Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Cro

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Het grappige is dat zelfs de bedenker en naamgever van 'de Godwin' aangeeft dat het logisch is dat vergelijkingen met Hitler en / of de nazi's terugkomt in discussies over Trump: https://www.politico.com/news/magazine/ ... r-00132427

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht . Het is weer zo ver . Gisteren mob telielfoon retour gestuurd naar Bol.com krijg ik om half 8 mail post of ik maar even 7 euro wilde betalen ,had te weinig i belasting betaald Douane . Moest binnen 24 uur betalen anders werdt het terug gestuurd naar fabrikant. .Daarna een mail van ICs dat ze geen geld van mijn Visa kaart konden afschrijven nee klopt staat niets op en 3 jaar geleden opgezegd :D
Hoe komen ze hier achter hebben jullie enig idee

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Je creditcard staat op 'inactief' en ICS stuurt automatisch een mail bij elke mislukte transactie.
Kijk bij je klantgegevens van Bol om te zien of daar je creditcard nog vermeld staat bij de betaalmogelijkheden.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Het Milieu.
Afgezien van dat het Frans voor midden is en staat voor een bepaalde bevolkingsgroep,is het waar we in leven.
Vroeger waren wij in de scheepvaart gewoon om alles wat we niet meer nodig hadden gewoon overboord te gooien.
Dat kwam omdat er geen vuil afgifte mogelijkheden waren langs de vaarwegen.
Dat gold voor huishoudelijk afval maar ook voor b.v. afgewerkte olie.
Dus alles ging in de plomp.
Nu zijn er op veel plaatsen afgifte punten waar uiteraard weer voor betaald moet worden.
In havens waar we havengeld betalen is het veelal hier bij inbegrepen.
We hebben dus bij geleerd en varen regelmatig enige tijd rond met een paar stinkende vuilniszakken die in de nacht ook nog eens opengescheurd worden door vogels en/of ratten.
Wat betreft afgewerkte olie;er waren enige brandstofhandelaren die het gratis inzamelden en het dan weer leverden aan b.v.de stadsverwarming in o,a, Parijs,maar door regelgeving mocht dat niet meer.
Ook bij een timmerbedrijf kon ik het brengen die er met een olie kachel zijn werkplaats mee verwarmde,dat mocht dus ook niet meer.
Nu kan ik mijn afgewerkte zooi inleveren bij een recycle bedrijf.
Wat ze er mee doen? heb er geen enkel zicht op,maar mag er wel voor betalen.
Als ik een vat smeerolie voor de motoren koop betaal ik daar milieu belasting op,en bij de brandstof (gasolie) betaal ik daar ook weer extra voor om mijn afgewerkte zooi weer in te leveren.
Is het een verdien model?
Natuurlijk deugde het niet om alles zomaar in de natuur te storten,hoewel ik niet kan zeggen dat onze vaarwaters daardoor schoner zijn geworden,maar dat is een andere discussie.
Stukje beroepsmatige frustratie waarvan ik dacht,kan ik mooi hier kwijt.
Wens een ieder een goede rust.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik snap je. Vijftig jaar geleden stopten we in het bos en draaiden de aftapplug los om olie te verversen. We waren er trots op dat we met warme motor konden aftappen. Daarna goten we de verse olie erin. Dat is nu een doodzonde. Daarna gingen we niet meer in het bos en gebruikten we de olie om in de winter de garage te verwarmen. Dat is nu ook een doodzonde. Nu zie je films op tv waarbij de vuilniswagens in India of Pakistan hun lading plastic lossen in de grote rivieren. Zij leven op 50 jaar afstand van ons. Voor ons is dat nu een doodzonde, voor hun over 50 jaar. Wij hebben de aarde volgegooid met rotzooi. Zij verzuipen er nu ook in.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Lieve mensen, morgen ga ik mijn zoontje zien en donderdag is de rechtszaak.
Ik ben erg zenuwachtig!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Succes Dagkoers!

Dagkoers

Bedankt MM!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerst maar je zoontje, de rechtszaak is pas later. Eén ding tegelijk.

Veel plezier, en succes!

Dagkoers

Bedankt WA!
Kleine update over de rechtszaak:
De advocaat wil dat ik de tablet meeneem naar de rechtszaal.

witte angora

Dat komt woensdag wel. Als je woensdag alles klaar legt hoef je er donderdag niet meer naar te zoeken. Zorg dat je het in een tas hebt of zo die je in één keer mee kan nemen. Maak desnoods even een checklist.

En laat het verder zoveel mogelijk aan je advocaat over.

Nogmaals: morgen eerst maar je zoontje, woensdag ga je dan verder met die rechtszaak.

Jablan
Contacteer:

Tijd voor wat luchtigers :?: Yes :!: Een andere kijk op het songfestival, deel drie

Op dit moment verblijven de gasten uit Azerbeidzjan, Cyprus, Frankrijk, Israël, Nederland, Oostenrijk en Tsjechië (Mamagama, Theo Evan, Louane, Yuval Raphael, Claude, Johannes Pietsch JJ, Adonx) in de herberg, beneden in het dorp.

De andere gasten hebben een passende ruimte in het kasteel, bovenop de heuvel, gekregen. Tot nu toe zijn deze gasten aangekomen:

Folterkamer: Klemen uit Slovenië, How Much Time We Have Left
Drakenkuil: Red Sebastian uit België, Strobe Lights
Doolhof in de tuin: Melody uit Spanje, Esa Diva
Kinderdagverblijf: Laura Thorn uit Luxemburg, La Poupée Monte Le Son
Uitkijktoren: Shkodra Elektronike uit Albanië, Zjerm
Bibliotheek: Nina Žižić uit Montenegro, Dobrodošli
Museum: Klavdia uit Griekenland, Asteromáta
Boven de poort: Miriana Conte uit Malta, Kant
Naast de hondenkennel op het binnenterrein: Emma namens Ierland, Laika Party
Paviljoen in de rozentuin: Erika Vikman uit Finland, Ich Komme
Oma's Anna's Naai-, Brei- en Haakkamer: Tautumeitas uit Letland, Bur man laimi
Gang voor de bibliotheek: Ziferblat uit Ukraine, Bird Of Pray

Maar de wereld staat niet stil.
Oma Anna ging boodschappen doen en kwam onderweg een vreemdeling tegen, die haar wilde vertellen hoe het kasteelleven eruit hoort te zien.
Ze heeft hem beleefd aangehoord en na afloop gevraagd wat volgens hem beter werkt tegen nieuwe virussen. Een kruidenmix, een schoonmaakmiddel of een spuitje?
Na het antwoord 'bleekwater natuurlijk!' heeft ze zich hoofdschuddend omgedraaid en is verder gegaan.
De vreemdeling is weer verdwenen. De resten van zijn koets zijn teruggevonden op de plek, waar normaal wolven uit het verre oosten de grens van hun territorium markeren. Waar de man zelf is, weet niemand.

Het bos rond het kasteel is gastvrijer voor wie kan zingen. De bard uit Italië, Federico Olivieri, reist als geheim agent onder de naam Olly over de wereld en had geen enkele moeite de wolven te misleiden.
Hij is nog onzeker of hij met het liedje Balorda nostalgia toegang tot het kasteel krijgt en verblijft zolang in de herberg.

De kasteelheren en -dames zijn weliswaar verbaasd, maar niet verrast over deze bard.
Door de jaren heen zijn ze gewend geraakt aan vreemde culturen en vreemde vogels.
Niet voor niets heeft het kasteel een drakenkuil!
Er is altijd plek voor mensen, die hun land zijn kwijtgeraakt.

Parg uit Armenië is een echte Survivor. Zijn wapenuitrusting kan hij niet afleggen en daarom is hij de beste kandidaat voor de Wachterstoren.
Kyle Alessandro uit Noorwegen draagt ook een ridderuitrusting, maar bij nadere inspectie bleek dit een goedkope imitatie te zijn. Zijn koets had de beslissende aanwijzing op de zijkant: 'Ali Express'.
In het koetshuis is hij ver genoeg weg van de echte wapens en het kruit om een Lighter vuurtje te maken zonder ontploffingsgevaar.
De smederij is een goede plek voor Katarsis uit Litouwen. Daar is genoeg akoestiek voor Tavo Akys.
Voor Tommy Cash uit Estland is de keuken de plek om met een glad gezicht een Espresso Macchiato te drinken.
Justyna Steczkowska uit Polen heeft met Gaja zich naar binnen gezongen. Of geschreeuwd. Iedereen heeft haar gehoord.
Haar dansers verdwijnen met een grote grijns naar de slaapzaal, ze voelen zich thuis in het bewegingsroedel tussen hun soortgenoten. Justyna zelf kiest voor de geheime gang naar de kelder. Je weet maar nooit waar je uitkomt!

Het meifeest komt dichterbij en binnenkort nemen nog meer gasten hun intrek. Zou het kasteel voldoende plek hebben voor al die gasten en hun begeleiders? We zullen zien ...

witte angora

Als je het niet erg vind sla ik die verhalen over, Jablan.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik sla het over ook al vind Jablan het erg.

Jablan
Contacteer:

witte angora schreef:
17 feb 2025 22:33
Als je het niet erg vind sla ik die verhalen over, Jablan.
Geen probleem. Tot nu toe is er geen enkel liedje, dat eruit springt.

Weer de meer serieuze dingen van vandaag.

Wilders heeft gisteren laten zien, dat hij niet goed op de hoogte is. Hij vindt, dat er in Nederland genoeg mannen uit de Ukraine zijn, die hun land kunnen verdedigen.
Hij is vergeten, dat mannen in de goede leeftijd, het land helemaal niet mogen verlaten. De mannen, die hier wel zijn, zijn niet in staat om te vechten of ze revalideren van ernstige verwondingen.

Trump heeft een tijdje geleden geroepen 'wie niet betaalt, krijgt geen hulp'. Dat ging over de Navo, maar de boodschap heeft in Rusland ertoe geleid, dat men serieuze plannen maakt andere voormalige Sovjet-Satellietstaten binnen te vallen, want het grote doel is herstel van het Russische Rijk en het opblazen van alles, wat in Europa de vrede in stand houdt. Dreiging wordt steeds concreter.

Wanneer alle zekerheden of vaste punten in Europa wankelen, breken onzekere tijden aan. Deze dagen mis ik:

- iemand, die nuchter stelt, dat als de Ukraine geen Navo-lid mag worden en de VS niets willen doen, het beter is om een eigen Navo op te richten. Zo'n statement dwingt de VS en Rusland hun positie te herzien.

- een verbod op Amerikaanse sociale media in de EU op basis van 'staatsondermijnende activiteiten'. Dat betekent een fors inkomstenverlies voor Meta en X. In principe net zoals met de Russische oligarchen is gebeurd de afgelopen jaren.

En daarmee: geniet van de zon, van de 1-2-dagen winterweer en maak wat moois van de dag. :wink:

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dan is het dag Google, YouTube dus ook als ik je zo begrijp.
Heeft Zelensky bewijs van wat Rusland wil.
Want laatst was er ook bewijs dat we door moesten gaan met geld schuiven, want Rusland zit er door heen.
De ervaring zegt dat de pers niet veel bron onderzoek doet, dus ik neem dat met een korreltje zout.
Er is gewoon te veel aan de hand. Zo simpel als de pers het over doet komen, is het ook allemaal niet.
En ik geloof ook eigenlijk niet meer in Europa 1, in mijn ogen zitten daar in Brussel en stel overbetaalde beroeps politici, die hun geld niet waard zijn. Eerst dacht ik Nederland loopt overal maar achter de feiten aan, maar Europa valt er ook niet echt veel van.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ga jij maar bron onderzoek doen. In Rusland. Succès

We horen het resultaat wel van je.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
18 feb 2025 08:38
Ga jij maar bron onderzoek doen. In Rusland. Succès

We horen het resultaat wel van je.
Waarom zou ik dat moeten doen. Ik zie het nut er niet van in.

witte angora

Weer het oude riedeltje.

Maar dat de VS en Rusland in botsing zouden komen, dat is al vele eeuwen geleden voorspeld. De strijd van de 'koning van het Zuiden' vs. de 'koning van het Noorden'. Of dat moment aangebroken is? De tijd zal het leren. De ontwikkelingen gaan in ieder geval ineens erg snel, en het het is verbazingwekkend hoe het zich ineens allemaal ontwikkeld.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 feb 2025 09:04
Weer het oude riedeltje.

Maar dat de VS en Rusland in botsing zouden komen, dat is al vele eeuwen geleden voorspeld. De strijd van de 'koning van het Zuiden' vs. de 'koning van het Noorden'. Of dat moment aangebroken is? De tijd zal het leren. De ontwikkelingen gaan in ieder geval ineens erg snel, en het het is verbazingwekkend hoe het zich ineens allemaal ontwikkeld.
Ach jee, als we die voorspellingen moeten geloven…..

Plaats reactie