Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
NeoDutchio

Re: Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Beste Gerrit, gaat u eens in uw woonkamer zitten, doe uw ogen dicht en probeer dan naar buiten te lopen. Ik zou er wel iemand voor de veiligheid bij zetten, geheid dat u niet ongeschonden buiten terecht komt. En daarom moeten gangpaden vrij gehouden worden. Dat staat los van welke accu een scootmobiel heeft, maar dat je zonder problemen weg kan komen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat zou best kunnen maar je vergeet ook dat ik er 24 uur per dag moet leven.

gerrit185

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Nijogeth
Zoals ik zeg en Onkruid71 bij ons gaat het echt niet lukken veelste kleine ruimte

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
31 okt 2024 19:51
Beste Gerrit, gaat u eens in uw woonkamer zitten, doe uw ogen dicht en probeer dan naar buiten te lopen. Ik zou er wel iemand voor de veiligheid bij zetten, geheid dat u niet ongeschonden buiten terecht komt. En daarom moeten gangpaden vrij gehouden worden. Dat staat los van welke accu een scootmobiel heeft, maar dat je zonder problemen weg kan komen.
Uhm, om het echt realistisch te maken, liefst midden in de nacht, terwijl hij wordt "opgejaagd" door iemand die paniek veroorzaakt. Dan is het echt volledig duidelijk.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 19:48
Onkruid71
Wat je zelf wel kan doen is ook overstappen naar Lifepo4 je scootmobiel heeft een andere meter nodig. + een nieuwe oplader heb je nodig en dan kan je zeggen ook van ik heb de nieuwste techniek en die wel veilig zijn.
Volgens mij wil het niet tot je doordringen dat deze maatregel niets te maken heeft met brandbare accu's, maar alles met het blokkeren van vluchtroutes in het geval van brand.

Het maakt daarbij niet uit hoe breed de gang is. Een obstakel is gewoonweg een obstakel. Als iemand in de rook de muur volgt, struikelt ie over de scootmobiel. Staat ie middenin, dan struikelt een ander erover. Het is gewoonweg niet veilig zo'n ding op een gang te zetten. Ik heb nog geen enkel argument gehoord dat dat weerlegt heeft.

Nee, ook niet dat de brandgang is bij de balkons. Elk appartement heeft normaal gesproken namelijk 2 uitgangen, want stel nu dat er brand uitbreekt tussen jou en het balkon. Dan moet je wel via de hal vluchten. En dan ren je naar buiten in paniek en struikel je over de scootmobiel van de buurman en raakt buiten bewustzijn. Het gebouw brand af en je gaat dood.

Maar nee, dat is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, dat is dat ik geen ruimte wil maken om mijn scootmobiel in mijn woonkamer te zetten, want dat vind ik niet mooi eruit zien.

Nijogeth

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 19:53
Nijogeth
Zoals ik zeg en Onkruid71 bij ons gaat het echt niet lukken veelste kleine ruimte
Ik zie graag een foto tegemoet, dan wijs ik de plek wel even aan.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Brand, rook, paniek. De een haalt nog net de scootmobiel, rijdt bovenop een ander die is gestruikeld, de overige vluchtende bewoners lopen erop vast en elkaar onder de voet, en de aanvalsploeg van de brandweer moet het maar zien op te lossen.

Een grote vuurwerkopslag midden in een woonwijk ging heel lang goed. Nooit wat gebeurd. Tot het gruwelijk mis ging. En hoe zat het ook weer met die bank in de hal van een flat in Nijmegen?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:04
Zo lang een scootmobiel, niet in de weg staat en mensen gewoon een vrije doorgang, hebben zie ik het probleem niet. dat een scootmobiel, er staat. In mijn geval hebben mensen een vrije doorgang, en kunnen ze gemakkelijk er langs zelfs met meer mensen bij elkaar het is een open ruimte. Ik blijf er bij de scootmobiel accu's mogen geen Lithium-ion hebben die zijn echt gevaarlijk.
Ik neem aan dat je die vrije doorgang hebt getest volgens de geldende normen die de brandweer en omgevingsdiensten hanteren. Heb je gekeken of er makkelijk een aantal brandweermensen langs kunnen, bepakt en bezakt en met brandweerslangen e.d.? En heb je getest of er op een veilige manier ambulancepersoneel met een brancard langs kan?

Oftewel: het is maar goed dat er objectieve normen zijn in plaats van dat iedereen op subjectieve meningen gaat bepalen dat het wel veilig is.

Onkruid71

Als het vuurwerk toen ergens anders verhuist werd, had niemand weet last van, die bank in de portiek van die flat, als ze die eerder hadden verwijdert had ook niemand last van.
Dan had niemand last van de gevolgen.
Nu wel, daarom zou ik graag willen dat er naar een oplossing gezocht wordt.
Toch best wel apart dat ik in een soort van verzorgingshuis niet veilig ben net mijn gezondheid. Heel apart.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
31 okt 2024 17:45
De eis is dat er altijd een vrije doorgang van minimaal 85 centimeter vrij moet overblijven.
Volgens de herziening die per 1 januari jl is ingegaan is het nu 1.40 meter. Dat is ook de reden dat er zoveel om geprotesteerd wordt.

witte angora

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 18:50
Moneyman en andere mensen die alleen maar oordelen en zelf niet in zo'n situatie zitten.

Er worden geen oplossingen geboden voor mensen die niet kunnen lopen
Neem me ff niet kwalijk. Hier op de galerij woont een vrouw met één been. Kan die lopen? Nee. Dus wat doe die? Die gaat met de rolstoel de deur uit, rijdt de galerij af naar het portiekgedeelte waar de lift is, en stapt daar over op haar scootmobiel die daar geparkeerd staat. En vervolgens gaat ze de lift in met dat ding.

Ik meen - heb nog niet alles gelezen - dat deze oplossing al meerdere malen geopperd is, is het niet? Ik krijg eerlijk gezegd het gevoel dat je aan het zeuren bent om het zeuren, omdat je continue maar door blijft gaan over die accu, terwijl die accu helemaal het probleem niet is. Het probleem is dat de galerij en alle vluchtwegen vrij moeten zijn van obstakels. Waarbij brandbare obstakels uiteraard al helemaal uit den boze zijn.

Nijogeth

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 20:07
Ik stel voor dat iedereen die de scootmobiel nodig heeft deze in de eigen woning zet. Iedereen die dat niet wil heeft 2 keuzes, de scootmobiel eruit of zij zelf eruit.

Probleem opgelost.

Onkruid71

Nijogeth schreef:
31 okt 2024 20:34
Onkruid71 schreef:
Ik stel voor dat iedereen die de scootmobiel nodig heeft deze in de eigen woning zet. Iedereen die dat niet wil heeft 2 keuzes, de scootmobiel eruit of zij zelf eruit.

Probleem opgelost.
Een scootmobiel neem je niet omdat je dat leuk vind, maar omdat het noodzaak is.

witte angora

Eerlijk gezegd wordt ik een beetje chago van dat gezei k, sorry hoor.

Er zijn nieuwe veiligheidsnormen, en daar moet iedereen zich aan houden. Kan inderdaad lastig en vervelend zijn, maar het is nu eenmaal noodzaak, en heus, er is goed over nagedacht. Kun je wel weer jeremiëren dat een scootmobiel noodzaak is, wel, 30 jaar geleden had niemand die dingen. En toen moesten mensen zich ook redden. Tel eens je zegeningen. En als je niet genoeg gezegend bent, bedenk dan eens een andere oplossing voor je eigen situatie, in plaats van continue te klagen dat anderen te weinig doen en het niet snappen. Met slachtoffertje spelen is niemand geholpen. Met constructief denken en oplossingen proberen te vinden wel.

Onkruid71

witte angora schreef:
31 okt 2024 20:52
Eerlijk gezegd wordt ik een beetje chago van dat gezei k, sorry hoor.

Er zijn nieuwe veiligheidsnormen, en daar moet iedereen zich aan houden. Kan inderdaad lastig en vervelend zijn, maar het is nu eenmaal noodzaak, en heus, er is goed over nagedacht. Kun je wel weer jeremiëren dat een scootmobiel noodzaak is, wel, 30 jaar geleden had niemand die dingen. En toen moesten mensen zich ook redden. Tel eens je zegeningen. En als je niet genoeg gezegend bent, bedenk dan eens een andere oplossing voor je eigen situatie, in plaats van continue te klagen dat anderen te weinig doen en het niet snappen. Met slachtoffertje spelen is niemand geholpen. Met constructief denken en oplossingen proberen te vinden wel.
Je kunt het draaien en keren hoe je wilt, maar het is wel noodzaak.
Een 30 jaar geleden was het ook allemaal anders.
Als mijn gezondheid in het geding is door wetswijzigingen en ik wordt verder nergens mee geholpen, maakt het wel moeilijker. Blijkbaar weer niemand waar je hier voor zoiets terecht kunt. Dat is me wel duidelijk.

Nijogeth

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 20:44
Nijogeth schreef:
Onkruid71 schreef:

Probleem opgelost.
Een scootmobiel neem je niet omdat je dat leuk vind, maar omdat het noodzaak is.
Dus, dan kies je er dus voor dat ding in de eigen woning te zetten (dat betekent misschien dat iets anders daarvoor plaats moet maken (als ik ik mijn appartement een scootmobiel kwijt zou moeten, dan zou ik waarschijnlijk mijn eettafel eruit gooien). Anders heb je de keus uit de andere 2.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die wetswijzigingen zijn er juist voor de veiligheid en gezondheid van jou en de medebewoners. Dat is inderdaad wel duidelijk. Als je goede positieve ideeën hebt kom ermee. En anders vergeet het maar. Op negatieve dingen wacht hier niemand en daar schiet je zelf ook niks mee op.

Onkruid71

Thijs124 schreef:
31 okt 2024 21:19
Die wetswijzigingen zijn er juist voor de veiligheid en gezondheid van jou en de medebewoners. Dat is inderdaad wel duidelijk. Als je goede positieve ideeën hebt kom ermee. En anders vergeet het maar. Op negatieve dingen wacht hier niemand en daar schiet je zelf ook niks mee op.
Zoals ik al zei, weinig tips aan tricks hier. Ik moet zelf maar met ideeën hebben.
Misschien moet ik maar eens opvragen wie bij deze gesprekken betrokken zijn in tot dit besluit te komen.
Ik wil tot een oplossing komen, het kan niet zo zijn dat mijn gezondheid ten grabbel wordt gegooid.
Maar ik zag wel moeten weten wat voor mogelijkheden er zijn, zodat het voor alle partijen aanvaardbaar is.

gerrit185

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Ik heb ook al meerdere malen aangeven dat de ruimte bij mij meer dan genoeg is en mensen zoals politie brandweer ambulance er gewoon langs kunnen zonder problemen. Hou zelf ook niet van Negatief ken ook buren die echt niet zonder scootmobiel kunnen en dan met een rolstoel naar beneden is voor hun een flinke gedoe. zelfs 1 buurman is het helemaal niet te doen die heeft hart problemen zonder scootmobiel kan hij niet meer naar buiten.
Laatst gewijzigd door gerrit185 op 31 okt 2024 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71

Nijogeth schreef:
31 okt 2024 21:16
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 20:44
Nijogeth schreef:

Probleem opgelost.
Dus, dan kies je er dus voor dat ding in de eigen woning te zetten (dat betekent misschien dat iets anders daarvoor plaats moet maken (als ik ik mijn appartement een scootmobiel kwijt zou moeten, dan zou ik waarschijnlijk mijn eettafel eruit gooien). Anders heb je de keus uit de andere 2.
Eettafel? Daar heb ik al geen plaats voor. Mijn bed of bank gaan er niet uit. Het zijn kleine woningen. Mensen die bij mij zijn geweest zeggen zelf, die hebben het dus gezien, dat het niet mogelijk is.

Plaats reactie