Als het echt zo'n groot probleem is voor Dagkoers dat de website down is, kan hij elk uur de meterstanden noteren, of elke twee uur, of minder vaak of juist vaker. De tip om de meterstanden te noteren heeft hij juist alles aan. Afhankelijk van hoe urgent het probleem nu echt is en afhankelijk waarom het zo urgent is.
Is er een mogelijkheid om mijn verbruik in te zien.
Re: Is er een mogelijkheid om mijn verbruik in te zien.
@Onkruid kan de app wel gebruiken, dus lijkt mij geen sprake van een storing bij Budget Energie. Er is in Schiedam ook geen storing bij Stedin.kuklos schreef: ↑23 dec 2024 16:09Als het echt zo'n groot probleem is voor Dagkoers dat de website down is, kan hij elk uur de meterstanden noteren, of elke twee uur, of minder vaak of juist vaker. De tip om de meterstanden te noteren heeft hij juist alles aan. Afhankelijk van hoe urgent het probleem nu echt is en afhankelijk waarom het zo urgent is.
-
En wat gebeurde er dan als je met die hete kooltjes een gat in je hand had gebrand?Consumenneke schreef: ↑23 dec 2024 16:06Op onze kolenkachel zat geen meter.
Wij moesten met de hand kooltjes tellen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Exact. Ondanks dat ik onder de mini-kleinverbruikers val heb ik, door dagelijks even naar Slimmemeterportal te kijken, mijn verbruik nog wel aardig naar beneden weten te krijgen.
Nou moet ik zeggen dat het weer ook wel meewerkt. Of juist niet, natuurlijk, maar dat is een andere discussie.
kuklos
vindt dit leuk
Je monitort ook om tijdig te constateren dat je verbruik ineens door het plafond gaat. Door bijv een defect apparaat.
Daardoor is de hoogte van het reguliere verbruik niet relevant
-
Misschien geen toegang tot de meter in de woning…..
Zou er een storing in de slimme meter kunnen zitten? Meldt de storing bij de netbeheerder; die kan op afstand de meter controleren en (soms) de storing verhelpen, of anders de meter vervangen.
Bij mij duurde het begin dit jaar ruim een half jaar voordat de gasmeter werd vervangen, omdat die de standen niet meer doorgaf en niet meer op afstand uitgelezen kon worden. Nadat de meter was vervangen waren enige tijd later ook de alle meterstanden weer zichtbaar in de app. Die worden kennelijk wel opgeslagen en naderhand uitgelezen.
Bij mij duurde het begin dit jaar ruim een half jaar voordat de gasmeter werd vervangen, omdat die de standen niet meer doorgaf en niet meer op afstand uitgelezen kon worden. Nadat de meter was vervangen waren enige tijd later ook de alle meterstanden weer zichtbaar in de app. Die worden kennelijk wel opgeslagen en naderhand uitgelezen.
witte angora
vindt dit leuk
Wel vreemd, vanochtend was er storing, de medewerker zegt dat de storing verholpen is. Ik kan nu wel mijn verbruik gelukkig inzien met de app, maar niet op de website. Probleem is inmiddels beetje opgelost
Je kunt ook een P1 meter van Homewizard kopen en via die app je verbruik volgen. Dan ben je niet afhankelijk van je energieleverancier.
Ik heb er nog nooit van gehoord, waar kan ik dat kopen?
Moet ik denken aan MM of AH?
Moet ik denken aan MM of AH?
Hij is zelfs in de aanbieding. Geen geld voor een ideaal apparaat.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/
Geeft je perfect inzicht in je verbruik. Heb hem al een paar jaar naar volle tevredenheid hangen.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/
Geeft je perfect inzicht in je verbruik. Heb hem al een paar jaar naar volle tevredenheid hangen.
Let me Google that for you. Serieus, moeten we je zelfs dan nog uitleggen? Eerst even googlen, lukt dat niet, dan hier de vraag stellen.
Hommer
vindt dit leuk
Koop maar niet, begrijp je toch niets van. Trouwens, inzicht in welk verbruik? Hij verbruikt nauwelijks wat.
kuklos
vindt dit leuk
Het ding kost €25. Ongetwijfeld kan je er iets mee besparen, maar dat hangt af van je huidige verbruik. Het zal beginnen met kijken wat je nu betaalt aan kosten, en dan niet de vaste kosten, maar de daadwerkelijk verbruikte hoeveelheid stroom en gas, en dan berekenen hoeveel dit eventueel omlaag zou kunnen gaan.
Mijn verbruik in een jaar is 985 KWh en 227 M3 gas.
@Dagkoers, Kuklos heeft je al de goede tip gegeven om eerst even Google te gebruiken voordat je jouw vraag hier stelt. Anders kun je de link van Moneyman gebruiken.
Ik heb hem zelf ook en ben er blij mee. Maar je moet je wel afvragen of je geld over hebt voor het realtime kunnen inzien van je verbruik of dat het slimmemeterportaal voldoende is voor je.
Ik heb hem zelf ook en ben er blij mee. Maar je moet je wel afvragen of je geld over hebt voor het realtime kunnen inzien van je verbruik of dat het slimmemeterportaal voldoende is voor je.
kuklos
vindt dit leuk
Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden.
De storing is voor het grootste gedeelte opgelost.
Fijne kerstdagen.
Mededeling voor een forumlid: stop eens met het melden van mijn berichten.
De storing is voor het grootste gedeelte opgelost.
Fijne kerstdagen.
Mededeling voor een forumlid: stop eens met het melden van mijn berichten.
Niet van belang om dit te vermelden. Wel van belang omm uit te zoeken wat je variabele kosten zijn, dus tarief per m3 en kWh en dan voor jezelf uit te rekenen wat je per jaar aan variabele kosten hebt. Om vervolgens te kijken of je denkt zo'n apparaat eruit te kunnen halen qua besparing die je verbuik zeer nauwkeurig bijhouden je oplevert.
1) Die gegevens hoef je hier niet allemaal te vermelden, dat is iets wat je zelf kan doen en behoort bij zelfstandig leven.
2) Je zou ook eens aan je buren kunnen vragen hoeveel die verbruiken en dan heb je inzicht of jij laag zit qua verbruik en of je nog iets kan verminderen.