Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
marc1766
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door marc1766 »

volgens deze site https://www.tycho.shop/service/about/ waar ik onderhoudsolie heb besteld zou een bestelling voor 14 uur besteld dezelfde dag verzonden worden, echter nu inmiddels 2 dagen verder nog niks.

Hoe kom je er nou achter aan wie het ligt, ik heb wel een track&trace nummer maar als ik dan bij de vervoerder Post.nl kijk dan hebben ze het erg druk, t is allemaal erg wazig waar het is.

Ben er intussen achter dat de site en hun claims misleidend is, ze beloven enerzijds voor 14 uur besteld dezelfde dag verzonden, maar in de algemene voorwaarden staat dan: Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren

Onder het kopje verzenden staat weer dit: Levertijd
Wij hebben bijna alle artikelen op voorraad. Nadat wij de betaling hebben ontvangen gaan wij direct over tot het verwerken van uw bestelling. Bestellingen die op werkdagen voor 14.00 uur geplaatst zijn, worden (voorraadartikelen binnen Nederland) over het algemeen binnen 2 werkdagen verzonden.

Wanneer de levering vertraging oploopt zullen wij u hiervan op de hoogte stellen (zie ook de Algemene voorwaarden)

Maar.... ze stellen me helemaal niet hiervan op de hoogte.

En in de mail staat weer dit: Minimaal 24 uur nadat u uw verzendbericht hebt ontvangen, wordt uw Track & Trace weergegeven.

Hebt u uw bestelling binnen drie tot vijf werkdagen na ontvangst van dit verzendbericht niet ontvangen, stuur ons dan een bericht

veel variabelen, vraag me af of dit ook weer zo'n dropshipper is, maar hoe kom je daar achter?

riddert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door riddert »

Heeft u al telefonisch contact opgenomen?

marc1766
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door marc1766 »

Nee dat hebben ze liever niet, ik moet ze een mail sturen wat ik ook heb gedaan maar nog geen reactie

juliomariner
Berichten: 5155
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er staat dat het binnen 2 dagen wordt verzonden niet dat u het binnen 2 dagen in huis hebt.
Daarbij op de site is staat groot dat wegens extreme drukte het wat langer kan duren.
Ze hebben ook een fysieke winkel in Etten-Leur dus is het geen China dropshipper.

juliomariner
Berichten: 5155
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door juliomariner »

marc1766 schreef:
17 okt 2024 18:48
Nee dat hebben ze liever niet, ik moet ze een mail sturen wat ik ook heb gedaan maar nog geen reactie
Wat kan het u schelen dat ze dat liever niet hebben. Gewoon bellen, brutalen hebben de halve wereld.
Daarbij welk professioneel bedrijf heeft liever niet dat een klant belt. Wat een prutsers.

marc1766
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door marc1766 »

juliomariner schreef:
17 okt 2024 18:49
Er staat dat het binnen 2 dagen wordt verzonden niet dat u het binnen 2 dagen in huis hebt.
Daarbij op de site is staat groot dat wegens extreme drukte het wat langer kan duren.
Ze hebben ook een fysieke winkel in Etten-Leur dus is het geen China dropshipper.
Hier https://www.tycho.shop/service/shipping-returns/ staat dit: Voor 14.00 uur besteld dezelfde dag verzonden. Normaliter heb je het dan de volgende dag, hooguit 2 dagen ( vandaag dus) in huis, tenminste dat is mijn ervaring, en we hebben nog geen kerst tijd dat het zeer druk is met de post

juliomariner
Berichten: 5155
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Erstaat ook dat het druk is en dus wat langer kan duren. (links boven aan in een rose kader, niet te missen

Moneyman
Berichten: 31366
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je het nieuws een beetje volgt, weet je dat de post- en pakketdiensten grote moeite hebben om alles binnen de ooit gewone tijden te leveren. Een dagje of twee is echt geen uitzondering. En die gaan pas lopen als het product daadwerkelijk verzonden is, wat volgens de door jouzelf aangeleverde tekst "over het algemeen binnen twee werkdagen" is.

Ik zou me niet zo druk maken en gewoon even afwachten. Je hebt al de T&T-code, dus het proces loopt.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op hun site staat bovenaan dat door extreme drukte de levertijd kan oplopen naar 2-5 werkdagen. 5 werkdagen is een volle week. Als u dinsdag besteld heeft, dan kan het dus tot aankomende dinsdag bezorgd worden.

Aan een track en trace is niets wazigs. Een zending kan al aangemaakt zijn en nog niet zijn afgeleverd bij PostNL. In dat geval staat dat ook zo letterlijk in de track en trace. Dan is het afwachten tot de verkoper het pakket aflevert bij PostNL waarna u een aflevermoment krijgt te zien.

rwolters
Berichten: 1863
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
17 okt 2024 18:51
marc1766 schreef:
17 okt 2024 18:48
Nee dat hebben ze liever niet, ik moet ze een mail sturen wat ik ook heb gedaan maar nog geen reactie
Wat kan het u schelen dat ze dat liever niet hebben. Gewoon bellen, brutalen hebben de halve wereld.
Daarbij welk professioneel bedrijf heeft liever niet dat een klant belt. Wat een prutsers.
Zo gek is dat tegenwoordig niet. Een telefoongesprek kost relatief veel tijd en in het kader van personeelstekorten is het dan een stuk efficiënter om alleen via email contact te hebben. Je zult er best wat klanten door missen maar als je veel mensen op dit forum ziet dan bellen die sowieso al niet meer.

juliomariner
Berichten: 5155
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vind het niets meer dan een vanzrelfsprekende service naar je klanten dat je telefonisch bereikbaar bent, in ieder geval tijdens kantooruren.

Onkruid71
Berichten: 3030
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
17 okt 2024 20:16
juliomariner schreef:
17 okt 2024 18:51
marc1766 schreef:
17 okt 2024 18:48
Nee dat hebben ze liever niet, ik moet ze een mail sturen wat ik ook heb gedaan maar nog geen reactie
Wat kan het u schelen dat ze dat liever niet hebben. Gewoon bellen, brutalen hebben de halve wereld.
Daarbij welk professioneel bedrijf heeft liever niet dat een klant belt. Wat een prutsers.
Zo gek is dat tegenwoordig niet. Een telefoongesprek kost relatief veel tijd en in het kader van personeelstekorten is het dan een stuk efficiënter om alleen via email contact te hebben. Je zult er best wat klanten door missen maar als je veel mensen op dit forum ziet dan bellen die sowieso al niet meer.
Waarom zouden bedrijven nu nog het smoesje, personeel tekort mogen gebruiken, is het niet dat zo lang het duurt, dan toch andere oplossingen moeten bedenken. Klanten moeten toch geholpen worden.
Via mail is vaak een tergend traag proces.

Moneyman
Berichten: 31366
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
17 okt 2024 21:37
Waarom zouden bedrijven nu nog het smoesje, personeel tekort mogen gebruiken, is het niet dat zo lang het duurt, dan toch andere oplossingen moeten bedenken. Klanten moeten toch geholpen worden.
Via mail is vaak een tergend traag proces.
Dat is geen smoesje, dat is de realiteit. Personeel is heel moeilijk te krijgen, en daarnaast heel duur. Voor een simpel webshopje is dat totaal overbodig.

En laten we eerlijk zijn: iemand als TS, die nu al begint te bellen, mag gerust ook mailen. Of gewoon even afwachten…

DvdVK
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door DvdVK »

Ben ook in afwachting van een bezorging door PostNL.
Track&trace ontvangen op dinsdag.
En er staat bij PostNL nog steeds: Momenteel is het erg druk. We bezorgen het zo snel mogelijk.

Dus wellicht is dit ook bij u het geval.

Thijs124
Berichten: 1439
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

We zijn verwend!
Mijn pakje is al 5 dagen T&T Customs seizure - Customs transit. Border EU Belarus Polen.
De nieuwe zijderoute is ook niet zo snel!

Speedy123
Berichten: 1855
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

marc1766 schreef:
17 okt 2024 18:22
veel variabelen, vraag me af of dit ook weer zo'n dropshipper is, maar hoe kom je daar achter?
Het is geen dropshipper. U kunt retourneren naar een Nederlands adres en ze hebben ook een fysieke winkel in Nederland.

Nijogeth
Berichten: 10646
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

marc1766 schreef:
17 okt 2024 18:57
juliomariner schreef:
17 okt 2024 18:49
Er staat dat het binnen 2 dagen wordt verzonden niet dat u het binnen 2 dagen in huis hebt.
Daarbij op de site is staat groot dat wegens extreme drukte het wat langer kan duren.
Ze hebben ook een fysieke winkel in Etten-Leur dus is het geen China dropshipper.
Hier https://www.tycho.shop/service/shipping-returns/ staat dit: Voor 14.00 uur besteld dezelfde dag verzonden. Normaliter heb je het dan de volgende dag, hooguit 2 dagen ( vandaag dus) in huis, tenminste dat is mijn ervaring, en we hebben nog geen kerst tijd dat het zeer druk is met de post
Meestal betekent 'vandaag verzonden' dat men het pakket aanmeldt bij PostNL/DHL of een andere vervoerder. Afhankelijk van de afspraken met de vervoerder wordt het dan diezelfde dag nog opgehaald, of een dag later. Bij een kleine webshop komen ze bijvoorbeeld niet iedere dag. Tegenwoordig noemt men het verzonden zodra het is aangemeld bij de vervoerder, want dan is de reis van het pakketje officieel gestart.

Nijogeth
Berichten: 10646
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
17 okt 2024 20:42
Vind het niets meer dan een vanzrelfsprekende service naar je klanten dat je telefonisch bereikbaar bent, in ieder geval tijdens kantooruren.
Wij zijn op het werk ook bereikbaar. 9 van de 10 telefoontjes eindigen bij de telefonistes ergens aan de andere kant van het land. Vervolgens sturen die een mail met het nummer en de reden van het telefoontje. Alleen als het dringend is wordt er doorverbonden. Wij hebben echter niet met consumenten van doen.

Erthanax
Berichten: 10149
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onlangs wat besteld online maar waar blijft het?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gegevens op de eigen website komen overeen met die op KVK.nl. Op Google Streetview zie ik op het vestigingsadres een keurige winkel met dezelfde naam. Ik zie geen enkele reden voor achterdocht.

Tycho Vloeren &Producten is een eenmanszaak. Als Tycho geen of misschien een v/m in dienst heeft, kan hij geen zendingen klaarmaken of vloeren leggen als hij aan de telefoon zit. Ik zou gewoon even geduld oefenen.

Plaats reactie