Kruidvat prepaid sim afgesloten , wegens administratieve redenen
Kruidvat prepaid sim afgesloten , wegens administratieve redenen
Prepaid gekocht bij Kruidvat,deze wordt met regelmaat gebruikt, met+-50 euro beltegoed,is sinds 2 weken totaal afgesloten en mijn Email box is ook offline.
Als je belt met Klanten Service Kruidvat,wordt je dood leuk verteld,dat je nummer is uitgefaseerd ??? je kan fluiten naar je nummer en je beltegoed,en daar moet je het dan maar mee doen,
aangezien ik dit nummer al 10 jaar heb,en belangrijke informatie zoals Digid eraan gekoppeld is,wil ik dit nummer ten koste van alles behouden.
ACM al op de hoogte gebracht,overweeg de geschillen commisie in te schakelen,over deze kwestie,als er geen gepaste oplossing wordt geboden,zijn er nog soortgelijke incidenten bij andere Kruidvat prepaid gebruikers ? laat van je horen.
Kruidvat beschikt niet over een Email adres,en je kunt alleen chaten,of bellen,das zeker niet anno 2025,
Graag advies,bedankt voor je aandacht met vriendelijke groet Greenslade
Als je belt met Klanten Service Kruidvat,wordt je dood leuk verteld,dat je nummer is uitgefaseerd ??? je kan fluiten naar je nummer en je beltegoed,en daar moet je het dan maar mee doen,
aangezien ik dit nummer al 10 jaar heb,en belangrijke informatie zoals Digid eraan gekoppeld is,wil ik dit nummer ten koste van alles behouden.
ACM al op de hoogte gebracht,overweeg de geschillen commisie in te schakelen,over deze kwestie,als er geen gepaste oplossing wordt geboden,zijn er nog soortgelijke incidenten bij andere Kruidvat prepaid gebruikers ? laat van je horen.
Kruidvat beschikt niet over een Email adres,en je kunt alleen chaten,of bellen,das zeker niet anno 2025,
Graag advies,bedankt voor je aandacht met vriendelijke groet Greenslade
Erwin45
vindt dit leuk
-
Re: Kruidvat prepaid sim afgesloten , wegens administratieve redenen
Zet uw vraag eens op het KPN forum neer.
Kruidvat maakt nl gebruik van het KPN netwerk.
Kruidvat maakt nl gebruik van het KPN netwerk.
-
Dat de telefoon gebruikt word is 1, maar hoe word het dan gebruikt?
De voorwaarde om het nummer te behouden is dat er eenmaal per 12 maanden opgewaardeerd moet worden. De hoogte van het beltegoed maakt niet uit, als er maar opgewaardeerd word. Als u langer dan 12 maanden het niet gedaan hebt, dan vervalt het nummer. Als dat de oorzaak is, dan kunt u daar niet tegenin gaan. Mocht het een andere oorzaak hebben is het wel verstandig om de vraagstelling stellen waarom ze het nummer hebben laten vervallen.
De voorwaarde om het nummer te behouden is dat er eenmaal per 12 maanden opgewaardeerd moet worden. De hoogte van het beltegoed maakt niet uit, als er maar opgewaardeerd word. Als u langer dan 12 maanden het niet gedaan hebt, dan vervalt het nummer. Als dat de oorzaak is, dan kunt u daar niet tegenin gaan. Mocht het een andere oorzaak hebben is het wel verstandig om de vraagstelling stellen waarom ze het nummer hebben laten vervallen.
Welke reden geven ze dan voor het uitfaseren van het nummer? En wat is regelmatig gebruikt.
Je hebt wel ten allen tijde voldaan aan de gestelde voorwaarden? Normaal gesproken wordt een nummer namelijk niet zomaar beëindigd, maar krijg je meerdere waarschuwingen dat je het toestel actief moet gebruiken, bijvoorbeeld door uitgaand te bellen, binnen een bepaalde periode en / of tijdig moet opwaarderen.
Je hebt wel ten allen tijde voldaan aan de gestelde voorwaarden? Normaal gesproken wordt een nummer namelijk niet zomaar beëindigd, maar krijg je meerdere waarschuwingen dat je het toestel actief moet gebruiken, bijvoorbeeld door uitgaand te bellen, binnen een bepaalde periode en / of tijdig moet opwaarderen.
bupaul
vindt dit leuk
Citeer NeoDutchio
door NeoDutchio » 21 feb 2025 13:27
Neo , je hebt het mis , het is 6 maanden niet 12 mnd mits het kpn is
Citeer NeoDutchio
Je krijgt dat nummer nooit meer terug.
Neem maar een nieuwe sim bij de originele providers, het zijn er 3. KPN, Odido of Vodafone. Blijf bij de provider en neem geen merk van een doorverkoper. Organiseer meteen een nieuwe provider onafhankelijk mailadres. Bijvoorbeeld gmail.
Daarna kun je de DigiD en alle andere gaan omzetten. Mooi karweitje tijdens carnaval.
Neem maar een nieuwe sim bij de originele providers, het zijn er 3. KPN, Odido of Vodafone. Blijf bij de provider en neem geen merk van een doorverkoper. Organiseer meteen een nieuwe provider onafhankelijk mailadres. Bijvoorbeeld gmail.
Daarna kun je de DigiD en alle andere gaan omzetten. Mooi karweitje tijdens carnaval.
Nevyn
vindt dit leuk
-
In het contract dat Kruidvat zijn sim-klanten aanbiedt staat 12 maanden.
Ik heb weleens eerder een vergelijkbaar euvel uitgezocht, toen omdat ik merkte dat je ook bij AH- en Aldi-kaarten vooral geen klantenservice mag verwachten. Hun naam staat er op, ze verkopen die sim-doordrukstrips aan de kassa, maar de hele afhandeling (backoffixce, hoe je het ook wil noemen) wordt verzorgd door Alphacom.
Dat is een soort multinational in prepaid cards en rechargables. Een huismerk-leverancier van sim-kaarten. De moedermij is No Blue Potato in Rotterdam.
TS laat de meest relevante informatie (namelijk de reden waarom het nummer is uitgefaseerd) weg, maar trekt al wel aan de bel bij de ACM en geschillencommissies. Als je je daar meldt, zal ook de eerste vraag zijn waarom dat nummer uitgefaseerd is.
En als het eenvoudige antwoord dan is “ik heb niet tijdig opgewaardeerd en de sms’jes met waarschuwingen heb ik genegeerd”, dan ben je snel uitgepraat natuurlijk.
Ik ben dus wel benieuwd of er antwoord van TS komt op de vragen:
- heb je je aan alle voorwaarden van dit contract gehouden?
- welke reden gaf Kruidvat aan voor het uitfaseren?
- heb je de sms’jes die je krijgt ontvangen? Of heb je er gewoon niet naar gekeken?
Je bent overigens niet de enige met klachten, zie bijvoorbeeld hier en hier. Er zijn meer ervaringen met vervallen nummers en/of niet kunnen opwaarderen.
Ik zou een volgende keer sowieso gewoon een contract met de provider afsluiten, en niet met van die vage labels in zee gaan. Service hoef je daar niet van te verwachten.
En als het eenvoudige antwoord dan is “ik heb niet tijdig opgewaardeerd en de sms’jes met waarschuwingen heb ik genegeerd”, dan ben je snel uitgepraat natuurlijk.
Ik ben dus wel benieuwd of er antwoord van TS komt op de vragen:
- heb je je aan alle voorwaarden van dit contract gehouden?
- welke reden gaf Kruidvat aan voor het uitfaseren?
- heb je de sms’jes die je krijgt ontvangen? Of heb je er gewoon niet naar gekeken?
Je bent overigens niet de enige met klachten, zie bijvoorbeeld hier en hier. Er zijn meer ervaringen met vervallen nummers en/of niet kunnen opwaarderen.
Ik zou een volgende keer sowieso gewoon een contract met de provider afsluiten, en niet met van die vage labels in zee gaan. Service hoef je daar niet van te verwachten.
Nevyn
vindt dit leuk
-
Ik ga uit van de voorwaarden die ik online zie staan:gosewijn schreef: ↑21 feb 2025 17:11Re: Kruidvat prepaid sim afgesloten , wegens administratieve redenen
Citeer NeoDutchio
https://www.kruidvat.nl/medias/Contract ... et%20terug.
Uw Kruidvat Mobiel tegoed is onbeperkt geldig, zolang u minimaal 1 keer in de 12 maanden
uw tegoed opwaardeert. Als uw tegoed vervalt, vervalt ook uw nummer. Als u beltegoed
overhoudt, betalen we dat niet terug.
Ik lees net op Tweakers dat er ook problemen zijn met Jumbo prepaid kaarten. Gebruikers zijn zonder waarschuwing afgesloten en kunnen niet geholpen worden door enige service afdeling.
Jumbo biedt wel aan om een vergoeding aan te bieden aan deze klanten, wellicht gaat het Kruidvat dat in een later stadium ook doen?
Jumbo biedt wel aan om een vergoeding aan te bieden aan deze klanten, wellicht gaat het Kruidvat dat in een later stadium ook doen?
Consumenneke
vindt dit leuk
Kruidvat heeft bij mij de oude prepaid simkaart vervangen, het had met het verouderde netwerk systeem te maken.
Hier is een mail van ontvangen en een dringend advies de oude sim te vervangen om een zgn uit fasering te voorkomen, anders zou alles op dat nummer vervallen.
De mail kwam op een nogal bedenkelijke manier binnen, misschien heeft u het gemist of is het in de spam gekomen.
Verder is bij mij alles goed afgehandeld.
Hier is een mail van ontvangen en een dringend advies de oude sim te vervangen om een zgn uit fasering te voorkomen, anders zou alles op dat nummer vervallen.
De mail kwam op een nogal bedenkelijke manier binnen, misschien heeft u het gemist of is het in de spam gekomen.
Verder is bij mij alles goed afgehandeld.
-
Triforce
Bedenkelijk is in dit geval voor mij, dat het een onduidelijke mail betreft, met een nogal druk zettende inhoud en een link naar iets waar je misschien niet wilt komen.
Probeer dan maar eens bij Kruidvat hierover een info te krijgen, wel via reviews te ontdekken.
Bedenkelijk is in dit geval voor mij, dat het een onduidelijke mail betreft, met een nogal druk zettende inhoud en een link naar iets waar je misschien niet wilt komen.
Probeer dan maar eens bij Kruidvat hierover een info te krijgen, wel via reviews te ontdekken.
Consumenneke
vindt dit leuk
Als je via zulke organisaties een abonnement neemt weet je dat de korting ten opzichte de 3 reguliere providers via reclame wordt verkregen. Gratis korting bestaat niet.
Misschien komt TS nog met meer informatie. Tot die tijd heeft het weinig zin om hier nog iets verder te schrijven.
-
Geen idee wat u nou zegt.
Als je een abonnement bij Jumbo of Kruidvat neemt (of een prepaid simkaart) dan krijg je veel reclame op je mobieltje?
Hoe werkt dat? Waar is die reclame te vinden? In de messages?
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 24 feb 2025 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kunt u de tekst van die onduidelijke mail delen op dit forum?
Ik ben benieuwd of Jumbo en Kruidvat zelf deze abonnementen beheren of dat het een derde partij is.
Interessant wordt het als blijkt dat er op schaal tegoeden verdwijnen. Dat heb ik namelijk eerder meegemaakt.
Of dat interessant is weet ik niet. Meestal betekent dat niet meer dat er niet opgewaardeerd in het aantal maanden wat in de voorwaarden staat. En dan vervalt het tegoed volgens dezelfde voorwaarden.Consumenneke schreef: ↑24 feb 2025 11:32Kunt u de tekst van die onduidelijke mail delen op dit forum?
Ik ben benieuwd of Jumbo en Kruidvat zelf deze abonnementen beheren of dat het een derde partij is.
Interessant wordt het als blijkt dat er op schaal tegoeden verdwijnen. Dat heb ik namelijk eerder meegemaakt.
Nu is het afwachten of TS nog met meer informatie komt of dat het bij deze ene bijdrage blijft
-
Soms zijn voorwaarden onredelijk bezwarend. Ik vind het overhevelen van een tegoed diefstal, zeker als dat tegoed ook gewoon teruggeboekt kan worden naar de eigenaar. Zal vast wel jurisprudentie over zijn.