Tijk van matras pilt al na 9 maanden
Re: Tijk van matras pilt al na 9 maanden
Ik heb precies hetzelfde met mijn Emma topper. En ik heb dezelfde reactie gekregen. Pillen valt niet onder de garantie. Terwijl ik met hetzelfde gebruik bij m’n vorige topper nooit dit probleem heb gehad. Waardeloos. En totaal niet wat ik verwacht bij een
Topper van Emma-kwaliteit.
-
De marketing van Emma is dan ook een stuk beter dan hun matrassen…..
Bram Bonnewel
en ZeerPrivé
vinden dit leuk
Dan vragen we het Nederlandse Slaapcentrum toch even om advies:
Eventjes Googlen en je hebt al een elektrische ontpiller voor 13,99 euro. Is nog van Philips ook.De topper of matras ziet er versleten uit, er zitten kleine pluizenbolletjes aan de tijk.
De pilling op de tijk van een matras/topper valt niet binnen de garantie!
Pilling is een warentypische eigenschap en daardoor een veelvoorkomend verschijnsel, geen slijtage. Pilling is het klitten van externe vezels ( molton of hoeslaken ) en pluizen van de topper of matras zelf. Door wrijving houden de vezels de externe vezels vast en wordt dit een bolletje dat vast lijkt te zitten.Gewone pilling kent dus altijd een externe bron.
Factoren die de kans op pillen beïnvloeden zijn luchtvochtigheid en regelmatig draaien van de persoon op de topper en/of het matras. Pilling is makkelijk en veilig te verwijderen door een professionele pillingtondeuse ( pluisentondeuse )
Volgens mij blijkt nergens uit dat de kwaliteit van de matrassen slecht zou zijn.Arizonakid schreef: ↑31 dec 2024 23:38De marketing van Emma is dan ook een stuk beter dan hun matrassen…..
Pilling is geen kwaliteitsgebrek. Het is een materiaal eigenschap.
Bram Bonnewel
en rwolters
vinden dit leuk
En die vorige was ook van hetzelfde materiaal gemaakt?deamooij schreef: ↑31 dec 2024 16:23Ik heb precies hetzelfde met mijn Emma topper. En ik heb dezelfde reactie gekregen. Pillen valt niet onder de garantie. Terwijl ik met hetzelfde gebruik bij m’n vorige topper nooit dit probleem heb gehad. Waardeloos. En totaal niet wat ik verwacht bij een
-
Niet slecht op zich, maar de gebruikte materialen zijn absoluut niet de kwaliteit die de pr afdeling ons doet geloven.Moneyman schreef: ↑01 jan 2025 15:51Volgens mij blijkt nergens uit dat de kwaliteit van de matrassen slecht zou zijn.Arizonakid schreef: ↑31 dec 2024 23:38De marketing van Emma is dan ook een stuk beter dan hun matrassen…..
Goed matras voor het geld, zeker als je het met veel korting kan kopen, dan matched de prijs de kwaliteit wat beter
Slaapt Moneyman niet op een Emma, of is het toch wat anders geworden ?
meubels-f14/ervaringen-met-emma-matrassen-t170525.html
Het is in huize Moneyman inderdaad iets anders geworden. Ik vertrouwde te weinig op de “one size fits all”-methodiek.
BL2
vindt dit leuk
Je schreef dit:
door Moneyman » 17 feb 2018, 21:42
Nee, ik heb ze uiteindelijk niet gekocht. Ik vond het een gevalletje “te mooi om waar te zijn”, en ik heb er nog geen spijt van. Als ik de reviews lees (en dan bedoel ik niet de verduidelijk gesponsorde), zijn die best vaak negatief. Stank, niet lekker liggen, slechte service en communicatie, problemen met geld retour krijgen...niet mijn ding.
Bedankt voor je tip van Morgana. Dat houd ik in mijn achterhoofd. Ik heb nog geen ander matras gekocht, omdat ik me realiseerde dat ik nog een vrijwel nieuw matras had liggen (uit een ander huis waar ik tijdelijk gewoond heb).
Overigens zegt het “als beste getest”-predikaat bij kritische beschouwing inderdaad niet zoveel. Vooral de onvolledigheid van het testpalet is natuurlijk behoorlijk beïnvloedend voor het resultaat.
door Moneyman » 17 feb 2018, 21:42
Nee, ik heb ze uiteindelijk niet gekocht. Ik vond het een gevalletje “te mooi om waar te zijn”, en ik heb er nog geen spijt van. Als ik de reviews lees (en dan bedoel ik niet de verduidelijk gesponsorde), zijn die best vaak negatief. Stank, niet lekker liggen, slechte service en communicatie, problemen met geld retour krijgen...niet mijn ding.
Bedankt voor je tip van Morgana. Dat houd ik in mijn achterhoofd. Ik heb nog geen ander matras gekocht, omdat ik me realiseerde dat ik nog een vrijwel nieuw matras had liggen (uit een ander huis waar ik tijdelijk gewoond heb).
Overigens zegt het “als beste getest”-predikaat bij kritische beschouwing inderdaad niet zoveel. Vooral de onvolledigheid van het testpalet is natuurlijk behoorlijk beïnvloedend voor het resultaat.
Ja, dus? Wat is je punt?