Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Op 1 juli 2024 ben ik van Buget Internet alles in 1 overgestapt naar Ziggo. Hiervan heb ik netjes dezelfde dag een bevestiging van opzegging ontvangen. Echter kreeg ik na het aansluiten bij Ziggo, van Buget Alles in 1 nog een extra termijn gefactureerd over september. De gewenste leverdatum lag op 16 augustus, want 15 juli heeft Ziggo de opzegging doorgegeven. Buget alles in 1 zegt hierop het volgende;
"In uw klacht geeft u aan dat uw nieuwe provider al is begonnen met leveren. Omdat dit via de overstapservice gaat is het de verantwoordelijkheid van ziggo om ons een sein te geven wanneer we uw contract kunnen stopzetten, dit is alleen niet gebeurd.
Om dit toch voor u zo snel mogelijk in orde te krijgen en om u niet met nog meer dubbele kosten te laten zitten heb ik vanuit de klachtenafdeling uw contract per 03-10 stopgezet. U heeft hier al een mail over ontvangen. Eventuele dubbele kosten die gemaakt zijn zouden bij Ziggo verhaald moeten worden."
Volgens Budget alles in 1 heeft Ziggo niks doorgegeven en zou het ook te maken hebben met stopzetten van levering bij Budget alles in 1.
De dubbele kosten hebben ze nu toch doorgerekend en het bewijs van overstap van Ziggo, gelooft Budget alles in 1 niet. Ik heb al 5 keer gebeld en gemaild, maar ze willen niet de extra factuur kwijtschelden.
Wat kan ik verder doen?
"In uw klacht geeft u aan dat uw nieuwe provider al is begonnen met leveren. Omdat dit via de overstapservice gaat is het de verantwoordelijkheid van ziggo om ons een sein te geven wanneer we uw contract kunnen stopzetten, dit is alleen niet gebeurd.
Om dit toch voor u zo snel mogelijk in orde te krijgen en om u niet met nog meer dubbele kosten te laten zitten heb ik vanuit de klachtenafdeling uw contract per 03-10 stopgezet. U heeft hier al een mail over ontvangen. Eventuele dubbele kosten die gemaakt zijn zouden bij Ziggo verhaald moeten worden."
Volgens Budget alles in 1 heeft Ziggo niks doorgegeven en zou het ook te maken hebben met stopzetten van levering bij Budget alles in 1.
De dubbele kosten hebben ze nu toch doorgerekend en het bewijs van overstap van Ziggo, gelooft Budget alles in 1 niet. Ik heb al 5 keer gebeld en gemaild, maar ze willen niet de extra factuur kwijtschelden.
Wat kan ik verder doen?
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Vragen aan Ziggo of ze het hebben door gegeven. Dit kan inderdaad vergeten zijn en dan heeft Budget gewoon gelijk. En als Ziggo het idd vergeten is, laat ze dan komen met een oplossing. Dit is niet aan jou om op te lossen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat dit een keertje fout gaat.
Het zal niet de eerste keer zijn dat dit een keertje fout gaat.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Als Ziggo belooft iets te doen en dat te laat of niet doet, is dat uiteraard niet het probleem van Budget. U zult uw pijlen op Ziggo moeten richten.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Budget geeft aan dat zij geen bericht van Ziggo hebben ontvangen, waarin Ziggo names jou de overeenkomst met hen opzegt. Ik ga er vanuit dat Budget Energie niet liegt over het niet ontvangen van de opzegging. De partij waarbij je moet aankloppen is Ziggo. Zij moeten óf je een schadevergoeding betalen óf aannemelijk maken dat hun opzeggingsbericht Budget heeft bereikt en wanneer dit hen heeft bereikt.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Zo te lezen heeft Ziggo namens u het abonnement bij Budget alles in 1 op 15 juli wel opgezegd en dan zou Budget alles in 1 op 16 augustus het abonnement moeten gaan stoppen.
Als Ziggo op 16 augustus met leveren is gestart dan is Budget alles in 1 nalatig geweest omdat Ziggo geen gebruik van het netwerk van Budget alles in 1 gebruik maakt en dus ook niet hoeft te vermelden dat zij het netwerk gaan gebruiken.
U ontvangt van Budget alles in 1 nog wel één maandfactuur omdat u tot 16 augustus van de dienst gebruik heeft kunnen maken maar dat is een soort van eindafrekening en het teveel betaalde krijgt u op uw rekening terug gestort.
Als Ziggo op 16 augustus met leveren is gestart dan is Budget alles in 1 nalatig geweest omdat Ziggo geen gebruik van het netwerk van Budget alles in 1 gebruik maakt en dus ook niet hoeft te vermelden dat zij het netwerk gaan gebruiken.
U ontvangt van Budget alles in 1 nog wel één maandfactuur omdat u tot 16 augustus van de dienst gebruik heeft kunnen maken maar dat is een soort van eindafrekening en het teveel betaalde krijgt u op uw rekening terug gestort.
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Het staat in het openingstopic.want 15 juli heeft Ziggo de opzegging doorgegeven.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Ziggo heeft TS op 16 augustus aangesloten, op dat moment hoort Ziggo (of welke provider dan ook) als je gebruik maakt van de overstapservice, de oplevering te melden bij in dit geval Budget.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Ziggo maakt gebruik van de kabel en Budget alles in 1 van de KPN telefoonlijn/glasvezel provider.
Ziggo hoeft de overnamedatum niet te bevestigen omdat Budget alles in 1 door Ziggo is op 15 juli al is geïnformeerd dat de levering door Ziggo een dag na einde Budget alles in 1 abonnement op 16 augustus in zou gaan.
Budget alles in 1 dient enkel de overname datum te weten als een provider hetzelfde netwerk gebruikt want op dat moment wordt het netwerk voor de nieuwe provider vrijgegeven.
Ziggo hoeft de overnamedatum niet te bevestigen omdat Budget alles in 1 door Ziggo is op 15 juli al is geïnformeerd dat de levering door Ziggo een dag na einde Budget alles in 1 abonnement op 16 augustus in zou gaan.
Budget alles in 1 dient enkel de overname datum te weten als een provider hetzelfde netwerk gebruikt want op dat moment wordt het netwerk voor de nieuwe provider vrijgegeven.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Zucht... Om te voorkomen dat een klant zonder internet/tv komt te zitten, geeft de nieuwe provider in geval van overstapservice het moment van oplevering/aansluiting door aan de oude provider.Ron5300 schreef: ↑26 nov 2024 16:57Ziggo maakt gebruik van de kabel en Budget alles in 1 van de KPN telefoonlijn/glasvezel provider.
Ziggo hoeft de overnamedatum niet te bevestigen omdat Budget alles in 1 door Ziggo is op 15 juli al is geïnformeerd dat de levering door Ziggo een dag na einde Budget alles in 1 abonnement op 16 augustus in zou gaan.
Budget alles in 1 dient enkel de overname datum te weten als een provider hetzelfde netwerk gebruikt want op dat moment wordt het netwerk voor de nieuwe provider vrijgegeven.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
wat u kunt doen is in de bevestigingsmail kijken of er idd een order is met een overstap.
als de overstap goed gaat krijgt u binnen 1 of 2 dagen een email van Ziggo met dat de overstap goed is gegaan. of u krijgt een mail met dat er gegevens ontbreken, in dat geval moet u binnen 5 werkdagen Ziggo bellen om alle informatie kloppend te maken doet u dat niet dan gaat Ziggo wel leveren maar dan wordt de overstap gestopt en dient u zelf de oude maatschappij op te zeggen.. Dus neem telefonisch contact op met Ziggo das toch handiger dan over en weer mailen.
als de overstap goed gaat krijgt u binnen 1 of 2 dagen een email van Ziggo met dat de overstap goed is gegaan. of u krijgt een mail met dat er gegevens ontbreken, in dat geval moet u binnen 5 werkdagen Ziggo bellen om alle informatie kloppend te maken doet u dat niet dan gaat Ziggo wel leveren maar dan wordt de overstap gestopt en dient u zelf de oude maatschappij op te zeggen.. Dus neem telefonisch contact op met Ziggo das toch handiger dan over en weer mailen.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Waarom blijf je steeds herhalen dat Ziggo het wel heeft doorgegeven? Heb jij soms een glazen bol? Het staat er toch duidelijk dat Budget niks heeft gehoord van Ziggo. Dat Ziggo aangeeft dat ze het hebben gedaan betekent niet dat het ook daadwerkelijk goed is doorgegeven. Dit is echt niet de eerste keer dat zoiets fout gaat.Ron5300 schreef: ↑26 nov 2024 16:57Ziggo maakt gebruik van de kabel en Budget alles in 1 van de KPN telefoonlijn/glasvezel provider.
Ziggo hoeft de overnamedatum niet te bevestigen omdat Budget alles in 1 door Ziggo is op 15 juli al is geïnformeerd dat de levering door Ziggo een dag na einde Budget alles in 1 abonnement op 16 augustus in zou gaan.
Budget alles in 1 dient enkel de overname datum te weten als een provider hetzelfde netwerk gebruikt want op dat moment wordt het netwerk voor de nieuwe provider vrijgegeven.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
zo jammer dat heel vaak de ts nooit meer de antwoorden leest.
-
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Het staat er duidelijk dat Budget beweert niks gehoord te hebben van Ziggo.Methusalah schreef: ↑26 nov 2024 18:19Het staat er toch duidelijk dat Budget niks heeft gehoord van Ziggo.
Het is van de gekke dat anno 2024 de overstapregeling niet goed werkt. Ik meen dat het een keuze is wanneer je als klant een nieuwe overeenkomst aangaat: wilt u dat wij uw overstap melden bij de oude leverancier? Dat is bv ook van belang voor nummerbehoud, als daar in dit geval sprake van is.
Ziggo zegt wel 30 dagen nodig te hebben en max 3 maanden vooruit te kunnen opzeggen.
Als het goed is staat dat vermeld in je welkomstmail: u maakt wel/geen gebruik van de overstapservice.
Re: Dubbele kosten bij overstap van Budget alles in 1 internet naar Ziggo
Dit is letterlijk de laatste zijn uit het topic van TS. En daarna is deze niet meer ingelogd. Dat kan betekenen dat TS meeleest zonder ingelogd te zijn of dat TS zijn verhaal gedaan heeft en geen interesse meer heeft in antwoorden. In beide gevallen krijgen we hier geen antwoorden op de vragen en kunnen we alleen antwoorden door aannames te maken en daarop los te gaan. Laat dat nu juist een van de sterke punten zijn van sommige forum leden
Onkruid71
vindt dit leuk