Je Facebook-account wordt permanent uitgeschakeld
-
annemiekklever
Je Facebook-account wordt permanent uitgeschakeld
Op 15 juni 2025 ben ik op een voor mij onverklaarbare redenen geconfronteerd met het eenzijdige besluit van Facebook om mijn account te schorsen.
Vervolgens heb ik de optie (blauwe blok) aangeklikt om bezwaar aan te tekenen. Ondertussen krijg ik herhaling op herhaling omdat ik blijkbaar niet alle stappen heb voltooid in mijn bezwaar.
Ondertussen zit ik in een ronddraaiende cirkel waar ik geen uitweg in zie.
Herkennen jullie dit verhaal? Zo ja, kunnen jullie mij uit de spiraal halen?
Alvast bedankt.
Vervolgens heb ik de optie (blauwe blok) aangeklikt om bezwaar aan te tekenen. Ondertussen krijg ik herhaling op herhaling omdat ik blijkbaar niet alle stappen heb voltooid in mijn bezwaar.
Ondertussen zit ik in een ronddraaiende cirkel waar ik geen uitweg in zie.
Herkennen jullie dit verhaal? Zo ja, kunnen jullie mij uit de spiraal halen?
Alvast bedankt.
-
Morgan le Fay
Re: Je Facebook-account wordt permanent uitgeschakeld
Uit de spiraal halen is iets wat je zelf moet doen, kan een ander niet voor je doen.
Gewoon de aanwijzingen volgen.
Gewoon de aanwijzingen volgen.
kan het zijn dat de aankondiging een phishingpoging was? die heb ik namelijk ook wel eens gehad, en gewoon genegeerd, gebeurde ook niets.
Kan ook reden zijn dat er gehackt is en daarom door FB gesloten.
gewoon laten gaan, lekker rustig.. en anders nieuwe account openen (schoont gelijk lekker op).
Kan ook reden zijn dat er gehackt is en daarom door FB gesloten.
gewoon laten gaan, lekker rustig.. en anders nieuwe account openen (schoont gelijk lekker op).
-
witte angora
Ze hebben het mijne inderdaad wel eens om een onverklaarbare reden geschorst. Bezwaar aangetekend, en na een paar dagen kon ik er weer op.
Met Insta is dat niet gelukt, het is en blijft geschorst ondanks meerdere pogingen. Ach, deed ik eigenlijk toch al niks mee.
Met Insta is dat niet gelukt, het is en blijft geschorst ondanks meerdere pogingen. Ach, deed ik eigenlijk toch al niks mee.
In het blauwe blok wat je eronder zet staat: Bezwaar aangetekend tegen schorsen Facebook-account.
Dus dat is een tekst dat je al bezwaar hebt aangetekend, dan hoeft het niet meer.
Dus dat is een tekst dat je al bezwaar hebt aangetekend, dan hoeft het niet meer.
Als je iets schrijft/post wat Facebook niet bevalt dan wordt je account uitgeschakeld, zo gaat dat tegenwoordig.
Facebook, X/Twitter het is allemaal hetzelfde, het is de nieuwe censuurrealiteit. Laat 't gewoon gaan.
Je kunt proberen een nieuwe account aan te maken als je per sé terug wilt op facebook, er is niet echt een goede controle op dubbele accounts van hetzelfde adres.
Maar zoals iemand anders ook schreef... vergeet facebook, het is lekker rustig zonder...
Facebook, X/Twitter het is allemaal hetzelfde, het is de nieuwe censuurrealiteit. Laat 't gewoon gaan.
Je kunt proberen een nieuwe account aan te maken als je per sé terug wilt op facebook, er is niet echt een goede controle op dubbele accounts van hetzelfde adres.
Maar zoals iemand anders ook schreef... vergeet facebook, het is lekker rustig zonder...
Paulus67
vindt dit leuk
"Vergeet Facebook" is toegeven aan de nieuwe censuur cultuur, met het idee "Wen er maar aan, want zo is het nu eenmaal". Een perfecte basis voor het invoeren van een autocratische overheid die bepaalt wat je mag zeggen en denken, zoals we nu zien gebeuren in Amerika. Die stilzwijgende acceptatie ga je pas spijt van krijgen als het al te laat is.
Het begin van een autocratie is volgens mij het opgeven van privacy aan bedrijven zoals Facebook, die al hun data delen met andere bedrijven en autoritaire regimes.
Het feit dat je denkt dat Facebook/X de plek is waar jij jouw mening moet verkondigen, is misschien wel het grootste probleem van de moderne tijd. Maar daar komen we vast nog wel achter.
Het feit dat je denkt dat Facebook/X de plek is waar jij jouw mening moet verkondigen, is misschien wel het grootste probleem van de moderne tijd. Maar daar komen we vast nog wel achter.
De vraag hier is ook: Hoe belangrijk is Facebook voor jou?
En: Wat zet je er op?
Heb je ooit een mail gehad van FB dat er vanaf een vreemd apparaat is ingelogd? Hoe sterk (of zwak) is je wachtwoord?
Blijf in ieder geval bezwaar aantekenen en zodra je er weer bij kan: wijzig je wachtwoord, maar een sterk wachtwoord aan! (iets met een zin en cijfers erin, spaties mogen gewoon)
En: Wat zet je er op?
Heb je ooit een mail gehad van FB dat er vanaf een vreemd apparaat is ingelogd? Hoe sterk (of zwak) is je wachtwoord?
Blijf in ieder geval bezwaar aantekenen en zodra je er weer bij kan: wijzig je wachtwoord, maar een sterk wachtwoord aan! (iets met een zin en cijfers erin, spaties mogen gewoon)
-
sergio1963
Ik heb begin vorig jaar mijn Facebook account beëindigd en hij is verwijderd.
Hierna heb ik een nieuw account geopend.
Dit keer geen vrienden (ook geen familie)
Waarom ik weer een account heb is om lid te zijn van bepaalde groepen waar ik iets mee heb.
Lekker rustig.
Hierna heb ik een nieuw account geopend.
Dit keer geen vrienden (ook geen familie)
Waarom ik weer een account heb is om lid te zijn van bepaalde groepen waar ik iets mee heb.
Lekker rustig.