En omdat meneer zijn zin niet heeft gekregen, gaat hij KPN bij iedereen afraden. Lol.
Maar als je niet tevreden bent, kun je nog steeds kosteloos weg hoor. Gauw maar doen dan. Mensen zoals jij zou ik niet als klant willen hebben als ik een bedrijf of shop had.
Man man man, geklaag waar initieel daar is nog erger dan hier, al lijkt TS later wel wat bij te draaien. En nog meer dan hier blijkt dat die monteur gewoon alles gedaan heeft zoals het hoort inzake het verplaatsen van het ISRA punt.
Kijkende naar de foto van de muuropbouw vraag ik me ook af of de monteur die opbouw wel geplaatst heeft. Vanaf deze hoek niet helemaal goed te zien, dus ik kan het zeker mis hebben, maar lijkt wel alsof dat er al langer zit en het een oudere muuropbouw betreft. Als die monteur deze kan alleen los heeft gehaald en weer vastgezet op bestaande schroefgaten valt ook daar weinig te verwijten. Is het wel allemaal niet en zat daar voor zijn bezoek niets op de muur had het wel netter gemogen naar mijn mening.
Voornamelijk een gevalletje verkeerde verwachtingen denk ik, waardoor er wat irritatie is ontstaan richting KPN / de monteur die eigenlijk niet terecht is.
Het voordeel van dit topic is dat men nu ongeveer weet hoe monteurs moeten werken. Niet alleen bij KPN, maar ook bij Ziggo, Odido enz.
Al zou ik het niet aanraden, je kan immers ook een 'verkeerde' tegenkomen als er ooit een probleem is met alle kosten van dien, ik heb ooit gezien dat ge-eist werd dat de originele situatie weer in stand gebracht moest worden waarbij een Coax AOP niet meer op de plek zat als waar de netbeheerder deze verwachte, waarna dan alsnog een verplaatsverzoek kon worden ingediend. Maar bij koper of Coax kan je dit risico soms wel lopen, zeker als er overlengte in de kruipruimte ligt en zowel verplaatsen als eventueel herstellen dus makkelijk is.
Maar bij Glas zou ik dit zeker niet meer aanraden hier zelf mee te gaan spelen, grotere kans op problemen. En ik weet niet of het overal zo is, maar hier zit er zelfs een soort van verzegeling op.
En omdat meneer zijn zin niet heeft gekregen, gaat hij KPN bij iedereen afraden. Lol.
Maar als je niet tevreden bent, kun je nog steeds kosteloos weg hoor. Gauw maar doen dan. Mensen zoals jij zou ik niet als klant willen hebben als ik een bedrijf of shop had.
Man man man, geklaag waar initieel daar is nog erger dan hier, al lijkt TS later wel wat bij te draaien. En nog meer dan hier blijkt dat die monteur gewoon alles gedaan heeft zoals het hoort inzake het verplaatsen van het ISRA punt.
Kijkende naar de foto van de muuropbouw vraag ik me ook af of de monteur die opbouw wel geplaatst heeft. Vanaf deze hoek niet helemaal goed te zien, dus ik kan het zeker mis hebben, maar lijkt wel alsof dat er al langer zit en het een oudere muuropbouw betreft. Als die monteur deze kan alleen los heeft gehaald en weer vastgezet op bestaande schroefgaten valt ook daar weinig te verwijten. Is het wel allemaal niet en zat daar voor zijn bezoek niets op de muur had het wel netter gemogen naar mijn mening.
Voornamelijk een gevalletje verkeerde verwachtingen denk ik, waardoor er wat irritatie is ontstaan richting KPN / de monteur die eigenlijk niet terecht is.
Het is inderdaad een vervangende inbouwdoos waar eerder zo'n oude 'varkensnuit' aansluiting zat. Afwerking valt echt wel mee, zag het woordje scheef voorbij komen door de topic starter maar als ik die foto uit het kpn topic zie durf ik wel te stellen dat het helemaal waterpas is...
Beweging waarover geklaagd wordt is ook normaal, zit een printplaat in die op een houder ligt die pas naderhand erin wordt gestopt, hier zit 1/2mm marge op waardoor deze dus wat kan schuiven. Niks aan de hand.
Enige minpunt is dat het inbouwkastje niet helemaal strak tegen de muur aanzit omdat waarschijnlijk de schroef wat te lang is en deze of ingekort had moeten worden of een andere schroef had moeten gebruiken. Schoonheidsfoutje.
Gezien de 'vijandige' werkomgeving heeft de monteur prima werk geleverd en alles volgens opdracht opgeleverd.
Als KlaasdeJ die de klacht op de community van KPN heeft geplaatst ook de Ts is dan valt de monteur niets te verwijten.
Aan de foto is te zien dat het een wat oudere telefoonaansluiting betreft en ik herken deze telefoonaansluiting want in mijn woning is zo'n oudere telefoonaansluiting midden in de woonkamer ook aanwezig.
De telefoonkabel komt uit in een inbouwdoos die in de muur is gefreesd waar het ISRA 5 polige telefoon stopcontact in past en voor de afwerking een afdekdekplaat wordt geplaatst.
Die telefoonkabel kan sowieso niet verlegd worden want dan zou de monteur eerst onderzoek moeten gaan doen naar waar de kabel de woning binnen komt, vervolgens de kabel terug moeten gaan trekken in de hoop dat er geen breuk ontstaat en weer een nieuw aansluitpunt op de gewenste plaats moeten gaan maken.
Vijf minuten werk! trek er maar een dag voor uit of twee dagen voor het vervangen van de oude kabel want die bestaat uit massieve koperdraden.
De aansluiting is voor zover mogelijk redelijk netjes aan gelegd want zo te zien is de muur ook niet helemaal vlak en wat me wel opvalt is dat de afdekplaat van de gemaakte aansluiting niet in de afdekplaat is vastgeklikt.
Wat is er nu zo moeilijk aan om die afdekplaat vast te klikken want dan kunt u zelf ook.
Wellicht was het niet uw bedoeling om het aansluitpunt te laten verleggen maar alleen het doortrekken van de aansluitkabel van het modem naar de op u gewenste plaats had de monteur dat wel willen doen maar gaat niet de kruipruimte in.
Ik heb ook een monteur gehad. Deze heeft netjes aangelegd. Ook heeft hij voor mij naar boven een draad aangelegd. Ik heb meerdere keren al met kpn monteurs te maken gehad . Niet alleen waar ik nu woon maar ook in mijn vorige huis. Het gross van de monteurs weet wat service is.
De meeste monteurs komen in opdracht c.q. zijn ingehuurd door KPN. KPN is ten alle tijde eindverantwoordelijk. Zelf heb ik totaal geen klachten over de monteurs die geweest zijn na 4 x te zijn verhuisd. Keurig netjes de aansluitingen verricht en 1x zelfs wat extra voor mij gedaan. Nu in mijn huidige huis bj 1997 zit nog een ouderwets PTT kastje. Mocht de monteur die het glasvezel aanlegt niet op de juiste manier werkt mag hij gaan. De meterkast zit vlak naast de deur.
Een monteur heeft te maken met klanten en zijn loon wordt door deze klanten betaald. Ik geef nu €1.800,- per jaar uit aan diensten van KPN. Daar mag je wel iets voor terug verwachten in mijn beleving.
Dat hij de kabel niet teruggetrokken heeft en 2 meter verder omhoog heeft gehaald vind ik al klantonvriendelijk. Gat in de vloer zat er al. Je beroepen op formele regeltjes is toch niet klantvriendelijk te noemen.
Op de bon die door de monteur zelf is ondertekend staat duidelijk dat de klant moet tekenen en KPN geeft ook aan dat dit niet is toegestaan en dat de monteur in kwestie hier meer van hoort.
Op tweakers werd het 1 en ander uitgelegd en het was heel eenvoudig op te lossen. Als de monteur met de standaardkabel had laten zien dat de snelheid gehaald wordt die is afgesproken, had hij daarna een langere kabel kunnen achterlaten. Ik had getekend dat ik gezien heb dat de aansluiting goed is. Het snelheidsverlies van de langere kabel had ik dan wel voor lief genomen.
De kabel die uit de grond komt is kat3. 2meter kat7 kabel extra zal dan echt geen significant verschil maken in de snelheid.Een enkel kabeltje is vrij simpel weg te werken. 1 persoon had het over 10 meter kabel tussen isra punt en de modem, zonder probleem en ook nog door kpn zelf aangelegd ook.
Al met al mag de betreffende monteur wel eens op cursus sociale vaardigheden en klantgericht werken.
Heeft niets met klantvriendelijkheid te maken (heel gek misschien maar ik krijg een beetje de indruk dat u zelf ook niet al te vriendelijk gecommuniceerd...) maar met wel/geen officiële opdracht hiervoor te hebben ontvangen door KPN. Of het "maar" een klein stukje is of meer doet niet terzake.
Volgens mij mag een monteur bij een aansluiting niet zomaar op verzoek van de klant deze verplaatsen. Daar moet officieel een opdracht/aanvraag naar KPN gestuurd worden. Aan deze verplaatsing zijn kosten verbonden. U mag het niet zelf doen omdat kabels en aansluitpunten eigendom zijn van KPN.
Man man man, geklaag waar initieel daar is nog erger dan hier, al lijkt TS later wel wat bij te draaien. En nog meer dan hier blijkt dat die monteur gewoon alles gedaan heeft zoals het hoort inzake het verplaatsen van het ISRA punt.
Nog erger, op KPN geeft TS toe dat de monteur technisch gezien uitstekend werk verricht heeft:
De meeste monteurs komen in opdracht c.q. zijn ingehuurd door KPN. KPN is ten alle tijde eindverantwoordelijk. Zelf heb ik totaal geen klachten over de monteurs die geweest zijn na 4 x te zijn verhuisd. Keurig netjes de aansluitingen verricht en 1x zelfs wat extra voor mij gedaan. Nu in mijn huidige huis bj 1997 zit nog een ouderwets PTT kastje. Mocht de monteur die het glasvezel aanlegt niet op de juiste manier werkt mag hij gaan. De meterkast zit vlak naast de deur.
Hier dezelfde ervaring. In vergelijking met de topicstarter wel een andere aanpak: vooraf duidelijk aangegeven wat er niet-standaard is bij ons. Dat levert extra communicatie vooraf op, een opgewekte monteur die weet wat hij anders dan normaal moet doen en tenslotte een werkende aansluiting volgens contract.
Man,man,man.
Omdat jij een slechte ervaring hebt met 1 monteur, is kpn een slecht bedrijf?
Rotte appels heb je overal, dus die monteur kan best zo'n Rotte appel zijn.
Maar jij verwacht misschien wel te veel en is dat het probleem.
Ik heb juist hele goede ervaringen met kpn.
Heb nu 20 jaar glasvezel, als 1 van de eersten in Nederland.
Bij de eerste aansluiting alles draadloos, was niet zo'n succes achteraf ivm dikke muren in torenflat.
De rekening voor de extra draadloze verbindingsset en het stopcontact in de meterkast heb ik nooit gekregen, bewust of onbewust, was toch 100 euro.
Daarna monteur geweest om kabel te trekken, omdat draadloos te veel storing gaf op tv.
Glasvezel aangesloten op de 60 jaar oude kpn kabel ,zodat er niet geboord hoefde te worden, geen negatieve invloed op de snelheid.
Geen factuur voor gekregen.
En onlangs een verplichte monteur gehad om het 20 jaar oude kastje in de meterkast te vervangen voor een nieuwe.
Dit was nodig omdat ik mijn internetsnelheid had verhoogd en dat oude kastje was daar niet geschikt voor,kan nu tot 8 GB!!
Wederom gratis en zelfs de verhoging van de snelheid was gratis.
Sterker nog,ben nu zelfs 200 euro goedkoper uit het komende jaar.
KPN is voor mij de beste provider,geen reden tot klagen, laat staan dat ik overstap.