Als ik zelf de oplossing toch weet zou ik hier niet meer mensen in discussie gaan. Ik hoor hier ook niemand zeggen, misschien zou je dit kunnen proberen, of dat kunnen proberen.
Nee hier is het alleen maar het is nou eenmaal zo.
Ik dacht juist dat een forum voor discussies was.
Wordt er niet geklaagd gebeurt er zeker nooit niks.
Een zelfs dan wordt je vaak niet serieus genomen, en van sommige moet je zelf maar met een oplossing komen.
Het is een forum voor consumentenproblemen, geen gezondheidsforum. En zelfs op een gezondheidsforum zullen ze niets kunnen met iemand die alleen maar klaagt en continu roept dat anderen het niet snappen.
Ik denk dat die wel meedenken ipv om oplossingen te vragen.
Het is een forum voor consumentenproblemen, geen gezondheidsforum. En zelfs op een gezondheidsforum zullen ze niets kunnen met iemand die alleen maar klaagt en continu roept dat anderen het niet snappen.
Ik denk dat die wel meedenken ipv om oplossingen te vragen.
Er is vaak genoeg met je meegedacht, en elke keer is het weer hetzelfde riedeltje "jullie snappen er niks van".
Er is vaak meegedacht met dingen dat klopt, maar vaak waren het oplossingen die niet mogelijk waren.
Ook als er 1m35 vrij is wil je in een panieksituatie in mischien dikke rook niet tussen geparkeerde scootmobielen electrische of niet electrische driewielers en fietsen door laveren.
Dat is in het belang van de gezondheid van alle bewoners.
Niet om te pesten.
Als je een discussie wilt die tot een oplossing moet leiden, breng een mogelijke oplossing hier in.
Bijvoorbeeld de grote scootmobiel in een apart brandveilig afgesloten gebouw parkeren en naar je woning gaan met iets dat naar binnen kan. Zoals Rollator, al dan niet electrische rolstoel.
Onlangs nog een discussie gevolgd onder gehandicapte kampeerders. Daar kwamen veel goede zaken naar voren die ook uitgevoerd werden
Scootmobielen zijn ook ongeschikt op campings. Veel te zwaar en te veel plaats nodig. Maar er waren vele lichtgewicht oplossingen gevonden, en in de praktijk ook gebruikt. Van rollators, al dan niet inklapbare rolstoelen, lichtgewicht inklapbare reis scootmobielen die in delen vervoerd konden worden.
Er zijn best oplossingen, maar je moet buiten de huidige situatie verder denken.
Het is een forum voor consumentenproblemen, geen gezondheidsforum. En zelfs op een gezondheidsforum zullen ze niets kunnen met iemand die alleen maar klaagt en continu roept dat anderen het niet snappen.
Ik denk dat die wel meedenken ipv om oplossingen te vragen.
Ga daar dan heen!
Win win
Dit was een open topic, en met een serieus probleem, vandaar dat ik hier reageer. Omdat ik met hetzelfde zit, ik zelf zou dit topic hier niet openen, omdat ik weet hoe sommige zijn.
Ook als er 1m35 vrij is wil je in een panieksituatie in mischien dikke rook niet tussen geparkeerde scootmobielen electrische of niet electrische driewielers en fietsen door laveren.
Dat is in het belang van de gezondheid van alle bewoners.
Niet om te pesten.
Als je een discussie wilt die tot een oplossing moet leiden, breng een mogelijke oplossing hier in.
Bijvoorbeeld de grote scootmobiel in een apart brandveilig afgesloten gebouw parkeren en naar je woning gaan met iets dat naar binnen kan. Zoals Rollator, al dan niet electrische rolstoel.
Onlangs nog een discussie gevolgd onder gehandicapte kampeerders. Daar kwamen veel goede zaken naar voren die ook uitgevoerd werden
Scootmobielen zijn ook ongeschikt op campings. Veel te zwaar en te veel plaats nodig. Maar er waren vele lichtgewicht oplossingen gevonden, en in de praktijk ook gebruikt. Van rollators, al dan niet inklapbare rolstoelen, lichtgewicht inklapbare reis scootmobielen die in delen vervoerd konden worden.
Er zijn best oplossingen, maar je moet buiten de huidige situatie verder denken.
Daaraan kun je zien dat alle situaties verschillende zijn, als hier het brandalarm afgaat, gaan de meeste al niet meer naar beneden. Omdat het te vaak vals alarm is. Een dat heb ik de regionale brandweer ook verteld.
PGros
Wat denk je wat het allemaal kost iemand inschakelen extra mankracht terwijl we nu niemand nodig hebben.
Simpel ze horen een goede oplossing te zoeken voor mensen die de scootmobiel nodig hebben.
Wie zijn die ze en wat is dan een goede oplossing?
Ik liep laatst door Amsterdam richting Westergasfabriek en het viel mij gewoon op hoeveel scootmobielen daar gewoon voor de gevel op straat staan. Logisch want de woningen zijn er zeker niet op gebouwd maar leg mij nog eens uit waarom scootmobielen niet buiten kunnen staan, en leg dan ook uit waarom dat in Amsterdam dan wel kan.
Zoals ik zei er zijn nieuwe technieken waarbij Nederland flink achterloopt.
Met goede accu's zoals Lithium ijzer fosfaat en straks Natrium-ion zoutwater accu hebben geen brandgevaar.
En de prijzen zijn veel goedkoper van lithium ijzerfosfaat dan AGM/GELL accu's
Hier in Nederland betaal je voor Lithium ijzer fosfaat €899 per stuk. Maar in de EU zelfde accu per stuk 160euro per stuk.
Laatst gewijzigd door gerrit185 op 31 okt 2024 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een onzin. Misschien heb je geen idee wat je vrijheid kwijtraken betekend. Er is gewoon niet nagedacht over mogelijkheden voor deze mensen.
Wat een flauwekul, natuurlijk is hier wel over nagedacht. De prioriteit is echter ( terecht ) anders gelegd.
Waaruit maak jij dat op dat er wel verder over nagedacht is?
Omdat ze de verstandige beslissing hebben genomen om voor brandveiligheid te kiezen. Mensen kunnen de scootmobiel binnen zetten (als deze zo belangrijk voor ze is, dan maken ze wel plaats, halen ze de bank weg ofzo), maar mensen kunnen niet herrijzen uit de as als ze door zo'n idioot ding van de buurman op de gang struikelen en levend verbranden.
Zoals ik zei er zijn nieuwe technieken waarbij Nederland flink achterloopt.
Met goede accu's zoals Lithium ijzer fosfaat en straks Natrium-ion zoutwater accu hebben geen brandgevaar.
En de prijzen zijn veel goedkoper van lithium ijzerfosfaat dan AGM/GELL accu's
Hier in Nederland betaal je voor Lithium ijzer fosfaat €899 per stuk. Maar in de EU zelfde accu per stuk 160euro per stuk.
Geweldig, maar de discussie ging vooral over waar die scootmobielen te plaatsen.
Wat een flauwekul, natuurlijk is hier wel over nagedacht. De prioriteit is echter ( terecht ) anders gelegd.
Waaruit maak jij dat op dat er wel verder over nagedacht is?
Omdat ze de verstandige beslissing hebben genomen om voor brandveiligheid te kiezen. Mensen kunnen de scootmobiel binnen zetten (als deze zo belangrijk voor ze is, dan maken ze wel plaats, halen ze de bank weg ofzo), maar mensen kunnen niet herrijzen uit de as als ze door zo'n idioot ding van de buurman op de gang struikelen en levend verbranden.
Bij mij kan deze niet binnen helaas, het is veel te klein.
Nijogeth
Verstandig besluit hoe is het allemaal begonnen oorzaak verkeerde accu's Fatbike/fiets scooters auto's Lithium-ion
Bij mij zal je niet struikelen over een scootmobiel. Kijk eerst eens naar de fabrikanten die er niks aan doen opladen van de scootmobiel zet ik hem wel binnen. maar dan kan ik niet naar buiten omdat de gang erg smal is. éénmaal opgeladen zet ik hem in de galerij wat ruimte genoeg heeft totaal geen brand gevaar oplevert en de juiste accu's
hier even wat informatie.
lithium-ijzerfosfaat (LiFePO4), wat bekendstaat om zijn brandveiligheid. LiFePO4 heeft een stabielere chemische samenstelling in vergelijking met alternatieve batterijen en is niet-brandbaar, wat van essentieel belang is voor de brandveiligheid van thuisbatterijen.
Laatst gewijzigd door gerrit185 op 31 okt 2024 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik zei er zijn nieuwe technieken waarbij Nederland flink achterloopt.
Met goede accu's zoals Lithium ijzer fosfaat en straks Natrium-ion zoutwater accu hebben geen brandgevaar.
En de prijzen zijn veel goedkoper van lithium ijzerfosfaat dan AGM/GELL accu's
Hier in Nederland betaal je voor Lithium ijzer fosfaat €899 per stuk. Maar in de EU zelfde accu per stuk 160euro per stuk.
Geweldig, maar de discussie ging vooral over waar die scootmobielen te plaatsen.
Als ze scootmobielen veiliger kunnen maken zijn er ook meer mogelijkheden. Hier mogen ze zelfs niet staan waar ruimte zat is en waar meer never nooit zal lopen.
Ik liep laatst door Amsterdam richting Westergasfabriek en het viel mij gewoon op hoeveel scootmobielen daar gewoon voor de gevel op straat staan. Logisch want de woningen zijn er zeker niet op gebouwd maar leg mij nog eens uit waarom scootmobielen niet buiten kunnen staan, en leg dan ook uit waarom dat in Amsterdam dan wel kan.
In Amsterdam mogen ze ook niet op de hal van een appartementencomplex staan. Buiten mogen ze gewoon staan, ook bij Onkruid en Gerrit.
Onkruid71
Wat je zelf wel kan doen is ook overstappen naar Lifepo4 je scootmobiel heeft een andere meter nodig. + een nieuwe oplader heb je nodig en dan kan je zeggen ook van ik heb de nieuwste techniek en die wel veilig zijn.
Antwoord op Nijogeth
Waarom zou je scootmobiel buiten zetten zeer slecht voor de accu's en voor de scootmobiel. + accu's kunnen gestolen worden en zijn duur in aanschaf hier. AGM 369euro per stuk.
Laatst gewijzigd door gerrit185 op 31 okt 2024 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Waaruit maak jij dat op dat er wel verder over nagedacht is?
Omdat ze de verstandige beslissing hebben genomen om voor brandveiligheid te kiezen. Mensen kunnen de scootmobiel binnen zetten (als deze zo belangrijk voor ze is, dan maken ze wel plaats, halen ze de bank weg ofzo), maar mensen kunnen niet herrijzen uit de as als ze door zo'n idioot ding van de buurman op de gang struikelen en levend verbranden.
Bij mij kan deze niet binnen helaas, het is veel te klein.
Gegarandeerd dat ik een plekje kan vinden. Iedereen die een woning groter dan 12 vierkante meter heeft, die heeft plek voor een scootmobiel.
Beste Gerrit, gaat u eens in uw woonkamer zitten, doe uw ogen dicht en probeer dan naar buiten te lopen. Ik zou er wel iemand voor de veiligheid bij zetten, geheid dat u niet ongeschonden buiten terecht komt. En daarom moeten gangpaden vrij gehouden worden. Dat staat los van welke accu een scootmobiel heeft, maar dat je zonder problemen weg kan komen.