Kruidvat prepaid sim afgesloten , wegens administratieve redenen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eres

Re: Kruidvat prepaid sim afgesloten , wegens administratieve redenen

Ongelezen bericht door Eres »

Het bericht heb ik niet meer.
Ik heb me misschien vergist, het was geen mail maar kennelijk een sms bericht.
Via google kom je op een bericht hierover, https://simwisselkruidvat.nl , hier is te lezen, waarover het gaat.
Een link aan moeten klikken, verplicht inloggen, gegevens verstrekken, een vaak gebruikte methode bij cybercrime.
Ik kon destijds via Kruidvat, niets over een simwissel vinden, het url was voor mij ook niet echt betrouwbaar, ik heb uiteraard nergens op geklikt.
Na wat zoekwerk gevonden, dat het een zaak van Kruidvat was.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Een email die via sms binnenkomt is inderdaad bedenkelijk

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Het zou best eens kunnen dat het een SMS was en geen mail. Het zal vermoedelijk een alleen bellen telefoon zijn waar TS het over heeft want er wordt door TS alleen gesproken over beltegoed en niet over MB's 2G gaat stoppen en de providers sturen daarvoor een SMS naar de telefoons die nog op het 2G netwerk zitten. Een mail sturen kunnen ze vaak niet want van een pre-paid telefoon weten ze meestal helemaal niet wie de gebruiker is en hebben dus geen mailadres of een gewoon adres. Een link sturen door de provider naar een niet smartphone is ook iets wat niet opschiet, want op een alleen bellen telefoon kan een link die via SMS wordt ontvangen nu eenmaal niet worden geopend.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

peter17111962 schreef:
24 feb 2025 14:57
Het zou best eens kunnen dat het een SMS was en geen mail. Het zal vermoedelijk een alleen bellen telefoon zijn waar TS het over heeft want er wordt door TS alleen gesproken over beltegoed en niet over MB's 2G gaat stoppen en de providers sturen daarvoor een SMS naar de telefoons die nog op het 2G netwerk zitten. Een mail sturen kunnen ze vaak niet want van een pre-paid telefoon weten ze meestal helemaal niet wie de gebruiker is en hebben dus geen mailadres of een gewoon adres.
Daarom is de suggestie van reclame ook misplaatst. Reclame: hoe dan?
Thijs124 schreef:
23 feb 2025 10:29
Als je via zulke organisaties een abonnement neemt weet je dat de korting ten opzichte de 3 reguliere providers via reclame wordt verkregen. Gratis korting bestaat niet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

peter17111962 schreef:
24 feb 2025 14:57
Het zou best eens kunnen dat het een SMS was en geen mail. Het zal vermoedelijk een alleen bellen telefoon zijn waar TS het over heeft want er wordt door TS alleen gesproken over beltegoed en niet over MB's 2G gaat stoppen en de providers sturen daarvoor een SMS naar de telefoons die nog op het 2G netwerk zitten. Een mail sturen kunnen ze vaak niet want van een pre-paid telefoon weten ze meestal helemaal niet wie de gebruiker is en hebben dus geen mailadres of een gewoon adres. Een link sturen door de provider naar een niet smartphone is ook iets wat niet opschiet, want op een alleen bellen telefoon kan een link die via SMS wordt ontvangen nu eenmaal niet worden geopend.
Met als aanvulling dat een sms niet oneindig blijft wachten tot een telefoon aan gaat. Stel dat deze telefoon in een kast ligt en enkel aangezet word als het nodig is, dan is er een kans dat de sms TS nooit bereikt heeft.

Erwin45

Ongelezen bericht door Erwin45 »

2x kruidvat Mobiel Prepaid telefoon nummer weg.
Ook afgesloten wegens administratieve redenen.
Er stond nog veel beltegoed op (nog niet lang geleden opgewaardeerd zelfs)
2 mensen in het gezin.
Dit probleem is veroorzaakt doordat er een sim kaart wissel nodig was volgens Kruidvat.
Deze besteld in december en nooit ontvangen.
In Januari gebeld met de helpdesk.
Antwoord was er zijn sim kaarten zoek geraakt.
We moesten maar even afwachten.
Begin februari nogmaals gebeld met de helpdesk.
Antwoord we zijn er mee bezig en we moeten geduld hebben.
Midden februari zonder melding vooraf gewoon afgesloten.
Zowel mijn dochter als ik zelf.
Nu al weer twee keer contact gehad met de helpdesk.
Ze mogen niet veel zeggen en doen ook niks verder dit is mij letterijk medegedeeld.
In ons geval komt het administratieve afsluiten dus doordat zij onze nieuw sim kaarten hebben zoekgemaakt, laten stelen of misplaatst hebben.
Kruidvat doet dus helemaal NIETS.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Reclame via een telefoonnummer is niet zo heel vreemd. Het skala loopt van bemiddelaar voor energieleveranciers, laadpaal verkopers, nep bankmedewerkers tot Microsoft virusverwijderaars. Ik heb ze allemaal al aan de lijn gehad. Via sms en WhatsApp komt ook reclame of ongewenste zaken binnen. Die worden door Google wel samen met mailspam meteen in de spammap geplaatst, maar ik zie ze nog 30 dagen staan. En ook de oorzaken van die benaderingen is nooit te achterhalen.

Triforce

Ok, dus de oorzaak is neit te achterhalen, maar je weet wel zeker dat de oorzaak kruidvat of een andere budget telefoonprovider is.

Goed verhaal wel.

Consumenneke

Thijs124 schreef:
24 feb 2025 17:58
Reclame via een telefoonnummer is niet zo heel vreemd.
U haalt van alles door elkaar. Reclame via de telefoon gericht op particulieren mag niet meer sinds de nieuwe Telecommunicatiewet geldt. Reclame via SMS is sowieso verboden. Ongevraagde reclame via mail (spam) is ook verboden. En al die andere varianten komen niet binnen op non-smartphones.

De suggestie dat het revenue-model gebaseerd is op reclame, is dus nergens op gebaseerd.

Tien jaar geleden had u nog een beetje gelijk kunnen hebben. 8)

Thijs124

O, omdat jij zegt dat het niet mag gebeurt het ook niet meer. Bedankt al 10 jaar. Dan bereik jij meer dan die bond van jou en de ACM samen.

Consumenneke

Thijs124 schreef:
24 feb 2025 20:03
O, omdat jij zegt dat het niet mag gebeurt het ook niet meer.
U volhardt. Stel u neemt een AH simcard. Van wie krijgt u dan reclame en hoe?

Triforce

Thijs124 schreef:
24 feb 2025 20:03
O, omdat jij zegt dat het niet mag gebeurt het ook niet meer. Bedankt al 10 jaar. Dan bereik jij meer dan die bond van jou en de ACM samen.
Je bent de discussie echt keihard aan het verliezen. Je poneert zelf zonder enige onderbouwing de stelling dat (budget)internetproviders hun verdienmodel is gebaseerd op het illegaal doorverkopen van data. Kom maar met bewijs.

Thijs124

Nee, ik kan niks bewijzen.
Jullie zullen wel gelijk hebben.
Ik heb toch het idee dat de telefoonnummers, misschien niet gekoppeld aan de adressen ergens te vinden zijn. Ik heb wel reclame in mijn whatsapp, telefoon. Sms, mail en messenger maar ken de oorzaak niet. Dit zal bij mij niet via de provider zijn.

Mark_1969

Ongelezen bericht door Mark_1969 »

Ik doe deze klacht voor vermoedelijk 150 man.
Het gaat om de provider Kruidvat mobiel.
Mijn schoonmoeder, een 80jarige is afhankelijk van haar GSM.
Eind december 2024 kreeg ze een sms dat er een simwissel nodig was ivm een verouderde simkaart.
Ik heb op 3 januari haar NAW gegevens op de site Simwisselkruidvat.nl ingevuld.
Beloofd werd binnen 4 dagen zou de simkaart worden opgestuurd.
Dat gebeurde niet, en ik heb 7 gesprekken gehad met de telefonische klantenservice gehad.
Die gesprekken waren zeer onbevredigend.
Vaak werd gezegd, het komt eraan en het komt goed voordat oude simkaarten vervallen.
13 februari werd het nummer van mijn schoonmoeder afgesloten en het beltegoed verviel.
Het volgende gesprek met de klantenservice had de boodschap.
"Jammer, helaas, nummer weg, beltegoed weg".
Dat het buiten de schuld van de klant lag, maakte geen verschil.
Mijn klacht staat niet op zichzelf. Zo vind u berichten op X en forum van Radar.
Veel mensen zijn hun nummer kwijt en beltegoed kwijt.
Veel mensen moeten bijvoorbeeld opnieuw digid aanvragen en konden niet met ouderenvervoer zoals mijn schoonmoeder omdat je daarvoor een 06 nummer moet hebben.
Van ellende heb ik maar zelf een ander simkaartje gehaald.
Die had ik van een andere provider kunnen halen, maar heb ik weer van Kruidvat gehaald (een simkaart die met het nieuwe 4g netwerk werkt).
Waarom?
Omdat ik dan nog achter het beltegoed aan kon. Dat kruidvat mobiel zo fideel was dit op het nieuwe nummer bij te schrijven.
Maar ze doen gewoon niets.
150 klanten,
Er werd zelfs in de gesprekken aangegeven dat er veel van die 150 waar het mis ging maar overgestapt zijn naar een andere provider en hun verlies van nummer en tegoed voor lief hebben genomen.
Daar zijn ze mooi van af.
Maar er zijn ook gevallen die nog opgewaardeerd hebben voordat ze zonder aankondiging zijn afgesloten
Wat die klantenservice van Kruidvat mobiel betreft.
1. Ze doen niets voor je.
2. Ze verwijzen naar een heel lang vaag emailadres waar je ook niets van hoort.

Ook op bellen.com bij kruidvat mobiel staan een paar reacties.

Consumenneke

Thijs124 schreef:
24 feb 2025 22:13
Jullie zullen wel gelijk hebben.
We hoeven er geen wedstrijd of een tweekamp van te maken. Als er een aanvullend verdienmodel is bij die sim-cards, wil ik het graag weten. Volgens mij betaal je met een paygo (heten ze zo?) meer per minuut. Ik zie ook dat ze veel trucs gebruiken om het tegoed te laten verdampen.

Er zijn ook trucs om mensen op een opt-in lijst te krijgen. Doe mee aan een prijsvraag op Instagram of Facebook , dan geef je al snel onderweg toestemming om opgenomen te worden op een zogenaamde list die marketingbedrijven gebruiken om aanbiedingen te doen, per mail of telefoon.

Als je een krant online leest geef je ook toestemming om je data te delen met honderden adverteerders. 8)

Dus je argwaan is wel terecht.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Consumenneke schreef:
24 feb 2025 12:04
Dirkie schreef:
24 feb 2025 11:47
Meestal betekent dat niet meer dat er niet opgewaardeerd in het aantal maanden wat in de voorwaarden staat. En dan vervalt het tegoed volgens dezelfde voorwaarden.
Soms zijn voorwaarden onredelijk bezwarend. Ik vind het overhevelen van een tegoed diefstal, zeker als dat tegoed ook gewoon teruggeboekt kan worden naar de eigenaar. Zal vast wel jurisprudentie over zijn.
Deze maatregel wordt gedaan om te voorkomen dat nummers uitgegeven worden en vervolgens niet meer worden gebruikt. Iemand kan, door wat voor reden dan ook, een nummer soms niet meer gebruiken. Door deze maatregel komt het nummer na 12 maanden weer vrij en kan (na enige tijd) weer worden uitgegeven. Wil je een nummer behouden dan moet je dus binnen 12 maanden opwaarderen of een abonnement nemen. Als je een nummer niet meer wil gebruiken kun je ook vooraf even contact opnemen of een eventueel tegoed kan worden teruggestort maar over het algemeen zijn telecom providers geen (spaar)banken en moet je ze ook niet zo gebruiken.

Consumenneke

Dirkie schreef:
25 feb 2025 09:58
Deze maatregel wordt gedaan om te voorkomen dat nummers uitgegeven worden en vervolgens niet meer worden gebruikt.
Aah, dat is om te voorkomen dat er een nummertekort ontstaat.

Wat een rotsmoes Dirkie. :lol:

Maar zelfs als dat zo is, kan men het vanaf de bankrekening betaalde tegoed weer terugstorten naar dezelfde bankrekening. Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat tegoeden gestolen werden en nummerbehoud onmogelijk bleek. Met als gevolg dat er geen toegang meer was tot de eigen bankrekening en zelfs DigiD opnieuw ingesteld moest worden.

Er zit een foute club achter die prepaid cards, en de uitgevers AH, Jumbo, Kruidvat, Aldi en tal van anderen kijken de verkeerde kant op.

Ik vemoed dat er meer boze zonen en dochters zijn die hun bejaarde ouders helpen om bereikbaar te blijven, online en mobiel. Samen kunnen we wellicht hard aan de bel trekken.

Consumenneke

Mark_1969 schreef:
25 feb 2025 01:15
Eind december 2024 kreeg ze een sms dat er een simwissel nodig was ivm een verouderde simkaart.
<>
"Jammer, helaas, nummer weg, beltegoed weg".
<>
Maar ze doen gewoon niets.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met Hello, AH, Lebara en Aldi. Meende dat winkelketens met een goede naam niet betrokken wilde zijn bij bejaarden-beroving. Dus wel. Toen ontdekte ik dat al deze kaarten whitelabel op de markt gebracht worden door dezelfde club die ik eerder noemde.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik begrijp niet dat, als je zo bezorgd bent om de bereikbaarheid van je bejaarde ouders, dan steeds opnieuw een prepaid kaart bij Kruidvat etc. koopt. Er staan op internet al klachten daarover sinds 2018.

Consumenneke

Lowieze schreef:
25 feb 2025 10:26
Er staan op internet al klachten daarover sinds 2018.
Over Kruidvat, AH, Jumbo, Aldi, Lebara?

Ik geef toe dat ik evenals de meeste consumenten maar een domme klant ben. :?

Plaats reactie