Geen refund van Booking.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Meteorrain888

Geen refund van Booking.com

Ongelezen bericht door Meteorrain888 »

Beste Radar,

Op 6 februari heb ik via Booking.com een vliegticket geboekt voor de vlucht van Incheon naar Amsterdam op 24 maart. Vanwege omstandigheden moest ik deze boeking annuleren, wat ik op 21 februari heb gedaan via de klantenservice van Booking.com (uitbesteed aan Gotogate). Ik ontving hiervan een bevestiging waarin werd vermeld dat de luchtvaartmaatschappij de terugbetaling doorgaans binnen 5 werkdagen verwerkt, met een mogelijke uitloop tot 10-15 werkdagen.

Na 10 werkdagen heb ik meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice van Booking.com. Iedere keer kreeg ik te horen dat er aan de terugbetaling werd gewerkt en dat ik geduld moest hebben. Omdat dit steeds werd herhaald zonder verdere voortgang, heb ik zelf contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij China Southern Airlines. Zij gaven aan dat de terugbetaling al op 25 februari is verwerkt en teruggestort.

Ik heb deze informatie, inclusief een kopie van de e-mail van China Southern Airlines, doorgestuurd naar Booking.com. Tot mijn verbazing ontkennen zij de terugbetaling en beweren ze dat de luchtvaartmaatschappij niet reageert op hun verzoeken. Dit terwijl ik zelf telkens binnen korte tijd antwoord ontvang van China Southern Airlines.

Daarnaast heb ik via verschillende kanalen, waaronder social media, geprobeerd Booking.com te benaderen. Helaas word ik telkens doorverwezen naar hun klantenservice, zonder dat er een oplossing komt. Online zie ik veel klachten van andere klanten die met hetzelfde probleem kampen en al maanden op hun geld wachten.

Na het bekijken van uw YouTube-aflevering over Booking.com, waarin u aangeeft dat gedupeerden contact met u kunnen opnemen, wil ik u vragen of u mij kunt helpen in deze situatie.

Jablan
Contacteer:

Re: Geen refund van Booking.com

Ongelezen bericht door Jablan »

Meteorrain888 schreef:
04 apr 2025 09:55
Na het bekijken van uw YouTube-aflevering over Booking.com, waarin u aangeeft dat gedupeerden contact met u kunnen opnemen, wil ik u vragen of u mij kunt helpen in deze situatie.
Dat lukt beter via het contactformulier (contact met de redactie).

Leon71

Ongelezen bericht door Leon71 »

Daarom tickets en reizen altijd betalen met een creditcard.
Zij gaan dan voor je bemiddelen en vaak krijg je meteen je geld terug bij een geschil of fraude.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Leon71 schreef:
06 apr 2025 19:10
Daarom tickets en reizen altijd betalen met een creditcard.
Of je boekt een accommodatie, waar je bij aankomst/vertrek met de accommodatie afrekent.

Dit soort betalingsproblemen bij Booking zijn een verlaat gevolg van Corona: Booking werkt met veel minder mensen dan een paar jaar terug, maar de procedure voor Refunds is niet aangepast. Ergens in het bedrijf ligt een enorme stapel verzoeken te wachten op goedkeuring en die stapel lijkt niet kleiner te worden.

De andere betalingsproblemen spelen ook nog: nieuwe financiële software, waardoor verhuurders tot zes maanden geen geld van Booking kregen uitbetaald. Het is momenteel beter, maar nog niet goed. Zelf merken wij dit aan het aantal verzoeken om bij Booking te storneren en direct bij de accommodatie te boeken, veel meer dan voor Corona. Vooral hotels bieden minder kamers aan via Booking dan vroeger (heeft een hotel 200 kamers, mag Booking er tegenwoordig nog maar 10 verhuren).

Blijkbaar geldt hetzelfde voor vliegen en auto's huren via Booking: dat werkt momenteel beter direct dan via Booking.

Plaats reactie