Het zou zo veel schelen als je gewoon eerst leest waar het daadwerkelijk over gaat. Als je dat gedaan had, had je gelezen dat ik reageer op een voorbeeld van Cro, waarin hij expliciet PostNL als voorbeeld gebruik.NeoDutchio schreef: ↑26 feb 2025 17:20Het gaat over een chauffeur in dienst van een transporteur die rijd voor GLS. U gebruikt 8 keer PostNL.
Dat je wel in staat bent om te tellen dat ik 8x "PostNL" gebruik, maar dat je niet ziet (of wilt zien) dat Cro dat ook meermaals doet, zegt alles: het gaat niet om de inhoud (want wat voor PostNL geldt, geldt onverkort ook voor DHL, GLS, DPD, noem maar op), het gaat slechts om het proberen te weerleggen. Zinloos.
Niets persoonlijks aan uiteraard, want ik heb het overduidelijk over je reacties, niet over jou. Het ging duidelijk om iets anders, want dat stond er namelijk gewoon bij: een verzoek om concreet te zijn.NeoDutchio schreef: ↑26 feb 2025 17:20Dank u voor het compliment, persoonlijke aanval? Of is het iets anders?
Je mist blijkbaar het punt, ondanks dat ik dat al expliciet toegelicht heb. Wat geldt voor de werknemer in dienst van de bezorgdienst, geldt evenzo voor de ingehuurde zelfstandige/ onderaannemer. Er is dus uiteraard geen sprake van verdraaien, al lijkt de manier waarop jij citeert en discussieert er verdacht veel op.NeoDutchio schreef: ↑26 feb 2025 17:20TS is helder over de chauffeur in dienst van een zelfstandig bedrijf los van GLS. Uw woorden heb ik eerder al gearceerd waar u het hebt over dat de chauffeur in dienst is van GLS en dat GLS de werkgever is.
Dit had u al eerder kunnen lezen in mijn reactie gister om 17:49, waarom dan nogmaals naar vragen?
Zie mijn vorige antwoord. Er is voor de aansprakelijkheid geen verschil. En ja, natuurlijk zeg ik dat GLS (ook) aansprakelijk is. En ik onderbouw ook waarom dat zo is. Dat zie ik jou nog niet doen.NeoDutchio schreef: ↑26 feb 2025 17:20In plaats van toegeven dat de chauffeur niet in dienst is van GLS en GLS ook niet de werkgever is gaat u er allerlei zaken bijhalen. U durft zelfs te zeggen dat GLS aansprakelijk is.
Ook hier hebt u eerder al op gereageerd, waarom dan nogmaals oprakelen?
Je mis ook hier het punt of je begrijpt niet wat ik schrijf. TS hoeft geen twee zaken op te starten, één is voldoende. Het is vervolgens aan GLS om al dan niet een werknemer of een onderaannemer op te roepen. Jouw weergave is dus wederom niet wat ik daadwerkelijk schrijf.NeoDutchio schreef: ↑26 feb 2025 17:20Op elke slak zout leggen, anders kunt u geen discussie starten. Er zijn 2 parallelle zaken, uw eigen woorden. Waarin zelfs nog staat dat GLS (dus niet PostNL) de aansprakelijkheid doorzet naar de onderaannemer (oeps, toch niet aansprakelijk dan?). En bij een dagvaarding ook de onderaannemer op zal roepen. Waarom dan GLS aansprakelijk stellen als die direct deze afwijzen en de juiste persoon naar voren schuiven? Dan kan je net zo goed de merkdealer van de bus aansprakelijk stellen die het vervolgens doorzetten naar de koper. Of naar de leasemaatschappij die het ook weer afwijzen. Enkel om niet toe te hoeven geven dat u er naast zat dat de chauffeur niet in dienst is van GLS.
Dat die zaak/discussie niet eens gevoerd hoeft te worden is ook al eerder uitgelegd. Waarom u het wederom benoemd is weer een raadsel.
De reden dat je je pijlen in een rechtszaak op de juiste partij richt, is veel belangijker en logischer dan jij doet voorkomen: het voorkomt dat je vordering afgewezen wordt omdat de gedaagde een bevrijdend verweer voert. Daarnaast is het veel aantrekkelijker om een schadevordering op een GLS, DHL of PostNL te hebben dan op één of andere onderaannemer waarvan de verhaalsmogelijkheden onbekend zijn. En tot slot weet je in ieder geval dat GLS aansprakelijk is, en moet je maar afwachten of je erachter komt wie die onderaannemer zou zijn.
(wordt vervolgd)