Per ongeluk AIRBNB geboekt

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
alfatrion

Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
13 mei 2025 17:04
Weet je dat zeker? Klant drukt op de knop.
Ja. Dat deed Otto ook. De tweede en derde vraag zijn bepalend voor de rechten van TS. Ik neig er naar om de tweede vraag in het voordeel het bedrijf te beantwoorden.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

alfatrion schreef:
13 mei 2025 17:50
Nijogeth schreef:
Ja. Dat deed Otto ook.
Het gaat hier niet alleen om de knop. Hier gaat het om een knop en vervolgens een door de klant gedane betaling. De klant heeft gewoon betaalt via haar Paypal betalingsprovider, alwaar ze zelf de betaling bevestigd heeft alvorens Paypal deze uitvoerde. Dus als iemand op de knop kopen klikt en vervolgens een betaling uitvoert, mag je dan als verkoper veronderstellen dat er een koop tot stand gekomen is?

alfatrion

Speedy123 schreef:
13 mei 2025 18:08
Het gaat hier niet alleen om de knop.
De betaling is niet relevant. En ja, als de klant een aanbod aanvaard dan mag de wederpartij er in beginsel vanuit gaan dat de klant die aanvaarding wilde doen. Dat kan anders zijn als de twee berichten ziet, een waarbij het aanbod aanvaard worden en een waarbij de overeenkomst enkele minuten later geannuleerd wordt.

Overigens moet er wel een knop zijn waaruit blijkt dat er een betalingsverplichting is, als die er niet is dan heeft TS een sterke zaak op grond daarvan om niets te hoeven te betalen.

Speedy123

alfatrion schreef: Overigens moet er wel een knop zijn waaruit blijkt dat er een betalingsverplichting is, als die er niet is dan heeft TS een sterke zaak op grond daarvan om niets te hoeven te betalen.
Maar TS heeft al betaald. Dat is nu net het probleem.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
13 mei 2025 17:50
Nijogeth schreef:
Ja. Dat deed Otto ook. De tweede en derde vraag zijn bepalend voor de rechten van TS. Ik neig er naar om de tweede vraag in het voordeel het bedrijf te beantwoorden.
Ik ook. Ik denk niet dat TS hier onderuit komt.
Speedy123 schreef:
13 mei 2025 19:21
alfatrion schreef: Overigens moet er wel een knop zijn waaruit blijkt dat er een betalingsverplichting is, als die er niet is dan heeft TS een sterke zaak op grond daarvan om niets te hoeven te betalen.
Maar TS heeft al betaald. Dat is nu net het probleem.
Als je niet hoeft te betalen en dat wel doet, betaal je onverschuldigd en kun je dat terugvorderen.

Speedy123

Moneyman schreef:
13 mei 2025 19:54
Als je niet hoeft te betalen en dat wel doet, betaal je onverschuldigd en kun je dat terugvorderen.
Zeker maar als je achteraf betwist of je wel had hoeven te betalen en je hebt al betaald, dan wordt dat geen gemakkelijke klus.

Verder is er aan Paypal betaald, mensen koppelen Paypal aan de credit- of debit card, tenzij er genoeg saldo op de Paypal rekening stond, dan is het gewoon afgeschreven en dus via Paypal betaald. Paypal heeft het afgedragen aan AirBnB. AirBnB zal het, na inhouding van de fee, aan Novasol betaald hebben. Novasol zal, na inhouding van haar fee, de eigenaar van het huisje betalen of al betaald hebben.

TS richt zich momenteel op Novasol. Denk niet dat dat veel soulaas zal bieden.
Helaas zit er een bedrijf achter, Novasol. Die geen coulance willen geven en nergens in tegemoet willen komen.

alfatrion

Wel of niet betaald maakt echt geen verschil.

Speedy123

alfatrion schreef:
13 mei 2025 21:12
Natuurlijk wel. Nu moet TS achter het geld aan.

Heb je niet betaald, dan is het andersom.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

....en zal die vordering links- of rechtsom, eventueel via juridische dwang, ook betaald moeten worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, doordat TS - ongewild - meteen betaald heeft bespaart ze mogelijk een hoop incasso- en andere kosten. Dat is dan weer wel een voordeel.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vind het ook vreemd dat TS aangeeft dat ze 'niets hebben', dat lijkt m.i. niet te kloppen. Immers ook als ze er niet onderuit komen kunnen ze nog altijd gebruik maken de afgenomen vakantie. Het is pas volgende week.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

hmm, als ik naar de printscreen in de OP kijk is de ""boek"" toets nog felgekleurd, lijkt nog niet geactiveerd . als ik naar de website van Airbnb ga ziet het beeld er zo uit voordat er definitief geboekt is.
Ik vraag mij dus af of dit niet een studieopdracht betreft?

Speedy123

criticus2 schreef:
14 mei 2025 12:01
hmm, als ik naar de printscreen in de OP kijk is de ""boek"" toets nog felgekleurd, lijkt nog niet geactiveerd . als ik naar de website van Airbnb ga ziet het beeld er zo uit voordat er definitief geboekt is.
Ik vraag mij dus af of dit niet een studieopdracht betreft?
Standaard is 'Direct Boeken' niet mogelijk.
Hoe Direct boeken werkt voor gasten

Met Direct boeken hoef je niet eerst een boekingsaanvraag naar de host te sturen, op voorwaarde dat je account volledig ingesteld is en het verblijf minder dan 31 nachten duurt. Er zijn geen extra kosten en het is vooral handig voor lastminute-reizen. Filter je zoekopdracht om alleen advertenties met Direct boeken te zien en boek meteen.

Anders moet je een boekingsaanvraag sturen en wachten tot de host je boeking heeft goedgekeurd. Hosts hebben 24 uur om je aanvraag goed te keuren of te weigeren, anders vervalt de aanvraag.
Vervolgens moet u het Direct Boeken filter zetten:
Filter je zoekopdracht om alleen advertenties met Direct boeken te zien en boek meteen.
Resumerend, u moet een profiel aanmaken met al uw gegevens zoals NAW, legitimatie procedure doorlopen en een betaalmethode toevoegen. Vervolgens voert u een zoek opdracht uit op regio en periode waarna u het Direct Boeken filter aan zet.

Dan selecteert u een aanbod en in dat aanbod verschijnt dan de Direct Boeken knop waarop u moet klikken. Vervolgens moet u betalen via de ingestelde betaalmethode. Daarna is de boeking definitief.

alfatrion

Speedy123 schreef:
13 mei 2025 23:21
alfatrion schreef:
13 mei 2025 21:12
Natuurlijk wel. Nu moet TS achter het geld aan.
Je moet mijn opmerking zien binnen de context van het mogen aannemen dat er een aanbod is aanvaard. Daar ging de discussie immers over.

Plaats reactie