MIsleidend telefoontje van Zonnexis

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Mathea

MIsleidend telefoontje van Zonnexis

Ongelezen bericht door Mathea »

Wij hebben vanmiddag een zeer misleidend telefoontje gehad van zonnexis, waarbij ze ons digitaal hebben laten tekenen voor een adviesgesprek met iemand van een thuis batterij leverancier.
Na opleggen kregen we een mail met een rekening van bijna 15.000 euro
De afspraak met de adviseur die aan huis komt is morgen. In de bevestigingsmail lezen we nu dat annuleren 24 uur van tevoren moet gebeuren anders betalen we €250
Echter is de afspraak gemaakt binnen deze 24 uur
Kunnen ze ons nu toch verplichten dit bedrag te betalen als we annuleren?

Moneyman

Re: MIsleidend telefoontje van Zonnexis

Ongelezen bericht door Moneyman »

waarom een nieuw topic als je al gereageerd hebt in het andere topic?

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

Deze praktijken zijn onlangs toch uitgebreid op tv aan de orde geweest?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat Mathea erg in paniek is.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Mathea schreef:
07 apr 2025 22:43
Kunnen ze ons nu toch verplichten dit bedrag te betalen als we annuleren?
Lees het andere topic op je gemak door. Daar staat al een route aangegeven hoe je hier vanaf komt.

Mathea

Ongelezen bericht door Mathea »

Even 1 reactie op alle mensen die gereageerd hebben:

Ik kon/kan mijn reactie in een ander bericht niet meer vinden, vandaar dit topic
Deze vraag van mij ging overigens over de afspraak die op die dag gepland stond en de daarbij horende annuleringskosten.
Dat had op dat moment mijn prioriteit

Ik ben chronisch ziek en zie niet alles op tv!
Voor mij was deze manier van oplichting totaal onbekend nog
Aangezien ze alles wist, zelfs banknr. en zich voordeed als iemand van onze energie Maatschappij

Inmiddels heel goed geholpen door de Fraudehelpdesk en een jurist

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Mathea schreef:
09 apr 2025 18:59
Ik ben chronisch ziek en zie niet alles op tv!
[...]
Inmiddels heel goed geholpen door de Fraudehelpdesk en een jurist
Dat je zo geholpen bent, vind ik oprecht heel fijn voor jou. Ook bedankt voor deze terugkoppeling, want ik vermoed dat er nog meer topics zullen volgen over deze methode/verkoop.

Margreet1234

Ongelezen bericht door Margreet1234 »

Ook ik ben gisteren gebeld door Zonnexis. Helaas ging de verkoop op een dwingende agressieve manier en heb ik getekend.
Na dat ik de offerte per mail gekregen heb, schrok ik van het bedrag na overleg met partner wilde wij ons beroepen op herroepingsrecht. In de offerte staat dat we geen recht hebben op herroeping en we er aan vast zitten. Na telefonisch contact wat niet heel plezier verliep kregen we de mededeling dat we offerte kunnen annuleren maar dan een boete van 4000, euro krijgen.
Wie heeft dit nog meer meegemaakt en kan mij advies geven?

Polvo176

Ongelezen bericht door Polvo176 »

Aan de deur en telefoon wordt niet gekocht is een gouden regel die al 50 jaar geldt en nog steeds niet bij iedereen bekent is.
Er zijn al diverse merken zoals Home Wizard, Eva en Zendure die batterijen leveren die je met een stekker in het stopcontact kunt steken en er komen snel meer bij.
Modulair opgebouwd kun je die met losse accu's bij bestellen en stapelen tot je genoeg voor eigen gebruik hebt.
Meestal is 6 à 7 kWh genoeg.
Wil je toch iets groter dan kun je bij b.v. Zendure ook een groter systeem kopen waarvoor wel een aparte groep in de meter kast moet komen, maar dan heb je al 9 kWh voor ruim 3000 euro.
De prijzen voor thuisbatterijen zijn enorm gekelderd de afgelopen paar maanden.
15.000 of meer voor een thuis batterij is pure oplichting.

Heb je een vast contract dan heb je tot 1-1-27 nog helemaal geen batterij nodig, daarna kan het wel interessant zijn.
Heb je een dynamisch contract dan geldt het omgekeerde, het kan nu interessant zijn, maar na 1-1-27 niet meer.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ergens zou ik toch nog even wachten met thuisbatterijen. Wij hebben heel veel accusystemen getest op het werk en vaak is de conclusie dat ze eigenlijk een eigen trafohok moeten hebben door de hoeveelheid harmonischen die ze terug het net op gooien. Zo'n ding in huis, waar het dus teruglevert aan het net in huis, kan dus de apparatuur in huis beschadigen.

Ik zeg kan, want er zijn er genoeg die ik niet getest heb. Overigens is het sowieso iets dat wij vaak terugzien de laatste tijd, ook bij andere apparatuur.

Plaats reactie