Die afspraken zijn geen geheim en heeft Dagkoers ook vaker naar gerefereerd.
Zolang ik het aanbod en aanvaarding niet geciteerd zie ga ik er vanuit dat er geen afspraak is.
En er is ook niemand op de maan geweest, want daar bent u ook niet bij geweest. Dagkoers is dit menig keer aangegeven. Iets beter opletten in zijn topics voor deze verwijderd worden.
Ik speel geheel tegen de huisregels in op de man maar het valt me wel op dat sinds u actief op dit forum bent u niet stopt voordat u gelijk of het laatste woord heeft gekregen.
Het klopt deels wat u zegt. Echter, lang voordat Consumenneke actief was zijn er al heel wat topics ontspoort.
Wat al vaker aangegeven is, er hoeft niet op een ander gereageerd te worden. Echter zijn er enkele forumleden die zich graag in elke discussie mengen. Met als gevolg nutteloze lange discussies. Er is in menig oog slechts 1 antwoord mogelijk op een vraag. En dat ene eigen antwoord zal met hand en tand verdedigd moeten worden, ook al kost dat 10 pagina's aan nutteloosheid.
één persoon aanwijzen als schuldige is te makkelijk. Er zijn er altijd meer nodig om een discussie te voeren.
Bericht aan de moderatoren.@Radar.
De huiskamer is terecht verdwenen.
Dit topic mag ook gesloten worden. Jullie zijn de baas en als een reageerder het niet eens is met jullie acties mogen die direct naar jullie reageren. Ik heb de berichten in dit topic van de laatste dagen niet allemaal gelezen, maar het is een compleet onnodig topic.
Topics van Dagkoers, trollen en voldoende beantwoorde kunnen gewoon gesloten worden met een simpele mededeling als laatste bericht.
We vechten nog even door. Want de een is overtuigd dat hij nog gelijkerderder heeft dan de ander.
Fair point. Maar wees gerust: Ik ben met de discussie gestopt. Mijn doel van bijdragen in dit topic was het geven van feedback aan de moderatie (en die is duidelijk), niet het winnen van een discussie met een zeker forumlid.
Als dát de reden van actie vanuit de mods is, zou ik dat inderdaad prima vinden.
Geldt dat ook voor foumleden die een permaban gekregen hebben en door fouten van de moderatie hebben mogen terugkeren?
Tuurlijk. Een permaban is een permaban. Een onterecht opgelegde op opgeheven permaban is een onterecht opgelegde en opgeheven permanban. Logisch toch
Ik had het niet over een onterechte oplegde permaban. Er is namelijk een forumlid zeer actief die in het verleden een permaban gekregen heeft. Echter, doordat de moderatie hun administratie niet op orde had is deze ban terug gedraaid. En dus niet dat die ban onterecht opgelegd was. Zou dit forumlid nu uit zichzelf moeten opstappen of zou de ban alsnog opgelegd moeten worden naar aanleiding van uw woorden?
Ook goedemorgen allemaal. Gaan we er vandaag een mooie dag van maken, of blijven we elkaar de tent uit vechten? Voor zover er van de tent nog wat over is?
Als mensen er een mooie dag van wil maken heb ik nog wel een suggestie. Ga eens terug naar de datum 31 mei 2018. Een dag met veel onweersbuien met warm, vochtig en onstabiel weer. De dag dat de aftrap gegeven werd om feedback te geven op dit forum. Een prachtige kans om de harten te luchten en de moderatie van (ongevraagd) advies te voorzien. Een korte greep uit de reacties toen: de moderatie moet transparanter, het niveau op het forum is te laag, het huiskamertopic vervuilde, mag enkel de juridische kan of ook de praktische, wie zou er verbannen moeten worden en wie zou er absoluut terug moeten komen. Zelfs nog een forumlid die zijn/haar vrijwillige permanente vertrek aankondigde omdat het echt niet meer ging zoals het zou moeten.
We zijn nu dik 7 jaar verder. Diezelfde personen die toen hard riepen roepen nu nog steeds. En de reacties daar op nu zijn exact hetzelfde als toen. Ze klagen nog steeds over de moderatie, de discussie over het huiskamertopic is gelukkig net weer gaan liggen, het permanente vrijwillige vertrek bleek van zeer korte duur en ook de permaban van een forumlid is terug gedraaid omdat de moderatie vergeten is om de gewraakte tekst op te slaan.
Als het allemaal zo erg is, ga dan een andere hobby zoeken. Het is in mijn ogen diep triest als je een ander forumlid gaat adviseren om een rechtszaak te starten tegen de moderatie/Radar/AvroTros. Helemaal triest om het zelf te doen (en te verliezen). Gebruik geen harde woorden tegen een ander wat 100% ook op jezelf slaat. Reageer niet om het reageren. Ga de overeenkomst tussen het forum en de forumgebruiker niet juridisch uitpluizen en leg niet op alle slakken zout.
De moderatie zou enkel moeten zorgen dat het ordelijk verloopt en spam geen kans maakt. Ga niet de discussie aan of een topic niet verwijderd had moeten worden of wat er met een forumlid zou moeten gebeuren. Het is de beslissing van de moderatie. Staat die beslissing je niet aan, voel je vrij om dan weg te gaan. Als je slecht behandeld word in een winkel ga je er ook niet meer naar terug.
Sterker nog, meestal met zo weinig gebruikers wordt een forum gewoon gesloten. Niemand gaat een forum in stand houden voor een kleine vaste groep mensen zonder hobby of sociaal leven (gechargeerd) en het aantal unieke andere gebruikers in een week kan je op een hand tellen. Heel bizar eigenlijk als je bedenkt welke kosten er aan vast zitten.
En dan te bedenken hoeveel er bezuinigd moet worden op de publieke omroep. Ik herhaal mijn eerdere advies dan ook: 'maak van alle bestaande consumentenprogramma's één nieuw programma'. Doe dit op een nieuwe leest, met een frisse blik en een frisse start, desnoods onder de vlag van een heel andere omroep, Max of zo. Zoals het nu is, meerdere omroepen die praktisch hetzelfde doen, dat was in de tijd van de verzuiling weliswaar prima, maar die tijd is allang voorbij. Het is nu een heel andere tijd.
Ik volg @Erthanax in dezen. Ik heb het hier wel gezien, steeds weer die eindeloze discussies waar een topicopener niets aan heeft. En dat door steeds weer dezelfde forumleden die zichzelf zo belangrijk wanen. Ik vind dit forum een blamage geworden voor de avrotros.
Ik stop ermee.
Geldt dat ook voor foumleden die een permaban gekregen hebben en door fouten van de moderatie hebben mogen terugkeren?
Tuurlijk. Een permaban is een permaban. Een onterecht opgelegde op opgeheven permaban is een onterecht opgelegde en opgeheven permanban. Logisch toch
Ik had het niet over een onterechte oplegde permaban. Er is namelijk een forumlid zeer actief die in het verleden een permaban gekregen heeft. Echter, doordat de moderatie hun administratie niet op orde had is deze ban terug gedraaid. En dus niet dat die ban onterecht opgelegd was. Zou dit forumlid nu uit zichzelf moeten opstappen of zou de ban alsnog opgelegd moeten worden naar aanleiding van uw woorden?
Ah, blijkbaar heb jij inzicht in de ban-administratie. De casus zoals jij ‘m omschrijft, ken ik niet.
Ik volg @Erthanax in dezen. Ik heb het hier wel gezien, steeds weer die eindeloze discussies waar een topicopener niets aan heeft. En dat door steeds weer dezelfde forumleden die zichzelf zo belangrijk wanen. Ik vind dit forum een blamage geworden voor de avrotros.
Ik stop ermee.
Dat is jammer. Ik vind uw bijdragen best waardevol.
Ah, blijkbaar heb jij inzicht in de ban-administratie. De casus zoals jij ‘m omschrijft, ken ik niet.
Menig forumlid heeft een bericht ontvangen dat u na meerdere waarschuwingen uiteindelijk een permaban had ontvangen. Dat geven de forumleden ook grif toe dat die ontvangen is.
Daarnaast heeft de toenmalige moderatie gewoon uitleg gegeven: viewtopic.php?t=185049&start=620
Een beknopte versie van wat wij Moneyman hebben laten weten, en wat de achtergrond is van deze beslissing:
Het is onderdeel van ons forumprotocol om bij zware maatregelen als het verbannen van een vast forumlid een en ander goed te documenteren, onder andere door de gewraakte tekst (de 'druppel die de emmer deed overlopen') te archiveren.
Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
Dat betekent niet per definitie dat de verbanning onterecht was, maar het tegendeel kunnen wij ook niet kunnen volhouden. Volgens onze eigen richtlijnen én redelijkheid tegenover de verbannen gebruiker zouden wij dat natuurlijk wel moeten kunnen.
Serieus, een slotje op een feedback topic?
Misschien moet de redactie eerst eens kijken wat ze met het forum willen bereiken en of het forum in de huidige opzet nog wel zinvol is.
Goed dat u het nog even herhaalt. Deze maand hebben 22 forumleden gereageerd in dit topic. Koploper is Consumenneke met 18 berichten en Moneyman met 17 berichten.
Je zal toch bijna vergeten dat er een leven is buiten dit forum.