Van de gedupeerden die Sacredfour bijstaat heeft er geeneen de laatste lening aan Saldodipje terugbetaald !
Het betreft hier 2 partijen, die van elkaar geld wilden zien.
Eens
Van de gedupeerden die Sacredfour bijstaat heeft er geeneen de laatste lening aan Saldodipje terugbetaald !
Eens
In één woord…? Au!sacredfour schreef: ↑03 feb 2025 10:15https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... BB:2025:26
Dit is de uitspraak op het hoger beroep in de zaak Saldodipje.
Moneyman en anderen graag jullie reactie
Die zaak gaat erover of AFM een openbare waarschuwing mag geven over deze aanbieder.sacredfour schreef: ↑03 feb 2025 10:15https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... BB:2025:26
Dit is de uitspraak op het hoger beroep in de zaak Saldodipje.
Moneyman en anderen graag jullie reactie
nog iets gehoord of een update over deze zaak naar de gedupeerden die u bijstaat?sacredfour schreef: ↑03 feb 2025 11:1033 Ten tweede moet de betrokken lidstaat overeenkomstig artikel 3, lid 4, onder b), van deze richtlijn vooraf en onverminderd eventuele rechtszaken, met inbegrip van het vooronderzoek en in het kader van een strafrechtelijk onderzoek verrichte handelingen, niet alleen de lidstaat op wiens grondgebied de betrokken dienstverrichter is gevestigd, hebben verzocht om maatregelen te nemen – waarbij deze lidstaat daar niet of onvoldoende op is ingegaan –, maar ook de Commissie en deze lidstaat in kennis hebben gesteld van zijn voornemen om de betrokken beperkende maatregelen te nemen.
34 De in het vorige punt omschreven voorwaarde lijkt te bevestigen dat de lidstaten het vrije verkeer van diensten van de informatiemaatschappij uit andere lidstaten niet mogen beperken door algemene en abstracte maatregelen vast te stellen ten aanzien van een algemeen beschreven categorie van bepaalde diensten van de informatiemaatschappij.
35 Door de lidstaten waarin een dienst van de informatiemaatschappij wordt verricht en die – als lidstaten van bestemming van die dienst – maatregelen willen vaststellen op grond van artikel 3, lid 4, van richtlijn 2000/31, te verplichten om eerst de lidstaat van herkomst van de dienst, dat wil zeggen de lidstaat op wiens grondgebied de betrokken dienstverrichter is gevestigd, te verzoeken om maatregelen te nemen, veronderstelt deze bepaling immers dat de dienstverleners en dus de betrokken lidstaten kunnen worden geïdentificeerd.
36 Indien het de lidstaten zou worden toegestaan om het vrije verkeer van diensten van de informatiemaatschappij te beperken door middel van algemene en abstracte maatregelen die zonder onderscheid gelden voor alle aanbieders van een categorie van die diensten, zou een dergelijke identificatie daarentegen uiterst moeilijk, zo niet onmogelijk zijn, zodat de lidstaten niet in staat zouden zijn om aan een dergelijke procedurele voorwaarde te voldoen.”
Het gaat hier dus om een algemene maatregel. In mijn zaak maak ik gebruik van het recht van de individuele consument om in een geschil het recht van zijn land te kiezen als dit voor hem het meest gunstige is.
Hoi midi is deze lening afgesloten bij ferratum of saldodipje?
Niet reageren, er is geen enkele reden om te reageren.Midi2022 schreef: ↑29 jul 2025 12:34Via Ferratum, 2020 september, officieel niet verjaard dus en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze het nog versturen.
Alleen mail, geen post. Het adres wat ze hebben is ook niet juist, dus heb ik sowieso geen idee van of ze iets verstuurd hebben.
Woon gewoon in NL.
Mocht je verhuisd zijn dan zullen zij stellen dat je verplicht was je nieuwe adres door te geven. Ik neem aan dat ze geen adres van je uit de lucht hebben geplukt.
Dat stuiten zullen ze nu gedaan hebben door een schriftelijke mededeling net voor de 5 jaars grens, of zie ik dat verkeerd?raonic schreef: ↑29 jul 2025 18:17Niet reageren, er is geen enkele reden om te reageren.Midi2022 schreef: ↑29 jul 2025 12:34Via Ferratum, 2020 september, officieel niet verjaard dus en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze het nog versturen.
Alleen mail, geen post. Het adres wat ze hebben is ook niet juist, dus heb ik sowieso geen idee van of ze iets verstuurd hebben.
Woon gewoon in NL.
Ze hebben waarschijnlijk de facturen opgekocht van ferratum.
Zolang ze een fout adres hebben etc hebben, geeft wel aan dat ze er geen enkele moeite instoppen.
Ze komen uit belgie mooi duur brieven sturen vandaar ze ook emailen.
Niet reageren is de beste optie, bellen ze je op net doen of ben je een ander.
Ze doen niks en als je 2/3x hun email negeert stoppen ze vanzelf als oninbaar.
Bovendien als ze naar de rechter willen, wat ze nooit zullen doen maar stel.
Dan moeten ze stuiting bewijzen bij opkopen is vaak geen dossier is het lukraak schieten.
Ze moeten dan de stuitingsbewijzen elders vandaan halen 99% kans dat ze dat niet hebben.
Niet reageren is 100% de beste optie.
Waarschijnlijk zetten ze je dan op oninbaar want geen contact mogelijk.
Niet reageren maakt het hun heel lastig en dan schakelen ze door naar mensen die wel reageren en mee willen werken.
Of het gestuit is hangt af van de inhoud van de email.Midi2022 schreef: ↑29 jul 2025 19:19Dat stuiten zullen ze nu gedaan hebben door een schriftelijke mededeling net voor de 5 jaars grens, of zie ik dat verkeerd?raonic schreef: ↑29 jul 2025 18:17Niet reageren, er is geen enkele reden om te reageren.Midi2022 schreef: ↑29 jul 2025 12:34Via Ferratum, 2020 september, officieel niet verjaard dus en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze het nog versturen.
Woon gewoon in NL.
Ze hebben waarschijnlijk de facturen opgekocht van ferratum.
Zolang ze een fout adres hebben etc hebben, geeft wel aan dat ze er geen enkele moeite instoppen.
Ze komen uit belgie mooi duur brieven sturen vandaar ze ook emailen.
Niet reageren is de beste optie, bellen ze je op net doen of ben je een ander.
Ze doen niks en als je 2/3x hun email negeert stoppen ze vanzelf als oninbaar.
Bovendien als ze naar de rechter willen, wat ze nooit zullen doen maar stel.
Dan moeten ze stuiting bewijzen bij opkopen is vaak geen dossier is het lukraak schieten.
Ze moeten dan de stuitingsbewijzen elders vandaan halen 99% kans dat ze dat niet hebben.
Niet reageren is 100% de beste optie.
Waarschijnlijk zetten ze je dan op oninbaar want geen contact mogelijk.
Niet reageren maakt het hun heel lastig en dan schakelen ze door naar mensen die wel reageren en mee willen werken.
Verder reageer ik ook nergens op.