Als we weten wie de verkoper is kan wellicht een alternatief gevonden worden hoe deze wel te bereiken.
Wat maakt het uit wie de verkoper is. Zou de oplossing verschil maken als de verkoper Coolblue, Bol, Wehkamp of wie dan ook is?
Het makkelijkste is een aangetekende brief sturen naar de verkoper met de mededeling dat het pakket binnen één maand kan worden opgehaald en de gemaakt kosten en uren verhaald worden op de verkoper. Tevens aangeven dat het pakket na één maand wordt weggegooid en er opslagkosten verschuldigd zijn voor de tijd dat het pakket bij de vriend van TP heeft gelegen.
Als het pakket een geldelijk waarde heeft van duizend euro, dan ligt ter verkoop aanbieden of stiekem toch bewaren in de rede. Ik heb wel aangeraden om te communiceren dat het pakket weggegooid zou worden, maar dat is om wat druk te zetten. Verkoop telt als zaakwaarneming ex art. 6:198 BW en daarmee geeft TS uitvoering aan de schadebeperkingsplicht ex art. 6:101 BW. Een aangetekende brief is echt niet nodig, kost alleen maar geld.
Als het pakket een geldelijk waarde heeft van duizend euro, dan ligt ter verkoop aanbieden of stiekem toch bewaren in de rede. Ik heb wel aangeraden om te communiceren dat het pakket weggegooid zou worden, maar dat is om wat druk te zetten. Verkoop telt als zaakwaarneming ex art. 6:198 BW en daarmee geeft TS uitvoering aan de schadebeperkingsplicht ex art. 6:101 BW. Een aangetekende brief is echt niet nodig, kost alleen maar geld.
Dat klopt maar als een oplossing per mail niet mogelijk is zal dit de enige oplossing zijn als je zeker wilt weten dat de brief is aangekomen. Wellicht zijn de kosten voor de aangetekende brief te verhalen op de verkoper.
Als de verkoper is aangesloten bij de geschillencommissie dan kan daar een klacht neergelegd worden. Dan moet de verkoper wel reageren.
Dat klopt maar als een oplossing per mail niet mogelijk is zal dit de enige oplossing zijn als je zeker wilt weten dat de brief is aangekomen. Wellicht zijn de kosten voor de aangetekende brief te verhalen op de verkoper.
Als de verkoper is aangesloten bij de geschillencommissie dan kan daar een klacht neergelegd worden. Dan moet de verkoper wel reageren.
Ik zou het zelf echt gewoon laten bij een paar keer aanschrijven per e-mail en post. En gaan handelen (verkopen in dit geval) als er niet geregeerd wordt. Ik zou zelf echt geen geld uitgeven of hier veel tijd aan besteden. Ik zou dus ook niet naar de geschillencommissie gaan. Vervolgens is het aan de verkoper om naar mij toe te komen.
Als de verkoper is aangesloten bij de geschillencommissie dan kan daar een klacht neergelegd worden.
U geeft zelf het antwoord al op uw vraag. Om alternatieven te zoeken zou het handig zijn om te weten wie de verkoper is.
Dan maakt het voor de topic nog niet uit wie de verkoper is. Als TS weet of de verkoper is aangesloten bij de geschillencommissie kan deze zelf bepalen wat deze wil doen. Het geldt ook voor andere aangeboden oplossingen waarbij het ons niet aangaat wie de verkoper is.
Als TS ons de naam van de verkoper wil geven is dat zijn/haar keus en niet om onze nieuwsgierigheid te bevredigen.
Je gaat toch niet meer dan 50 euro besteden voor de geschillencommissie als de verzender niet meer reageert. Nog een berichtje binnen 14 dagen af te halen na afspraak anders wordt het product vernietigd.
Als TS ons de naam van de verkoper wil geven is dat zijn/haar keus en niet om onze nieuwsgierigheid te bevredigen.
Gelukkig dan maar dat het niet om nieuwsgierigheid gaat.
TS, buiten de geschillencommissie kan er ook een overkoepelende organisatie zijn, een branchevereniging, wellicht reageert deze verkoper wel op een forum of klachtensite, het kan zijn dat ze fysieke adressen hebben en zo zijn er meer mogelijkheden.
Je gaat toch niet meer dan 50 euro besteden voor de geschillencommissie als de verzender niet meer reageert. Nog een berichtje binnen 14 dagen af te halen na afspraak anders wordt het product vernietigd.
Dat geld krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt. Daarnaast zijn bedrijven graag bereid om tot een oplossing te komen en het klachtengeld voor hun rekening nemen. Veel bedrijven wachten niet tot de geschillencommissie de klacht echt gaat behandelen, dat kost hun namelijk nog meer geld ongeacht de uitspraak.
Als ze niet meer reageren is het toch klaar, dan ga je toch geen zaak aanhangig maken bij zo'n commissie tegen vooruitbetaling. Het hoeft toch niet op verzilverd serveertablet aangeboden te worden.