Hoog tijd voor even een update:
Ik heb als eerste via de juridische afdeling van de Consumentenbond een brief gestuurd naar de vekoper: beroep op conformiteit. kort gezegd, het product moet voldoen aan de verwachting die je er van hebt.
Volgens de verkoper voldoet mijn bank volledig aan de kwaliteitseisen, want er zijn er al 20.000 elementen verkocht en als het een slecht product zou zijn, was hij allang failliet gegaan. Bovendien is de levensduur van zijn producten 5 jaar (leuk als je een grote set koopt van €8.0000
) en als ik dat niet wist is dat ook mijn eigen schuld, had ik er maar naar moeten vragen. Voor €1500 kan ik een 8-zits bank uit de uitverkoop kopen en moet verder niet zo zeuren..... (daar komt het op neer)
Nou gaan van zulke bedrijven en reacties altijd mijn haren overeind staan. Als je zo nodig ondernemertje wil spelen, neem dan ook volledige verantwoording voor de producten die je verkoopt en accepteer als er iets niet goed is.
Aangezien ik geen rechtsbijstand verzekering heb, ben ik via Interpolis/Achmea terecht gekomen bij Centraalbeheer. Zij bieden juridische bijstand voor een vast bedrag (€400) om de eerste stappen te zetten. Een van de juristen heeft voor mij de zaak bekeken en er is deze week een aangetekende brief van "Ingebrekestelling" verstuurd. Hierin wordt gevraagd om kosteloze vervanging of reparatie. Bovendien kwam de jurist erachter dat in de algemene voorwaarden van het bedrijf staat dat ze aangesloten zijn bij Winkel Keurmerk. Dat is echter niet het geval en ze kennen daar het bedrijf niet eens. Hmm, dan sta je juridisch opeens toch weer iets minder sterk als bedrijf denk ik zomaar.
Maar goed, als het goed is komt er binnen 2 weken een aanbod/oplossing en anders gaan we ook de volgende stap zetten richting de rechtbank. Helemaal klaar met zulke praatjesmakers!!!