Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Ik ben laaiend,je betaald extra voor een pakje te laten bezorgen
En dan krijg je een mail dat door de grote drukte heb pakje is afgeleverd bij een afhaalpunt
Waarom menen ze dat ik online bestel?
Omdat ik niet meer mobiel ben
Het afhaalpunt ,daar ligt een trap voor,die kan ik niet meer op
Ben ik nog afhankelijk van anderen om dat op te halen
En dan krijg je een mail dat door de grote drukte heb pakje is afgeleverd bij een afhaalpunt
Waarom menen ze dat ik online bestel?
Omdat ik niet meer mobiel ben
Het afhaalpunt ,daar ligt een trap voor,die kan ik niet meer op
Ben ik nog afhankelijk van anderen om dat op te halen
- Senso
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52
Beste antwoord
Gekozen door wikop
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Ja, het is druk om deze tijd van het jaar. Maar zowel dat als de vraag of het voor de post duidelijk was dat het aan de deur bezorgd moet worden, zijn volkomen irrelevant. Als PostNL bepaalt dat je het op een afhaalpunt moet ophalen, zijn zij er voor verantwoordelijk dat ook minder validen toegang hebben. En dat geldt niet alleen voor officiële postkantoren, maar ook voor agentschappen of afhaalpunten waar "PostNL" op de gevel staat. Het besluit om vanwege bezuinigingen postkantoren te sluiten ontslaat ze niet van die plicht.
Natuurlijk is het de vraag of klagen helpt. Mijn ervaring heeft getoond dat afpoeieren de gebruikelijke methode is bij dit bedrijf. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het verzekeren van pakketten naar het buitenland. Daarmee heb ik aan verzekeringskosten veel meer bespaard dan de kosten van vermiste goederen, want uitbetaling bij vermissing is een grote zeldzaamheid en duurt tot 4 maanden vanwege het "onderzoek". Een onderzoek dat meestal eindigt in "Uw zending is bezorgd", iets wat je natuurlijk niet kan controleren.
Natuurlijk is het de vraag of klagen helpt. Mijn ervaring heeft getoond dat afpoeieren de gebruikelijke methode is bij dit bedrijf. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het verzekeren van pakketten naar het buitenland. Daarmee heb ik aan verzekeringskosten veel meer bespaard dan de kosten van vermiste goederen, want uitbetaling bij vermissing is een grote zeldzaamheid en duurt tot 4 maanden vanwege het "onderzoek". Een onderzoek dat meestal eindigt in "Uw zending is bezorgd", iets wat je natuurlijk niet kan controleren.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Tja.... volgens mijn is het al heel lang zo dat dit een drukke periode is.
Is vind het vervelend voor je maar niet geheel onverwacht.
Ik ben dan wel benieuwd wat je hebt betaald wat garagandeerd dat het aan je deur wordt bezorgt. Voor zo ver ik weet bestaat die garantie niet.
Is vind het vervelend voor je maar niet geheel onverwacht.
Ik ben dan wel benieuwd wat je hebt betaald wat garagandeerd dat het aan je deur wordt bezorgt. Voor zo ver ik weet bestaat die garantie niet.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
U maakt een afspraak met de afzender. Daar moet u dus gaan klagen. En dat klagen kan alleen als zij beloofd hebben om zonder voorwaarden bij u thuis te bezorgen.
En ook al zou de afzender de enkele afspraak hebben thuis bezorgen, we zitten nu in de drukste tijd van het jaar. Elke bezorgdienst heeft op dit moment onderbezetting.
En ook al zou de afzender de enkele afspraak hebben thuis bezorgen, we zitten nu in de drukste tijd van het jaar. Elke bezorgdienst heeft op dit moment onderbezetting.
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Natuurlijk kan ik op die vraag ingaan. Maar daar ben je toch ook niet mee geholpen. Het gemak van velen is niet altijd het gemak van het individu. Daar loop je dus tegen aan, maar is dat niet met alles zo?
Wat voor jullie een werkbare oplossing is? Geen idee eigenlijk. Misschien benoemde je het al zijdelings: accepteren dat je met beperkingen te maken hebt, en dat je voor sommige dingen wat extra hulp kunt gebruiken. Maar weet je? Soms doen mensen het met plezier voor je. Vindt zo iemand, maak je een ander nog blij ook, juist omdat diegene wat voor je kan doen.
AxBeer123987
en wikop
vinden dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Ik heb het al opgelost,iemand heeft het gehaald voor me
En ja,ik weet dat dit een drukke tijd is
Maar in dit geval vind ik dat niet mijn probleem
De post was het pakje kwijt geraakt,die hebben er bijna 7 weken over gedaan om het terug te vinden
En ja,ik weet dat dit een drukke tijd is
Maar in dit geval vind ik dat niet mijn probleem
De post was het pakje kwijt geraakt,die hebben er bijna 7 weken over gedaan om het terug te vinden
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Het komt bij ons ook geregeld voor, ook in de niet drukke periodes . We hebben u gemist.
En dan was ik gewoon thuis en heb niemand op de Ring camera bij de voordeur gezien. Ook hebben ze de mogelijkheid ,waar ik op de app toestemming voor heb gegeven, het pakket in de pakket container onder de brievenbus te deponeren.
In het begin werd ik boos en diende ik een klacht in, nu heb ik zoiets, zonde van de tijd
En dan was ik gewoon thuis en heb niemand op de Ring camera bij de voordeur gezien. Ook hebben ze de mogelijkheid ,waar ik op de app toestemming voor heb gegeven, het pakket in de pakket container onder de brievenbus te deponeren.
In het begin werd ik boos en diende ik een klacht in, nu heb ik zoiets, zonde van de tijd
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Zoals ook voor rolstoelgebruikers. Daar zou ik zeker over klagen bij de transporteur en de verzender.
wikop
vindt dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Het probleem is vaak dat de afhaalpunten kleine winkels zijn van kleine ondernemers. Die hebben niet altijd de middelen om iets rolstoelvriendelijk te maken. Een grote winkelketen heeft mogelijkheden om de entree van het pand aan te passen maar je kan dat eigenlijk niet eisen van een kleine "cornershop" die wat bij moet verdienen met pakketjes. Je kunt natuurlijk een middelvinger opsteken naar die ondernemers en zeggen dat ze geen pakketpunt meer mogen zijn en dat alleen grote ketens nog dat werk mogen aannemen..... Hebben we in ieder geval weer wat anders om over te klagen.
Maar bij alle pakketbezorgers die ik ken kan je in hun app een alternatief afleverpunt opgeven. Dan kan je een afleverpunt opgeven waarvan je weet dat je er naar binnen kunt.
wikop
vindt dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Eens. Openbare ruimtes horen al jaren toegankelijk te zijn voor minder-validen.
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Je hebt zelf vaak niet de keuze naar welk afhaalpunt de bezorger het pakket naar toe brengt.
wikop
vindt dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Ho, dat zou betekenen dat ongeveer 99% van Nederland niet meer mobiel is, als iedereen die online besteld daar onder valt.
Maar ik denk dat ze denken dat je online bestelt omdat het makkelijk is, omdat het goedkoper is dan in een fysieke winkel of omdat het niet te krijgen is in een fysieke winkel. Net zoals bijna iedereen in Nederland.
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Jullie hebben allemaal natuurlijk gelijk
En er is 400 meter een afhaalpunt zonder trappen
Alleen kreeg ik die keuze niet,het was al afgegeven bij dat met die trap
Zal het denk ik maar onder de noemer pech zetten?
Pakketje nog nagekeken,verpakking dan,stond duidelijk op,moet thuis bezorgd worden,tja,tante post doet wat ze zelf wil
En er is 400 meter een afhaalpunt zonder trappen
Alleen kreeg ik die keuze niet,het was al afgegeven bij dat met die trap
Zal het denk ik maar onder de noemer pech zetten?
Pakketje nog nagekeken,verpakking dan,stond duidelijk op,moet thuis bezorgd worden,tja,tante post doet wat ze zelf wil
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Niemand leest wat er op een pakje staat. Alles gaat automatisch en dmv een barcode. Als de verzender zelf geen afspraken maakt met PostNL kan deze wel alles op de doos zetten, maar tante Post doet wat er vooraf overeen gekomen is.
wikop
vindt dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Maar wie zegt dat dat niet de afspraak is, die gemaakt is om thuisbezorgt te worden door de verzender?
wikop
vindt dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Omdat je dan niet met een pakketbezorger moet versturen, maar met een transportbedrijf.
wikop
vindt dit leuk
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Ik geloof dat ik niet duidelijk genoeg was
Het pakketje kwam uit frankrijk,en er stond in het nederlands op thuis bezorgen
Net kontakt gehad met de webshop,en die hebben wel duidelijk aangegeven thuis bezorgen
En dat heeft e post dus geweten,anders hadden ze het niet in het nederlands er op geschreven,want dat een franse webshop in het nederlands schrijft,da geloven jullie zelf toch niet?
Het pakketje kwam uit frankrijk,en er stond in het nederlands op thuis bezorgen
Net kontakt gehad met de webshop,en die hebben wel duidelijk aangegeven thuis bezorgen
En dat heeft e post dus geweten,anders hadden ze het niet in het nederlands er op geschreven,want dat een franse webshop in het nederlands schrijft,da geloven jullie zelf toch niet?
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
Het was bezorgd door PostNL, met balpen erop geschreven of sticker met druk of print? Bij postsorteercentrum wordt normaliter alles automatisch gescand. Bij brieven en briefpakjes vind je de scan terug in de PostNL app. Bij paketten niet.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar
In dat geval maakt de Franse verkoper afspraken met de Franse bezorgdienst. Die besteden het dan in Nederland weer verder uit. Maar het gaat om de afspraak tussen verkoper en de eerste bezorgdienst. Wat er op het pakket geschreven word is niet relevant, geen enkele scanner kan dat lezen.wikop schreef: ↑05 dec 2024 22:56Ik geloof dat ik niet duidelijk genoeg was
Het pakketje kwam uit frankrijk,en er stond in het nederlands op thuis bezorgen
Net kontakt gehad met de webshop,en die hebben wel duidelijk aangegeven thuis bezorgen
En dat heeft e post dus geweten,anders hadden ze het niet in het nederlands er op geschreven,want dat een franse webshop in het nederlands schrijft,da geloven jullie zelf toch niet?