Is er een mogelijkheid om mijn verbruik in te zien.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dagkoers

Re: Is er een mogelijkheid om mijn verbruik in te zien.

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Jouw tarieven:
Normaaltarief:€ 0,24660
Daltarief:€ 0,24660
Gastarief:€ 1,19247
Vaste leveringskosten stroom:€ 6,99
Vaste leveringskosten gas:€ 6,99

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Degenen die zeggen "je haalt dat ding er nooit uit" hebben weliswaar gelijk, maar gaan eraan voorbij dat een dergelijke meter ook zorgt voor een veel beter inzicht, en dat sommige mensen dáár al behoefte aan hebben. Dagkoers valt, aan dit topic te zien, duidelijk in die categorie. Als je dankzij een metertje van 25 euro geruster door het leven gaat, is dat ook wat waard, zou ik zeggen.

En inderdaad, iemand uitschelden voor "verrader" is niet netjes. Maar op ieder bericht van Dagkoers negatief reageren is dat evenmin. Voorbeeld: Dagkoers vraagt gisteren om 22.13 uur waar hij z'n meter kan kopen. Twee minuten later wordt daarop concreet antwoord gegeven. Toch moet er dan een uur later nog een sneer gegeven worden. Dan kan je klagen over het taalgebruik van Dagkoers, maar "actie geeft reactie". Het komt duidelijk van twee kanten.

Om Onkruid71 maar eens te citeren:
Onkruid71 schreef:
22 dec 2024 17:36
Ik denk altijd maar, wat je niet wil zien of lezen kan je weg klikken of doorscrollen als het op het scherm verschijnt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
24 dec 2024 09:09
2) Je zou ook eens aan je buren kunnen vragen hoeveel die verbruiken en dan heb je inzicht of jij laag zit qua verbruik en of je nog iets kan verminderen.
Als het goed is krijg je dat ook van je energieleverancier. Maar slimmemeterportal.nl biedt ook de mogelijkheid om te vergelijken met de gemiddelde mensch in vergelijkbare woonsituaties.

Dagkoers

Fijne kerstdagen iedereen.
Ik hou jullie ook op de hoogte van de rechtszaak.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
24 dec 2024 09:33
kuklos schreef:
2) Je zou ook eens aan je buren kunnen vragen hoeveel die verbruiken en dan heb je inzicht of jij laag zit qua verbruik en of je nog iets kan verminderen.
Als het goed is krijg je dat ook van je energieleverancier. Maar slimmemeterportal.nl biedt ook de mogelijkheid om te vergelijken met de gemiddelde mensch in vergelijkbare woonsituaties.
Mijn ervaring is toch wel dat die vergelijkbare woonsituaties niet zo vergelijkbaar zijn. Buren zijn vaak een veel betere maatgever.

=====

Dagkoers

kuklos schreef:
24 dec 2024 09:42
witte angora schreef:
24 dec 2024 09:33
kuklos schreef:
Mijn ervaring is toch wel dat die vergelijkbare woonsituaties niet zo vergelijkbaar zijn. Buren zijn vaak een veel betere maatgever.

=====

@Dagkoers, wat zei ik nu, die gegevens hoef je hier niet te vermelden. JIJ moet aan de slag, jij moet voor jezelf gaan uitzoeken of het het waard is.
prima

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dagkoers schreef:
24 dec 2024 08:00
Mijn verbruik in een jaar is 985 KWh en 227 M3 gas.
Dat is laag, zeker het gasverbruik.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
24 dec 2024 13:08
Dagkoers schreef:
Het kWh verbruik ligt ook ruim onder het gemiddelde van 1500 kWh voor een alleenstaande in klein appartement. Zou waarschijnlijk nog lager kunnen als hij een energiezuinige koelkast koopt, overal LED lampen gebruikt, korter doucht enz.

Dagkoers

Ik kook nooit en de WBV vindt het ook aan de lage kant, daarom denken ze dat ik er helemaal niet woon.
De verwarming zet ik ook niet aan omdat ik een dik deken heb.
Aan mijn waterverbruik kan de WBV wel zien dat ik er woon.
37000 L in 1 jaar.
(Ik had mijn verbruik vergeleken met mijn pa, mijn pa verbruikt evenveel gas als ik op jaarbasis maar wel 5x meer stroom.)

150747

Ongelezen bericht door 150747 »

alfatrion schreef:
Dagkoers schreef:
Dat win ik met <50 cuub.
Wel 4300 Kwh.

ZeerPrivé

150747 schreef:
24 dec 2024 13:54
alfatrion schreef:
Dagkoers schreef:
Dat win ik met <50 cuub.
Wel 4300 Kwh.
Nee hoor, ik win. 0m3 gas en plm. 2200kWh.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zo weinig verbruik, dat geeft te denken. Als iemand er misschien (lange tijd) helemaal niet woont? Tijd voor een tip voor een sociaal onderzoek. Meld misdaad anoniem. Melden is sowieso des forums

ZeerPrivé

Thijs124 schreef:
24 dec 2024 14:06
Zo weinig verbruik, dat geeft te denken. Als iemand er misschien (lange tijd) helemaal niet woont? Tijd voor een tip voor een sociaal onderzoek. Meld misdaad anoniem. Melden is sowieso des forums
Warmtepomp, super geïsoleerd nieuwbouw appartement, geen gasaansluiting. :wink:

Thijs124

En zeker ook nog eten bij de werkgever! Douchen misschien bij de vriendin.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Dagkoers is in een nare rechtszaak verwikkeld en het zou hem sieren nieuws daarover in het destijds geopende topic te plaatsen maar terzijde.

De verbruiksmanager werkt voor een deel weer en daar ging dit topic deels over, alle andere manieren om het verbruik bij te kunnen houden zijn de revue gepasseerd de één simpeler dan de andere waarbij die manier van de slimme meter zelf middels de P1 poort terecht vragen oproept.

Op Google is veel informatie te vinden maar dat is zoveel informatie en dan kunnen de gegeven tips zeker iets toevoegen om een juiste keuze te maken.

Ik lees wel dat zo min als mogelijk energie verbruiken tot een soort van sport verworden is en wellicht een topic waardig maar niet in dit topic.

Thijs124

Zo min mogelijk energie verbruiken past niet bij veel internet gebruik, zowel direct als indirect. Dus beter geen topic over minder energieverbruik, anders komt er een of andere actiegroep klagen.

Ron5300

Internet buiten beschouwing gelaten zou zo'n topic toch iets toevoegen maar dan gewoon met kleine dingen die vaak over het hoofd gezien worden en voor iedereen te betalen is.
In de kou zitten is ook niet wat tenzij iemand niet beter gewent is of er voor kiest, of nog erger de verwarming niet durft aan te zetten omdat er nog zoveel over voorschotten en eindafrekeningen onduidelijk is.
Inzicht in het dagelijkse energieverbruik kan als hulpmiddel energiebesparing in de hand werken maar schept ook een verkeerd beeld want het verbruik is seizoen gebonden terwijl de maandelijkse voorschotten toch voldaan moeten worden.

Om op het kolen tellen terug te komen was het een op is op verhaal maar verleden tijd wel gezellig dat dan weer wel maar en dat is mijn persoonlijke mening met dikke truien en zomeer in een koude woonkamer tv kijken terwijl de verwarming wel aangezet kan worden is geen besparing maar meer angst voor een hoge eindafrekening.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
23 dec 2024 16:06
kuklos schreef:
23 dec 2024 15:57
Vele decennia hebben mensen zelf de meterstanden moeten noteren...
Op onze kolenkachel zat geen meter.
Wij moesten met de hand kooltjes tellen.
Dan rekende vader op zondag na de mis het wekelijks verbruik uit.
Voordat we met z'n allen in de teil door moeder afgesopt werden.
En nu het bijna 2025 is, kopen mensen een eigen meter die ze aansluiten op de P1 aansluiting van de slimme meter.

Bijvoorbeeld: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/

Altijd inzicht in uw actuele verbruik en niet langer afhankelijk van de verwerking van de meterstanden door uw leverancier.

Het is wat die moderne tijd :D

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik zie mij zijn ding niet aanschaffen. Bij mij is verder alles geautomatiseerd, behalve dat. Ik gebruik wat ik nodig heb qua stroom.
Voor mij niet iets om mee druk over te maken allemaal. Zonde van de tijd.

Ron5300

Consumenneke schreef:
24 dec 2024 18:00
Ron5300 schreef:
24 dec 2024 17:36
Om op het kolen tellen terug te komen was het een op is op verhaal maar verleden tijd wel gezellig dat dan weer wel maar en dat is mijn persoonlijke mening met dikke truien en zomeer in een koude woonkamer tv kijken terwijl de verwarming wel aangezet kan worden is geen besparing maar meer angst voor een hoge eindafrekening.
Op leestekens besparen, levert dat nog iets op? :wink:
Triest, diep triest kunt u nu echt niet begrijpend lezen of voelt u zich aangevallen vanwege het tellen van kolen die in uw verleden wel aan de orde zou zijn geweest.

Mijn motto laat iedereen in zijn of haar waarde en ontleed niet elke zin op fouten en dat met een dubbelzinnige emoticon nog grappig te vinden ook.

Deze bijdrage voegt helemaal niets toe want verder dan commentaar op anderen geven komt u ook niet.

Waar u dan wel weer goed in bent is uw eigen mening ventileren maar wel met zoiets van "ik heb gelijk" en houdt dat vol tot het ongelijk bewezen is en dan nog trekt het in twijfel.

Denk eens na, zou u zo behandeld willen worden als u in persoon met bijvoorbeeld mij in gesprek zou gaan en ik u verbaal op taal/uitspraak gaat corrigeren.

Wij ik dus hebben op dit forum sowieso al geen 'vriendelijke band' en dat begon al bij de eerste vraag die u stelde maar om die reden een hetze tegen mij en andere forumleden te beginnen geeft totaal geen pas en neem ik u zeer kwalijk.
Forum leden doen hun uiterste best om anderen te helpen en als dat echt niet mogelijk is dan houdt het ook op, maar dan springt u er weer in een biedt met onzinnige wetten die totaal niet in Nederland van toepassing zijn.

Maar toch voor iedereen die de moeite neemt dit te lezen fijne feestdagen en bovenal neem alle topics niet te zwaar want dat dan is het deelnemen ook niet leuk meer.

Gesloten