Gewoon op Amazon NL gevonden.Undutchable schreef: ↑12 dec 2024 12:46Waar heb je die gekocht? Ben ook op zoek.Justmeagain schreef: ↑12 dec 2024 00:47... Heb onlangs een replacement Battery gekocht voor
€ 39,50 6000mAh dat is 90 euro goedkoper als een Dyson accu en ik heb het dubbele aan gebruikstijd...
Dyson koop ontbinden nog mogelijk?
-
Re: Dyson koop ontbinden nog mogelijk?
Gewoon, contact opnemen, verhaal aangeven en vragen om de aankoop te annuleren. Dyson kan blijkbaar niet leveren. Proberen kan altijd.Consumenneke schreef: ↑17 dec 2024 16:02Hoe werkt dat: annuleren?
Krijg je dan je geld terug?
Dyson verkoopt tegenwoordig alleen direct, niet via detaillisten.
Hoe komt u erbij dat er sprake is van een defect filter waardoor de stofzuiger niet meer gebruikt kan worden?
Nogmaals, het filter zit achter de motor, het filtert de lucht die teruggegeven wordt aan de ruimte. Het heeft geen invloed op wat ervoor gebeurt tenzij het filter verstopt zit maar dat is heel iets anders dan versleten.
Dat is nu de kern van dit non-issue. Een versleten filter haalt niet langer de Hepa norm maar het heeft geen invloed op de stofzuiger zelf tenzij de stofzuiger een waarschuwing geeft over verstopping van het filter en dienst weigert.
Maar dat is hier niet het geval, TS durft de stofzuiger niet te gebruiken want hij is bang de laatste maand van zijn tweejaarlijkse garantie periode te verliezen. Echter nergens stelt Dyson dat je geen versleten Hepa filter mag gebruiken of dat dat tot garantie verlies kan leiden.
En dat allergenen verhaal, het is gewoon onzin. Mijn vrouw is praktisch allergisch voor alle soorten pollen. Dus hebben wij destijds grote luchtreinigers gekocht van Philips. Met een stof filter, een Hepa filter en een koolstof filter erin (3 filter lagen). Die Hepa cassettes hebben meer dan 300 keer meer oppervlakte dat het Hepa filter achterop een Dyson. En daarna nog een koolstof filter. En zelfs die bieden nauwelijks verlichting tegen allergenen. Dus dat Dyson Hepa filter doet praktisch niets tegen allergenen, is gewoon een marketing verhaaltje.
Het staat toch echt in de garantievoorwaarden mede omdat een defect filter schade aan de stofzuiger aan kan richten.
Dat zal ook wel bij Rolls Royce staan als je Bosch ruitenwissers gebruikt. Rolls Royce ruitenwissers worden gratis vervangen. Daar sturen ze een helikopter voor. Moet er wel Rolls Royce olie in de motor zijn natuurlijk.
De filters zijn niet defect. TS krijgt geen foutmelding over een defecte filter. TS zegt twee versleten filters te hebben. Dat is iets heel anders. Zolang de filters niet verstopt zijn maar de uitgaande lucht gewoon doorlaten, kan er geen schade optreden aan de stofzuiger.
Verder verloopt de garantie periode volgende maand.
Daarna meldt TS zich zorgen te maken over allergenen. Maar het is nu winter. Er staan geen bomen in bloei, er zijn geen pollen.
https://allesoverallergie.nl/pages/hooi ... ollenradar
-
U bent in het dagelijks leven vast een nette aardige man, maar de manier waarop u hier van gedachten wisselt is erg agressief en gelijkhebberig. Mag er wat ruimte zijn voor ervaringen en meningen die afwijken van de uwe?
N=1
Niet als het om feiten gaat. Er is op dit moment in de winter geen allergenen probleem want er staat niets in bloei dus zijn er geen pollen.Consumenneke schreef: ↑19 dec 2024 13:27U bent in het dagelijks leven vast een nette aardige man, maar de manier waarop u hier van gedachten wisselt is erg agressief en gelijkhebberig. Mag er wat ruimte zijn voor ervaringen en meningen die afwijken van de uwe?
N=1
Klikt u maar op de link die ik gegeven hebt dan kunt u het zelf controleren. Geen pollen in uw regio.
De consumennekesbond denkt er natuurlijk anders over.
Kan wel zijn maar heel strikt genomen volgt bij gebruik van niet Dyson merk onderdelen uitsluiting van de garantie en dat is naar mijn mening onredelijk bezwarend.
Consumenneke
vindt dit leuk
Er is in deze casus geen sprake is van garantie uitsluiting. TS heeft geen garantie geclaimd die vervolgens door Dyson afgewezen is omdat TS een merkloos filter gebruikt zou hebben.
Tel daarbij op dat volgende maand de garantie na twee jaar sowieso verloopt, dan kan er slechts geconcludeerd worden dat dit voor TS helemaal geen issue is en dus voor TS geen reden tot ontbinding van de koop.
Consumenneke
vindt dit leuk
Jazeker, er kunnen mensen allergisch zijn voor de uitwerpselen van huisstof mijt.
Die mensen wordt dan aangeraden om geen tapijt te nemen maar alleen gladde vloerbedekking te gebruiken zoals zeil, laminaat of PCV die nat gereinigd kunnen worden.
Maar zelfs als TS allergisch is voor de uitwerpselen van de huisstofmijt, de Dyson zal nog altijd een deel van die stoffen verwijderen bij het stofzuigen, ook als het Hepa filter versleten is.
En ook bij een goed werkend Hepa filter zullen niet alle deeltjes verwijderd worden. En na het stofzuigen zal de mijt ook weer nieuwe allergene deeltjes afgeven.
Vandaar ik het voorbeeld gaf van de twee enorme luchtreinigers die ik heb aangeschaft om de allergie klachten bij mijn vrouw te verminderen. Die draaien 24x7, dus niet alleen tijdens het stofzuigen. Maar het werkt niet. Door de mechanische ventilatie of deuren en ramen die weleens opengaan zullen er altijd nieuwe allergenen binnenkomen. En dan krijg je allergie klachten. Hepa filters zijn dus geen oplossing voor allergie klachten, het enige wat werkt zijn de medicijnen die mijn vrouw van de huisarts voorgeschreven krijgt.
Dus dan terugkomend op deze zaak, dat tijdelijk de allergenen wellicht minder goed verwijderd worden, is nauwelijks grond te noemen voor ontbinding van de koop. Een stofzuiger is bedoelt om stof mee te zuigen. Dat doet de Dyson ook prima met een versleten Hepa filter.
Verder zijn er ook merkloze filters verkrijgbaar en kan de Engelse fabrikant Dyson wel vanuit de fabriek in Engeland het filter leveren.
Ik kan niet anders concluderen dan dat ik de kans dat de rechter een verzoek tot ontbinding van koop zou honoreren zeer laag inschat in deze casus.
-
Gesteld maar niet bewezen.
Dyson maakt geen gebruik meer van groothandel en detaillisten om greep op zijn distributie te krijgen. Daarbij past dat ze de wereld indelen in regios. Wat de consument in de ene regio kan, geldt niet automatisch voor de consument in een andere regio. U heeft wellicht het nieuws gehoord dat de UK geen lid meer is van de EU.
Vrij verkeer van stofzuigerfilters is derhalve niet meer van toepassing.
Dat ben ik helemaal met je eens. En dat is ook steeds meer de lijn die gevolgd wordt, denk aan de Wet Monti waardoor auto-eigenaren niet meer verplicht mogen worden om onderhoud bij de merkdealer uit te laten voeren om garantie te behouden.
Ook ik denk dat Dyson niet wegkomt met een beroep op deze bepaling. Maar zoals Speedy ook al schreef: het is een hypothetische discussie, want die garantie is al vrijwel voorbij.
-
Maar helaas heeft Dyson geen deugdelijk product geleverd, want het filter dat op advies van deze fabrikant jaarlijks verwisseld moet worden is al twee jaar niet leverbaar. Deze klant kan bewijzen dat al binnen de eerste twaalf maanden geen vervangingsfilter standaard beschikbaar was. De fabrikant erkende dat immers en heeft uit coulance een vervangend filter geritseld. Nu de twee jaar gebruik in zicht komen, moet de klant het zelf maar uitzoeken.
Klungelwerk.
Het recht is er niet alleen voor het grootkapitaal!Wanneer is een product niet goed?
Een product is ondeugdelijk als:
Bewijslast bij ondeugdelijk product
- # het niet compleet is;
# het beschadigd is;
# het kapot is of het niet goed doet;
# u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.
Als er iets mis is met een product binnen 12 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Als u beweert dat de fabrikant stelt dat het filter jaarlijks vervangen moet worden, wilt u dan ook zo vriendelijk zijn om aan te geven waar uw dat advies van de fabrikant gevonden heeft?Consumenneke schreef: ↑19 dec 2024 18:10Maar helaas heeft Dyson geen deugdelijk product geleverd, want het filter dat op advies van deze fabrikant jaarlijks verwisseld moet worden is al twee jaar niet leverbaar.
Ik kan dat advies namelijk nergens terug vinden in de handleiding van mijn Dyson?
Nou zeg, stop de persen, we kunnen het topic weer sluiten:
https://www.dyson.nl/stofzuigers/filter ... 5SQ_W2qZaq
HEPA-filter (Dyson V15 Detect™, V11™) Onderdeelnr. 970013-03 Vervangend filter voor jouw Dyson draadloze stofzuiger.
Is weer direct leverbaar. Dus ik zou zeggen, direct bestellen maar.
https://www.dyson.nl/stofzuigers/filter ... 5SQ_W2qZaq
HEPA-filter (Dyson V15 Detect™, V11™) Onderdeelnr. 970013-03 Vervangend filter voor jouw Dyson draadloze stofzuiger.
Is weer direct leverbaar. Dus ik zou zeggen, direct bestellen maar.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Dat vraagt u mij?
Dyson heeft zijn klanten lang geadviseerd om meteen een reservefilter te kopen, zodat de machine gebruikt kan worden tijdens de maandelijkse schoonmaak. Het filter werd voor 12 maanden gegarandeerd en daarna werd de aanschaf van een nieuw exemplaar jaarlijks geadviseerd.
Dit advies is recent weggehaald omdat het filter niet naleverbaar bleek. Maar een beetje zoeken en je hebt zo bewijs.
For the Dyson V15 Detect Extra, it is recommended to clean the filter approximately once a month to maintain optimal performance. However, if the vacuum is used more heavily, you may need to clean it more frequently.
In addition to regular cleaning, it is advisable to replace the filter once a year. This helps ensure that the vacuum continues to operate effectively and avoids any potential performance issues due to filter clogging over time.
To clean the filter, rinse it under cold water until the water runs clear, and allow it to air dry completely for at least 24 hours before reinserting it into the vacuum.