Cadeaubon Lucardi werkt niet
Cadeaubon Lucardi werkt niet
Het is op dit moment niet mogelijk om met een cadeaubon te betalen op de website van Lucardi. In de algemene voorwaarden en op de cadeaubon is het duidelijk aangegeven dat de cadeaubon geldig is (zou moeten zijn) op de website.
Lucardi geeft alleen aan dat ze eraan werken (de betaalmethode met cadeaubon staat zeker al een week uit) en bieden geen alternatief of compensatie om je cadeaubon alsnog te kunnen gebruiken online.
Lucardi geeft alleen aan dat ze eraan werken (de betaalmethode met cadeaubon staat zeker al een week uit) en bieden geen alternatief of compensatie om je cadeaubon alsnog te kunnen gebruiken online.
Re: Cadeaubon Lucardi werkt niet
Als het niet online kan zou ik naar de winkel gaan. Andere mogelijkheden zijn er toch niet?
Probleem is blijkbaar bekend en er wordt ook aan gewerkt. Er is wel zeker een alternatief namelijk naar de winkel gaan. We leven niet in Amerika dus roepen om compensatie lijkt mij totaal overbodig.Barb_ schreef: ↑19 dec 2024 09:39Het is op dit moment niet mogelijk om met een cadeaubon te betalen op de website van Lucardi. In de algemene voorwaarden en op de cadeaubon is het duidelijk aangegeven dat de cadeaubon geldig is (zou moeten zijn) op de website.
Justmeagain
, bupaul
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
Deze cadeaubon is uitgekozen zodat diegene niet naar de winkel hoef te gaan. Aangezien het dan een uur rijden is.
Dit is geen alternatief. Op de cadeaubon staat vermeld dat het zowel in de winkel en in de website geldig is.
Ze komen hun eigen algemeen voorwaarden niet na. Hier is de consument de dupe van.
Ik snap dat je naar de winkel kan lopen maar ze verkopen nu een product/service die ze dus niet waar kunnen maken.
En cadeaubon terugleveren is geen optie.
Dit is geen alternatief. Op de cadeaubon staat vermeld dat het zowel in de winkel en in de website geldig is.
Ze komen hun eigen algemeen voorwaarden niet na. Hier is de consument de dupe van.
Ik snap dat je naar de winkel kan lopen maar ze verkopen nu een product/service die ze dus niet waar kunnen maken.
-
**** happens. Ze werken er aan. Geduld is een schone zaak.Barb_ schreef: ↑19 dec 2024 12:20Deze cadeaubon is uitgekozen zodat diegene niet naar de winkel hoef te gaan. Aangezien het dan een uur rijden is.
Het heeft totaal geen zin om hier een halszaak van te maken.
Ook is er nog geen schade geen dus er is geen enkele grond voor compensatie momenteel.
bupaul
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
Dus eigenlijk is je standpunt dat een bedrijf geen storing o.i.d. mag hebben?
Papegaaiduiker
, Nevyn
en bupaul
vinden dit leuk
Een uur rijden naar een Lucardi winkel met 125 vestigingen in Nederland? Hoeveel uur is het rijden naar een rechtbank als je er een rechtszaak van wilt maken?
Papegaaiduiker
, Aygulf
en cherokee
vinden dit leuk
Ik zie op https://nl.trustpilot.com/review/www.lucardi.nl voorbij komen dat er al in juni problemen waren met die cadeaubonnen. En als ik de reviews mag geloven, zijn webshop leveringen een rampenplan.
Voortaan maar of geld overboeken of bij Siebel of bij de Bijenkorf een cadeaukaart kopen.
Voortaan maar of geld overboeken of bij Siebel of bij de Bijenkorf een cadeaukaart kopen.
Consumenneke
vindt dit leuk
"Lucardi geeft alleen aan dat ze eraan werken (de betaalmethode met cadeaubon staat zeker al een week uit) en bieden geen alternatief of compensatie om je cadeaubon alsnog te kunnen gebruiken online."
Blijkbaar technisch probleem waar aan gewerkt wordt. Wat stelt u zich dan voor bij een alternatief? Lijkt me nogal simpel: naar de winkel gaan. En hoe wilt u compensatie, een bedrag op uw bankrekening en ook nog uw cadeaukaart in de winkel verzilveren? Gewoon die kaarten niet meer geven en voor nu lekker naar de winkel (in deze tijd extra openingstijden). Meteen dat geroep om "compensatie"......
Blijkbaar technisch probleem waar aan gewerkt wordt. Wat stelt u zich dan voor bij een alternatief? Lijkt me nogal simpel: naar de winkel gaan. En hoe wilt u compensatie, een bedrag op uw bankrekening en ook nog uw cadeaukaart in de winkel verzilveren? Gewoon die kaarten niet meer geven en voor nu lekker naar de winkel (in deze tijd extra openingstijden). Meteen dat geroep om "compensatie"......
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
-
Wat een gezeur weer. Dat de cadeaubonnen even niet werken op de site, maakt niet dat het onmogelijk is om ze te gebruiken. Trek desnoods dat uurtje uit om te shoppen, in de winkel uit te geven. En geloof me, de medewerkers kunnen u helpen door via hun kassa's de bestelling te maken en af te leveren in hun winkel. Ook dan kunt u met een cadeaukaart betalen vóór of ná het afhalen. Als u iets heeft gezien met korting op de site, kunt u dat aangeven en dan zullen ze deze wel geven.
Sprekende uit ervaring als oud-Lucardimedewerker.
Papegaaiduiker
Sprekende uit ervaring als oud-Lucardimedewerker.
Papegaaiduiker
-
Bol.com is ook humeurig met het accepteren van cadeaubonnen. De ene keer accepteert ze wel , een andere keer blokkeert ze de bon. Ergelijk!!! Je weet niet waar je aan toe bent bij dit bedrijf.
-
De ontvanger van de cadeaukaart heeft (nog) geen overeenkomst met Lucardi en daarom zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing in deze relatie. Er is in principe niets mis met het aanbieden van cadeaukaarten die alleen in de winkel te gebruiken is. De vraag is of Lucardi met de koper heeft afgesproken dat de cadeaukaart ook in de webshop zou werken. Zo ja, dan schiet Lucardi tekort in haar nakomingsverplicht. Ik heb in de algemene voorwaarden gezocht op cadeaukaart en giftkaart en niets gevonden.
Juridisch is er wel het een en ander mis. De algemene voorwaarden worden niet van toepassing verklaard op de overeenkomst en er is geen bestelknop met betaalverplichting.
Juridisch is er wel het een en ander mis. De algemene voorwaarden worden niet van toepassing verklaard op de overeenkomst en er is geen bestelknop met betaalverplichting.
Een cadeaukaart moet te gebruiken zijn. Een storing van een week is erg lang. Vaak is er een geldigheidsduur van twee jaar en de kaart kan ondertussen wel verkopen. Wanneer de ontvanger van de kaart een maand in het ziekenhuis ligt en de kaart in die tijd verloopt, dan krijgt hij naar mijn verwachting nul op het rekest bij de rechter. Waarom zou dat voor een winkel anders zijn?
Zou dat niet meer aan de gebruiker van die bon liggen? Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat een bon geblokkeerd werd. Bij een mislukte betaling wordt de bon binnen enkele uren weer op je account bijgeschreven.Engelengeduld schreef: ↑20 dec 2024 10:24Bol.com is ook humeurig met het accepteren van cadeaubonnen. De ene keer accepteert ze wel , een andere keer blokkeert ze de bon. Ergelijk!!! Je weet niet waar je aan toe bent bij dit bedrijf.
-
@alfatrion
De kaart kan zowel in de winkel als in de webshop te gebruiken zijn, de IT is bezig met de technische issue fixen op de site, dus dat deel kan even niet gebruikt worden. Dat betekent toch niet dat de kaart in z'n geheel onbruikbaar is?
TS kan nog steeds een bestelling plaatsen in de winkel en met de kaart betalen. Ik zie vooralsnog geen problemen.
De kaart kan zowel in de winkel als in de webshop te gebruiken zijn, de IT is bezig met de technische issue fixen op de site, dus dat deel kan even niet gebruikt worden. Dat betekent toch niet dat de kaart in z'n geheel onbruikbaar is?
TS kan nog steeds een bestelling plaatsen in de winkel en met de kaart betalen. Ik zie vooralsnog geen problemen.
Welke schade heb je geleden omdat je om compensatie vraagt? Ze geven al aan dat er blijkbaar een technisch probleem is, dus wacht gewoon even totdat is opgelost. Dingen werken meestal goed (en dan valt het niemand op), maar soms zijn er wel eens problemen. Zal je zelf toch ook wel eens hebben lijkt me?Barb_ schreef: ↑19 dec 2024 09:39Het is op dit moment niet mogelijk om met een cadeaubon te betalen op de website van Lucardi. In de algemene voorwaarden en op de cadeaubon is het duidelijk aangegeven dat de cadeaubon geldig is (zou moeten zijn) op de website.
-
Zou bijna vergeten dat dit een site is voor consumentenkwesties.
Problemen met de cadeaubon zijn doorgaans een voorbode van grotere problemen. De techniek is meestal afkomstig van twee grote cardhandlingbedrijven; als daar iets fout gaat weet half Nederland het. Het is waarschijnlijk een boekhoudkundig probleem tussen de partij die tegoeden beheert en de webshop. Bij de grote winkelketens is 95% van alle giftcards niet gedekt via een verzekering of derdenrekening, dus wacht niet te lang met verzilveren.
Neem uw oom/tante mee voor een dagje shoppen met gebak.
Problemen met de cadeaubon zijn doorgaans een voorbode van grotere problemen. De techniek is meestal afkomstig van twee grote cardhandlingbedrijven; als daar iets fout gaat weet half Nederland het. Het is waarschijnlijk een boekhoudkundig probleem tussen de partij die tegoeden beheert en de webshop. Bij de grote winkelketens is 95% van alle giftcards niet gedekt via een verzekering of derdenrekening, dus wacht niet te lang met verzilveren.
Neem uw oom/tante mee voor een dagje shoppen met gebak.
Een storing van een week is 1% van de levensduur. Vrij overzichtelijk. De porté van mijn reactie is vooral dat ik de reactie van TS nogal overtrokken vind.alfatrion schreef: ↑20 dec 2024 10:28Een cadeaukaart moet te gebruiken zijn. Een storing van een week is erg lang. Vaak is er een geldigheidsduur van twee jaar en de kaart kan ondertussen wel verkopen. Wanneer de ontvanger van de kaart een maand in het ziekenhuis ligt en de kaart in die tijd verloopt, dan krijgt hij naar mijn verwachting nul op het rekest bij de rechter. Waarom zou dat voor een winkel anders zijn?
Ik deel je mening dat, als de kaart in die week zou verlopen, je een terechte claim kunt hebben. Maar van die situatie is hier geen sprake. En dan nog is de vraag hoe een rechter zou oordelen over het feit dat de kaart gewoon in de winkel gebruikt en ingeleverd kan worden. Het is in zijn algemeenheid niet onmogelijk de kaart te gebruiken.
Ik ben al zeer veel jaren frequent gebruiker van Bol en ook van hun cadeaubonnen. Nog nooit ook maar één probleem ervaren.Engelengeduld schreef: ↑20 dec 2024 10:24Bol.com is ook humeurig met het accepteren van cadeaubonnen. De ene keer accepteert ze wel , een andere keer blokkeert ze de bon. Ergelijk!!! Je weet niet waar je aan toe bent bij dit bedrijf.