Innova

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bloemiez

Innova

Ongelezen bericht door Bloemiez »

Klant heeft achterstand maand maart en april 2025. Innova dreigt met afsluiten, op 30 april 2025. Innova staat niet open voor een betalingsregeling. Klant stapt op 23 april 2025 over aar Eneco. De eindnota komt binnen, klant krijgt 127,- terug op de eindnota. Alleen maand maart en april 2025 moeten nog betaald worden. Ik mail naar Innova om een afspraak daarover te maken. Ik heb tegelijkertijd 100,- overgemaakt naar innova voor een eerste termijn. Innova blijft erbij, geen betalingsregeling mogelijk, ze gaan het doorsturen naar een incassobureau. Ik ben boos, gefrustreerd... Dat is een understatement. Ik ben eigenlijk woedend. Ik heb ook de link naar jullie advies over betalingsachterstand bij energieleverancier naar hen doorgemaild met daarin natuurlijk dat zij een regeling moeten aanbieden. Dit doen zij dus niet en verlenen ook geen medewerking aan een voorstel. Wat nu? Ik ga absoluut de incassokosten van 40,- niet betalen omdat zij akkoord behoren te gaan met een regeling. Ik weet niet wat km nog moet doen nu om hen te motiveren wel akkoord te gaan met de voorgestelde regeling. Het gaat om een bedrag van 430,-, waarvan nu al 100,- is betaald. Help!

Bloemiez

Re: Innova

Ongelezen bericht door Bloemiez »

Dit was een copy/paste bericht naar de ACM. Waar jullie staat moet dus ACM staan. Sorry!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wacht, wat? :shock: Jij betaalt niet, en Innova is ineens degene die wanprestatie levert...?

Innova heeft gewoon groot gelijk. Als jij eerst een 14-dagen-brief hebt ontvangen ben je de incassokosten gewoon verschuldigd. Dat kan je weigeren te betalen, maar dat gaat je slechts nog veel meer geld kosten. Als je je baseert op de informatie op deze pagina van de ACM, dan hoop ik dat je je realiseert dat dat én zeer beperkte informatie is, die in heel vele gevallen niet opgaat, én dat die informatie ziet op situaties waarin afsluiting dreigt. Jij bent inmiddels een ex-klant, en hebt daar dus niets meer mee te maken.

Een betalingsregeling is een gunst, geen recht, en ik kan me er gezien je communicatietoon wel iets bij voorstellen dat je die gunst nu niet meer zult krijgen.

Heb je bijvoorbeeld ook gelezen wat Innova zelf op hun eigen pagina zegt?
Voor termijnnota’s kunt u geen betalingsregeling treffen. Dit bedrag komt immers iedere maand terug en het treffen van een regeling voor één nota is hierin geen oplossing. Wanneer u een termijnnota niet op tijd kunt betalen horen wij dit graag van u zodat wij eventueel de vervaldatum van de nota kunnen verzetten.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Niet betalen, snel overstappen, en dan verwachten dat er wel wat kan worden geregeld.
Succes met de volgende overstap bij wanbetaling.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U kunt beter uw tijd en energie stoppen in zorgdragen dat uw achterstand plus meer dan terechte incassokosten aan Innova worden voldaan.
U betaalt niet en u wil eenzijdig een regeling afdwingen. En met de toon die u daarbij denkt te kunnen anslaan zou ik als wederpartij ook weigeren.

De wanprestatie is aan uw zijde.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... sregeling/

Zo stelt u een betalingsregeling voor:
1Maak een overzicht van uw inkomsten en uitgaven waaruit blijkt wat u kunt betalen.
Stuur onze voorbeeldbrief met het overzicht naar de schuldeiser of het incassobureau. Vraag om een schriftelijke reactie.
U kunt alvast een eerste betaling doen. Hiermee laat u aan de andere partij zien dat u zich aan de regeling wilt houden.
Krijgt u alleen een mondelinge reactie, bijvoorbeeld via de telefoon? Of krijgt u helemaal geen reactie? Bel dan met de andere partij en vraag om een schriftelijke bevestiging.
Gaat de andere partij niet akkoord? Dan heeft u helaas weinig mogelijkheden. Een schuldeiser of een incassobureau is niet verplicht om een betalingsregeling met u af te spreken.
Het is overigens mei, vakantie geld is net uitbetaald. Als u dan geen rekening van 300 euro kunt betalen, dan is het wellicht raadzaam om hulp te gaan zoeken omdat er dan zeer waarschijnlijk veel meer schulden zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bloemiez schreef:
26 mei 2025 09:18
Het gaat om een bedrag van 430,-, waarvan nu al 100,- is betaald. Help!
Plus 40 euro incassokosten. Als dit naar de rechter gaat, dan komt daar zo € 1000 boven op. Vind daarom zelf een oplossing. Sluit desnoods een lening af, maar betaal.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Het is een gunst,geen recht,en net zoals al gezegd is,je hebt net je vakantiegeld gehad,dus slimmer is om snel af te lossen

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Als ik mij niet vergis is ook bij energieleveranciers het "shoppen" vanwege schuldenproblemathiek aan banden gelegd dmv een borg vooraf.
Kijk dus uit met naar een andere leverancier overstappen.

Plaats reactie