Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Ron5300
Berichten: 467
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ts is wel wat warrig want in het begin van de vraag lijkt het er op dat Essent éénzijdig zonder Ts te informeren een nieuw 3 jarig vast contract heeft afgesloten.
Verderop in de vraag blijkt dat Ts zelf een 3 jarig vast contract heeft afgesloten die na de looptijd in een flexibel contract over gaat.
Flexibel betekent in dit geval dat het vaste contract na einde looptijd omgezet wordt in een maandelijks opzegbaar contract met variabele tarieven en dus niet meer verlengt wordt met 3 jaar.
Niet alleen Essent maar alle energieleveranciers doen dat want het zou van de zotte zijn om een klant als die het contract niet tijdig opzegt weer 3 jaar aan zo'n contract vast zit.

Consumenneke
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
24 okt 2024 12:37
Niet alleen Essent maar alle energieleveranciers doen dat want het zou van de zotte zijn om een klant als die het contract niet tijdig opzegt weer 3 jaar aan zo'n contract vast zit.
Daarom zijn stilzwijgende verlengingen al een paar jaar gereguleerd. Voor de consument althans.
Abonnement voor telefoon, internet en televisie
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd. U kunt dan altijd uw abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Consumenneke
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

jonis schreef:
24 okt 2024 10:14
Daarbij wat jij laat zien is dat je gewoon om de brei heen draait met nietszeggende onzin.
Ik constateer slechts dat de vraagsteller klaagt over een onduidelijke brief en dat vrijwel iedereen hem uitlegt wat waarschijnlijk bedoeld is (prima) en hem vertelt dat de brief dus duidelijk is.

Die brief kennen we niet. Het is dus mogelijk dat die brief niet duidelijk is.

Ik maak bezwaar tegen sneren als troll en nietszeggende onzin. Die zijn in strijd met het fatsoen en de forumregels.

Thijs124
Berichten: 1463
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hij benoemt de letterlijke tekst zelfs met de datums. Die brief kennen we niet?
Maak maar bezwaar hoor, voor mij is dit puur trolgedrag.

jonis
Berichten: 2837
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door jonis »

Consumenneke schreef:
24 okt 2024 13:25


Ik maak bezwaar tegen sneren als troll en nietszeggende onzin. Die zijn in strijd met het fatsoen en de forumregels.
Struisvogelpolitiek:
’t Is echt ’t is heus ’t is raar maar waar...

Consumenneke
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Anomnicron schreef:
22 okt 2024 20:42
Wat bedoelen ze nou? Want nergens staat het woord Vast vermeld. Doen ze dat doelbewust of naaien ze me nu een oor aan?
Voor vraagsteller is de brief (mail) niet duidelijk.

Moneyman
Berichten: 31412
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
24 okt 2024 14:12
Anomnicron schreef:
22 okt 2024 20:42
Wat bedoelen ze nou? Want nergens staat het woord Vast vermeld. Doen ze dat doelbewust of naaien ze me nu een oor aan?
Voor vraagsteller is de brief (mail) niet duidelijk.
En dat kan natuurlijk ook gewoon aan TS liggen. Kijkend naar de openingspost zou me dat niet verbazen.

Ron5300
Berichten: 467
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Joris heeft wel een punt want u haalt er van alles bij en adviseert in een veel eerder bericht om bij Essent weg te gaan en de door u veel aangehaalde consumentenbond te raadplegen maar daar vraagt Ts helemaal niet om en doet dus ook niet terzake.
Als u een beetje door de regels van de vraag heen leest is er verwarring over het woord 'flexibel' ontstaan en ook over wat de tarieven na afloop van het contract gaan worden.
Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
Inhoudelijk heeft u geen antwoord op de vraag van Ts gegeven vind het ook maar een warrige vraag en zodra een forumlid uitleg geeft waar u blijkbaar ook niets van begrijpt of niet wil begrijpen blijft u maar antwoorden geven en als u dan een reactie krijgt die u niet bevalt gaat u bezwaar maken.
Wat is u doel uw gelijk halen of niet kunnen accepteren dat u geen gelijk heeft?.

Consumenneke
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
24 okt 2024 14:17
En dat kan natuurlijk ook gewoon aan TS liggen. Kijkend naar de openingspost zou me dat niet verbazen.
Allemaal aannames. Maar geen enkel bewijs voor de stelling dat de brief duidelijk is.

Moneyman
Berichten: 31412
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
24 okt 2024 15:08
Moneyman schreef:
24 okt 2024 14:17
En dat kan natuurlijk ook gewoon aan TS liggen. Kijkend naar de openingspost zou me dat niet verbazen.
Allemaal aannames. Maar geen enkel bewijs voor de stelling dat de brief duidelijk is.
Je hebt duidelijk nog nooit van de eendentest gehoord.


Consumenneke
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
24 okt 2024 14:33
Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
De oorspronkelijke vraag is een stuk duidelijker dan uw verwarde commentaar. Ik heb helemaal niet geadviseerd om weg te gaan bij Essent. Mijn suggestie was slechts dat vraagsteller volgende keer (na afloop van die drie jaar) beter een vergelijker kan gebruiken als hij zich niet prettig voelt bij de bestaande leverancier.

De rest van uw commentaar zal ik maar negeren, want anders wordt dit topic nooit afgerond.

Ron5300
Berichten: 467
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Is het niet bij u opgekomen dat u dit topic in stand houdt.
Off topic, als u mijn reactie verwarrend vind en u zich aangevallen voelt dan is dat maar zo.

Plaats reactie