Sportschool adverteert met tarieven voor slechts 6 weken

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Josrinsema

Sportschool adverteert met tarieven voor slechts 6 weken

Ongelezen bericht door Josrinsema »

Sportschoolketen adverteert met tarieven die slechts voor 6 weken gelden.
Daarna zijn de tarieven het dubbele tarief.. Mag dit zomaar?

Afbeelding

criticus2

Re: Sportschool adverteert met tarieven voor slechts 6 weken

Ongelezen bericht door criticus2 »

ze zijn blijkbaar goed transparant daarin. waarom zou het niet mogen? Als het niet bevalt, gewoon naar een andere sportschool denk ik dan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee hoe je het nog duidelijker wil hebben, sorry. Wat is nou precies je probleem hiermee?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Denk je dat het verboden is om een korting te geven over een van te voren bepaald tijdvak? Dit gebeurd ook bij kranten, tijdschriften, internet, telefoon, alarminstallatie, Energie en nog veel meer. Eigenlijk eerder opvallend als het niet gebeurd. Wil je dat gaan verbieden?

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

De schoften, zomaar 6 weken korting geven en dat dan ook nog eens helder uitleggen.
Schandalig.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Is een kwestie van goed lezen. Ze adverteren met de normale prijzen en geven als actie 6 weken korting. Dus wat TS schrijft klopt helemaal niet. En verder is dit een schoolvoorbeeld van duidelijkheid in een advertentie. Kortom ik zie geen enkel probleem.

witte angora

Zit er even goed naar te kijken. De spijkers-op-laag-water onduidelijkheid zit hem er natuurlijk in dat de korting per 4 weken wordt getoond, terwijl er 6 weken korting wordt toegezegd. Dat zou misschien ietsje duidelijker kunnen.

In een tijd waarin een bestelknop ook het woord betaalverplichting moet bevatten, omdat sommigen niet snappen dat bestellen per definitie betalen betekent, zou dit inderdaad zomaar een heikel punt kunnen zijn.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee dit mag zeker niet zomaar. Korting zou minimaal voor 6 maanden moeten zijn... Je kunt een klacht indienen bij de consumentenbond.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zeker meteen lid worden van die consumennekebond met korting voor deze eerste vijf weken?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

ZeerPrivé schreef:
19 dec 2024 10:45
Nee dit mag zeker niet zomaar. Korting zou minimaal voor 6 maanden moeten zijn... Je kunt een klacht indienen bij de consumentenbond.
Kan je dat onderbouwen of is dit sarcasme?

ZeerPrivé

Methusalah schreef:
19 dec 2024 10:50
ZeerPrivé schreef:
Ik denk ik geef een antwoord wat nergens op slaat, dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn. Had even niet aan jou gedacht.

witte angora

Thijs124 schreef:
Zeker meteen lid worden van die consumennekebond met korting voor deze eerste vijf weken?
Nee, die hoort natuurlijk ook minimaal 6 maanden korting te geven.

Dat zijn er dus twéé die het niet begrijpen. :lol:

ZeerPrivé

witte angora schreef:
19 dec 2024 11:04
Thijs124 schreef:
Nee, die hoort natuurlijk ook minimaal 6 maanden korting te geven.

Dat zijn er dus twéé die het niet begrijpen. :lol:
Da's een goeie. :mrgreen: Als Thijs die 6 maanden korting niet krijgt, kan hij CB voor het gerecht slepen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo duidelijk, al denk ik wel te begrijpen wat de bedoeling is.

Ik zie de kolom voordeel, 2 jaar abo. Lijkt me wel wat. Hm, mooi compleet pakket ook. En onderaan staat keurig de prijs, van 52,95 voor 26,48. Dat is een mooie korting omdat ik 2 jaar lid blijf.

Dat wordt dan ook een mooie tegenvaller als voor de tweede periode van vier weken een bedrag van 0,5 x 26,48 + 0,5 x 52,95 wordt afgeschreven en voor de derde periode gewoon 52,95.

Het was wat mij betreft pas echt duidelijk geweest als direct bij het aanbod met de doorgestreepte prijs had gestaan “na 6 weken betaalt u…”

Natuurlijk mag de sportschool zelf bepalen hoeveel korting ze geven en over welke periode, maar op deze manier (zes weken korting en per vier weken betalen) maken ze het zichzelf lastig en voor de klant minder duidelijk.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

ZeerPrivé schreef:
19 dec 2024 10:52
Methusalah schreef:
ZeerPrivé schreef:
Ik denk ik geef een antwoord wat nergens op slaat, dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn. Had even niet aan jou gedacht.

Als je lang genoeg op het internet zit dan verbaast niets je meer. Daarom is het handig om /s te gebruiken, de sarcasme tag. Dit valt namelijk niet zo maar meer uit alleen de geschreven tekst te halen.

Als mensen tegenwoordig weer durven te claimen dat de aarde plat is, dan is jouw opmerking in vergelijking een stuk geloofwaardiger.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De 50% actiekorting van 6 weken is alleen van toepassing bij het afsluiten van een 1 of 2 jarig abonnement en na die 6 weken vervalt die korting maar zit men zo te lezen wel aan het abonnement vast.
De getoonde tarieven worden inclusief de van voor prijs getoond maar dan weer niet met een verwijzing naar de actievoorwaarden en de ingangsdatum van het abonnement.
Een nieuw lid zou toch als eerste willen weten of de sportschool aan de wensen voldoet en als dat het geval is een langdurig abonnement aangaan maar volgens de advertentie kan dat pas als een lid zich ingeschreven heeft.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag van TS is slechts met "ja, natuurlijk mag dat" te beantwoorden.

De daarnaast opkomende vraag of de advertentie duidelijk genoeg is, zou ik ook direct met "ja" beantwoorden, maar daarover kunnen zo te lezen de meningen verschillen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het zou mooier zijn als de sportschool erbij had vermeldt dat na zes weken het niet-actie tarief geldt en dat tarief ook expliciet zou vermelden.

Maar voor mij is de advertentie wel duidelijk, de geadverteerde tarieven gelden voor de eerste zes weken, daarna betaal je het dubbele.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
19 dec 2024 13:42
... en dat tarief ook expliciet zou vermelden.
Het staat er toch gewoon expliciet (doorgestreept) naast?

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Ja, en dus krijg je een jaar lang sporten voor 30 euro (per 4 weken) en de eerste 6 weken voor 15 euro. (afgerond)

Plaats reactie