Geschil met Europarcs na bezoek

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
edeble66

Geschil met Europarcs na bezoek

Ongelezen bericht door edeble66 »

Mijn moeder wilde wat speciaals gaan doen met de familie voor haar 80 jarige verjaardag. Helaas liep dit zoals we hoopte.....Vrijdagmiddag kwamen we aan en nadat we door de receptie waren geholpen gingen we naar het huis toe. Daar aangekomen constateerde we dat echt alles nog vies en stoffig was. Ook waren afvalemmers in de badkamer nog vol met afval. Zelf maar even een doekje over gehaald en borden en glazen/bestek in vaatwasser gedaan. Toen de bedden opmaken. We miste een en ander en dus naar de receptie waar we snel geholpen werden. Rond 19:30 kwamen we erachter dat het huisje koud bleef en we hadden geen warm water. Naar de cv ketel gelopen en deze stond in storing. Paar keer reset gegeven maar hielp niks. Gebeld met de receptie en doorgegeven. Ze hoopte nog storingsmonteur te kunnen sturen en zouden terugbellen. Niks meer vernomen. Zitten we dan met 12 man zonder warm water in een koud huisje. We hoopte dat het dan maar de volgende ochtend vroeg opgelost zou worden. Volgende ochtend om 8:00 nog niks gehoord dus gebeld met storingsnummer. Deze medewerker nam onze klacht aan en ging ermee aan de slag en zou mij terugbellen. Rond 8:30 deed hij dat idd en gaf aan dat dit huisje nooit verhuurd had mogen worden. CV ketel was al een tijd kapot en moest vervangen worden. Zitten we dan met z'n 12'en. Sommige vrij moeten nemen en een moeder die 1450 euro betaald had voor een mooi weekend vol met mooie herinneringen met haar kinderen en kleinkinderen. Wij om 9:00 naar de receptie.. Er was nog geen oplossing maar ze gingen hun best doen. Ze moesten eerst gesprek met technische dienst afwachten. Er kon nog steeds niemand douchen. Rond 12 uur opnieuw naar receptie en daar kwam het nieuws. Aanbod ander groot huisje op ander park of een kleiner huisje verderop om te douchen. Aangezien we geen zin hadden om alle spullen in te pakken en weer paar uur ergens anders op park te gaan zitten gekozen voor huisje om te douchen. Zaterdagavond spullen in afwasmachine gedaan en deze schoot na 15 minuten in storing. en dit bleef die doen. Dus elke keer zelf de afwas gedaan voor grote groep en zondagochtend melding gemaakt bij receptie. Kwam iemand langs en gaf aan dat die nieuw was dus nog garantie had als idd storing nog aanwezig was. Hij heeft reset gegeven en zou na 30 munten terugkomen. 1 iemand in huisje achtergebleven omdat er een hond was anders kwam niemand van het park in het huisje niemand meer gezien. Besloten om zondag naar huis te gaan. We waren er wel een beetje klaar mee. Bij thuiskomst een klacht ingediend en ondanks terugkoppeling dat deze binnen 4 weken opgepakt zou worden werd dit 6 weken. Reactie excuses en we kregen voucher twv 260 euro en niet akkoord gegaan. Hierop kwam de reactie na weer 6 weken dat dit het maximale bedrag was en dat klacht gesloten gaat worden.

We hebben geen rechtsbijstandverzekering. Kunnen we nog in verweer gaan tegen de beslissing of kan dit eenzijdig gesloten worden? Wat moet je met een voucher als je nu al weet na deze behandeling dat je er niet meer naar toe gaat.

BL2

Re: Geschil met Europarcs na bezoek

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo veel onvrede en zo te lezen zeker terechte klachten, maar waarom het park toch "beschermen" en geen naam noemen ?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dit is wel bedroevend. Laten we beginnen met: Wat zie jij als redelijke compensatie?

Pas als je weet wat, kan je verder met de hoe.

BL2 schreef:
14 dec 2024 09:18
Zo veel onvrede en zo te lezen zeker terechte klachten, maar waarom het park toch "beschermen" en geen naam noemen ?
Titel gemist? :)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
16 dec 2024 07:29
BL2 schreef:
14 dec 2024 09:18
Europarcs is de naam van de overkoepelende organisatie, BL2 vraagt zich af welke specifieke park binnen de groep dit betreft.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

edeble66 schreef:
12 dec 2024 11:58
.....Rond 8:30 deed hij dat idd en gaf aan dat dit huisje nooit verhuurd had mogen worden. CV ketel was al een tijd kapot en moest vervangen worden. ...
Als U dit kunt bewijzen dan is dit volgens mij een hele geldige reden om al uw geld terug te krijgen. Ze hadden U dit huis nooit mogen aanbieden en aangezien er geen ander beschikbaar was (zoals U zelf aangeeft) is geld terug de enige optie.
Maar helaas bent U zelf akkoord gegaan met allerlei excuses dus of het nog een sterke zaak kan worden weet ik niet.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Methusalah schreef:
16 dec 2024 07:29
Parken kunnen erg verschillen. Wij zijn nogal van de Landal, altijd prima. Maar er zijn ook enkele parken van Landal waar we erg ontevreden over waren.
Dan is het dus interresant om te weten over welk Europarcs park dit nu gaat, in de hoop dat de Topicstarter nog weer online komt....

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Allemaal terechte klachten.
Maar waarom zelf gaan schoonmaken?
Het eerste wat ik altijd doe is het huisje controleren,.
Gelukkig is dit meestal goed.
Maar heb ook wel eens gehad dat er verschillende zaken niet klopten, nu dan sta ik gelijk weer bij de receptie.
1 x een ander huisje gekregen en 1 x een complete schoonmaak ploeg.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik schat in dat er in dit geval recht is op een vermindering van de huurprijs. Een voucher is echt niet oke. Ik kan geen inschatting maken van de hoogte van het bedrag waar je recht op heb. Het is mogelijk om dat via de rechter af te dwingen, maar aan die route zit wel een prijskaartje.

edeble66

Ongelezen bericht door edeble66 »

Bedankt voor de reacties. Betrof in dit geval Europarcs Poort van Amsterdam. Ik had zelf de helft van de huur teruggevraagd ipv van nu aangeboden 10% en schoonmaakkosten. Daarnaast zit ik zeker niet op een voucher te wachten want ik zal niet teruggaan naar een van de parken. Gaat me in dit geval ook om het geval dat ze niet openstaan om een geschil/klacht netjes op te willen lossen.

Plaats reactie