Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Moneyman

Re: Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:
01 nov 2024 14:10
Wij hebben het toch over schootmobielen en niet over el rolstoelen ,zijn voor mij toch 2 aparte dingen.
De discussie gaat toch ook over scootmobielen?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De vraag voor het betalen moet je apart gaan behandelen. Ander ga je weer alleen maar tegenstand opstapelen. De financiële benadering vragen zowel per persoon als per gemeente geheel verschillende oplossingen.
Denk alleen in oplossingen. Zoek voor duidelijke problemen ook naar oplossingen.

Dorfje

Ongelezen bericht door Dorfje »

gosewijn schreef:
01 nov 2024 14:10
Wij hebben het toch over schootmobielen en niet over el rolstoelen ,zijn voor mij toch 2 aparte dingen. Er zijn schootmobielen die je kunt inklappen in een heel klein formaat ter grote van een reiskoffer .
Je hebt naast schoothondjes nu dus ook schootmobieltjes😄

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
01 nov 2024 13:37
Cro schreef:
01 nov 2024 11:04
Misschien is zoiets voor Gerrit, Onkruid71 en lotgenoten, dit kun je mijn inziens echt in elke 'bezemkast' (lees kleine woning), wel kwijt:

https://www.descootmobielwinkel.nl/blog ... tmobielen/

Volgens de specificaties van de eerste opvouwbare waar ik naar keek kan je daar bij continu maximale snelheid zo'n 2.5 uur op rondrijden zonder bij te laden, de de praktijk zal dat dan, net als bij elektrische auto's vast wat minder zijn, dus maak er 2 uur van. Bij een lagere snelheid misschien zelfs wel wat meer. Dat moet toch ruim voldoende zijn om te socializen in de buurt, de boodschappen te doen en andere zaken in en buiten het pand.
De vraag is dan natuurlijk, wie gaat dat betalen. Bijstand heb je niet veel ruimte.
Eens met de reacties van Kuklos en Moneyman, steeds de doelpalen verplaatsen in een discussie levert nu niet echt meer good will op in het algemeen.

Over het betalen, kijk naar de regelingen binnen jouw gemeente. Als er bijvoorbeeld regelingen zijn met een persoonlijk budget kun je zelf het model en dergelijke kiezen, bij een regeling in natura niet altijd. Kan daarbij natuurlijk wel zijn dat ze zelf ook wat bij moet dragen.

Thijs124

Ze moeten tenslotte op je schoot passen in navolging van de honden.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

IK was niet duidelijk onkruid heeft toch een rolstoel

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Thijs124 schreef:
01 nov 2024 14:43
Ze moeten tenslotte op je schoot passen in navolging van de honden.

Dit type is ideaal voor klein afstanden om met de trein of bus te gaan . Heb er naar gekeken was aan een nieuwe toe , helaas was deze niet geschikt voor bv boswandelingen. zoek maar eens op internet ,staan juweeltjes op :D

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Zoveel reacties over een besluit die door de brandweer is opgelegd had ik niet verwacht maar terzijde.
De topictitel is een beetje misleidend want een scootmobiel mag wel in het appartement zelf gestald worden maar niet op de gang waar de voordeur aan grenst.
Op zich vrij logisch omdat een scootmobiel bij een calamiteit de doorgang van de hulpdiensten belemmert en zo'n scootmobiel alleen met veel mankracht van de plaats te krijgen is.
Stel een oudere bewoner komt in de woning in een levensbedreigende situatie en ambulancepersoneel constateert dat die bewoner naar het ziekenhuis op een brancard vervoert moet gaan worden maar dat is niet mogelijk omdat een scootmobiel de doorgang verspert dat moet je als buur zijnde toch niet willen want het zou maar zo uw scootmobiel kunnen zijn die in de weg stond.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 22:20
Natuurlijk heb ik bijna alles in werking gesteld.
Ben er al een half jaar mee bezig.
Ik ben er dus al een half jaar mee bezig om via de WMO iets geregeld te krijgen.
Dat mijn gezondheid achteruit gaat is ook mede de schuld van de WMO.
De adviesraad van deze gemeente heeft ook gezegd dat ze het onderzoek totaal fout hebben aangepakt bij het WMO. Maar nog steeds gebeurt er niks.
En ik heb nog meer lopen bij het WMO, ook zeker verhaal, ze trekken en strekken maar.
Maar uiteindelijk kunnen ook zij niet meer en oplossing komen mits er iets geregeld wordt voor mensen zoals ik, en er met de brandweer naar fatsoenlijke oplossingen gekeken wordt.

Thijs124

De brandweer zal geen oplossingen zoeken maar duidelijk maken wat niet kan. Dat is hun metier.

Onkruid71

Thijs124 schreef:
01 nov 2024 16:23
De brandweer zal geen oplossingen zoeken maar duidelijk maken wat niet kan. Dat is hun metier.
Ook brandweer maakt wel eens fouten, en brandweer weet meer wat er mogelijk is. Dus als ze samen praten met oa patiënten, Wmo een wat instanties niet er toch iets mogelijk zijn.

Thijs124

Ja de brandweer weet heel goed wat er kan gebeuren als een flatgebouw ontruimd moet worden vanwege een calamiteit. Daar hebben ze voor geleerd.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Onkruid71 schreef:
01 nov 2024 16:26
Thijs124 schreef:
Ook brandweer maakt wel eens fouten, en brandweer weet meer wat er mogelijk is. Dus als ze samen praten met oa patiënten, Wmo een wat instanties niet er toch iets mogelijk zijn.
Maar de brandweer maakt geen fout als ze je vertellen dat er geen objecten in de doorgang van een vluchtgang mogen staan, dat is een principe, geen beoordeling. Nou kan iedereen in alle omstandigheden water bij de wijn doen maar veel succes met het vinden van een veiligheidsdeskundige die tekent voor het feit dat de situatie technisch niet optimaal is maar dat in de afweging de veiligheidsbelangen het afgelegd hebben tegen het belang van iemand die zijn scootmobiel niet buiten kan/wil stallen.

Onkruid71

DeZevendeHenk schreef:
01 nov 2024 16:44
Onkruid71 schreef:
01 nov 2024 16:26
Thijs124 schreef:
Maar de brandweer maakt geen fout als ze je vertellen dat er geen objecten in de doorgang van een vluchtgang mogen staan, dat is een principe, geen beoordeling. Nou kan iedereen in alle omstandigheden water bij de wijn doen maar veel succes met het vinden van een veiligheidsdeskundige die tekent voor het feit dat de situatie technisch niet optimaal is maar dat in de afweging de veiligheidsbelangen het afgelegd hebben tegen het belang van iemand die zijn scootmobiel niet buiten kan/wil stallen.
Het is geen kwestie van niet willen, maar ik kan dat gewoon niet.

Thijs124

Als je niet aan de veiligheidseisen kunt voldoen ben je daar op de verkeerde plek. Als het gebouw niet voor jou verbouwd kan worden zal de verbouwing of verhuizing bij jou moeten zijn.

Onkruid71

Thijs124 schreef:
01 nov 2024 17:13
Als je niet aan de veiligheidseisen kunt voldoen ben je daar op de verkeerde plek. Als het gebouw niet voor jou verbouwd kan worden zal de verbouwing of verhuizing bij jou moeten zijn.
Een verzorgingshuis. Geen idee waar je dan moet zijn als je bijna niks meer kan.

Moneyman

Maar als je alles wat er wél kan al hebt, en je alle andere opties als onmogelijk bestempelt, dan is de simpele conclusie toch gewoon dat je de beperkingen moet accepteren?

Wat -om ontopic te blijven- in ieder geval niet redelijk is, is dat je er andermans veiligheid voor in gevaar zou mogen brengen.

Onkruid71

Moneyman schreef:
01 nov 2024 17:38
Maar als je alles wat er wél kan al hebt, en je alle andere opties als onmogelijk bestempelt, dan is de simpele conclusie toch gewoon dat je de beperkingen moet accepteren?

Wat -om ontopic te blijven- in ieder geval niet redelijk is, is dat je er andermans veiligheid voor in gevaar zou mogen brengen.
Het gaat niet over andere mensen in gevaar brengen.
Ik accepteer wat ik heb maar ik kan niet accepteren dat mijn gezondheid door zoiets achteruit gaat.
Mijn leven was ok, tot dat dit verbod er kwam. Zoals ik al zeg, en half jaar mee bezig.

Moneyman

Onkruid71 schreef:
01 nov 2024 17:48
Moneyman schreef:

Ik accepteer wat ik heb maar ik kan niet accepteren dat mijn gezondheid door zoiets achteruit gaat.
Mijn leven was ok, tot dat dit verbod er kwam. Zoals ik al zeg, en half jaar mee bezig.
Het gaat juist over anderen in gevaar brengen. Als je dat ontkent, kijk je echt alleen maar naar jezelf.

Onkruid71

Moneyman schreef:
01 nov 2024 17:58
Onkruid71 schreef:
01 nov 2024 17:48
Moneyman schreef:

Het gaat juist over anderen in gevaar brengen. Als je dat ontkent, kijk je echt alleen maar naar jezelf.
Ik ontken niks, geen idee hoe je daarbij komt.

Gesloten