NS verwijst naar opgeheven community waar geen nieuwe vragen meer gesteld kunnen worden
-
Mathilde D.
NS verwijst naar opgeheven community waar geen nieuwe vragen meer gesteld kunnen worden
Onderwerp: NS verwijst naar opgeheven community waar geen nieuwe vragen meer gesteld kunnen worden
Ik wil graag aandacht vragen voor iets dat ik nogal misleidend vind vanuit de NS. Op de officiële website van de NS wordt op veel plekken nog steeds verwezen naar de “NS Community” als plek waar reizigers terecht zouden kunnen met vragen of problemen. Maar als je daar eenmaal naartoe gaat, blijkt dat de community in feite niet meer functioneert.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw topic aan te maken, omdat je verplicht een onderwerp moet selecteren, maar het keuzemenu werkt niet meer. Daardoor kun je geen enkel nieuw bericht meer plaatsen. Na wat zoeken blijkt dat de community blijkbaar is opgeheven of gesloten voor nieuwe vragen, maar daarover staat nergens een duidelijke melding op de homepage van de community zelf( zie bijlage). De indruk wordt dus gewekt dat je gewoon nog kunt deelnemen.
Ik vind dit niet transparant en bovendien klantonvriendelijk. Als een platform niet meer actief is, hoor je bezoekers daarvan duidelijk op de hoogte te stellen, en moeten verwijzingen ernaartoe op de officiële NS-websites worden aangepast of verwijderd.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen?
Ik wil graag aandacht vragen voor iets dat ik nogal misleidend vind vanuit de NS. Op de officiële website van de NS wordt op veel plekken nog steeds verwezen naar de “NS Community” als plek waar reizigers terecht zouden kunnen met vragen of problemen. Maar als je daar eenmaal naartoe gaat, blijkt dat de community in feite niet meer functioneert.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw topic aan te maken, omdat je verplicht een onderwerp moet selecteren, maar het keuzemenu werkt niet meer. Daardoor kun je geen enkel nieuw bericht meer plaatsen. Na wat zoeken blijkt dat de community blijkbaar is opgeheven of gesloten voor nieuwe vragen, maar daarover staat nergens een duidelijke melding op de homepage van de community zelf( zie bijlage). De indruk wordt dus gewekt dat je gewoon nog kunt deelnemen.
Ik vind dit niet transparant en bovendien klantonvriendelijk. Als een platform niet meer actief is, hoor je bezoekers daarvan duidelijk op de hoogte te stellen, en moeten verwijzingen ernaartoe op de officiële NS-websites worden aangepast of verwijderd.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen?
Re: NS verwijst naar opgeheven community waar geen nieuwe vragen meer gesteld kunnen worden
De NS Community is inderdaad definitief opgeheven per 01 juni 2025, dus zeer kort geleden, maar blijft nog statisch online tot eind 2025.
Voor je vraag kun je dus nog terecht op de Community bij de reeds geplaatste berichten.
En anders de weg bewandelen welke je toch altijd al beter kon doen: contact met de officiële NS-Klantenservice.
Deze kunnen immers ook bij je persoonlijke gegevens.
Tot slot: Je kan je vraag natuurlijk ook hier plaatsen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Re: NS verwijst naar opgeheven community waar geen nieuwe vragen meer gesteld kunnen worden
Maar hier is geen categorie NS, of een subforum NS. Dat kan natuurlijk altijd nog als er behoefte aan blijkt te zijn, vermits het om consumentenonderwerpen gaat.
-
NeoDutchio
Gisteren is de community gesloten en de website van NS is niet direct aangepast. Wat een schande. Hebt u al even contact opgenomen met NS om mede te delen dat hun site nog niet bijgewerkt is? Of gaat u eerst op andere plekken klagen?
Dat de community gesloten is voor nieuwe berichten wil niet zeggen dat het nutteloos geworden is. Leden kunnen onderling nog gewoon contact opnemen en in oude berichten kan zeker nog nuttige informatie staan die mensen verder kunnen helpen.
En op veel plekken word er gelinkt naar de community? Op de homepage zie ik al nergens een link staan. Tussen veel gezocht ook niet en ook bij de directe links komt niets voorbij. Waar die vele plekken staan is mij een raadsel. Misschien na goed zoeken, dan is het ook niet zo vreemd dat die pagina's niet up to date zijn. Niet elke pagina heeft evenveel prioriteit.
Dat de community gesloten is voor nieuwe berichten wil niet zeggen dat het nutteloos geworden is. Leden kunnen onderling nog gewoon contact opnemen en in oude berichten kan zeker nog nuttige informatie staan die mensen verder kunnen helpen.
En op veel plekken word er gelinkt naar de community? Op de homepage zie ik al nergens een link staan. Tussen veel gezocht ook niet en ook bij de directe links komt niets voorbij. Waar die vele plekken staan is mij een raadsel. Misschien na goed zoeken, dan is het ook niet zo vreemd dat die pagina's niet up to date zijn. Niet elke pagina heeft evenveel prioriteit.
Past toch prima in de categorie: "Auto & Vervoer".
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Ook treinende zelfstandigen mogen hier een vraag stellen over Auto & Vervoer, in de categorie Openbaar Vervoer & Taxi - zie de regels.witte angora schreef: ↑02 jun 2025 19:47Maar hier is geen categorie NS, of een subforum NS. Dat kan natuurlijk altijd nog als er behoefte aan blijkt te zijn, vermits het om consumentenonderwerpen gaat.
Verder is het forum bedoeld voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven die graag willen praten over zakelijke kwesties. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loonbelasting, openbaar vervoer et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben.
Wat een 'klein bedrijf' is beslist de Moderator.
-
Lowieze
Het is ook zeker niet de eerste keer dat hier vragen over NS gesteld worden.
Veel mensen kenden het NS-forum niet eens, dus kwamen ze al gauw bij andere fora terecht met hun vragen of klachten.
Veel mensen kenden het NS-forum niet eens, dus kwamen ze al gauw bij andere fora terecht met hun vragen of klachten.
-
witte angora
Jawel, maar dit is natuurlijk een buitenkansje om een hoop regelmatige posters aan te trekken. Iedere NS-forummer die in shock het gesloten NS-forum bekijkt kan ineens op Radar terecht op een nieuw NS-subforum.
De moderatie wil het forum toch nieuw leven inblazen? Pak die kans...
En waar zit dan de misleiding? Ik denk eerder aan een mug en een olifant…Mathilde D. schreef: ↑02 jun 2025 18:56Ik wil graag aandacht vragen voor iets dat ik nogal misleidend vind vanuit de NS. Op
Ken dat NS forum niet echt, het bleek een Community te zijn. Zie wel echte consumenten vragen voorbij komen.witte angora schreef: ↑02 jun 2025 22:48Jawel, maar dit is natuurlijk een buitenkansje om een hoop regelmatige posters aan te trekken. Iedere NS-forummer die in shock het gesloten NS-forum bekijkt kan ineens op Radar terecht op een nieuw NS-subforum.....
Prima toch, vragen over kaartjes en treinen beantwoorden.
Even kijk of de Topicstarter de NS vraag ook al hier gaat plaatsen.
-
Lowieze
Als je zoekt op de pagina van de klantenservice staat het toch wel groot aangekondigd: ‘Vraag het de NS Community’ en dat terwijl toch al even van tevoren door NS was aangekondigd dat deze ging stoppen. Wel een beetje slordig.NeoDutchio schreef: ↑02 jun 2025 20:48Gisteren is de community gesloten en de website van NS is niet direct aangepast. Wat een schande. Hebt u al even contact opgenomen met NS om mede te delen dat hun site nog niet bijgewerkt is? Of gaat u eerst op andere plekken klagen?
https://www.ns.nl/klantenservice
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Mathilde D.
Ik had bij het openen van dit topic al een klacht ingediend bij de NS over het feit dat het communityforum nog altijd actief oogt, terwijl het officieel buiten gebruik is.
Het forum is technisch nog wel te raadplegen – dat is waarschijnlijk de reden dat de NS verwijzingen ernaartoe nog niet heeft weggehaald. Maar het grootste probleem is dat je nog steeds een nieuw topic kunt aanmaken: je komt gewoon op het invoerscherm terecht, zoals het screenshot laat zien. Pas nadat je de hele tekst hebt geschreven, ontdek je dat je het topic niet kunt verzenden omdat de keuzeknop voor het onderwerp buiten werking is gesteld.
Ik heb hierover gisteren opnieuw contact opgenomen met de klantenservice.
Bovendien staat de melding “mogelijke verouderde informatie” pas sinds 22 dagen bovenaan de pagina, terwijl het forum al op 1 juni is gesloten. Er is dus bijna drie weken lang helemaal geen waarschuwing geweest – en zelfs nu is de knop “maak een nieuw topic aan” nog steeds actief. Die knop zou simpelweg verwijderd of gedeactiveerd moeten worden, zodat gebruikers niet onnodig tijd verspillen aan het schrijven van een bericht dat je uiteindelijk niet kunt versturen.
Het forum is technisch nog wel te raadplegen – dat is waarschijnlijk de reden dat de NS verwijzingen ernaartoe nog niet heeft weggehaald. Maar het grootste probleem is dat je nog steeds een nieuw topic kunt aanmaken: je komt gewoon op het invoerscherm terecht, zoals het screenshot laat zien. Pas nadat je de hele tekst hebt geschreven, ontdek je dat je het topic niet kunt verzenden omdat de keuzeknop voor het onderwerp buiten werking is gesteld.
Ik heb hierover gisteren opnieuw contact opgenomen met de klantenservice.
Bovendien staat de melding “mogelijke verouderde informatie” pas sinds 22 dagen bovenaan de pagina, terwijl het forum al op 1 juni is gesloten. Er is dus bijna drie weken lang helemaal geen waarschuwing geweest – en zelfs nu is de knop “maak een nieuw topic aan” nog steeds actief. Die knop zou simpelweg verwijderd of gedeactiveerd moeten worden, zodat gebruikers niet onnodig tijd verspillen aan het schrijven van een bericht dat je uiteindelijk niet kunt versturen.
- Bijlagen
-
- IMG_8376.png (81.94 KiB) 2489 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
Zo gauw je op de Community komt, lees ik deze mededeling:
Beste bezoeker,
Per 1 juni 2025 is de NS-community in read-only modus gezet. Deze gemeenschap bood een waardevolle plek waar reizigers met elkaar in contact konden komen om vragen over treinreizen en gerelateerde onderwerpen te beantwoorden.
Omdat we niet meer actief modereren in de community, willen we je er graag op wijzen dat de informatie die hier tot het eind van dit jaar te lezen is, mogelijk verouderd is. Voor actuele informatie verwijzen we je graag door naar ns.nl.
Beste bezoeker,
Per 1 juni 2025 is de NS-community in read-only modus gezet. Deze gemeenschap bood een waardevolle plek waar reizigers met elkaar in contact konden komen om vragen over treinreizen en gerelateerde onderwerpen te beantwoorden.
Omdat we niet meer actief modereren in de community, willen we je er graag op wijzen dat de informatie die hier tot het eind van dit jaar te lezen is, mogelijk verouderd is. Voor actuele informatie verwijzen we je graag door naar ns.nl.
-
HandigeHarrie
Read-only lees ik als: "je kan niet reageren op een issue dat iemand heeft gepost" en dat zou betekenen dat er nog wel nieuwe issues kunnen worden gepost. Je gaat niet naar de community voor "actuele informatie" (als het goed is lees je die eerst, voordat je naar de community gaat). De klachten"service" waar ik lang geleden een klacht heb neergelegd heeft niets opgeleverd; na enige tijd was gewoon "klacht afgehandeld" genoteerd. Dus dan maar op het Rader-forum, dat is een goed plan (en een aparte hoofdknop voor NS is wsl. gerechtvaardigd).BL2 schreef: ↑11 jul 2025 17:47Zo gauw je op de Community komt, lees ik deze mededeling:
Beste bezoeker,
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik niet. Read only betekent dat er alleen nog gelezen kan worden.
BL2
vindt dit leuk
Dat is een uitleg die je er zelf aan geeft, het betekent toch echt: "alleen lezen".HandigeHarrie schreef: ↑13 jul 2025 14:26Read-only lees ik als: "je kan niet reageren op een issue dat iemand heeft gepost" en dat zou betekenen dat er nog wel nieuwe issues kunnen worden gepost.
Een bericht plaatsen of topic openen is toch echt iets anders.
-
LectoriSalutem
Toch altijd weer opmerkelijk om vast te stellen dat wanneer een onwetende buitenstaander het lef heeft om hier een nieuw topic te openen, de stamgasten gelijk en masse opstaan om de argeloze poster met ferme bewoordingen erop te wijzen dat hij het antwoord op zijn vraag hoofdzakelijk bij zichzelf moet zoeken.
Vervolgens gaan de stamgasten helemaal los met fileren, muggenziften, framen en vervolgens verbaal met elkaar op de vuist eindigen.
De topicstarter reageert nooit meer en pakt vermoedelijk verbijsterd de biezen.
Een enkele vaste gast trekt al een tijdje lang de conclusie dat dit form eigenlijk dood is, terwijl hijzelf ook een van degenen is die regelmatig aan de infuusknoppen draait.
Niemand verplicht mij natuurlijk om dit forum te lezen, maar een paar keer per jaar kijk ik nog even belangstellend om de hoek.
Dat deze patiënt niet vitaal meer is moge duidelijk zijn, maar hij geeft in ieder geval een persoon of twintig een doel om voor te leven ...
Vervolgens gaan de stamgasten helemaal los met fileren, muggenziften, framen en vervolgens verbaal met elkaar op de vuist eindigen.
De topicstarter reageert nooit meer en pakt vermoedelijk verbijsterd de biezen.
Een enkele vaste gast trekt al een tijdje lang de conclusie dat dit form eigenlijk dood is, terwijl hijzelf ook een van degenen is die regelmatig aan de infuusknoppen draait.
Niemand verplicht mij natuurlijk om dit forum te lezen, maar een paar keer per jaar kijk ik nog even belangstellend om de hoek.
Dat deze patiënt niet vitaal meer is moge duidelijk zijn, maar hij geeft in ieder geval een persoon of twintig een doel om voor te leven ...
Consumenneke
vindt dit leuk
De topicstarter is al zo'n 20 jaar actief op dit forum, dus zeker geen buitenstaander.LectoriSalutem schreef: ↑13 jul 2025 16:22Toch altijd weer opmerkelijk om vast te stellen dat wanneer een onwetende buitenstaander het lef heeft om hier een nieuw topic te openen,
Persoonlijk vind ik de ledenreacties netjes en correct in dit topic, en geven slechts aan hoe zij tegen dit onderwerp aankijken.
Precies waar een consumenten forum voor bedoeld is.
-
HandigeHarrie
Nou, dan denk ik dat je niet alles leest ... er komt heel veel welles - nietes voorbij.BL2 schreef: ↑13 jul 2025 17:53De topicstarter is al zo'n 20 jaar actief op dit forum, dus zeker geen buitenstaander.LectoriSalutem schreef: ↑13 jul 2025 16:22Toch altijd weer opmerkelijk om vast te stellen dat wanneer een onwetende buitenstaander het lef heeft om hier een nieuw topic te openen,
Persoonlijk vind ik de ledenreacties netjes en correct in dit topic, en geven slechts aan hoe zij tegen dit onderwerp aankijken.
Precies waar een consumenten forum voor bedoeld is.
-
Consumenneke
Goh, ben blij dat meer mensen hetzelfde zien en zich durven uitspreken.LectoriSalutem schreef: ↑13 jul 2025 16:22Toch altijd weer opmerkelijk om vast te stellen dat wanneer een onwetende buitenstaander het lef heeft om hier een nieuw topic te openen, de stamgasten gelijk en masse opstaan om de argeloze poster met ferme bewoordingen erop te wijzen dat hij het antwoord op zijn vraag hoofdzakelijk bij zichzelf moet zoeken. Vervolgens gaan de stamgasten helemaal los met fileren, muggenziften, framen en vervolgens verbaal met elkaar op de vuist eindigen.
Een kritische reactie is prima, maar blijf een beetje aardig tegen de vraagsteller en verzant niet in bedweterij of welles-nietes spelletjes. Dat is mijn devies!
LectoriSalutem
vindt dit leuk