 okt 2024 16:47
Burgers met zonnepanelen leveren geen elektriciteit aan hun energieleverancier, want er loopt geen kabel van hun woonhuis naar hun energieleverancier. Gelukkig maar, want die heeft ook geen batterij om het in op te slaan.
Energieleveranciers hebben ook geen kabel direct naar jouw huis toe. Alles gaat het stroomnet op. Het zou wat worden als elke keer dat je van energieleverancier wisselt er een nieuwe kabel gegraven moet worden naar jouw huis.
Juist en dat zeg ik al heel lang, maar blijkbaar wil dat niet doordringen.
De ACM gaat ervan uit dat energieleveranciers direct elektriciteit leveren aan hun klanten en dat kan dus niet want er lopen geen kabels tussen hen en hun klanten.
Als er geen kabels direct van energieleveranciers naar hun klanten lopen, dan kunnen ze geen meerkosten hebben aan die klanten.
Ook zegt de ACM dat energieleveranciers elektriciteit moeten inkopen van hun klanten met zonnepanelen en dat kan dus ook niet, want er liggen geen kabels tussen energieleveranciers en hun klanten.

De ACM gaat ervan uit dat die kabels tussen energieleveranciers en hun klanten er liggen.
Maar dan moet je bij elke overstap nieuwe kabels leggen.
https://www.acm.nl/system/files/documen ... nciers.pdf

Deze rapportage kan dus helemaal in de prullenbak omdat klanten van energieleveranciers geen elektriciteit kunnen leveren aan hun leverancier en die dat dus niet kunnen inkopen.
De meerkosten kunnen ook niet als energieleveranciers niet direct elektriciteit leveren aan hun klanten.

Als energieleveranciers al elektriciteit leveren aan het elektriciteitsnet, dan gaat dat niet naar hun klanten en daaraan maken ze dus geen kosten en als een huishouding stroom levert aan het elektriciteitsnet, dan gaat het niet naar hun leverancier en die kan het niet inkopen.

Behalve de datum is alles in deze rapportage onzin.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die laatste zin is correct. Behalve de datum is alles wat je brengt de grootste onzin. Veel plezier ermee.

kuklos
Berichten: 10196
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

Stineke schreef:
11 okt 2024 16:25
Als energieleveranciers al elektriciteit leveren aan het elektriciteitsnet,
Die stroom komt dus gewoon uit de lucht vallen? Of wordt die door kabouters daar bezorgd? Of door elfjes? :shock: :shock: :shock:

Moneyman
Berichten: 31357
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Afbeelding

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

angel1978 schreef:
10 okt 2024 17:15
Volgens diezelfde redenering leveren energieleveranciers ook geen stroom, aangezien er geen kabel naar je woonhuis loopt..
En toch betalen we er elke keer weer voor.
Energieleveranciers zijn geen energieleverancier, maar energiehandelaren.
De meeste energieleveranciers leveren 0 kWh aan het elektriciteitsnet, maar ze kopen elektriciteit in en die verkopen ze jou.

Als je 3000 kWh in een jaar hebt afgenomen en 2000 kWh hebt geleverd, dan is je netto gebruik in dat jaar 1000 kWh.
Jouw energieleverancier trekt dan 1000 kWh af van zijn voorraad en jij betaald 1000 kWh
Daarmee zou de kous af moeten zijn, maar energieleveranciers willen extra inkomsten.

De 2000 kWh die je leverde werd gebruikt en betaald door andere gebruikers van stroom.
Zij betaalden 2000 keer 26 cent is € 520
Zonder salderen moet jij ook bv. 10 betalen voor diezelfde stroom en dan krijgen de energieleveranciers 36 cent per kWh € 620. Daarom is er salderen! Salderen voorkomt dubbele betalen.

Van de 3000 kWh leverde je energieleverancier 0 kWh en van de 2000 kWh ontving hij 0 kWh.
Energieleveranciers hebben niets te maken met de daadwerkelijke levering en niets met netbeheer en kabels.
Energieleveranciers kopen elektriciteit in verkopen dat, puur administratief allemaal.
Na 1 jaar trekt hij 1000 kWh af van zijn voorraad en de klant betaald 1000 kWh.
Maar ze willen meer en bedenken dan meerkosten en willen salderen afschaffen om dubbel te ontvangen voor dezelfde stroom.

kuklos
Berichten: 10196
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
Als je 3000 kWh in een jaar hebt afgenomen en 2000 kWh hebt geleverd, dan is je netto gebruik in dat jaar 1000 kWh.
Nee, je gebruikt nog steeds gewoon 3.000 kWh. Dat je ook teruglevert maakt niet dat je gebruik verandert.

Het tweede punt wat je in je gehele betoog negeert is dat er veelal sprake is van dynamische stroomprijzen, waar ook energieleveranciers mee te maken. Waardoor prijzen negatief kunnen zijn en ook positief. Met zonnepanelen leveren mensen veelal op tijdstippen dat er toch al een te groot aanbod aan stroom is.
Je negeert ook dat energieleveranciers te maken hebben met administratie en dergelijke.
Tenslotte, juist vanwege al die energiebronnen die nogal variabel leveren is er sprake van wiebelstroom, wat we vroeger niet hadden. Dat gewiebel, de ene keer een overschot aan aanbod, de andere keer een overschot aan vraag, levert veel extra werk op en kost daardoor ook geld.

Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
Jouw energieleverancier trekt dan 1000 kWh af van zijn voorraad en jij betaald 1000 kWh
Wat is het nou? Hebben ze wel of geen batterij? Want je spreekt nu over voorraad en elektriciteit is niet iets wat je op grote schaal kan bewaren.

DeZevendeHenk
Berichten: 898
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Als je nou weet dat er mensen bestaan die denken dat de aarde plat is en met geen argument te overtuigen zijn weet je toch ook dat na een bepaald punt argumenten er niet toe doen. Toen we ooit met stroom begonnen was er iemand die stroom had afgetapt maar niet wilde betalen want kijk maar; "De stroom die via deze draad naar binnenkomt gaat via deze draad weer naar buiten, waar moet ik dan voor betalen?"

The hardest thing to open is a closed mind.

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
Energieleveranciers zijn geen energieleverancier, maar energiehandelaren.
De meeste energieleveranciers leveren 0 kWh aan het elektriciteitsnet, maar ze kopen elektriciteit in en die verkopen ze jou.
Je moet niet kijken naar aantallen leveranciers maar naar hoeveel klanten een leverancier heeft. Bijna iedereen is klant bij een leverancier die ook stroom levert aan het net.
Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
Als je 3000 kWh in een jaar hebt afgenomen en 2000 kWh hebt geleverd, dan is je netto gebruik in dat jaar 1000 kWh.
Jouw energieleverancier trekt dan 1000 kWh af van zijn voorraad en jij betaald 1000 kWh
Daarmee zou de kous af moeten zijn, maar energieleveranciers willen extra inkomsten.
Klinkklare onzin. Stroom is niet opgeslagen in kratten bij de leverancier. Er is geen voorraad. Op het moment dat een klant met zonnepanelen stroom wil trekken van het net, dan zal een leverancier die stroom op moeten wekken of in moeten kopen bij een producent. Anders daalt de netspanning. De leverancier van de klant wordt aangeslagen op de actuele spotprijs als die stroom niet op voorhand is ingekocht.

Is de stroom eerder ingekocht, dan moet de leverancier verplicht die stroom afnemen en zelfs betalen voor het verwerken van die stroom als zijn klanten hem niet afnemen.
Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
De 2000 kWh die je leverde werd gebruikt en betaald door andere gebruikers van stroom.
Zij betaalden 2000 keer 26 cent is € 520
Zonder salderen moet jij ook bv. 10 betalen voor diezelfde stroom en dan krijgen de energieleveranciers 36 cent per kWh € 620. Daarom is er salderen! Salderen voorkomt dubbele betalen.
Als de andere klanten van de leverancier de zonnestroom niet afnemen, dan krijgt de leverancier er de actuele prijs voor. En die kan bij een overschot zelfs negatief zijn. Dan moet er betaald worden om de stroom af te voeren. Dan krijgt de leverancier geen dubbeltje voor de zonnestroom, ze moeten betalen om er vanaf te komen.
Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
Van de 3000 kWh leverde je energieleverancier 0 kWh en van de 2000 kWh ontving hij 0 kWh.
Energieleveranciers hebben niets te maken met de daadwerkelijke levering en niets met netbeheer en kabels.
Energieleveranciers kopen elektriciteit in verkopen dat, puur administratief allemaal.
Complete onzin, bijna iedereen is klant bij een leverancier die ook stroom opwekt. Verder wordt stroom ver van te voeren ingekocht in o.a. het buitenland is is de leverancier verplicht die stroom af te nemen. Ook als de leverancier het niet uitkomt, bijvoorbeeld als de zon lekker schijnt en de meeste klanten zelf lekker aan het leveren zijn, moet de reeds ingekochte stroom afgenomen worden.
Stineke schreef:
11 okt 2024 17:01
Na 1 jaar trekt hij 1000 kWh af van zijn voorraad en de klant betaald 1000 kWh.
Maar ze willen meer en bedenken dan meerkosten en willen salderen afschaffen om dubbel te ontvangen voor dezelfde stroom.
De aller grootste onzin die al keer op keer weerlegd is.

xflorisx
Berichten: 400
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik heb gelukkig niet alles van dit topic gelezen. Maar ik heb nog wel een vraag waar ik zelf nog niet uit ben.
Stineke kan gewoon aan het trollen zijn. Op dit forum zijn ze daar wel gek op.

Tweede mogelijkheid is dat zij een genie is. De grootste genieën in de geschiedenis werden ook niet geloofd.
Uitgaande van de tweede mogelijkheid wil ik Stineke aanmoedigen om haar kennis te gelde te maken. Richt zelf een energiemaatschappij op. Je hebt alleen maar een goede laptop nodig. Klanten genoeg straks. Binnen een jaar ben je CEO van de grootste energiemaatschappij van Nederland.
Succes gewenst. (ik word ook klant)

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

xflorisx schreef:
13 okt 2024 21:18
Ik heb gelukkig niet alles van dit topic gelezen. Maar ik heb nog wel een vraag waar ik zelf nog niet uit ben.
Stineke kan gewoon aan het trollen zijn. Op dit forum zijn ze daar wel gek op.

Tweede mogelijkheid is dat zij een genie is. De grootste genieën in de geschiedenis werden ook niet geloofd.
Uitgaande van de tweede mogelijkheid wil ik Stineke aanmoedigen om haar kennis te gelde te maken. Richt zelf een energiemaatschappij op. Je hebt alleen maar een goede laptop nodig. Klanten genoeg straks. Binnen een jaar ben je CEO van de grootste energiemaatschappij van Nederland.
Succes gewenst. (ik word ook klant)
Maar die maatschappij was al opgericht. All in power!

Het unieke concept was
Kies zelf aan wie je jouw duurzaam opgewekte energie verkoopt, tegen de voorwaarden die jij bepaalt. All in power biedt zowel particulieren als kleine en grote zakelijke opwekkers met zelflevering de mogelijkheid om eenvoudig energieleverancier te worden.
Middenman eruit

Volgens Van Melzen gaat het mis doordat een producent energie verkoopt aan leveranciers, die het voor een hogere prijs doorverkopen aan consumenten. “Burgers betalen veel meer dan producenten verdienen.” Hij schreef zijn businessplan in 2018 toen de prijzen op hun hoogst waren. “Een zonnepark kreeg 3 cent per kWh terwijl de burger 7 á 8 cent betaalde.” Van Melzen vroeg zich af of dat niet anders kon. “Ik keek hoe de middenman er tussenuit kon worden gehaald. Zo is All in power ontstaan.”

Het is dankzij All in power nog maar een kleine moeite om duurzame energie aan anderen te verkopen. “Mensen denken dat ze direct een bedrijf moeten opzetten met een klantenservice, een financiële afdeling en het aanvragen van een vergunning. Maar dat regelen wij allemaal voor ze.” All in power regelt een contract tussen de afnemer en producent waardoor veel regelwerk wordt weggenomen.

Wordt er dan een stroomkabel getrokken tussen het park of dak waar de stroom wordt opgewekt? Uiteraard niet. “De stroom wordt geleverd via dezelfde netaansluiting als waarmee dat via een andere leverancier zou gebeuren. De meter wordt afgelezen, je betaalt dus wat je gebruikt of krijgt betaald voor wat je levert.”
Precies wat Sinneke wil. Geen middenmannen maar zelf rechtstreeks leveren.

Alleen kwamen er maar bar weinig klanten op af. Na jaren waren het er 500. Het hadden er een kwart miljoen moeten worden. Dus helaas. De toko is in surseance.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

Speedy123 schreef:
14 okt 2024 14:29
xflorisx schreef:
13 okt 2024 21:18
Ik heb gelukkig niet alles van dit topic gelezen. Maar ik heb nog wel een vraag waar ik zelf nog niet uit ben.
Stineke kan gewoon aan het trollen zijn. Op dit forum zijn ze daar wel gek op.

Tweede mogelijkheid is dat zij een genie is. De grootste genieën in de geschiedenis werden ook niet geloofd.
Uitgaande van de tweede mogelijkheid wil ik Stineke aanmoedigen om haar kennis te gelde te maken. Richt zelf een energiemaatschappij op. Je hebt alleen maar een goede laptop nodig. Klanten genoeg straks. Binnen een jaar ben je CEO van de grootste energiemaatschappij van Nederland.
Succes gewenst. (ik word ook klant)
xflorisx doet er goed aan om alles eerst goed te lezen, voordat hij over iemand anders post
Stineke is niet aan trollen en dat denk ik eerder van velen in dit forum of ze willen het gewoon niet snappen.
Lobbyisten van energieleveranciers zijn trollen.
Aan het afschaffen van salderen en/of aan meerkosten zijn miljarden te verdienen en beide zijn onzinnig.
Trollen en lobbyisten hebben een doel en dat is geld verdienen.
Stineke verdiend hier niets aan, maar komt op voor alle burgers met zonnepanelen.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

Speedy123 schreef:
14 okt 2024 14:29
Middenman eruit

Volgens Van Melzen gaat het mis doordat een producent energie verkoopt aan leveranciers, die het voor een hogere prijs doorverkopen aan consumenten. “Burgers betalen veel meer dan producenten verdienen.” Hij schreef zijn businessplan in 2018 toen de prijzen op hun hoogst waren. “Een zonnepark kreeg 3 cent per kWh terwijl de burger 7 á 8 cent betaalde.” Van Melzen vroeg zich af of dat niet anders kon. “Ik keek hoe de middenman er tussenuit kon worden gehaald. Zo is All in power ontstaan.”

Het is dankzij All in power nog maar een kleine moeite om duurzame energie aan anderen te verkopen. “Mensen denken dat ze direct een bedrijf moeten opzetten met een klantenservice, een financiële afdeling en het aanvragen van een vergunning. Maar dat regelen wij allemaal voor ze.” All in power regelt een contract tussen de afnemer en producent waardoor veel regelwerk wordt weggenomen.

Wordt er dan een stroomkabel getrokken tussen het park of dak waar de stroom wordt opgewekt? Uiteraard niet. “De stroom wordt geleverd via dezelfde netaansluiting als waarmee dat via een andere leverancier zou gebeuren. De meter wordt afgelezen, je betaalt dus wat je gebruikt of krijgt betaald voor wat je levert.”
Precies wat Sinneke wil. Geen middenmannen maar zelf rechtstreeks leveren.

Alleen kwamen er maar bar weinig klanten op af. Na jaren waren het er 500. Het hadden er een kwart miljoen moeten worden. Dus helaas. De toko is in surseance.
Stineke wil helemaal niet rechtstreeks leveren integendeel, want dat is onmogelijk.
Maar de ACM denkt dat het nu al zo is.
In haar rapportage van de ACM doet ACM alsof energieleveranciers rechtstreeks leveren aan klanten en dat energieleveranciers rechtstreekt elektriciteit krijgen van klanten met zonnepanelen.
https://www.acm.nl/system/files/documen ... nciers.pdf
Maar dan moeten er kabels liggen tussen energieleveranciers en hun klanten en als ze overstappen moeten die kabels opnieuw gelegd worden. Daarom is de rapportage van ACM volkomen onzin en daarom heb ik al in juli een klacht ingediend en heb ik nu nog geen enkele uitleg hoe hun rapportage kan werken.

Wat ik zeg is erg simpel... er lopen geen kabels tussen woonhuizen met zonnepanelen en hun leverancier en ze leveren 0 kWh aan hun leverancier. Ook liggen er geen kabels tussen energieleveranciers en hun klanten en ze leveren 0 kWh aan hun klanten. Daarom zijn vrijwel alle meerkosten onmogelijk en is de ACM rapportage onzinnig.
Ook de rekensom is erg eenvoudig en elke burger met zonnepanelen krijgt een eindafrekening met andere cijfers, maar hetzelfde principe. Uiteraard verpakt in een ingewikkeld jasje, maar hier komt het op neer.
Als je 3000 kWh afneemt en 2000 kWh levert is je netto gebruik 1000 kWh en je leverancier trekt 1000 kWh af van zijn voorraad en jij betaald 1000 kWh. Daarmee zou de kous af moeten zijn, maar dan verdienen energieleveranciers niets extra.

De 2000 kWh die je levert, wordt gebruikt en betaald door anderen aan andere leveranciers en die maken daarop dezelfde winst als op alle elektriciteit die ze aan hen leveren.
Elke kWh die wordt gesaldeerd is gebruikt en betaald door andere gebruikers met andere leveranciers.
Allemaal heel simpel, maar dan verdienen de energieleveranciers niets extra en daarom zijn de lobbyisten en trollen zo hard bezig om salderen af te schaffen en om meerkosten in rekening te brengen.

PGros
Berichten: 1224
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door PGros »

Eigenlijk vind ik dat mensen met een airco ook extra kosten moeten betalen want als het erg warm is gaan die draaien en zorgen ze ook voor onbalanskosten voor de energieleverancier! Er wordt meer stroom verbruikt dan verwacht.
Of wordt dat opgevangen door de zonnepanelen en heffen die dus weer de onbalanskosten op?

kuklos
Berichten: 10196
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

Stineke schreef:
14 okt 2024 16:21
Ook de rekensom is erg eenvoudig .........
Zo eenvoudig dat je het blijkbaar niet aandurft om op mijn bericht te reageren.

Nijogeth
Berichten: 10632
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PGros schreef:
14 okt 2024 16:56
Eigenlijk vind ik dat mensen met een airco ook extra kosten moeten betalen want als het erg warm is gaan die draaien en zorgen ze ook voor onbalanskosten voor de energieleverancier! Er wordt meer stroom verbruikt dan verwacht.
Of wordt dat opgevangen door de zonnepanelen en heffen die dus weer de onbalanskosten op?
Die airco zorgt er juist voor dat dat overschot op het net opgevangen kan worden. Die zouden dus juist geld toe moeten krijgen.

Plaats reactie